Aihe: Ibanez vs. esp
1
Hornanturska
01.06.2003 17:23:57
Jemin.
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
Guitarfreak
01.06.2003 17:50:01 (muokattu 01.06.2003 17:51:26)
No jaa... Joku muu ibanezi kyllä, mutta että JEMi... *huoh* Tuossa tapauksessa ESPi on kyl parempi vaihtoehto...

Kaveri osti tuon KH-2:en ja siitä kuulemma irtoaa varsin tymäkät soundit! :D että jos meinaa olla katu-uskottava örinämetallisti, ni ESPikauppaan...
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
Snowblind
01.06.2003 17:51:32

ESP:n M2:n tietysti. Jemeistä en tykkää yhtään.
LaXu
01.06.2003 18:41:33 (muokattu 01.06.2003 18:44:15)
ESP:istä ostaisin joko jonkun noista korealaisista ESP/LTD Deluxe-sarjan skeboista (M-1000, EC-1000 jne.) tai sitten "aidon" japanilaisen ESP:n, tosin ne tuppaavat olemaan aika kohtuuttoman kalliita.

JEMit on nättejä, mutta 7VWH-mallia (valkoinen leppärunkoinen malli) lukuunottamatta eivät eroa mielestäni kauheasti RG-sarjan skeboista. Eli valintani Ibanezeista olisi joko a) JEM7VWH b) RG3120 tai joku noista kalliimmista neckthru-malleista, c) RG15xx/RG5xx + uudet mikit. Vaihtoehto C on tietysti edullisin, joskaan ei kaunein.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Lauri666
01.06.2003 19:38:22
Jem olisi minun valintani!

~late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
geeta shredda
01.06.2003 19:57:07
Yksi vaihtoehto olisi tietysti ostaa käytetty RG ja vaihtaa siihen mikit (jos tarpeen) ja customoida siitä persoonallinen, esim swirl-maalaus kävisi hyvin.
Mutta eihän sekään tietenkään vetäisi vertoja aidolle Jemille.
Aardfather
01.06.2003 20:33:55
Itse valitsisin Jemin tietysti koska se on parempi kitara ja myöskin signature-malli sentään. JEMin ulkonäöstä en tosin pahemmin välitä. Ennemmin kuitenkin ottaisin JS-1000:n minkä olenkin hankkimassa heti kun vaan tilillä on riittävästi ylimääräistä. :-)

Mutta jos pelkkää modernia hevirytkytystä haluaa soittaa niin ehkä siihen sopii paremmin ESP taikka vastaava. Olisikin kyllä sääli nähdä jonkun soittavan jotain metallia JEMillä. Haha... :-D

ESP:n kitaraa en ostaisi koskaan tai mitään Jacksoneita tai muita "hevikeppejä" vaikka ittellä sentapainen vanha "Härveli" onkin.

- Aardfather
Lauri666
01.06.2003 23:13:39
Olisikin kyllä sääli nähdä jonkun soittavan jotain metallia JEMillä. Haha... :-D

mm. Requiem. Varmasti muitakin löytyy...
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
A. Järvinen
01.06.2003 23:48:11

Hmm... Menee taas tämmösen teineilyn puolelle mut se jätkä on mun kaverin poikakaverin kaveri. Suhteita, heh :).

Ihan asiallinen kitaristi.
ingle
02.06.2003 12:00:15
Itselläni on ESP LTD KH-502 ja on aivan törkeen hyvä skeba, joten ESP kannattaa hankkia =P
Viper51
02.06.2003 16:05:42
Kävin tuota Jem:iäkin testaamassa. Ihan hyvä kitarahan tuo on, mutta kaula ei minulle täysin sopinut, vaikka tosi hyvähän se oli. Pitää vielä käydä testailemassa noita ESP:n malleja. Täytyy nyt miettiä tarkkaan , kun pitkäaikaista kitaraa olen kuitenkin hankkimassa. Tarkoitus olisi , että ei tarvitsisi heti vuoden päästä mennä kitaraa vaihtamaan =) . Tulee soitettua aika paljon melodista heviä , tyyliin: Stratovarius, Edguy......... mutta melkein kaikki metalli kyllä menee. Joten en tiedä onko tuo Jem nyt metalliin se kaikkein paras kitara. Ja olisihan nuo ESP:t aika paljon edullisempia.
Aardfather
03.06.2003 02:31:40 (muokattu 03.06.2003 02:32:00)
Olisikin kyllä sääli nähdä jonkun soittavan jotain metallia JEMillä. Haha... :-D

Ughh....

Hassu juttu muuten että mainitsit Requiemin sillä tuli aikoinaan soitettua samannimisessä bändissä. Siihen aikaan oli myös olemassa toinenkin samanniminen bändi. Taisi olla Oulussa jos nyt en ihan väärin muista. Liekö kyseessä sama poppoo? Se oli siis 90-luvun alussa.

- Aardfather
Kitaravirtuaali
03.06.2003 13:25:30 (muokattu 03.06.2003 13:27:28)

Kävin tuota Jem:iäkin testaamassa. Ihan hyvä kitarahan tuo on, mutta kaula ei minulle täysin sopinut, vaikka tosi hyvähän se oli. Pitää vielä käydä testailemassa noita ESP:n malleja. Täytyy nyt miettiä tarkkaan , kun pitkäaikaista kitaraa olen kuitenkin hankkimassa. Tarkoitus olisi , että ei tarvitsisi heti vuoden päästä mennä kitaraa vaihtamaan =) . Tulee soitettua aika paljon melodista heviä , tyyliin: Stratovarius, Edguy......... mutta melkein kaikki metalli kyllä menee. Joten en tiedä onko tuo Jem nyt metalliin se kaikkein paras kitara. Ja olisihan nuo ESP:t aika paljon edullisempia.

No tuota kyllä se Jemi on metallissa aikas keleen hyvä kunnon vahvistimen kautta. Esim. Line6:n AX212:n kautta Jemin 7vsb vai mikä olikaan kuulostaa oikeinkin hyvältä kun viitsii vähän säätää. Kaverilla on nimittäin tuollainen kokoonpano ja kyllä se irtoaa ihan kiitettävästi. Soittotaitoa ei kyllä myöskään parane unohtaa osana hyvää saundia. Heheh. Eri asia sitten onkin kuka viitsii maksaa noin maan perkeleesti soittokamoista. Siis meinaan että löytyykö rahaa.

Niin ja jopa minä, nakkisormien kruunaamaton kuningas, sain noilla vehkeillä hieman paremman kuuloista musiikkia aikaiseksi kuin omalla rupuhalpa-ibanezzillani ja marsulla.

EDIT: viimoisen kappaleen lisäys
"Ilman muuta ja muut ilman!" "Sata lasissa ja pakki päällä"
Boge
03.06.2003 13:43:28
Joo, mun mielestä on ihan turha lähtee ostaa jemii, ellei sitten oo tosi wannabe steve vai, mutta ensinnäkin itellä tulis vähän tyhmä olo soittaa sillä. Toinen ja oleellinen juttu on se että samaan hintaan ja halvemmallakin saat laadultaan paremman RG:n jossa on kaikki maholliset herkut. Itellä on RGT3020 ja bändin toisella kitaristilla on Jem 77fp ja täytyy kyllä sanoa että jemissä ei oo mitään parempaa kuin tossa mun kepissä. Näin voisin väittää myös tuon top-of-the-line jemin kanssa. Ainoa mikä jemissä miellyttää enemmän on kaulan viimeistely, se öljyviimeistely.
mikko1
03.06.2003 22:28:24
se kahva on kyllä aika vitsi...
"Henkilökohtaisesti, en ole niitä ihmisiä jotka ajattelevat että kitaroilla on tissit ja perse" - Slash
Hornanturska
03.06.2003 22:52:19 (muokattu 03.06.2003 22:53:04)
se kahva on kyllä aika vitsi...

...Niin,Ja sen kahvan takia sillä ei voi soittaa Nirvanaa...
...kyllä sakari kuosmanen yngwien voittaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)