Olisin uutta settiä ostamassa ja kyselisin että onko 20" ja 22" bassorummun välillä mitää eroa käytännössä soittamisen tai soinnin kannalta? Toimiiko molemmilla tuplapedaali samaan tapaan? Eli olisin hommaamassa joko Pearlin Export EX jossa 20" basari tai Tama Superstar jossa 22" basari. |
moderndrummer88 29.08.2005 20:20:16 | |
---|
20 on tiukempi soundi ja ei mene helposti puuroon kuin 22, virityksellä ja kalvovalinnoilla on iso rooli noissa soundipoliittisissa asioissa Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!! |
hollmi-5 29.08.2005 20:23:05 | |
---|
20" on hiukan rauhallisempi tuplaspedulla jytkyttää. Kalvo palaa nopeammin alkuasentoon. Ero on kuitenkin kovin vähäinen. Jospa voisit testata rumpuja ja tehdä päätöksen sen mukaan, kumpi enemmän miellyttää. Sitten, jos rummut olisivat muuten identtiset, ottaisin 20" bassarin. Nyt kuitenkin kysytään kahta merkkiä, joiden puumateriaalissa ja muussakin speksauksessa on eroa. Niinpä ei voi kuulematta tämän parempaa neuvoa antaa. Mika Hollström |
Riba 29.08.2005 20:50:42 (muokattu 29.08.2005 20:52:37) | |
---|
Seelvä, kiitos näistä. Pistäkää ihmeessä ne joilla on kokemusta kyseisisitä seteistä kommenteja ja vertailua samalla. Pearlin setin saisin n. 150e edullisemmalla kuin Taman, onko Superstarin rakenteessa/materiaaleissa mitään oleellista eroa Exportiin että kannattaisi tuo 150e maksaa lisää? PS. ei tarvetta kommenteille tyyliin "Tama on paras", "mul on pearlit ne on parhaat" |
Niskamies 29.08.2005 20:56:47 | |
---|
Seelvä, kiitos näistä. Pistäkää ihmeessä ne joilla on kokemusta kyseisisitä seteistä kommenteja ja vertailua samalla. Pearlin setin saisin n. 150e edullisemmalla kuin Taman, onko Superstarin rakenteessa/materiaaleissa mitään oleellista eroa Exportiin että kannattaisi tuo 150e maksaa lisää? PS. ei tarvetta kommenteille tyyliin "Tama on paras", "mul on pearlit ne on parhaat" Mä ottaisin noista Tamat, muutamasta syystä. Ensimmäinen on fakta. Starcast on hyvä ja toimiva ripustus, ISS ei todellakaan ole. Ja toiseksi, Superstar setin mukana tulee todella hyviä roadpro telineitä. Mun mielestä jo pelkästään noi ovat sen 150 euron arvoiset. Puhumattakaan saundista. Virallisesti semi-pro! |
Mörre 29.08.2005 20:58:13 | |
---|
22" on huomattavasti tyylikkäämmän näköinen, jos sillä on merkitystä, mutta 20" on helpompi soittaa ja virittää. Tomit on myös helpompi asetella. 20" Soundi on mielestäni hieman liian töksähtävä, 22" liian puuro, riippuu tietenkin paljon rummusta ja kalvoista. Toivoisin että joku joskus tekisi 21" basarin... "Basso on lyömäsoitin ja siinä pitää olla v***sti säröö!!!" -Matti Heikkilä |
Shitmanek 29.08.2005 21:01:27 | |
---|
Mä ottaisin noista Tamat, muutamasta syystä. Ensimmäinen on fakta. Starcast on hyvä ja toimiva ripustus, ISS ei todellakaan ole. Ja toiseksi, Superstar setin mukana tulee todella hyviä roadpro telineitä. Mun mielestä jo pelkästään noi ovat sen 150 euron arvoiset. Puhumattakaan saundista. Jooh, ISS:n omistajana en kyllä niitä suosittelisi. HW:stä en osaa sen paremmin sanoa, ainoat kokemukset Tamasta ovat entisen koulun rokkistarat, joista kyllä hajosi teline. Tosin käyttö oli aikamoista raiskaamista siellä. Pearlia minulla on itselläni mutta niistä on vielä liian aikaista sanoa mitään kun ne ovat olleet minulla vasta vähän aikaa ja aika koskemattomana. Superstaria en ole kokeillut mutta oma ELX-setti pelaa ihan hyvin minun tarpeisiini, varsinkin kun en vielä oikein kodin ulkopuolella käy soittelemassa niillä. Noottia olisi sanottavana siitä etten saanut virveliä kuulostamaan hyvältä kuin yhdessä vireessä. Voi tosin olla virittäjänkin vika. Tai jos tähän palstaan on uskomista, se on rumpusarjan "sukuvika" :) |
vapauskauppias 29.08.2005 21:05:12 | |
---|
Starcast on hyvä ja toimiva ripustus, ISS ei todellakaan ole. Niskis ei erota mielipidettä ja faktaa. No ei se mitään - ei sinun kaikkea tarvitse ymmärtää. Se riittää, kun pidät sitä bassoa siinä sylissäsi. 22" basari on soundiltaan matalampi kuin 20". Mieti 10" ja 12" tai 12" ja 14" tomien eroja. Soundi muuttuu isommaksi, kun rumpu muuttuu isommaksi. 20" päälle on helpompi asetella tomit, varsinkin jos tykkää pitää tomeja matalalla. Kummatkin koot ovat hyviä. Aikalailla mieltymyksistähän tässä on kyse. |
Riba 29.08.2005 21:08:11 (muokattu 29.08.2005 21:12:40) | |
---|
Niin ja tarkentaisin vielä että soitto olisi lähinnä juuri kotona itsekseen reenailua ja kaverien kanssa soittamista, ei mitään keikkailu-roudaamis-äänitys suuntaan. Olen tauon jälkeen soittamisen uudelleen aloittava rumpali eli perjaatteessa aloittelija joten pistäkää ennemminkin suht konkreettisia eroja kuin ihan hiuksen hienoja soundi yms. eroja. |
Niskamies 29.08.2005 21:14:01 | |
---|
Niskis ei erota mielipidettä ja faktaa. Toi on faktaa. ISS rajoittaa kalvomerkin vain Remoon, ja käytännössä estää rummun saamisen vireeseen. Virallisesti semi-pro! |
vapauskauppias 29.08.2005 21:18:13 (muokattu 29.08.2005 21:19:07) | |
---|
Toi on faktaa. ISS rajoittaa kalvomerkin vain Remoon, ja käytännössä estää rummun saamisen vireeseen. Annan anteeksi, basisti kun olet. Lisäksi voisit opetella kirjoittamaan. :) E: Alennun pistämään hymiön väärinymmärryksien välttämiseksi. |
hollmi-5 29.08.2005 21:21:06 | |
---|
Silloin, kun minulla oli Exportit, riisuin ISS-systeemin pois ja ostin Rimmsit tilalle. Joten ei ne ISS:ät hitsaamalla niissä rummuissa kiinni ole. Tosin setillinen Rimmsejä maksaa jo aika lailla. Mika Hollström |
Niskamies 29.08.2005 21:21:55 | |
---|
Annan anteeksi, basisti kun olet. Lisäksi voisit opetella kirjoittamaan. Jaahas, sitä ruvetaan vittuilemaan. Edellisessä kirjoituksessa ei ollut ainuttakaan kirjoitusvirhettä. ISS laitetaan kalvon reunan ja vanteen väliin, ja se venyttää sitä kalvon reunaa. Ikäänkuin pari ylimääräistä kiristintä siihen kalvoon. Eli käytännössä, laita kalvo vireeseen, ja laita se iss:n varaan telineeseen. Voila, rumpu on epävireessä. Täys susi ripustus, mielestäni. Virallisesti semi-pro! |
DimensionZ 29.08.2005 21:25:57 | |
---|
Niin ja tarkentaisin vielä että soitto olisi lähinnä juuri kotona itsekseen reenailua ja kaverien kanssa soittamista, ei mitään keikkailu-roudaamis-äänitys suuntaan. Olen tauon jälkeen soittamisen uudelleen aloittava rumpali eli perjaatteessa aloittelija joten pistäkää ennemminkin suht konkreettisia eroja kuin ihan hiuksen hienoja soundi yms. eroja. No konkreettisia eroja ovat tässä tapauksessa siis pönttökoot ja hardware. Jos tomit ovat samat, eli 10/12/14, se osasto ei vaikuta. Basarista itse valitsisin 22''. Olen omistanut molemmat, 20'' ja 22'', ja 22'' saa kyllä selkeästi enemmän matalaa puolta ja alemman vireen hyvään rokkisoittoon. Itse ajattelen myös, että jos ja kun hommaan toisen basarin, se tulee olemaan 18'', eli tällöin 22'' ja 18'' välillä on selkeä ero, toisin kuin 22'' ja 20''. Hardwaresta sen verran, että itselläni on todella paljon kokemusta Road Pro-sarjasta joka tulee siis Superstarejen mukana. Ehdottomasti monipuolisin sarja tällä hetkellä: kaikki osat sopivat saumattomasti yhteen, ja kaiken maailman pikkuhardwarea on saatavilla kaikennäköisiin tarpeisiin. Yamahan tapaan kestää, kestää ja kestää. Pearlin hardwaresta vähemmän kokemusta, mutta olen erittäin kokeneilta ja luotettavilta tahoilta kuullut moitteita siitä. Muuten en kommentoi, mutta jos kerta joku on kestävää, innovatiivista, toimivaa ja halpaa, niin miksi vaihtaa? Itse valitsisin ehdottomasti Superstar-setin. Hardwaren, pönttökokojen ja soundin perusteella. Olen Superstar-settiä päässyt virittelemään ja kokeilemaan, ja vakuutuin kyllä perusteellisesti. Ehdottomasti paras hintalaatusuhde tuossa luokassa, sanoivat PDP-miehet mitä vaan. ''He jumped right out of a building!!'' |
ultra 29.08.2005 21:29:58 | |
---|
Toi on faktaa. ISS rajoittaa kalvomerkin vain Remoon, ja käytännössä estää rummun saamisen vireeseen. Oletan, että kun väität tuollaista, on sinulla useiden vuosien kokemus hyvälaatuisista ISS:llä varustetuista rummuista, kuten meillä muutamilla muillakin.. Vituttaa hiukan tuo sun asenteesi.:) Ja vastauksena kysymykseen: Suosittelen 20'' basaria sen monipuolisuuden vuoksi ja kuten jo useasti aiemmin mainittu, niin kannattaa katsastaa myös käytettyjä ja sen myötä samaan hintaan laadukkaampia settejä. I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |
Ahmir 29.08.2005 21:48:28 | |
---|
Toivoisin että joku joskus tekisi 21" basarin... Eräs tuttavani osti muutamama vuosi sitten Venäjältä basarin. Kotona sitten hän totesi että se basari oli 21". Kalvoa ei siihen ihan heti taida löytyä. There were no screams. There was no time.
The mountain called Monkey had spoken. |
Niskamies 29.08.2005 21:57:12 | |
---|
Oletan, että kun väität tuollaista, on sinulla useiden vuosien kokemus hyvälaatuisista ISS:llä varustetuista rummuista, kuten meillä muutamilla muillakin.. Vituttaa hiukan tuo sun asenteesi.:) Etkös säkin ole vaihtamassa ISS:iä rimseihin? Ei siinä mitään jos ISS:llä pärjää, mutta kunhan suosittelin mielestäni paljon parempaa vaihtoehtoa kun suosituksia kerta kyseltiin. Virallisesti semi-pro! |
ultra 29.08.2005 22:04:54 | |
---|
Etkös säkin ole vaihtamassa ISS:iä rimseihin... olen, mutta en sen takia, että ne estäisivät käytännössä rummun saamisen vireeseen. Se on paskapuhetta. Mun rummut saa helposti vireeseen, kun osaa, mutta toisaalta ne ei olekaan exportit. Jos haluat väitellä, niin vaihdetaan threadia:) I'm a gooner
...Ja se Alchemy Pro Art 18'' crash edelleen kaupan.. Halavalla lähtöö:) |
Aatu 29.08.2005 22:11:34 | |
---|
Niskis ei erota mielipidettä ja faktaa. No ei se mitään - ei sinun kaikkea tarvitse ymmärtää. Se riittää, kun pidät sitä bassoa siinä sylissäsi. ehkä ohi aiheen, mutta plussa tuli. yleensä vaikenen näistä asioista |
Bobana 30.08.2005 07:27:38 (muokattu 30.08.2005 08:15:31) | |
---|
20" on ehdottomasti parempi jos jykytetään tuplapedaalilla. Jos soitetaan 2 bassarin setillä, niin koolla ei ole enää väliä. Tosin mitä isompi bassari on niin sen parempi ja jytkympi saundi. Kokemuksesta voi sanoa että 24" basari menee siellä 170 - 180 temmon jälkeen aika puuroksi. Tässä kohtaa 22" vielä toimii ihan kohtuullisesti. Kun/jos joskus hommaan tupla setin niin siinä tulee olemaan väh 24" basarit, mielellään 26". Sex, choppers and rock´n roll!!! |