Aihe: PA-kamoja..
1
duff666
19.08.2005 16:01:31
elikkäs jos bändin kanssa hankitaan PA-kamat harkkoihin ja pieniin esiintymisiin (ja vähän suurempiin), niin miten isot (moni Wattiset?) kamojen kannattaisi minimissään olla!? auttakaa avutonta..
ihq bejbeh
konehes
19.08.2005 21:37:10
Lue ainakin tämä ensin, jotta ei tule itku silmään myöhemmin:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=12&t=99544&o=0&co=0
AJV
20.08.2005 14:27:37
Minimissään niin isot ku budjetti antaa periksi + muutama huntti! ;-)
Meredion | Ei ole, mutta tulee, lähtee, jäätyy ja palaa.
sirdickyj
20.08.2005 18:48:57 (muokattu 20.08.2005 18:49:15)
Määrittele ensin itsellesi PA ja elä sen mukaan. Laulkamat=joku n.300w mikserivahvistin, ja siitä lähdetään ylöspäin. Vaikkei ne watit, vaan se aikaansaatu äänenpaine...
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
elbowski
23.08.2005 22:59:16
Kysynpä tähän näin, ensimmäinen PA-setti kun tulossa, että kannattaako kaappien olla aktiivit vai passiivit? Millaisia kaappeja suosittelisitte ~300€ budjetilla?
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45
Janus
23.08.2005 23:12:00
Millaisia kaappeja suosittelisitte ~300€ budjetilla?

Siis onko toi ~300 kokonaisuudessaan PA:n (=laulukamojen?) budjetti? Siis 2 kaappia + vahvistus?
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
elbowski
23.08.2005 23:16:17 (muokattu 23.08.2005 23:16:38)
Siis onko toi ~300 kokonaisuudessaan PA:n (=laulukamojen?) budjetti? Siis 2 kaappia + vahvistus?

300 € kaappeihin.

E. Joo laulukamoihin.
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45
musamies
24.08.2005 10:02:41
Tuollaiset torilla myynnissä:

http://muusikoiden.net/dyn/tori/694 … id=1947cf899399074a29d456d5bee9552b

Voi mennä yli budjetin, mutta ihan käteviltä helposti laajennettavilta vehkeiltä vaikuttaa.
Teijo K.
24.08.2005 10:05:44

300 € kaappeihin.

E. Joo laulukamoihin.

Aika heikkoa on saatavuus tuolla budjetilla. Käytettyjen kyttääminen lähinnä edessä. Peaveyllä on tuolla Toomannin luettelossa sellainen community sarja mikä tuohon budjettiin mahtuu. Muita en ole toistaiseksi löytänyt kun olen vastaavaa pientä settiä hakenut kanssa.
"Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.."
-Seer-o.
sirdickyj
24.08.2005 10:45:36 (muokattu 24.08.2005 10:47:01)
Tsekatkaa Wharfedalet, ei halpaa ja hyvää, mutta kohtuuhintaista ja kohtuullista.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Teijo K.
24.08.2005 10:50:35

Tsekatkaa Wharfedalet, ei halpaa ja hyvää, mutta kohtuuhintaista ja kohtuullista.

Nii, jos halpaa ja hyvää haluaa, niin joutuu ostamaan kahdet setit.

Pitää noita tarkastella seuraavaksi, dänks.
"Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.."
-Seer-o.
Mase
24.08.2005 11:05:15 (muokattu 24.08.2005 11:08:04)

Komppausta, meillä on ollut nyt reilun vuoden treeni/keikkakäytössä EVP-15P aktiivit. Pelkästään hyvää sanottavaa, hinta oli jotain ~700e:n nurkilla pari uutena.

EDIT: eli nämä http://www.topsound.fi/asp/tuotesivu.asp?itemcode=2854025
Niq
24.08.2005 11:08:55

Komppaan. Kuunneltiin noita Wharfedale EVP-S15 ja jotain EV:n ovh. 700e/kpl kaappeja A/B -kuuntelulla musakaupassa ja se todella vähäinen soundiero korjaantui pienellä EQ-säädöllä. Ääntä kyllä piisaa meidän reenikselle jopa liikaakin. Päätteen volat on jossain 1/3 täydestä tehosta ja laulu kuuluu todella selkeästi. Syyskuussa on keikka ja siellä nähdään riittääkö vääntöä että saadaan laulut sielläkin selkeänä ulos.

Noille kaapeille (passiivi) tuli hintaa n. 500e/pari

Alton vastaavat Elvis-15 -kaapit muuten kuulosti täsmälleen samalta kuin nuo EV:n kalliimmat komerot, mutta hintaa oli parille satasen enemmän kuin wharfedalella.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jag
28.08.2005 22:36:43

Meillä on semmonen tilane päällänsä että noi bändi hommat on aika lailla laulukamoista kiinni. Ja kun meidän laulajamme ei ole mikään porvari eikä tunnu olevan valmis sijoittamaan edes nimellistä summaa suurempaa noihin kamoihin. Niin mitä pitäisi tehdä.
Mitä siihe yleesä ees tarvii. Mikserivahvistimen mikin ja jonkin näköiset pöntöt? Meiän tuleva laulaja kun kuvittelee laulavansa 15w kitaravahvarin läpi. Onnistuuko tommonen kitara vahvistimen läpi laulaminen edes.
Help me! Laittakaa vaikka T-kauppaan linnkiä.
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
musamies
28.08.2005 23:27:48 (muokattu 28.08.2005 23:38:06)
Ja kun meidän laulajamme ei ole mikään porvari eikä tunnu olevan valmis sijoittamaan edes nimellistä summaa suurempaa noihin kamoihin. Niin mitä pitäisi tehdä.

Minäkin olen ihmetellyt sitä, että miten jotkut bändissä laulamista aloittelevat kuvittelevat selviävänsä ilman juuri minkäänlaista rahallista panostusta laitteisiin ja omaan laulumikkiin?

Meiän tuleva laulaja kun kuvittelee laulavansa 15w kitaravahvarin läpi. Onnistuuko tommonen kitara vahvistimen läpi laulaminen edes.

Sanokaa hänelle ystävällisesti, että vitut meidän treeneissä minkään kitaravahvistimen läpi lauletaan. Se on sama jos menisi johonkin lätkätreeneihin lätkävarustuksen sijasta vaikka soutuveneen airo mukana ja lenkkarit jalassa.

Onhan sitä nuorina sälleinä moista omissakin treeneissä kokeiltu ja surkealtahan se kuulostaa.

Mitä siihe yleesä ees tarvii. Mikserivahvistimen mikin ja jonkin näköiset pöntöt?

Sellaiset laitteet, josta laulu kuuluu tarpeeksi selvästi ja on sävyltään halutunlaista. Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että muut laitteet on säädettävä järkevälle voimakkuudelle laulun kuulumisen kannalta.
Jag
28.08.2005 23:57:35

Minäkin olen ihmetellyt sitä, että miten jotkut bändissä laulamista aloittelevat kuvittelevat selviävänsä ilman juuri minkäänlaista rahallista panostusta laitteisiin ja omaan laulumikkiin?

Sanokaa hänelle ystävällisesti, että vitut meidän treeneissä minkään kitaravahvistimen läpi lauletaan. Se on sama jos menisi johonkin lätkätreeneihin lätkävarustuksen sijasta vaikka soutuveneen airo mukana ja lenkkarit jalassa.

Onhan sitä nuorina sälleinä moista omissakin treeneissä kokeiltu ja surkealtahan se kuulostaa.

Sellaiset laitteet, josta laulu kuuluu tarpeeksi selvästi ja on sävyltään halutunlaista. Tämä tietenkin tarkoittaa sitä, että muut laitteet on säädettävä järkevälle voimakkuudelle laulun kuulumisen kannalta.

Hoho. Pitää toimia näin . :D

mutta lisää infoa noista kamoista olisin halukas saamaan
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)