Aihe: PODxt-päivityksistä..
1
touhis
29.08.2005 12:00:34
Noniin, mitäs kaikkea mun kannattaisi päivittää tohon podiin? Siinä on näköjään versio 1.05, joten firmware ainakin. Sitten olen hakenut viimeisimmät usb-ajurit, line6 monkeyn ja Editin päivityksineen. Onko vielä jotain? Käyttis on muuten xp.

Mulla ei ole nettiä siinä koneessa, jota aion käyttää podin kanssa, joten homma on kai vähän erilaista kuin suoraan netistä lataamalla. Poltan softat cd:lle. Sitten usb-ajurit pc:hen, asennan monkeyn ja haen päivitykset cd:ltä.. Näin teorissa, tosielämässä lienee oletuksena, että mikään ei toimi..

Onko kukaan käyttänyt sitä usb-äänitystä? Miten se toimii?
"Pakko lähteä kaljalle. Vituttaa tällainen keihäänheitto." - Seppo Räty 2005
Exhausted
29.08.2005 14:58:01

Kun päivität firmwaren ykkösestä kakkoseen niin koko vehkeen saundi muuttuu, voi olla että et voi käyttää mitään vanhaa patchia enää. Kaappimallinnukset muuttuu, kuten jotkut vahvarimallitkin, ja pari tulee lisää. Lisäksi tulee puoliparametrinen eq, puolet lisää muistipaikkoja, parempi kompura ja mahdollisuus ostaa modelpackit. En nyt muita muista...Pahin miinus tuossa on tosiaan se että vanhat presetit menee, ja JCM 800-mallinnus muutettiin joksikin modatuksi highgainpörinävehkeeksi joka on ihan kamala. Ykkösfirmwarella kun soittelin niin en muuta mallinnusta käyttänytkään kuin JCM 800.
touhis
29.08.2005 15:22:31
Nojaa, en ole tehnyt vielä ensimmäistäkään patchia, kun xt on ollut mulla lauantaista lähtien... Ei siitä siis pelkoa. Miten luonnehtisit mainitsemaasi soundin muutosta, onko se parempi vaiko vaan erilainen? Lukuunottamatta sitä jcm800:sta..
Explorer
29.08.2005 15:32:17
mäkin ihmettelin sitä jcm800 uutta soundia silloin kun omistin laitteen.. ihme sirkkeliä..

EVO. Ei sitä drive-hanikkaa ole pakko laittaa täysille.
Interstellar overdrive.
simosiili
29.08.2005 15:38:44
EVO. Ei sitä drive-hanikkaa ole pakko laittaa täysille.

onks sulla omakohtaista kokemusta?
maraparta
Explorer
29.08.2005 15:43:32
onks sulla omakohtaista kokemusta?

On. JCM800 kuuluu mun suosikkimalleihin xt:ssä, johon olen päivittänyt uusimmat firmikset aina kun niitä monkey on pulautellut.

Mulla on tällä hetkellä säädettynä 3 selvästi erilaista 800-soundia, joissa jokaisessa drive on noin kello 12:ssa. Eroa teen niihin kaapeilla: G20, V30 ja T75 -kaapit tuovat tuossa järjestyksessä soundit vintiz-rok - glam-rok - hevimetal. Eikä ole sirkkelistä tietoakaan. Pitää vaan katsoa missä asennossa sitä driveä pitää.
Interstellar overdrive.
Exhausted
29.08.2005 17:34:29

itse olen huomannut että en enää saa järkevää särösaundia muuten kuin green 25-kaapilla tube screamerin ja sm57 on axis-mikin kanssa. ennen kaappia pystyi vaihtelemaan ja se oli vaan erilainen saundi mutta nykyisin yleensä saundia joutuu ruuvaamaan helvetisti eq:n kanssa ja v30:sta ja t75:stä en saa toimivaa saundia sitten mitenkään. rectokaapista saa konkkamikin kanssa jonkinlaisen hevisaundin kyllä. (kaikki edellä olevat siis mallinnuksia)
-AK-
29.08.2005 17:35:17
Kaikki päivitykset ovat tähän mennessä vain parantaneet saundia. Yllättävän paljonkin.

Suosittelen, että koetat saada sen kiinni johonkin koneeseen missä on nettiyhteys. Ei siinä mene kuin se puoli tuntia.
Santtu_123
29.08.2005 18:34:29

Moo.
Line6 edit:iä en kyllä suosittele päivittämään uusimpaan versioon. Jotain ihan hirveetä Java-paskaa. Ei enää kelpaa mitkään muut patchit kuin just podxt:lle tehnyt. Edellinen versio nielee kaikki mitä sille syötetään. Muuten kyllä voi päivitellä kaikki.
touhis
30.08.2005 09:20:40
Kaikki päivitykset ovat tähän mennessä vain parantaneet saundia. Yllättävän paljonkin. Suosittelen, että koetat saada sen kiinni johonkin koneeseen missä on nettiyhteys. Ei siinä mene kuin se puoli tuntia.

Jees. Päivitin podiin illalla viimeisimmät softat. Todellakin laite kuulostaa nyt selvästi paremmalta. Kätevää, kun pod toimii äänikorttina äänitellessä.

Mutta ei nettiyhteys ole ollenkaan välttämätön itse päivittämisessä. Homma sujuu hienosti ilmankin, jos ei ole ihan käsi koneen kanssa. Tämmöiset paketit siirtyy vaivatta usb-muistilla koneesta toiseen.

Mutta huh, tämähän loittonee vaarallisesti tästä kitarakamat-konseptista! Pitää varmaan muuttaa sinne tietokoneet-palstalle, perkule...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)