Tb 30.05.2003 21:39:57 | |
---|
Tunnetteko te sellaisia ihmisiä, jotka eivät tajua kerta kaikkiaan mitään musiikista? Minä en uskonut sellaisten ihmisten olemassa oloon, kunnes tapasin poikaystäväni.. Tahtoisinkin kysyä nyt, että onko mitenkään mahdollista saada tällaisia tapauksia kiinnostumaan musiikista, ja jos voi, niin miten se tapahtuu? Yritin kuunteluttaa ko. tapauksella Metallicaa, Kentiä, Emmiä, Nightwishia, Dire Straitsia, Children of Bodomia ja monia muita. Kaikkiin reaktio oli sama: "kiva, jos olis vähän volyymi pienemmällä". Kaiken lisäksi volyymi oli todella pienellä, joka teki tilanteesta entistä absurdimman.. siis ei tällästä voi tapahtua! En halua tässä nyt sanoa, että poikaystäväni kuuluisi pitää samoista bändeistä kuin minä, mutta jos suhautuminen yleensäkin musiikkiin on yhdentekevää, jopa hieman negatiivista, niin eihän tästä poijjaat mitään tuu.. siis voiko tälläisille ihmisille tehdä mitään, vai todetaanko tapaus saman tien toivottomaksi? mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko) |
superfly 30.05.2003 21:44:27 | |
---|
No et ole ainut. Minä olen kohta viisi vuotta eukkoselleni koittanut koittanut soittaa lempimusiikkiani, mutta reaktiot on just nuo "Vähä hiljemmalle nyt"- tyyppiset.Olen jo luovuttanut ja ei tuo ainakaan minua edes haittaa. Ihan hyvin meillä silti menee. Vastakohdat täydentää toisiaan. Harppu on alaston piano |
Jabbe 30.05.2003 21:45:22 | |
---|
Vierivä sämpylä ei sammaloidu. |
KooAa 30.05.2003 21:55:58 | |
---|
Paljon viisaampaa hänen itsensä löytää se musiikkinsa jos sitä on. Eikös se muka ole hyvä asia ettemme kaikki ole samanlaisia ? Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Tb 30.05.2003 22:19:36 | |
---|
Paljon viisaampaa hänen itsensä löytää se musiikkinsa jos sitä on. Eikös se muka ole hyvä asia ettemme kaikki ole samanlaisia ? on hyvä asia, ettemme kaikki ole samanlaisia. ajattelinkin vain, että jos olisi jotain keinoja, joilla saisi vähän motivoitua äijää edes yrittämään kuuntelemaan musiikkia? mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko) |
KooAa 30.05.2003 22:22:08 | |
---|
Let You be the motivation. Mutta älä yritä mitään, luonnollinen suhtautuminen on yllättävän kova juttu. Ehkä puhun vain omasta puolestani... Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Tb 30.05.2003 22:34:21 | |
---|
Let You be the motivation. Mutta älä yritä mitään, luonnollinen suhtautuminen on yllättävän kova juttu. oukkidoukki, pitänee kokeilla. kiitän neuvosta mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko) |
C.F.D.T 30.05.2003 23:08:06 | |
---|
mä seurustelin 3 vuotta ja tyttöni oppi, että lempibändini on black sabbath.. ei muuta.. oli vähä turha fiilis.. se kyl ite kuunteli sillon tällön björkii, et ei se ihan koomas ollu musan suhteen.. "You Can't Your Arms Around Memory" -Johnny Thunders |
Zed 30.05.2003 23:39:53 | |
---|
Yritin kuunteluttaa ko. tapauksella Metallicaa, Kentiä, Emmiä, Nightwishia, Dire Straitsia, Children of Bodomia ja monia muita. Kaikkiin reaktio oli sama: "kiva, jos olis vähän volyymi pienemmällä Tuollainenhan olen täsmälleen. Piru tietää vaikka olisin poikaystäväsi? Yngwie - A legend in his own lunchtime |
noir 31.05.2003 00:09:50 | |
---|
Itsellä on vähän sellainen tilanne, että kun oma musamaku on sellainen laaja, mutta avantgardistinen ja metalliin painottuva, enkä ole ihan varma millaisesta musiikista tämä uusi tyttöni pitää. Pahimmassa tapauksessa karkotan sen jollain Dir en Greyllä. Mutta alkuperäiseen juttuun. Varmaan paras kun itse vaan nautit musiikista, ehkä se jätkäsikin innostuu, kun olet esimerkkinä. Aivopesu ei ehkä tuossa tule kyseeseen, ehkä. Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh Wgah'nagl fhtang |
coffeemaker 31.05.2003 00:16:33 | |
---|
Mulle yksi asia mikä saa minut kiinnostumaan jostain pojasta on sama musamaku. Musiikki on kuitenkin niin tärkeä osa elämääni, etten voisi kuvitella eläväni ihmisen kanssa joka ei kuuntelisi samanlaista musiikkia kun minä. Tuntuu pahalta sanoa noin, mutta se on totuus. 'I am too lazy to live and too afraid to die' |
Veikko 31.05.2003 02:51:22 | |
---|
Kun melkein kaikki ystävät on tavalla tai toisella tekemissä musiikin kanssa niin olisi ihan hienoa tavata mukavia ihmisiä, joita musiikki ei kiinnosta ollenkaan. Eikä jääkiekko. NOT Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
Ukko 31.05.2003 11:31:39 | |
---|
Tunnetteko te sellaisia ihmisiä, jotka eivät tajua kerta kaikkiaan mitään musiikista?Yritin kuunteluttaa ko. tapauksella Metallicaa, Kentiä, Emmiä, Nightwishia, Dire Straitsia, Children of Bodomia ja monia muita.? Voi olla että olet itse aika toivoton tapaus jos "musiikki"makusi rajoittuu antamiisi esimerkkeihin. Ehkä kaverisi haluaakin kuunnella aivan toisenlaista musaa. Kokeilepa jazzia, klassista, kansanmusiikkia jne. |
Mulle yksi asia mikä saa minut kiinnostumaan jostain pojasta on sama musamaku. Musiikki on kuitenkin niin tärkeä osa elämääni, etten voisi kuvitella eläväni ihmisen kanssa joka ei kuuntelisi samanlaista musiikkia kun minä. Tuntuu pahalta sanoa noin, mutta se on totuus. Nick Hornbyn kirjassa "Uskollinen äänentoisto" tämä on eräs päähenkilön elämän peruskysymyksistä: "Onko mahdollista jakaa elämä sellaisen ihmisen kanssa, jonka levykokoelma sotii omaasi vastaan?" Yritin kuunteluttaa ko. tapauksella Metallicaa, Kentiä, Emmiä, Nightwishia, Dire Straitsia, Children of Bodomia ja monia muita. No, sanotaanko etten minäkään noita yhtyeitä viitsisi juurikaan kuunnella = ) The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |
Tb 31.05.2003 11:39:59 | |
---|
Voi olla että olet itse aika toivoton tapaus jos "musiikki"makusi rajoittuu antamiisi esimerkkeihin. Ehkä kaverisi haluaakin kuunnella aivan toisenlaista musaa. Kokeilepa jazzia, klassista, kansanmusiikkia jne. sulla taitaakin olla niin kultivoitunut musiikkimaku, ettei tuollaiset tusinabändit jaksa innostaa. tässä nyt kuitenkin puhutaan ihmisestä, jolla ei ole minkäänlaista musiikkiharrastusta (paitsi automatkojen ratoksi iskelmäradio....) jolloin saattaisi olla liian raskasta pläjäyttää heti kättelyssä vaikkapa jazzia ym. vaikeaselkoisempaa musiikkia. voihan sitä tietysti yrittää, mä oon sen verran epätoivonen tässä asiassa et mä yritän mitä vaan! mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko) |
Tb 31.05.2003 11:43:26 | |
---|
Kun melkein kaikki ystävät on tavalla tai toisella tekemissä musiikin kanssa niin olisi ihan hienoa tavata mukavia ihmisiä, joita musiikki ei kiinnosta ollenkaan. Eikä jääkiekko. NOT joo, no ei sitten muuta kun tapaamaan mun poikakaveria. sitä ei kiinnosta myöskään jääkiekko.. siinä on toinen asia, jolle täytyy tehdä jossain vaiheessa jotain.. mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko) |
KooAa 31.05.2003 12:29:59 | |
---|
joo, no ei sitten muuta kun tapaamaan mun poikakaveria. sitä ei kiinnosta myöskään jääkiekko.. siinä on toinen asia, jolle täytyy tehdä jossain vaiheessa jotain.. Sanoisin että jos jääkiekko ei kiinnosta niin se on todennäköinen merkki siitä että ko. yksilö hallitsee omatoimisen ajattelun. Toisaalta ehkä vain toivon niin koska minuakaan se ei kiinnosta. Tais mennä pohja tuoltakin nyt .... Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Lux 31.05.2003 12:36:08 | |
---|
Tuo on kyllä jo kinkkistä. Mutta diggaako se siis iskelmää? Vai onko ihan sama mikä schlaageri siellä autoradiossa pauhaa? Vai voisitteko diggailla yhdessä Olavi Virtaa, ja sitten hivuttautua salakavalasti vähän rokimpaan? Vaikka jotain niin rikollista reittiä, kuin "kuuntele rakas, tämä on iskelmästara Tapani Kansa. Tapsa on levyttänyt tällaista vähän menevämpääkin musaa, eikö ole hyvä? Tämäkin tässä kuulostaa vähän Tapiolta, on vaan enemmän kitaraa, mitäs sanot?" Ja sitä rataa pikkuhiljaa, asteittain... Vuoden kuluttua poikaystäväsi kuuntelee Bodomia. Pitää vain löytää reitti. Mutta jos se ei edes diggaa sitä iskelmää, niin juttu on toinen. Koita joskus pyytää sitä analysoimaan jotain musaa. Yritä selvittää mitä se edes kuulee siinä. Vetoa vaikka kaikkiin niihin "tää on mulle tärkeää" ja "meidän rakkauden tähden" -tyyppisiin asioihin. How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) |
Burt Cokain 31.05.2003 12:47:44 | |
---|
miten joku ei voi välittää ollenkaan musiikista?! mulle sen tekeminen, soittaminen, kuuleminen, tunteminen on koko elämä......... |
Veikko 31.05.2003 12:49:56 | |
---|
joo, no ei sitten muuta kun tapaamaan mun poikakaveria. sitä ei kiinnosta myöskään jääkiekko.. siinä on toinen asia, jolle täytyy tehdä jossain vaiheessa jotain.. Oho! Ei tommosta olekkaan. Mistä se sitten oikein pitää? Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |