Aihe: Metronomi
1 2 3 4 5 6 7 8
VeeKoo
29.08.2005 18:42:23 (muokattu 29.08.2005 18:43:02)

Nostelempas tätäkin metronomi topiccia kertomalla näin:

Ostin hirveässä rahapulassa 15€ maksavan Korg-1-mm metronomin, ja se on aivan surkea!
Ominaisuuksii:
7komppia
tempo 40-208bmp
"muisti varmuuskopio" ei hajuukaan mikä toi on..

Mutta Siinä on mitä ärsyttävämpi piipitysääni, joka ei kuulu yhtään minnekkään vaikka soittaa riisikapuloilla hiljaa.. Saatika kun ottaa tuplapedaalin mukaan..
Huono osto,. täytynee ostaa ilmeisesti uusi ja parempi!
hehe
Shitmanek
29.08.2005 18:46:21 (muokattu 29.08.2005 18:46:36)
Nostelempas tätäkin metronomi topiccia kertomalla näin:

Ostin hirveässä rahapulassa 15€ maksavan Korg-1-mm metronomin, ja se on aivan surkea!
Ominaisuuksii:
7komppia
tempo 40-208bmp
"muisti varmuuskopio" ei hajuukaan mikä toi on..

Mutta Siinä on mitä ärsyttävämpi piipitysääni, joka ei kuulu yhtään minnekkään vaikka soittaa riisikapuloilla hiljaa.. Saatika kun ottaa tuplapedaalin mukaan..
Huono osto,. täytynee ostaa ilmeisesti uusi ja parempi!

Minulla taitaa olla samantapainen, ja annan vinkin: nappikuulokkeet+Peltorit, niillä minä kuulen sekä klikin että rummut.
Klooni
29.08.2005 19:16:17
Lainatakseni erästä kohtuullisen kuuluisaa rumpalia ...

Looking back, the freedom we had then to do so much. You're so limited in the studio now because nearly everything is dominated by click tracks.. There's this terrible criteria of having to try and match up to a machine. And for a drummer it's really difficult. You can put on any modern record you want and you can tell every fill is a square. There's no swing in it at all. No matter how good a player you are, what makes things swing is that it isn't totally strict time - it does move, it does push, it does pull. And we're having to deal with that because now we have musicians who rely on it being strict time - who actually can't play to something that moves around. If you go back to the fifties recordings and listen to things like the Little Richard band, the tempo's all over the place, but they all do it together so it doesn't matter - it just feels great. Those bands relied on the feeling of it being good - not being perfect. You can get something perfect and it just sits there like a piece of lead.

:-)
Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna ! www.klooni.net
miän vain
29.08.2005 23:09:22

Väännetäänkö vähän?

Ei metronomin kanssa soittaminen tarkoita, että jokaisen iskun pitää olla tasan samassa kohdassa kuin piippauksen. Niin ei ainakaan pitäisi olla. Metro kertoo tarkan paikan, mutta saahan siihen viereenkin soittaa, eikö niin? Voi kiilata tai sleebata maukaassa kohdassa ja ottaa sitten takaisin.

Helppoa tuo ei kyllä tosiaankaan ole, mutta täysin normaaliharrastajan ulottuvilla. Treeniä se vaatii, mutta niin muukin soitto. Panostaa, ken tahtoo.

Toinen juttu on sitten tuo kaiken säätäminen koneella tasan tarkkaan kohdalleen. Editoinnin jälkeen taitaa olla aika sama, mitä sinne soitti. Ainakin noilla valtavirtalevyillä kuulostaa kovasti sellaiselta.

Kunnon huojunta, tyylikkäästi ja koko bändin voimin, se on hienoa.
Toi tuijottaa: .òó.
Faroband.net - bändisivu
Semisuper - rumpusivu
starclassic
29.08.2005 23:20:57
Toinen juttu on sitten tuo kaiken säätäminen koneella tasan tarkkaan kohdalleen. Editoinnin jälkeen taitaa olla aika sama, mitä sinne soitti. Ainakin noilla valtavirtalevyillä kuulostaa kovasti sellaiselta.

Kunnon huojunta, tyylikkäästi ja koko bändin voimin, se on hienoa.

Näin. Kyllä minuu ainaki v*tuttais jos soittaisin parhaani mukaan 12 kappaletta, joita on reenattu se 8 kuukautta vähintään ja sitten tuottaja päättää että sehän meni ihan päin helvettiä ja joku laitetaan korjaamaan joka lyönti oikeaan paikkaan... Tekniikassa on todellakin huonotkin puolensa.
Toistoja, toistoja, toistoja.
WyW
30.08.2005 00:45:24

Summa summarum. Onko Taman Rhythm Watch ainut josta saa siedettäväsoundisen klikin ulos stereona ja tarpeeks isolla volalla? Mikä tuo Rolandin vekotin oli mihin oli linkki.

Käytössä Kossin the Plug.

Tahdon kanssa semmosen, mihin ei tarvi mitään kuuloksevahvistimia sun muita ja tahtilajivalikoimaa "on". =)
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
HeavyMachinery
30.08.2005 14:32:22

Summa summarum. Onko Taman Rhythm Watch ainut josta saa siedettäväsoundisen klikin ulos stereona ja tarpeeks isolla volalla? Mikä tuo Rolandin vekotin oli mihin oli linkki.

Käytössä Kossin the Plug.

Tahdon kanssa semmosen, mihin ei tarvi mitään kuuloksevahvistimia sun muita ja tahtilajivalikoimaa "on". =)

Mulla on yamahan "rytmi asema" siinnä on kunnolla höökää ja mukava puoli on se että lähdöt on sekä 3,5 että 6,5mm plugeille. Tahtilajeja ja ohjelmointi mahkuja on paljon mutten tule niitä käyttäneeksi.
Minä tiedän - siis pelkään !
rm_wispila
30.08.2005 15:07:55
siedettäväsoundisen klikin ulos stereona

Miksi stereona ? Kyllä se kaikissa ihan monoa se soundi on.

Jos haluaa äänen stereokuulokkeisiin, pitää ottaa kolvi kauniiseen käteen ja vaihtaa monoplugi kuulottimiin (voi piuhat myös surrata ja käyttää erkkaria, ei ihan niin pitkäikäinen ratkaisu).
Ja ellei puhti luureissa piisaa, tarttee hommata (kuuloke)vahvistin.

Soundin vittumaisuuden tarkoitushan onkin kai vaikuttaa selkärankaan, jotta biitti osuisi väkisin kohdalleen umpikalloisimmallakin. Siperia opettaa...
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Nolte
30.08.2005 15:52:10

:-)

Oliko tuo muuten Ian Paice:n suusta?
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
mainmorte
30.08.2005 18:59:48
tuota joskunnnon punk rockia soitetaan nii ei siina tartte mun mielestä metronomia.... aivan eri asia on tämmoinnen muusiikin kuuloinen POProck
maa on taivas helvetti on maa
Klooni
31.08.2005 08:49:52
Oliko tuo muuten Ian Paice:n suusta?

10 pistettä miehelle harrastuneisuudesta ! kyllä se juurikin ko. herran suusta on :-)
Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna ! www.klooni.net
Nolte
31.08.2005 09:20:31
10 pistettä miehelle harrastuneisuudesta ! kyllä se juurikin ko. herran suusta on :-)

Kiitos kiitos.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
t.heiska
07.11.2005 17:05:25
Nostetaanpas tätä hiukan. Eli oon aikasemmin käyttänyt klikkiä niin, että tulpat on korvissa ja oon siihen päälle pistänyt luurit mistä kuuluu klikki. Homma toimii vielä ihan hyvin kun soittelee hiljaa jotain perus kakkosnelos komppia, mutta kun pitäisi soittaa jotain vähän enempi ympäri settiä, niin klikki häviää kun siinä ei ole volumesäätöä.
Eli mitenkäs ton sais paremmin kuuluviin? Onko olemassa sellasia luureja, joilla pystyy vahvistamaan metronomin. Mitkä olisi hyvät, jos sellasia löytyy? Vai onko fiksumpaa ostaa nappikuulokkeet, joista kuuntelee klikkiä ja sitten päälle jotkun kunnon kuulosuojaimet. Mitkä olisi tohon käyttöön hyvät, niin että rummut kuulostaisi vielä ihan hyvältä?
Entäs noi tuossa muutama sivu sitten puhutut Kossin the Plugit, onko ne sellaset, ettei niiden kanssa tarvi muuta kuulosuojausta. Nehän vaikuttais ihan hyviltä jos vaan pistää pelkät napit korviin ja kuuluu klikki sekä kuulokin säilyy, vai ymmärsinkö ihan väärin?

Jep, eli pistäkääs joitan hyviä vinkkejä mitä kannattaisi hankkia :)
Sa(n)kari
07.11.2005 20:09:01
Nostetaanpas tätä hiukan. Eli oon aikasemmin käyttänyt klikkiä niin, että tulpat on korvissa ja oon siihen päälle pistänyt luurit mistä kuuluu klikki. Homma toimii vielä ihan hyvin kun soittelee hiljaa jotain perus kakkosnelos komppia, mutta kun pitäisi soittaa jotain vähän enempi ympäri settiä, niin klikki häviää kun siinä ei ole volumesäätöä.
Eli mitenkäs ton sais paremmin kuuluviin? Onko olemassa sellasia luureja, joilla pystyy vahvistamaan metronomin. Mitkä olisi hyvät, jos sellasia löytyy? Vai onko fiksumpaa ostaa nappikuulokkeet, joista kuuntelee klikkiä ja sitten päälle jotkun kunnon kuulosuojaimet. Mitkä olisi tohon käyttöön hyvät, niin että rummut kuulostaisi vielä ihan hyvältä?
Entäs noi tuossa muutama sivu sitten puhutut Kossin the Plugit, onko ne sellaset, ettei niiden kanssa tarvi muuta kuulosuojausta. Nehän vaikuttais ihan hyviltä jos vaan pistää pelkät napit korviin ja kuuluu klikki sekä kuulokin säilyy, vai ymmärsinkö ihan väärin?

Jep, eli pistäkääs joitan hyviä vinkkejä mitä kannattaisi hankkia :)

Eikös ne jotkut keikoilla käytä pikkumiksereitä kuulokevahvistimina, siis niinkun tyyliin http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_ub802_eurorack_prodinfo.html
kampela
07.11.2005 20:26:36 (muokattu 07.11.2005 20:30:41)

Eikös ne jotkut keikoilla käytä pikkumiksereitä kuulokevahvistimina, siis niinkun tyyliin http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_ub802_eurorack_prodinfo.html

Mulla on keikoilla tosta ihan pikkusen isompi veli. Yhessä kanavassa kanavassa basarimikki ja läppäristä tulee muu härpätys. Bu-e-no.

Niin ja uutena vahvistuksena Shuren E3:t.
Peruna kerrallaan..
south_of_heaven
08.11.2005 00:28:52
onko olemassa mitään erittäin hyvää metronomia, joka mahd. hyvä, halpa&pieni?? On jo yksi paska, nopeus 40-208, hiljainen, ja muita toimintoja ei olekaan. tai on sähkörummuissa klikki, mutta, no joo, en osaa säätää sitä. Etsin ohekirjan syövereistä, mutta ei perkele löydä miten nopeutta saa säätää...:(
ilmoitti South_of_Heaven
kampela
08.11.2005 13:55:58

onko olemassa mitään erittäin hyvää metronomia, joka mahd. hyvä, halpa&pieni?? On jo yksi paska, nopeus 40-208, hiljainen, ja muita toimintoja ei olekaan. tai on sähkörummuissa klikki, mutta, no joo, en osaa säätää sitä. Etsin ohekirjan syövereistä, mutta ei perkele löydä miten nopeutta saa säätää...:(

Eiköhän se sieltä jostain löydy, se temmonsäätö..

Kyllähän noita klikkejä saa rakennettua mp3 soitimeenkin, saa vielä itse valittua just semmoset saundit ku haluaa. Ite oon tota vähän harrastanu. Luultavasti aika monissa halvoissa metronomeissa kun tuo tuo ääni on luokkaa liikennevalot, ei hyvä.
Peruna kerrallaan..
miscage
08.11.2005 14:02:58 (muokattu 08.11.2005 14:03:09)
Mulla toimii Korgin MA-30 + peltorit + koss the plug. Eihän nuo rumpusoundit herkkua ole Peltoreiden alta, mutta kyllä noin nyt treenailee. Kyseisen metronomin omistajille vinkki: (varmaan sanottukin jo) Vedä plugia vähän ulos sieltä metronomin kuulokeliitännästä, niin saat äänen tulemaan molempiin korviin. Mulla ei ainakaan muuten tule.
What business is it of yours what I do, read, buy, see, say, think, who I fuck, what I take into my body - as long as I do not harm another human being on this planet?
KoRn88.
08.11.2005 14:10:32
Mulla toimii Korgin MA-30 + peltorit + koss the plug. Eihän nuo rumpusoundit herkkua ole Peltoreiden alta, mutta kyllä noin nyt treenailee. Kyseisen metronomin omistajille vinkki: (varmaan sanottukin jo) Vedä plugia vähän ulos sieltä metronomin kuulokeliitännästä, niin saat äänen tulemaan molempiin korviin. Mulla ei ainakaan muuten tule.

Itsellä toimii Kossin the plugit joulukuusitulppien kanssa ilman nuita peltoreitakin. Vaimennusta saisi hieman enemmän olla, mutta kyllä minä sen metronomin kuitenkin kuulen.
Niin ja metronomi on Seikon SQ50.
metallia Kemistä: UNIC
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)