Aihe: Mitä Sooloa Suosittelisitte 1v. soittaneelle kitaristille..
1 2 3 4 5 6
TheRagDoll
30.08.2005 16:25:58
Osaan Soittaa Enter Sandmanin soolon ja Fade To blackin soolotkin menee jotenkuten.. haluaisin vähän haastetta soittamiselta ja monipuolista tilutusta joka on suht.. nopeaa..
Mua Saa Pelätä.
Lord of the strings
30.08.2005 16:28:38
Anteeksi jos vaikuttaa vittuilulta, mutta haluaisimpa kuulla yksi vuotta soittaneen kitaristin soittavan nuo biisit.

Ja jos kaipaat hyvää sooloa niin opettele vaikkapa Panteran Cametery Gates.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli?
Jannipaali
30.08.2005 16:28:52
Soita omia sooloja.
THV-klubi #40 Kyllä lähtee, kun tiluttaa ihan täysii!!1
Jannipaali
30.08.2005 16:30:24
Anteeksi jos vaikuttaa vittuilulta, mutta haluaisimpa kuulla yksi vuotta soittaneen kitaristin soittavan nuo biisit.

Ite oon soittanu yli vuoden ja Sandmanin soolo menee ihan hyvin, mutta en usko, että kukaan näin vähän soittanut osaa Fade to Blackin sooloa se on varma.
THV-klubi #40 Kyllä lähtee, kun tiluttaa ihan täysii!!1
Wahi
30.08.2005 16:41:58
Mitä Sooloa Suosittelisitte 1v. soittaneelle kitaristille..

En mitään. Mikä kiire porukalla on aina sooloihin?
Mutta jos nyt pitää jotain sanoa, niin: Soita Paranoid!
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
secondarymind
30.08.2005 16:44:53 (muokattu 30.08.2005 16:49:48)
haluaisin vähän haastetta soittamiselta ja monipuolista tilutusta joka on suht.. nopeaa..

Soita Dream Theaterin Erotomania. Siinä on suht. nopeaa, monipuolista tilutusta ja haastetta pidemmäksikin aikaa. Hyvässä tapauksessa biisi palauttaa ehkä vähän maan pinnalle ja omalle tasolleen.:)

Mikä kiire porukalla on aina sooloihin?
Mä en myöskään ymmärrä. Kai se sooloilutaito on joku hyvyyden mittari.
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Muuki
30.08.2005 16:51:07
Jeesus kristus.. soita ynkkää jos haluat tilutella.......
''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä
pliksu
30.08.2005 16:58:11
Ite suosittelisin lähinnä yleispätevien licksien, rytmiikan opettelua tuossa vaiheessa. Tosin enpä ymmärrä soolojen opettelua vaikka oon soittanut lähemmäs 10v.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13
McNulty
30.08.2005 17:00:29
Bon Jovin soolot ovat varsin mukavia soitella. Sambora on aikamme yksi aliarvostetuimpia kitaristeja...
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
32788
30.08.2005 18:50:50

No ihan hyvin voi soittaa, jos harjoittelee vähän, ei nuo ole teknisesti vaikeitakaan biisejä...
Alkoholin nauttiminen krapulaa edeltävä päivänä aiheuttaa päänsärkyä ja äkillisiä pahoinvointikohtauksia!
TheRagDoll
30.08.2005 19:08:16
No ihan hyvin voi soittaa, jos harjoittelee vähän, ei nuo ole teknisesti vaikeitakaan biisejä...
Täysin samaa mieltä.. ei ne mitään teknisesti vaikeita oo.. vaatii vaan vähän harjoitteluu.. mut esim. jotain vähän teknisempiikään sooloja en viitsi edes kunnolla yrittää..
Mua Saa Pelätä.
Jzci
30.08.2005 19:45:17

No ihan hyvin voi soittaa, jos harjoittelee aivan älyttömästi , ei nuo ole teknisesti vaikeitakaan biisejä...

Eiväthän nuo kyllä käytännössä ole, eikä se varmaan mahdotonta ole vuoden soiton jälkeen, joskin hieman epäillyttää. Monet vain monesti puhuvat osaavansa vaikka ja mitä, vaikka kuuntelija ei tunnistaisi edes biisiä. Huomautan vielä ettei tämä todellakaan ollut mikään vittuilu topicin aloittajalle!

Itse kysymykseen vielä: Suosittelen tutustumista Gn'R:n tuotantoon. Suurin osa biiseistä sisältää toinen toistaan hienompia kitarasooloja, vaikeita ja ei niin vaikeita.

Toisaalta kyllä tuossa vaiheessa soittouraa kannattaisi mielestäni perehtyä ihan muihin juttuihin kuin etsimään haasteellisia sooloja. Rytmikitaroinnissakin kyllä riittää haastetta vähintäänkin ihan älyttömästi, ja sehän on kuitenkin se juttu mitä esim. bändin kanssa "joutuu" suurimman ajan tekemään.

Niin, ja stairway to heavenin sooloa kannattaa vilkaista, se on paras :)
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Tiluliluliitä: TÄÄLTÄ
Cadaver
30.08.2005 21:48:26

Muistaakseni itseäni alkoi 1v soittaneena Metallican Kill'Em All:in soolot kiinnostamaan. En pakosta kokonaisuudessaan niitä saanut menemään (saisko vieläkään :) ) mutta hyviä peruslikkejä niistä ainakin löytyy.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
Carpenter
30.08.2005 21:49:29
haluaisin vähän haastetta soittamiselta ja monipuolista tilutusta joka on suht.. nopeaa..

Francesco Farerin Suspension kannattaa opetella. Sellainen juuri sopivan haastava biisi. Tosta näet kun maestro itse vetää sen:

http://www.francescofareri.com/video.html
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Black Star
30.08.2005 21:57:34

Livin' After Midnight
Metal Gods
"Launch the Polaris, the end doesn´t scare us, when will this cease, the warheads will all rust in peace!"
oiva tumpeloinen
30.08.2005 22:08:15

Ei toi nyt mikään mahdottomuus kuitenkaan ole. Se on sitten eri asia, että jos vähän lisätään tempoa ja keikalla tarvittais varmuutta sen kaiken jännityksen keskellä :)

Mutta niitä sooloja. Metallican Black album ei ole kaikista vaikeinta metallicaa soittaa, eikä pidä koskaan unohtaa vanhaa kunnon Slashia. G'n'R:llä on monia kivan melodisia suhteellisen helppoja sooloja.
Jimi?
30.08.2005 22:08:37

Soita Apulannan pirun morsian soolo.. siinä on tilutusta..
toxic
30.08.2005 22:10:11
Soita Apulannan pirun morsian soolo.. siinä on tilutusta..

Todella surkean kuuloista tilutusta. Anteeksi, oli vain pakko sanoa.
Jonttu
30.08.2005 22:11:43

Francesco Farerin Suspension kannattaa opetella. Sellainen juuri sopivan haastava biisi. Tosta näet kun maestro itse vetää sen...

Joopajoo :)
ROCk!
Vaikeat biisit on treenin puutetta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)