Aihe: Multiefektit?
1
spm
30.08.2005 13:03:52
Hankintalistalla olisi jokin räkki multiefekti hässäkkä kitaralle.
Ei vaan ole tullut noitten digitaali efektien kanssa juurikaan pelehdittyä.
TC G-Force olen joskus testannut, mutta tuolla jo liikaa hintaa.
Kokemuksia/suosituksia kaipailisin vaihtoehdoista.
Esim. G-major, Alesis Picoverb ..
Chinaski
30.08.2005 13:09:51
Ei ole toistaiseksi G-Majorista huonoja kokemuksia.
spm
30.08.2005 14:15:24
Ei ole toistaiseksi G-Majorista huonoja kokemuksia.

Käytätkö G-majoria sarj tai rinnak. luupissa vai kuinka.
Toimiiko kuinka suoraan kitaran ja vahvarin välissä?
Chinaski
30.08.2005 14:32:17 (muokattu 30.08.2005 14:53:37)
Käytätkö G-majoria sarj tai rinnak. luupissa vai kuinka.

Verme on etuasteen efektiloopissa. Useimmissa patcheissa looppi on täysin serialiksi kytketty tai sitten kokonaan pois päältä. Ei mielestäni juurikaan väritä soundia - tosin joillain setupeilla soundin värittyminen voi olla myös huonosti toteutetun efektiloopin "ominaisuus", eikä efektilaitteen. Ohjaamassa mulla on Rolandin FC-200.

En ole testannut.

Käytän aika miedosti efektejä - mun mielestä efektiä on sillon sopivasti kun sen olemassaolon huomaa vasta sitten kun sen kytkee pois. Laitteesta lähtee kuitenkin myös noita avaruusasemasoundeja jos sellaisia halajaa.
ReBeat
30.08.2005 14:50:03

TC:n arkistoista löytyi infoa että kitaraa ei pitäisi kytkeä suoraan G-Majoriin, koska sen sisääntuloa ei ole tehty toimimaan korkeaimpedanssisten äänilähteiden kanssa. Suosittelivat käyttämään välissä jotain etuastetta. En tiedä toimisiko sitten aktiivimikkien kanssa hyvin.
Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole.
penatuna
30.08.2005 15:23:36
Kun oli vehje kotona, kokeilin kitara-Gmajor-kotisterkka. Toimi noin ihan hyvin. Nykyisin tosin käytän G-majoria Kochin efektiluupissa. Toiminut hyvin keikoilla ja treeniksellä. Säätövaraa löytyy livekäyttöön liiaksikin, mutta efektit ovat ns. "studiotasoisia".
JohnnyLee
30.08.2005 16:39:02

Mulla on Digitech GNX4, eikä siitä pahaa sanottavaa ole. Eihän soundit ole verrattavissa räkkikamppeisiin, mut kelpaa mulle. Soundeja ja efektejä on kyllä ihan tarpeeksi. GNX3 tais olla jokin testivoittaja ja siihen verrattuna tähän on lisätty joitain ominaisuuksia. Itse suosittelisin kokeilemaan GNX3:a. Thomann myy GNX:t huomattavasti edullisemmin, mitä paikalliset musaliikkeet! Jos jotain huonoa sanottavaa, niin kranttu vahvarin suhteen. Normaali inputiin kytkettynä Peaveyn Transfex-vahvariin, oli aivan "saasta" soundit. Hyvät soundit lähtee, kun on kytkettynä JCM900:een loopin kautta.
Tarpeeksi kauan kun hakkaa päätä seinään, kyllä se seinä antaa periksi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)