Chinaski 26.08.2005 12:42:21 | |
---|
En tiedä hinnasta enkä saatavuudesta, mutta tällainenkin on olemassa http://www.randallamplifiers.com/products/amplifiers/mts/index.asp Varmasti kontrollifriikille varsin oiva vehje. Itse samanlaisena kontrollifriikkinä siirryin käyttämään midiohjattavaa etuastetta ja erillistä päättäriä. Eipähän tarvitse tehdä noita kompromissejä, eikä kanavien määräkään ole enää niin relevantti. Suht. edullisesti saa ainakin Marshallin JMP-1:tä ja Sansampin PSA-1:tä. Mesan Triaxis on sitten jo kalliimpi, joskin esmes Saksan ebaysta noita lähtee johonki tonnin pintaan. Sitten tosta yllämainitusta Randallin vehkeestä saa myöskin pelkän räkkietusen. |
Leo80 26.08.2005 13:07:25 (muokattu 26.08.2005 13:08:11) | |
---|
Hakusessa siis kolmikanavainen nuppi, joka taipuu yhteen jos toiseenki musatyyliin. Jotenki tässä heräs kysymys, että miksi ylipäätään nuppi? Miksi ei suoraan joku midiohjattava räkkisysteemi? Itse päädyin aikanaan tuohon ratkaisuun kun halusin lukuisia eri soundeja yhdellä napinpainalluksella. Toki säätämistä on ihan homona ennenku paketti pelittää, mutta sitte ku kaikki on kohdalla ei muuta tarvikkaan tehä ku soittaa. Mikäli tätä ehdostusta ei emmuta heti alas, voivat viisaammat auttaa asiassa. :) ...ja tuohan olikin jo ehdoteltu. Vois näköjään lukea noi edelliset vähä tarkemmin. :/ ;D "Mutta kaikkihan erehtyvät joskus. Miksi lyijykynän päässä muuten olisi kumi?" |
kimurantti1 26.08.2005 17:24:22 | |
---|
...eikö Englin Powerball tahi Framuksen Dragon säväyttänyt? Toki taitavat nelikanavaisia olla kumpainenkin, mutta ei kai pieni eksta teikäläistä haittaa ;) Et tainnut lukea ekaa viestiä kunnolla ;) Framuksista on jäänyt vaah high gain-kuva, ja Powerball ei ole mitään muuta kuin 2-kanavainen vahvari gain boosteilla varustettuna. Peruslähtökohtana itselleni oli kunnollinen särö deträshjöötteboriveivaamiseen. Peruslähtökohta mulla on, että haluan soittaa muutakin kuin deträshjöötteboriveivaamista:) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
kimurantti1 26.08.2005 17:27:35 | |
---|
Miksi ei suoraan joku midiohjattava räkkisysteemi? Liian kallis, ja liian paljon säätämistä mulle. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-K- 26.08.2005 17:52:45 (muokattu 26.08.2005 17:56:47) | |
---|
Et tainnut lukea ekaa viestiä kunnolla ;)) Joo en oikein jaksanut lukea tosiaan.. Ja onhan tuo särö aika hi gain tosiaan. Toki gainia saa pois mutta perusluonteeltaan se on silti semmoinen Hi gainisti säröytyvä, eli ei pukkaa sitä oikeanlaista rosoa hirveästi. EDIT: ja tuo clean on tosiaan hi gain peliksi todella hyvän kuuloinen. Testimään vain. Ei suotta elämys. |
Jormaz 26.08.2005 23:02:43 | |
---|
Liian kallis, ja liian paljon säätämistä mulle. Ei välttämättä niin kallis. Esim. http://www.musamaailma.fi/bandikama … uotteet/154/272/two_fifty_two.phtml Tuota on ainakin kehuttu, ite en oo testinyt, listahinta 1066 €. Siihen joku midiohjattava etunen käytettynä niin hintaa ei niin hirveästi tule. Halpa etuaste olis esim. ADA MP-1, mutta jakaa mielipiteitä, aikas kasarihevi, hintaa ~200-250 €. Säätämistäkään ei paljoa tule, muutamaa nappia joutuu painelee ja piuhaa tarttee enemmän kun on stereo-setuppi. Toki räkinkin joutuu hommaamaan. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
zeme 26.08.2005 23:46:48 (muokattu 26.08.2005 23:51:50) | |
---|
Liian kallis, ja liian paljon säätämistä mulle. en nyt tiiä ohnko tuossa paljoo säätämistä. Hankit vaan sellasen etuasteen joka on helppo käyttönen. Törmäsin torilla tällaseen: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=70170 itse hankkisin samantien jos olisi rahaa. Eikä se kuulostanu kauheen huonolta tuossa soundi klipissäkään, tosin siinä vaan oli yhestä kanavasta. Mutta niin, siihen vaan pääteaste. Ja tuohan on vierlä kaiken lisäksi kolmekanavainen. No problem. |
kimurantti1 27.08.2005 01:34:40 (muokattu 27.08.2005 01:35:59) | |
---|
Joo, mä törmäsin samaan torilla, ei yhtään huono vaihtoehto. En kyllä yhtään pitänyt klipistä, mutta kun kerran Tampereella on, niin ei maksa vaivaa käydä koittamassa. Samalla kaiffarilla näyttäisi olevan myynnissä myös MESA/Boogie Simulclass 2:90! Ja, kyllähän siinä kiinnostus heräsi. Nyt olen löytänyt uuden ihastuksen kohteen: VHT Valvulator GP3 ( http://www.vhtamp.com/frames.html). Luin manuaalin läpi ja speksithän ovat kuin custom-tilauksena minulle tehdyt! Hintakin on jotain toniin pintaan. Onko kellään kokemuksia tuosta? Lähteekö siitä muutakin kuin high gain-sirinää? "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
kivelae 27.08.2005 02:14:42 | |
---|
Joo, mä törmäsin samaan torilla, ei yhtään huono vaihtoehto. En kyllä yhtään pitänyt klipistä, mutta kun kerran Tampereella on, niin ei maksa vaivaa käydä koittamassa. Samalla kaiffarilla näyttäisi olevan myynnissä myös MESA/Boogie Simulclass 2:90! Ja, kyllähän siinä kiinnostus heräsi. Nyt olen löytänyt uuden ihastuksen kohteen: VHT Valvulator GP3 (http://www.vhtamp.com/frames.html). Luin manuaalin läpi ja speksithän ovat kuin custom-tilauksena minulle tehdyt! Hintakin on jotain toniin pintaan. Onko kellään kokemuksia tuosta? Lähteekö siitä muutakin kuin high gain-sirinää? clippiä: http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000140094_000010995_proj.mp3 wanha |
kimurantti1 27.08.2005 02:44:14 | |
---|
"Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
zeme 27.08.2005 09:55:08 | |
---|
Rankemmat leadit kuulosti hyvältä, mutta crunchit oli sellaisia skrääkskrääk-tyyppisiä mistä en pidä. Harmi ettei tossa ollut mitään näytettä aivan puhtaasta.
En tiedä, voihan tuota kai käyttää modauksessa jos joku kanava ei miellyttä. Samat sanat sanoisin tuohon Bognerin Giant:iin. No problem. |
kimurantti1 27.08.2005 19:34:36 | |
---|
En tiedä, voihan tuota kai käyttää modauksessa jos joku kanava ei miellyttä. Samat sanat sanoisin tuohon Bognerin Giant:iin. Jep, mutta sille linjalle en lähde. Jos ei vahvistimesta lähde ilman modauksia hyvää soundia, niin silloin se vahvari ei ole mua varten. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
kimurantti1 27.08.2005 23:08:35 | |
---|
Mitenkäs MESA/Boogie Formula etunen ja Studio preamp? Onko kellään kokemuksia ja mitä noista kannataa maksaa? Ainakin Studio Prampin lead-kanavaa on ylistetty maasta taivaisiin. Säröpuolen uskon olevan kunnossa kun kerran MESA/Boogiesta on kyse, mutta miten noissa cleanit? Kun kerran torilla on kaupan 2:90 pääte (990e) ja formula (650e), ja siihen hommaisi vielä Studio Preampin. Onko aivan tyhmä idea pitää molempia etusia räkissä? "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
oiva tumpeloinen 28.08.2005 00:00:22 | |
---|
Mitenkäs MESA/Boogie Formula etunen ja Studio preamp? Onko kellään kokemuksia ja mitä noista kannataa maksaa? Ainakin Studio Prampin lead-kanavaa on ylistetty maasta taivaisiin. Säröpuolen uskon olevan kunnossa kun kerran MESA/Boogiesta on kyse, mutta miten noissa cleanit? Kun kerran torilla on kaupan 2:90 pääte (990e) ja formula (650e), ja siihen hommaisi vielä Studio Preampin. Onko aivan tyhmä idea pitää molempia etusia räkissä? Idea kahdesta etusesta ei kuullosta aivan mahdottomalta, mutta jos ei halua niitä peräkkäin muista laittaa ostoslistaan jokin A/B-boksi. Itse noista etusista: Vaikka onkin kaksi eri etusta, on ne soundit molemmissa kuitenkin Mesaa. Monipuolisuutta kaivatessa miettisin ehkä enemmänkin esim. studio preamp ja vaikka jokeriksi se bognerin etunen (siitä ei ole mitään kuvaa millainen on). Pointtina kuitenkin se erilaisten soundien haku. Kitarapajalla on yksi Studio Preamp räkissä. Sitä formulaa on näkynyt välillä 100-150 euroa halvemmalla torilla,kuin tuo kyseinen. Valvulatoria pääsee kokeilemaan Musamaailmassa, jos lähistölle eksyy(omasta mielestä se ei ollut loputtoman hyvä, makuasioita tietenkin). Et maininnut mitään JMP-1:stä. On aika mielipiteitä jakava kone: toiset ei tykkää, mielestäni se ei kuitenkaan toivoton ole (en tosin itselleni ostaisi). P.S. Anteeksi tällainen järjetön mindflow.....on piiiitkä ja rangga reissu takana :). |
Ben_D 28.08.2005 00:35:44 | |
---|
Vaikka sä nyt ENGL:iä kartat niin kokeiles Tampereen Soitinkeskuksessa Savage malli. 4 kanavaa ja midiohjaus. Eikä varmasti ole mikään yhdensuunnan high-gain vahvistin. |
Vaikka sä nyt ENGL:iä kartat niin kokeiles Tampereen Soitinkeskuksessa Savage malli. 4 kanavaa ja midiohjaus. Eikä varmasti ole mikään yhdensuunnan high-gain vahvistin. Ei niin, että Englit olisi mun mielestä pelkkiä high gain vahvareita, mutta kun ne ei ole mun mielestä "oikeita" 4-kanavaisia, vaan 2 kanavaisia boosti switchillä varustettuna. Kyllähän Savagesta tietysti löytyy Gain ja Volume jokaiselle "kanavalle", mutta ei omia eq:ta, ja se on nimenomaan se mikä rajoittaa. Särön määrää pystyy kyllä kontrolloimaan kitaran volumella. Sitten jos haluan ostaa Engliltä 2-kanavaisen vahvarin, niin kappas kappas, niissä on vain yksi eq, ja sitten kahdet eri volumesäädöt... Englillä ilmeisesti ajatellaan, että kun lisää gain boost napin, vahvistimeen tulee yksi kanava lisää - en ole aivan samaa mieltä. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
kimurantti1 28.08.2005 02:06:28 (muokattu 28.08.2005 02:06:40) | |
---|
Idea kahdesta etusesta ei kuullosta aivan mahdottomalta, mutta jos ei halua niitä peräkkäin muista laittaa ostoslistaan jokin A/B-boksi. Ja sitten pitää olla erillinen releswitcheri, G-majorin releet ei taida enää riittää. Itse noista etusista: Vaikka onkin kaksi eri etusta, on ne soundit molemmissa kuitenkin Mesaa. Monipuolisuutta kaivatessa miettisin ehkä enemmänkin esim. studio preamp ja vaikka jokeriksi se bognerin etunen (siitä ei ole mitään kuvaa millainen on). Pointtina kuitenkin se erilaisten soundien haku. Näin se taitaa olla. Bognerilla ei oo kun Fish preamp joka ei ole enää tuotannossa. Ja kun kyseessä on Bogner, ties kuinka paljon maksaa :( Kitarapajalla on yksi Studio Preamp räkissä. Sitä formulaa on näkynyt välillä 100-150 euroa halvemmalla torilla,kuin tuo kyseinen. Valvulatoria pääsee kokeilemaan Musamaailmassa, jos lähistölle eksyy(omasta mielestä se ei ollut loputtoman hyvä, makuasioita tietenkin). Siinä on kyllä ominaisuudet kuin mulle mittatilauksena tehdyt, mutta soundiklippi joka on tähän treadiin postattu ei missään nimessä vakuuttanut. Et maininnut mitään JMP-1:stä. On aika mielipiteitä jakava kone: toiset ei tykkää, mielestäni se ei kuitenkaan toivoton ole (en tosin itselleni ostaisi). En itse kovinkaan tykkää Marshallin yleissoundista, erityisesti cleanit tökkii. Soundiklipit mitä oon kuunnellut netistä ei ole juurikaan vakuuttaneet, mutta kun en kerran ko. vempainta ole testannut, niin ei se ihan pois suljettu vaihtoehto ole. P.S. Anteeksi tällainen järjetön mindflow.....on piiiitkä ja rangga reissu takana :). Ei mitään, kiitos vinkeistä. "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
kimurantti1 28.08.2005 02:14:13 (muokattu 28.08.2005 02:29:44) | |
---|
On tämä kyllä hankalaa, kun mulle ei ne perinteiset Englit sun muut kelpaa. Taitaa mennä 2-kanavaiset nupit sittenkin harkintalistalle: MESA/Boogie Nomad 100 MESA/Boogie F-50 Head Laney TT50H Laney VH100R Carvin Legacy "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
Walrus 28.08.2005 02:47:27 | |
---|
Koch Multitone on ratkaisu ongelmaasi. Kolme kanavaa, volumeboosti, kaiku ja midiohjaus. Soundia lähtee makeista cleaneista kunnon mättöön ja soolovingutuksiin. Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in |
Niskamies 28.08.2005 08:52:49 | |
---|
Mitenkäs MESA/Boogie Formula etunen ja Studio preamp? Onko kellään kokemuksia ja mitä noista kannataa maksaa? Ainakin Studio Prampin lead-kanavaa on ylistetty maasta taivaisiin. Säröpuolen uskon olevan kunnossa kun kerran MESA/Boogiesta on kyse, mutta miten noissa cleanit? Kun kerran torilla on kaupan 2:90 pääte (990e) ja formula (650e), ja siihen hommaisi vielä Studio Preampin. Onko aivan tyhmä idea pitää molempia etusia räkissä? Mulla oli Formula. Siinä oli todella loistavat kliinit. Säröistä en oikein perustanut, liian "amerikkalaiset" mun makuun. Virallisesti semi-pro! |