Xarri 30.08.2005 15:34:41 | |
---|
Tuossa viime perjantaisen keikan vireongelmien jälkeen kypsyi päätös hankkia joku sopiva tuner (viritin tjsp.) lavalle, jonka avulla pystyy nopeasti tsekkaamaan missä mennään. Varakitara ei auttanut enää siinä vaiheessa, kun toiselta kitaristilta katkesi kieli. Onko palstalaisilla suosituksia? Bossia on suusanallisesti kehuttu. Olisiko tunerin syytä olla pedaalimuotoinen vai esim. nupin päällä lepäävä? Onko jollain valmistajalla olemassa optiota joka katkaisee haluttaessa signaalin tunerin ja vahvistimen välillä, että monotoninen kielten näppäily virettä hakiessa ei kuulu yleisöön? Miten on myös näkyvyyden kanssa pimeällä lavalla? Esim. D-vireeseen veivattaessa ei välttämättä pelkkä vihreä-punainen lamppu riitä. Valistuneesta avusta kiitollinen jo etukäteen. These three take crooked ways: carts, boats, and musicians. |
nakedzen 30.08.2005 15:42:11 | |
---|
"Only dead fish go with the flow"
Metallia |
Volle 30.08.2005 15:48:36 | |
---|
Pedaalimallisissa taitaapi olla melkein kaikissa ominaisuutena äänen katkeaminen virittäessä. Itse en näiden tarkkuudesta ja näytön näkyvyydestä sun muusta tiedä, mutta ainakin Bossin ja Korgin pedaalimallisia olen nähnyt käytössä ja kuullut niistä kehuja. Nam. |
Captain Farrell 30.08.2005 15:56:51 | |
---|
Tsekkaa pedalboard-keskustelusta jengin efektilautojen kuvia. Joka toiselta löytyy laudasta Bossin TU-2. Bossi on ollu mullakin jo monta vuotta käytössä ja toimii kuin junan vessa. Suosittelen lämpimästi! |
Kiitos vastauksista. Tuo Bossin TU-2 näyttäisi speksien mukaan olevan juuri sellainen ominaisuuksiltaan mitä kaipaan. Pedaali vs. Räkkimalli -pohdintaan taitaa se roudattavuus olla paras argumentti vaikka räkkimallia puoltasi se, että se ainakin on taatusti aina samassa paikassa. Ibanezin 20e vempulassa ei taida olla mitään eroa nykyiseen viritinkapulaani ts. ei sovellu lavalle. These three take crooked ways: carts, boats, and musicians. |
Joees 30.08.2005 16:34:09 | |
---|
Petersonin Strobostomp. Taatusti toimii ja on tarkka. Livenä vallan mainio. Riittävän tarkka intonaation ja muun säätämiseen. Maksaa ehkä hitusen vaan kyllä se itsensä maksaa takaisin. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Jööhannes 30.08.2005 16:37:15 | |
---|
Mitenkäs se Behkun pedaali, onkohan sitä millon tulossa, vai joko on? En ainakaan Thomannilla ole nähnyt. Plääh, kaikilla muilla on tässä joku hyvä juttu, mutta minä en vaan keksi mitään. Voe himputti! Kuuntelenpa Opethia, ehkä se auttaisi miettimään. |
Jungleman 30.08.2005 16:44:08 | |
---|
Petersonin Strobostomp. Taatusti toimii ja on tarkka. Livenä vallan mainio. Riittävän tarkka intonaation ja muun säätämiseen. Maksaa ehkä hitusen vaan kyllä se itsensä maksaa takaisin. Miten on tuon Strobostompin näytön näkyvyyden kanssa? Joskus sitä kokeilin ja auringonpaisteessa piti kumartua katsomaan lähempää, kun näyttö oli yllättävän himmeä. Miten oikeassa käytössä? Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
Kapane 30.08.2005 17:53:23 | |
---|
Laite arvioissa on juttua sekä Bossista, että Korgista. In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
ninos 30.08.2005 18:33:34 | |
---|
Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON
Jukka-Pekka #3. |
madu 30.08.2005 18:54:16 (muokattu 30.08.2005 18:55:24) | |
---|
Itsellä hyvää kokemusta BOSSin TU-2:sta. Riittävän tarkka virittämiseen ja kestävä poljin. Varsinkin jos pedaalilaudassa on muitakin BOSSin pedaaleja niin virtaratkaisukin on helppo sillä TU-2 osaa jakaa virtaa myös muille Bossin speduille. Auringonvalossa joutuu vähän ledejä tiirailemaan tarkemmin mutta ihan riittävän hyvin näkyy. Jos haluaa sitten sijoittaa enemmän rahaa tarkempaan virittimeen mm. hienovireen sätöä silmällä pitäen jne. niin Petersonin Strobostomp on varmasti hyvä ellei sitten jopa paras valinta. Hinta on vain hieman suolainen. Tässäpä muuten Rytmin vertailu aiheesta joka on ennemminkin ollut täällä esillä kun virittimistä on puhuttu: http://www.rytmi.com/rytmi602/602kitarataivas.htmlI'm afraid that I was very, very drunk... |
oiva tumpeloinen 30.08.2005 21:53:52 | |
---|
Mitenkäs muuten se Korgin räkkimallien strobe- mode eroaa tosta Strobostompista? Tietoa kenelläkään? |
Joees 30.08.2005 22:04:06 | |
---|
Miten on tuon Strobostompin näytön näkyvyyden kanssa? Joskus sitä kokeilin ja auringonpaisteessa piti kumartua katsomaan lähempää, kun näyttö oli yllättävän himmeä. Miten oikeassa käytössä? Ei mulla ole ollut ongelmia kovassakaan valossa. Ja saahan sitä tarvittaessa suojattua valoltakin ilman mitään ihmeitä. Pelkkä paperi riittää. Groooove is in heart!
Sama se millä argumenteilla ei-äänet voittaa kunhan ne voittaa. Se on protestointia ja merkki siitä, että tavallisillakin ihmisillä on vielä pokkaa käskeä päättäjien suksia helvettiin. -Jani The Rock |
Defactor 30.08.2005 22:12:17 | |
---|
|
Jag 30.08.2005 22:25:54 | |
---|
kyselenpä vielä tämän ketjun jatkoksi, että miten keikalla esim. puolta sävelaskelta alemmas virittäminen onnistuu parhaiten? "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Kapane 30.08.2005 22:32:29 | |
---|
Tuon huonoja puolia voisi joku listata (=)) , koska tuo on ainakin tietääkseni tarkka ja laatuunsa nähden halpa. Se on rack ja jos ei oo räkkiä, niin pitää sellainen ostaa tai kantaa tota paljaana. In Goth We Trust! The 666 Club #555 |
Dumb 30.08.2005 22:37:03 | |
---|
kyselenpä vielä tämän ketjun jatkoksi, että miten keikalla esim. puolta sävelaskelta alemmas virittäminen onnistuu parhaiten? Ihan helposti. Katsoo vaan, että mittari näyttää puolta sävelaskelta alavirettä (tai normaalia jos mittarissa on flat-modi). |
Jag 30.08.2005 22:42:49 | |
---|
Ihan helposti. Katsoo vaan, että mittari näyttää puolta sävelaskelta alavirettä (tai normaalia jos mittarissa on flat-modi). flat-modi). kiitos. tämä oli se mitä kaipailin. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Dumb 30.08.2005 22:47:42 | |
---|
Minä olen vähän miettinyt sellaista, että hommaisin jossain vaiheessa Korgin räkkivirittimen tuon DT-10:n seuraksi. DT-10 olisi laudassa kiinni ja sillä voisi tarpeen tullen virittää kesken keikan, mutta ennen keikkaa virittäisi soittimet räkkimallilla. Ja samaten tuo räkkimalli olisi sitten kätevä myös säätöjä tehdessä. Niin, kyllä, normaali käsiviritinhän ajaisi keikoilla saman asian kuin tuo räkkimalli, mutta omassa Seikon käsivirittimessä ei ole taustavaloja lainkaan, joten tarvitsee aina järkätä erillinen valo jostain. Ja kuten sanottu, säätöjen tekeminen olisi varmaan mukavampaa räkin kanssa. Tuumailin vähän niin, että valjastaisin tuon 4U:n räkkini (jossa makoilee nyt Line6 POD Pro odottamassa huoltoa) räkkitunerilla ja räkkilaatikolla, johon saisi kaikenlaista tavaraa kuljetukseen. Ja jää vielä yksi unitti vapaaksi tulevaisuutta varten. |
PepeAngst 31.08.2005 00:33:19 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_fender_pt10_pedal_tuner_prodinfo.html Onko kenelläkään tuosta kokemuksia? Mulla on tuosta uudempi Fender PT100, joka on mielestäni erittäin hyvä hintaan nähden. Se on paranneltu versio tuosta vanhasta mallista. Siinä on sininen tuo näyttö ja on tarkka ja aika nopeakin. Maksoin siitä 40 euroa uutena, kun kaveri toi jenkeistä. En tiedä Suomen hintaa, mutta suosittelen, jos halvalla löytyy jostain. |