Aihe: behkun komia ja Wanhahtava nuppi
1 2 3 4
Karlsson
28.08.2005 16:52:44
Älä?

Tell me it´s not true! It can´t be so!!!
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
Samu S.
28.08.2005 17:19:05
Silti varoituksen sana tuosta Harmony Centraliin luottamisesta: Havaintojeni mukaan kaikki vehkeet saavat kovat arviot oli kyseessä mitä kauraa tahansa.

Näin on, ja Krankhan sai käsittääkseni oikein porttikiellon koko Harmony Centraliin, kun olivat itse syytäneet sinne ylistäviä arvioita laitteistaan.
Sikäli naurattaakin ku jotku ruikuttaa demokratian ja yhteisen hyvän perään täällä. Tääl o kaks turkulaista vallassa ja joukko mode-apinoita. Mitä ne oikein ajattelee? -Sam Other
poppamies
28.08.2005 17:22:12

Tuo vasta se komeus on :)

http://muusikoiden.net/dyn/members/6487.jpg

Kisssa vieköön!
G strings are for strippers
pasikaikkonen
28.08.2005 20:49:32

Tzäp !!!

hehehe
jep, todella komia on :D

joo ei parane siihen h-centraliin liikaa luottaa...
Kyllä, Olen osa ongelmaa !!!
Superbeast89
28.08.2005 21:12:45
Kopio Ashdownin MAG-sarjasta.

Siis tuo behringerin nuppi? Jos se on ashdown kopio niin tuskin se sitten mikään turha vampain on.
If you are gonna rock, rock heavy!
sirdickyj
28.08.2005 22:22:35

Jep, noi on kuulemma oikeesti koko ajan leivättömän pöydän ääressä ton suoran kopioinnin vuoksi, joskus kai voittavat, joskus taas eivät. Mutta taitaa olla ilmeisen kannattavaa riskinottoa, kun kerran homma vieläkin pydessä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
chief
28.08.2005 22:46:33
Mulla ei ole siitä kaapista mitään kokemusta. Mulla on se vanhempi 300w nuppi ja kyllä sillä vetää.
...
Tossa 300w versiossa ei mitenkään älyttömästi sitä tehoa ole, mutta riittävästi perustreenaustarpeisiin. Voisi olettaa että tosta 450w nupista lähtis enemmän. Kannattaa varoa sen oktaaverin kanssa varsinkin jos volume on kovalla, se tuntuu toimivan aika arvaamattomasti.

Tänään tuli soiteltua hevibändin kanssa reenit tolla behkulla. Kyllä sillä veti mutta limitteri vilkkui punaisella aika usein, eli ei ihan riitä potku kovaäänisiin karkeloihin. Meidän rumpali lyö aika kovaa ja kahdella kitaristilla on 4x12" -kaapit, joten tehoa tarttee aika paljon.
"It's the ear, not the gear. "
Teijo K.
28.08.2005 22:59:38

Tänään tuli soiteltua hevibändin kanssa reenit tolla behkulla. Kyllä sillä veti mutta limitteri vilkkui punaisella aika usein, eli ei ihan riitä potku kovaäänisiin karkeloihin. Meidän rumpali lyö aika kovaa ja kahdella kitaristilla on 4x12" -kaapit, joten tehoa tarttee aika paljon.

8*12" on aika paljon kartiopinta-alaa. Paljonkos siulla on tuon Behkun perässä?
Ahdistaako? Ei se mitään, niin ahdistaa minuakin.
chief
28.08.2005 23:57:40 (muokattu 28.08.2005 23:58:15)
8*12" on aika paljon kartiopinta-alaa. Paljonkos siulla on tuon Behkun perässä?

Heh, 2x12" :) Pitäähän sitä kato kitaravallia...

Toi on 4 ohminen kaappi mutta taitaa tosiaan jäädä "jalkoihin" kuitenkin. Toista on sen Bassman 1200:n kanssa.

Toisaalta, kyllä se riittää reenikäyttöön ihan tarpeeksi niin että kuulen itse tarpeeksi ja keikoillahan sitä tulee soitettua yleensä hiljempaa.
pasikaikkonen
29.08.2005 00:44:57

Toi on 4 ohminen kaappi mutta taitaa tosiaan jäädä "jalkoihin" kuitenkin.

Tzäp !!!

no niin piti heti tarkistaa toi ba115 kaapin ohmiluku ja se oli 8 ohmia.
Eiköhän se ole tarpeeksi helppo kuorma tuolle vahvistimelle.

korjatkoot joku viisaampi jos olen väärässä.
chief
29.08.2005 00:53:05
Toi on 4 ohminen kaappi mutta taitaa tosiaan jäädä "jalkoihin" kuitenkin.

Tzäp !!!

no niin piti heti tarkistaa toi ba115 kaapin ohmiluku ja se oli 8 ohmia.
Eiköhän se ole tarpeeksi helppo kuorma tuolle vahvistimelle.

korjatkoot joku viisaampi jos olen väärässä.

Jep, pointti on se että jos sulla on 1 kpl 8ohmin kaappi niin et saa ihan täysiä tehoja nupista, mutta voit tarvittaessa kytkeä toisenkin 8 ohmin kaapin jolloin kokonaisimpedanssi on 4ohm ja saat täydet tehot. Toisen kaapin lisääminen tuo aika paljon voluumia lisää.

Jos on 1 kpl 4ohmin kaappi niin saa täydet tehot mutta ei voi kytkeä lisäkaappia. Jos yksi kaappi riittää niin sitten kantsii ehkä ottaa 4 ohmin kaappi.
pasikaikkonen
29.08.2005 01:27:32

Tzäp !!!

AH... Kiitokset
taas oppi jotain uutta !!!
pasikaikkonen
29.08.2005 01:48:57

Tzäp!!!

tai vain yhden esim. tällaisen 4 ohmisen kaapin ?

http://www.behringer.com/BA410/index.cfm?lang=ENG
Levin
29.08.2005 07:45:13
Nyt olet niinku asian ytimessä.
John
SaBer
29.08.2005 09:10:40

Itse ostaisin pahvikartioiset kaapit. (Itseasiassa aion lähitulevaisuudessa ostaa BB210:N)
Alumiinikartiot menevät helposti rikki mm. lämpötilavaihteluiden takia. Hartkenkin elementit kärsivät tästä viasta - en usko, että Behringer tekisi sen kestävämpiä elementtejä.
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
mmosorin
29.08.2005 22:16:24

Kuulemani mukaan noi behkun nupit tehdään Ashdownin tehtaalla enklannissa.
Teijo K.
29.08.2005 22:20:33

Mie taas kuulin, että halvimmat Ashdownitkin tehdään nykyään Kiinassa.
Ahdistaako? Ei se mitään, niin ahdistaa minuakin.
N_Bates
29.08.2005 22:24:19

joo ja ne ashdownit tehään behkun tehtaalla kiinassa. Paitsi tietty mun oma joka on vanhempi ja englannissa tehty.
Omistan virallisesti semi-pron bassovahvistimen!
onde
01.09.2005 17:41:04
Onpa hyvät hinnat ja hienon näköinen setti. Laittakaa kokemuksia jos on. Silti varoituksen sana tuosta Harmony Centraliin luottamisesta: Havaintojeni mukaan kaikki vehkeet saavat kovat arviot oli kyseessä mitä kauraa tahansa. Selitys on yksinkertainen. Sinne kirjoittavat vain todella inostuneet ja sitten ne harvat v...tuneet. Olen minäkin omaa styrkkariani käynyt siellä kehumassa.
Komppaan täysiä ton HC:n suhteen! Paljonkohan siellä mahtaa prosentuaalinen suhde olla haukutut vs. kehutut?
Veikkaan 5%/95% ?
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)