Emit 30.08.2005 13:48:29 | |
---|
Voisiko joku selventää vähän tuota Deluxen ja American eroa, kun en oikein ymmärrä tuota fenderin sivuilla olevaa juttua. Tarkoitan ihan vain perus eroja. Meikäläisellä ei nimittäin ole paras kitara -aiheinen englanninkielen taito, eikä muutenkaan :). |
edgehill 30.08.2005 14:14:59 (muokattu 30.08.2005 14:20:36) | |
---|
Eroja Deluxe HSS -> HSS: 1. Valikoitu leppä versus leppä 2. Mikit: Noiseless yksikelaiset+DH-1 humppari versus Tex-Mex yksikelaiset+DiamondBack humppari 3. Tonet kytketty hieman eri tavoin 4. Deluxessa tallassa "pop-in arm" 5. Deluxessa lukittavat virittimet 6. Deluxessa erilainen satula "LSR Roller nut" 7. Värivaihtoehdoissa on tietysti eroa. Ainakin nämä. |
depe 30.08.2005 14:31:37 | |
---|
Eroja Deluxe HSS -> HSS: 1. Valikoitu leppä versus leppä 2. Mikit: Noiseless yksikelaiset+DH-1 humppari versus Tex-Mex yksikelaiset+DiamondBack humppari 3. Tonet kytketty hieman eri tavoin 4. Deluxessa tallassa "pop-in arm" 5. Deluxessa lukittavat virittimet 6. Deluxessa erilainen satula "LSR Roller nut" 7. Värivaihtoehdoissa on tietysti eroa. Ainakin nämä. Tuossa perus (SSS) Americanissa näyttäisi olevan kolme Fenderin perusmikkiä, kun taas Deluxe-mallissa (jossa toki on se yksi humppari, HSS) on Tex-Mexit? Eikös noita texmexejä ole jonkin verran haukuttu? Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
LamaAjanElvis 30.08.2005 14:35:25 | |
---|
siis onko nyt kyse deluxesta vai american deluxesta? perus deluxessa on noita tex mexejä ja American Deluxessa on noislessit. I don't know why my heart beats, i only know it does...Sormet lähtee soundista.
Suhteettomat Toverit Club#3 AKKK#4
Romantikkoitkijät#7
Ihmevalittajat#8 |
depe 30.08.2005 14:39:21 | |
---|
siis onko nyt kyse deluxesta vai american deluxesta? perus deluxessa on noita tex mexejä ja American Deluxessa on noislessit. Oho, siis tarkoitin, että ihan perusmalleissa (ei deluxe) on se ero että SSS:ssa on Fenderin standardi stratomikit kun taas HSS:ssa on texmexit. En välttämättä ottaisi tuota HSS:a, jos nuo texmexit eivät ole niin hyvät. (Siis jos nämä kaksi olisivat vaihtoehdot). Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
|
Emit 31.08.2005 13:05:48 | |
---|
"siis onko nyt kyse deluxesta vai american deluxesta?" Anteeksi, kun sanoin epäselvästi. Siis tarkoitin American Deluxen ja American eroja. Tänään menen taas kokeilemaan kitaroita ja katsotaan sitten taas eteenpäin. Jotenkin tuntuu, että se American Stratocaster olisi sellainen perus kitara, jonka oikeastaan haluankin. Olisin vain voinut maksaa vähän enemmänkin, ehkä American Deluxen hinnan, mutta en tiedä olisiko se hullua, jos Americallakin pärjään. Katsotaan nyt.. |
jokapaikan höylä 31.08.2005 15:58:25 | |
---|
olkaa nyt hyvät veljet tarkkana,kun ostatte kitaraa sieltä oulun soitin ja tarvikkeesta!kitarakamat palstallakin joku tuskailee sieltä ostetun ibanezin kanssa,mulle ne yritti myydä priimana yjm-stratoa,jossa oli "propelli"kaula.se kun ei kelvannut,kieltäytyivät tilaamasta uutta,koska siinä ei muka ollut mitään vikaa.liikkeessä ollut nuorempi heppu sanoi:VOIHAN NIITÄ KIELIÄ NOSTAA JA LASKEA SITTEN TAKAISIN;JOS EI SOI!jos sieltä ostat,käy hemmetissä kaula läpi puhtaalla saundilla ilman kaikua ,ennen kuin maksat sitä.(jos viet takaisin myöhemmin jonkin vian takia(jo maksettuasi),ohjelmaa riittää vuosiksi eteenpäin. |
Jag 31.08.2005 17:17:04 | |
---|
Mitäköhän efektejä tarvitsisin? En ymmärrää niistä oikein mitään, kun akustisella ei ole niitä tarvinnut :). No riippuu mitä haluat :D. Ja minkälainen vahvistin sulla on. Kaikista yleisin "efecti" on särö, joka löytyy oikeastaan jokaisesta vahvistimesta itsestään. Ja kitaroissa raha ei ole yhtäkuin hyvä. Että hyvä vaan jos halvemmalla pääsee. "Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy |
Emit 01.09.2005 13:25:05 | |
---|
En aio ostaa kitaraa sieltä Oulunsoitin paikasta. Vaan kuopiosta Viking Musiikista. Eilen kävin katsomassa Flanger -nimisessä liikeessä kitaroita. Siellä oli vain Ibanezia ja myyjä näytti niitä ja kokeilin ja tulin siihen tuloksen, että Ibanez ei ehkä ole minun merkkini ja sovi siihen musiikkiin parhaiten jota haluan soittaa. Kävin sitten vielä sillä Viking Musiikissa ja kokeilin vielä kerran Stratocasteria ja tajusin tykkääväni siitä vielä enemmän. Olen jo päättänyt, että otan sen American Stratocasterin, vaikka vähän tyhmänä mieluilisinkin American Deluxea, koska siinä on enemmän väri vaihtoehtoja ja muita juttuja. Mutta ei kai näissä kahdessa OLE paljon ero? Nyt sitten mietin, että otanko punaisen vai sen 3Color Sunburstin |
Emit 01.09.2005 13:30:30 | |
---|
oho, jäi kesken kirjoittaminen, kun kerkesin jo lähettää viestin.. Niin, että eipä niitä väri vaihtoehtoja ole siinä niin kamalasti ja kun en oikein rakasta mitään niistä, mutta pakko se on joku ottaa. Ja jos sen Deluxen ostaisin myyjä katsoisi, että ompa hullu pentu, äiti ihmettelisi, minä ihmettelisin ja kysyisin itseltäni, että olenko ihan hullu vai en. Joten näin ollen , että American otan kai sitten. Lauvantaina tilaan sitten sen. VCielä on aikaa pari päivää miettiä, että onko kumpi väri parempi. Muut värivaihtoehdot ei hetkauta ollenkaan. Tässä yhdessä esitteessä lukee, että voin valita mikrofonit niin mitäköhän vaihtoehtoja siinä on ja mikä kannattaisi ottaa? Se on siis se Fenderin sivuilla oleva ja se tilataan sieltä. |
Emit 01.09.2005 13:37:40 | |
---|
Muuten aika jännä, että kun niitä 3 -Color Sunbursteja on niin jokainen niistä melkein on erivärinen. Jotkut on punertavampia ja jotkut vähän rukehtavia. Olisi aika hyvä, jos olisi sellainen punertava. Mutta mistä minä tiedän, että sellainen sitten sattuu kohdalle.. Ja kun en aitona ole nähnyt juuri tätä kitaraa livenä tuon värisenä vaan ainoastaan mustana. Mutta sillä puneisela värillä olen nähnyt Telecasterin, joten siitä on jokin käsitys. 3 -Color Sunburstin aolen nähnyt muita Stratocastereita, vähän halvempia verisoita. |
Emit 01.09.2005 13:42:19 | |
---|
Niin tuo American Deluxe on sellainen punertava 3 -Color Sunburstina, mutta se American ei ole. Miksiköhän :D? |
P2 01.09.2005 13:43:44 | |
---|
Itse olen käsittänyt sen niin että 3-tone burstit on niitä punaisempia ja 2-tone taas niitä ruskeampia. Voin toki olla aivan väärillä jäljillä. Myykää telepleksi! |
Emit 01.09.2005 13:53:08 | |
---|
Mikäs kitara on 3 tone bursti? Miten saan sellaisen? Onko Americassa sitä? Pystyykö valitsemaan, kun ottaa 3- Color Sunburstin, että ottaako tuon 3 -tonen vai ei? Hitsi, että haluaisin sellaisen :). |
Emit 01.09.2005 13:59:08 | |
---|
Tuo Tobacco Sunbusrt Rosewood olisi aivan mahtava, ainakin tällähetkellä. Mutta se on vain siinä American Deluxe Ash/RW -kitarassa.. Harmi. Mitä tuo Ash/RW tarkoittaa? On muuten hintava kitara. |
P2 01.09.2005 14:00:34 | |
---|
Myykää telepleksi! |
edgehill 01.09.2005 14:02:53 | |
---|
Ash = saarni (runko) RW = rosewood eli ruusupuuotelauta |
Groove Man 01.09.2005 14:03:15 (muokattu 01.09.2005 14:03:33) | |
---|
Tuo Tobacco Sunbusrt Rosewood olisi aivan mahtava, ainakin tällähetkellä. Mutta se on vain siinä American Deluxe Ash/RW -kitarassa.. Harmi. Mitä tuo Ash/RW tarkoittaa? On muuten hintava kitara. ash = saarnibody RW = Rosewood otelauta edgehill kerkes |
Walrus 01.09.2005 14:05:14 | |
---|
Kannattaa varmaan katella käytettyjäkin Stratoja. ite en ainakaan ollut hirveen vakuuttunut nykyfenkkujen laadusta kun viimeksi piruuttani niitä musakaupassa testailin. Torillakin vilisee hyviä perus jenkkistratoja vähän väliä ja myös noita 80 ja 90-luvulla jaappaniassa tehtyjä mitkä ovat kanssa pirun hyviä ja jopa edullisia. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |