Aihe: Näistä liksoista..
1 2 3 4 58 9 10 11 12
M.i.k.key
30.08.2005 13:16:45
200!
on ok liksa
Mä lopetan nää hommat!
Sertzo S
30.08.2005 13:57:08 (muokattu 30.08.2005 13:58:14)
200!
on ok liksa

Mjoo, suuntia antava yhdelle miehelle, senkin taluttaja! ;)
Jäärä
30.08.2005 14:12:44
Lisätoivomusten hinnoittelu ja myyminen on hyvä tapa parantaa tuottavuutta ja se kannattaisikin ehkä nähdä enemmänkin mahdollisuutena.

Eli kun keikka on kerran saatu ja rahastakin sovittu, voi jälkikäteen kaikessa rauhassa myydä kaikenlaisia pikkujuttuja, joista varsinainen kate muodostuu. Rasti ruutuun lomakkeella voisi helposti ja havainnollisesti esittää tarjolla olevia lisäpalveluita ja antaa asiakkaille valmiiksi mietittyjä ja hinnoiteltuja ideoita tilaisuuden elävöittämiseksi.

Näin on! Meillä onkin käytösä seuraavanlainen systeemi:

Soitto, valot ja roudaus ym. on hinnoilteltu sopimuksen mukaan. Tämän lisäksi asiakas voi valita seuraavanlaisia kuorrutuksia:

- Savukoneen käyttö: laskutetaan tällä hetkellä savunesteen kulutukseen perustuen. Määrät on vaan niin pieniä, että kulutuksen mittaaminen on tosi hankalaa! Ollaan kehittelemässä eräänlaista trippimittaria, joka mittaa siipirattaan välityksellä kierroksia savun virtauksesta savukoneen edestä. Hintaa per kierros ei olla vielä päätetty.

- Saippuakuplakoneen käyttö. Tää on tosi kallista! Laskutetaan saippuakuplien lukumäärän mukaan 5c/kupla. Kalliin tästä tekee se, että niiden saippuakuplien laskemiseksi meidän on pitänyt palkata ulkopuolinen konsultti, merkonomi, oikea laskennan ammattilainen. Se se vasta on kallis mies! Sen kulut lasketaan tohon kuplahinnan päälle. Toinen vaihtoehto on videoida keikka ja laskea jälkikäteen kuvanauhaa hyväksikäyttäen ne puhalletut kuplat.

- Liikkuvat valot: Vaikka muu valaistus kuuluu perushintaan, aiheuttaa nämä liikkuvat tai vilkkuvat valot sen verran lisäkustannuksia mm. epilepsialääkkeiden muodossa, että niistä on ihan pakko repiä lisähintaa.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Sertzo S
30.08.2005 14:14:47
Näin on! Meillä onkin käytösä seuraavanlainen systeemi:

Soitto, valot ja roudaus ym. on hinnoilteltu sopimuksen mukaan. Tämän lisäksi asiakas voi valita seuraavanlaisia kuorrutuksia:

- Savukoneen käyttö: laskutetaan tällä hetkellä savunesteen kulutukseen perustuen. Määrät on vaan niin pieniä, että kulutuksen mittaaminen on tosi hankalaa! Ollaan kehittelemässä eräänlaista trippimittaria, joka mittaa siipirattaan välityksellä kierroksia savun virtauksesta savukoneen edestä. Hintaa per kierros ei olla vielä päätetty.

- Saippuakuplakoneen käyttö. Tää on tosi kallista! Laskutetaan saippuakuplien lukumäärän mukaan 5c/kupla. Kalliin tästä tekee se, että niiden saippuakuplien laskemiseksi meidän on pitänyt palkata ulkopuolinen konsultti, merkonomi, oikea laskennan ammattilainen. Se se vasta on kallis mies! Sen kulut lasketaan tohon kuplahinnan päälle. Toinen vaihtoehto on videoida keikka ja laskea jälkikäteen kuvanauhaa hyväksikäyttäen ne puhalletut kuplat.

- Liikkuvat valot: Vaikka muu valaistus kuuluu perushintaan, aiheuttaa nämä liikkuvat tai vilkkuvat valot sen verran lisäkustannuksia mm. epilepsialääkkeiden muodossa, että niistä on ihan pakko repiä lisähintaa.

HAAAaaAaaaaaahzzzx stana!!! Eddäs kehdaat!
baron
30.08.2005 14:50:39 (muokattu 30.08.2005 14:50:59)

Mä oon aatellut, että perushintaan kuuluu:
Soitto

Lisähintaan saa soiton koreografialla, jolloin hypitään lavalla
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
häläppääjä
30.08.2005 14:54:08
Eräs nyt jo ehtoopuolen mies, kysyi keikalle aikoinaan. Oli kvartettikeikka, ja kun kysyin hintaa hän sanoi:"Olen ajatellut jotain tuhattakolmeasataa"..Niin, elettiin markka-aikaa.
Ee, voikko nää tulla jo ajjaan..
manjaana
30.08.2005 14:58:38
Soitto

Voihan helavata, nyt tyrskähti kyllä... ;óD
notkee ku ratapölkky..
Martso
30.08.2005 15:05:58
Soitto

Ai saatana!! Me idiootit tehään tuota ihan samaan hintaan. :P
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
Sertzo S
30.08.2005 15:22:05

Yrittäkäähän pysyä aloillanne! ;)
häläppääjä
30.08.2005 15:24:37
Yrittäkäähän pysyä aloillanne! ;)

Joo, ihan vaan perushommaa
jon lord
30.08.2005 16:24:14
Aikoinaan Maestrossa meillä oli basistina tuuraaja jostain ulkomailta. Se seisoi 2 viikkoa samassa paikassa ja kun veto oli ohi niin siinä paikassa missä se oli seisonut näkyi matossa kahdet kengänjäljet. Olis pitänyt ottaa kuva siitä. Siitä ei lavasou paljon enää parane.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
Ukko
30.08.2005 17:05:49

Eräs nyt jo ehtoopuolen mies, kysyi keikalle aikoinaan. Oli kvartettikeikka, ja kun kysyin hintaa hän sanoi:"Olen ajatellut jotain tuhattakolmeasataa"..Niin, elettiin markka-aikaa.

Olennaista on se, mikä vuosi oli kyseessä ?
häläppääjä
30.08.2005 17:09:25
Olennaista on se, mikä vuosi oli kyseessä ?

Olikohan 90, 91 tai 92..
häläppääjä
30.08.2005 17:10:03
Olikohan 90, 91 tai 92..

Siis tuhatluku tuhatyhteksänsataa
Martso
30.08.2005 17:10:22
Joo, ihan vaan perushommaa

Taitaa olla vaan osa tuota meiän hommaa.
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
p0tikka
31.08.2005 15:28:45
Soitto

Lisähintaan myös laulu värinän kans.
turisija
01.09.2005 00:54:03 (muokattu 01.09.2005 00:54:58)
Missähän on vika? Järjestöissä vai heissä jotka lähtee keikalle 50 eurolla?

kivi kätee hunppaveikot ja heitto päälle, jos joku ei oo tehny 50eekkeri keikkaa ,- ... koskaan . >Eikä selitellä : " NIIN , MUT KO SE OLI SUKULAINE..." jne. muutta kakkaa..
markkuv
01.09.2005 08:21:15

kivi kätee hunppaveikot ja heitto päälle, jos joku ei oo tehny 50eekkeri keikkaa ,- ... koskaan . >Eikä selitellä : " NIIN , MUT KO SE OLI SUKULAINE..." jne. muutta kakkaa..

Rajaappa vähän aikajännettä - kyllä olen tehnyt 25 eurolla, mutta vuosi oli 1975 - puhuttaisko vaikka v. 2000 jälkeisestä ajasta
Sertzo S
01.09.2005 08:49:43

Martso ja muut hullut taitaa olla tänään Kesäillan valssissa skulaamassa? Katsotaan täällä kotona illalla "pilkkaajien aitiossa." ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)