Aihe: The Beatles
1 2 3 4 59 10 11 12 13199 200 201 202 203
Mr_Brightside
24.08.2005 23:21:05
The Beatles on kyllä loistava bändi. Hienoja biisejä on hirveä määrä... Ainoa mikä tässä harmittaa on se hirveä yliarvostus/status minkä bändi on saavuttanut. Kaikki The Beatlesin tekemä musiikki ei ole hyvää, itseasiassa moni biisi joita on levyllekin päässyt ovat aivan kamalia. Sen lisäksi levykokonaisuudet ovat hyvin kehnoja. Tämä ei tarkoita sitä ettenkö arvostaisi bändiä hyvin paljon, sanon vaan että rajansa kaikella. Beatles-mania jatkuu edelleen...
dakota
26.08.2005 20:18:03
Sillä ei ole vitun väliä että loivat itse juttunsa.

Beatlesin musasta ei tarvitse digata. Mutta ylläoleva lainaus kertoo kaiken olennaisen sen sanojasta: ei ole harmainta aavistusta, mistä puhuu.
Lue enemmän, luulet vähemmän: Ian McDonald: Revolution in the head asettaa Beatlesin oikeisiin mittasuhteisiin. Se on kliinisen tarkka ja viileä analyysi.
Musta Arkipyhä
26.08.2005 21:32:04
Älä perkele häpeile tommosta! Kyllä mä cd:ni vinyyleihin vaihtaisin.

Niin mutta kun se vinyylikin on pelkkä halpiskokoelma..
Space is deep
Feggy
27.08.2005 07:23:17

Jos joku soittaisi niille jätkille kunnolla amispoppia niin mitenköhän kävisi, ei hyvin veikkaan, amispoppi on kuitenki tujua tavaraa.

Amispoppia?
M-Juhana
27.08.2005 12:21:04

Merkittävä bänti rock musiikin historiassa ! Hienoa laulua ja monia kauniita kappaleita. Lennon & McCartney ovat mulle olleet ensisijaisesti loistavia laulajia. Kuitenkaan Beatles ei mahdu mun "TOP 20:neen".
You know we ain’t too good looking, But we are satisfied -LEMMY-
MrQ
27.08.2005 12:33:53 (muokattu 27.08.2005 12:37:22)
Beatlesin musasta ei tarvitse digata. Mutta ylläoleva lainaus kertoo kaiken olennaisen sen sanojasta: ei ole harmainta aavistusta, mistä puhuu.
Lue enemmän, luulet vähemmän: Ian McDonald: Revolution in the head asettaa Beatlesin oikeisiin mittasuhteisiin. Se on kliinisen tarkka ja viileä analyysi.

Niin. Hehe! HAHAHA AHHAAHAAHAHAHA!!! HOOHOOOHOO HAHAHAHAH!

Jes... siis asiaan.

Perehdyin aikanani asiaan viimeisen päälle. Havaitsin että niin pilvessä kuin suinkin mahdollista Beatlesin häröin tuotanto on aivan muikeaa musiikkia. Ei missään nimessä niin kovaa että jaksaisin itse ostaa ensimmäistäkään levyå mutta äänimaailmana ja studiomiesten brassailuna (ne äänikollaasit oli oikeasti aika perkeleen hyviä. Vasta skinny puppy vei sen pidemmälle ja sekin 80- luvulla) todella loistavaa. Joskaan en ole varma että kumpi oli ensin, muna vai kana mitä tulee pink floydiin ja biitleseihin tässä psykedelia osaastolla.

Kännissä naisen kanssa kauniin talvi-iltana Imagine toimii kanssa... vaikka se taitaa olla Lennonin soolotuotantoa, vai kuinka? Ja perfect circlen versio on onnistuneempi.

Yksinkertaisesti, tutustuttuani aiheeseen kerralla ja kunnolla havaitsin ettei tässä ole edelleenkään mitään tarttumapintaa minulle, harva kappale herättää mitään mielihaluja hankinnoille tai edes uusintakierrokselle, edelleenkin koen floydin ja vastaavien vaikuttaneen nykymusiikkiin suoremmin kuin beatlesin... (tiedättekö kuinka moni tyyppi nykyään sanoo Toolin olevan ihan vitun hyvää juuri sen takia että kiakki muutkin sanovat niin? Liekö sama asia?)

Silti ja siitä huolimatta.

Beatlesissa ei ole mitään sellaista vikaa mitä tarvitsisi erikseen listata. se ei vain ole mun kuppini teetä ja netin anonymitetti estää perhanan mainiosti kahden vuoden takaisten pointtieni esille tuontia.

Mutta silti, jestas, olinpas mä vihainen aikanaan. :D

Niijoo, ja sillä että loivat oman juttunsa ei ole mitään väliä, minulle. Toki akateemisesti arvostan niit'ä, mutta minun korvaani se ei tee siitä sen parempaa. Se ei vain toimi. Se ei ole minun sukupolveni musiikkia, ja Melissa auf der Maurin sanoin:

Sen ei tarvikaan potkia, enkä mä koskaan tule ymmärtämään sitä samalla tavalla kun sen kanssa nuoruutensa elänyt ja viettänyt.
Feggy
27.08.2005 13:39:44

koen floydin ja vastaavien vaikuttaneen nykymusiikkiin suoremmin kuin beatlesin... (tiedättekö kuinka moni tyyppi nykyään sanoo Toolin olevan ihan vitun hyvää juuri sen takia että kiakki muutkin sanovat niin? Liekö sama asia?)

Siinähän koet. Jos kuitenkin kuuntelee kaikkea pop-musiikkia nykyään, niin Beatles on ylivoimaisesti vaikutusvaltaisin yhtye.
MrQ
27.08.2005 13:50:38
Siinähän koet. Jos kuitenkin kuuntelee kaikkea pop-musiikkia nykyään, niin Beatles on ylivoimaisesti vaikutusvaltaisin yhtye.

No sattuipa hassusti, kun mielestäni käytännössä kaikki popmusiikki on vitun huonoa. tai mistä mä tietäisin, mulla ei ole mikään massamedia niin pitkään auki että tietäisin mikä on hip tai cool. Ei ole ollut kymmeneen vuoteen. Ja tokkopa poppi on paremmaks mennyt.

Eli jos beatles on vastuussa popmusiikistamme välillisesti tai välittömästi, se ei todellakaan ole mikään meriiti vaan nimenomaan päinvastoin.... mutta tämähän on subjektiivista.
Feggy
27.08.2005 14:15:28

No sattuipa hassusti, kun mielestäni käytännössä kaikki popmusiikki on vitun huonoa. tai mistä mä tietäisin, mulla ei ole mikään massamedia niin pitkään auki että tietäisin mikä on hip tai cool. Ei ole ollut kymmeneen vuoteen. Ja tokkopa poppi on paremmaks mennyt.

Eli jos beatles on vastuussa popmusiikistamme välillisesti tai välittömästi, se ei todellakaan ole mikään meriiti vaan nimenomaan päinvastoin.... mutta tämähän on subjektiivista.

Niin. Noilla eväillä ei kannata sitten puhua siitä, mikä on ollut vaikutusvaltaisin.
dakota
27.08.2005 14:29:20
Niin. Noilla eväillä ei kannata sitten puhua siitä, mikä on ollut vaikutusvaltaisin.

Tässähän ei nyt oikeestaan keskustella musiikista vaan vaikutuksesta, merkityksestä, jäljen jättämisestä. Ja jotta voisi sanoa jotain Beatlesista ja sen vaikutuksesta, täytyy tietää ainakin suurinpiirtein mitä 60-luvulla popmusiikissa ja nuorisokulttuurissa ylipäätään tapahtui. Jos joku yksittäinen pop-biisi on koskaan jättänyt jälkensä historiaan, se on I want to hold your hand - oli itse biisistä ja sen tekijöistä sitten mitä mieltä tahansa.
BaariMikko
27.08.2005 14:45:10

Tässähän ei nyt oikeestaan keskustella musiikista vaan vaikutuksesta, merkityksestä, jäljen jättämisestä. Ja jotta voisi sanoa jotain Beatlesista ja sen vaikutuksesta, täytyy tietää ainakin suurinpiirtein mitä 60-luvulla popmusiikissa ja nuorisokulttuurissa ylipäätään tapahtui. Jos joku yksittäinen pop-biisi on koskaan jättänyt jälkensä historiaan, se on I want to hold your hand - oli itse biisistä ja sen tekijöistä sitten mitä mieltä tahansa.

Miksi muuten juuri tuo biisi?
Etsi rokista jatsikoriste!
Mr_Brightside
27.08.2005 14:51:30

Tohon täytyy sanoa sen verran että pitää paikkansa puhuttaessa mainstreamista. Loistavaa popmusiikkia kuitenkin on ollut, on ja tulee olemaan pinnan alla. Ehkä vaatii hieman etsimistä kun ne hyvät bändit ei aina ole top10 listoilla eikä välttämättä esimerkiksi Suomessa ole moni kuullutkaan niistä. Ja tämä pätee moneen musiikkityyliin. Harvoin musiikkityylin "paras" edustaja löytyy MTV:n päivittäisestä näytännöstä tai radion lista ohjelmista.
MrQ
27.08.2005 15:50:02

Hah, joo ei.

"sä et tykkää sitä etkä uhraa sen nimeen joten et voi keskustella asiasta analyyttisesti"

Näinhän se menee.
HaloOfFlies
27.08.2005 16:12:04

Beatlesissa viehättää se, että niistä puhkikulutetuimmistakin biiseistä löytää aina jotain uutta mitä ei välttämättä edellisellä kerralla kuullut/tullut tiedostaneeksi. Yesterday ja Obladi-Obladakin vain jaksavat yhä viehättää ja kuulostaa hyviltä vaikka ne olisi kuullut miljoona kertaa. Minä tulen aina Obladi-Obladasta hyvälle tuulelle, sen kuunteleminen piristää aina vaikka se onkin suht puhkisoitettu. Jo pelkästään niistä Lennonin ja Harrisonin taka-alan nauruosuuksista vääntyy suu hymyyn.
Rock and roll ain't noise pollution, rock and roll ain't gonna die!
Musta Arkipyhä
27.08.2005 16:22:25
Kyllähän Beatlesin vaikutus on tosiasia piti bändistä tai ei,piti pop-musiikista tai ei jne.Ei se ole mikään mielipidekysymys.Aika selkeästi pop-musiikissa tai rock-musiikissa on aika ennen Beatlesiä ja sen jälkeen.Ennen Beatlesiä rock/pop oli solistien temmellyskenttä joista monet eivät tehneet omia biisejään.Kyllä omia biisejä tekevien bändien rynnistys alkoi käytännössä Beatlesistä joilla toki oli sitten omat vaikuttajansa.
Space is deep
MrQ
27.08.2005 17:13:56
Sanonko vielä uudelleen? Jos et ole kuunnellut muita kuin omia suosikkejasi viimeiseen kymmeneen vuoteen eli et ole seurannut lainkaan musiikkia, sinun on vaikea sanoa mikä yhtye on ollut vaikutusvaltaisin pop-musiikin kehityksessä viimeisen kymmenen vuoden ajalla.

Seuraan mä aikaani. Muutakin mediaa kuin musiikkia on, nimittäin.

MÄ olen itse tässä triidissä aikaisemmin todennut biitlesien vaikuttaneen nimenomaan Max Martineihin ja vastaaviin huipputuottajiin enemmän kuin oikeisiin säveltäjiin. Tai siis tämän idean saan kun kuuntelen pariky sekuntia herran tuotoksia.

Kun taas silmissäni uskottavammat muusikot lainaavat selkeästi enemmän Zeppeliiniltä tai Floikalta.

Ihan sama kun jos et ole seurannut formulakisoja, on vaikea sanoa mikä talli on ollut paras. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa tykkääkö Beatlesista tai jostain muusta. Eikö?

En ole seurannut, mutta Ferrarilla tuntuu olevan homma hakusessa. BMW:kö se tänä vuonna on rullannut? Se missä se espanjalainen on jne?

Loistava esimerkki aiheesrta itseasiassa. Perillä voi olla vaikken kuuna päivänä kiduttaisi itseäni kuuntelemalla Britneytä tai katsomalla formuloita.
Feggy
27.08.2005 18:08:03

Loistava esimerkki aiheesrta itseasiassa. Perillä voi olla vaikken kuuna päivänä kiduttaisi itseäni kuuntelemalla Britneytä tai katsomalla formuloita.

"Keskustelu" sun kanssa on näköjään loistava esimerkki hukkaan heitetystä ajasta.
Cathi777
27.08.2005 18:13:01

The Beatles on kyllä loistava bändi. Hienoja biisejä on hirveä määrä... Ainoa mikä tässä harmittaa on se hirveä yliarvostus/status minkä bändi on saavuttanut. Kaikki The Beatlesin tekemä musiikki ei ole hyvää, itseasiassa moni biisi joita on levyllekin päässyt ovat aivan kamalia. Sen lisäksi levykokonaisuudet ovat hyvin kehnoja. Tämä ei tarkoita sitä ettenkö arvostaisi bändiä hyvin paljon, sanon vaan että rajansa kaikella. Beatles-mania jatkuu edelleen...

Joo, oon kanssa samaa mieltä tässä asiassa. Levyillä on yleensä puolet ihan hyviä biisejä ja puolet sitten aikamoista tuupaa. Mut sillä tavalla tietysti saa nostettua niiden parempien biisien profiilia.
Only pop music can break my heart...
Musta Arkipyhä
27.08.2005 18:22:36
MÄ olen itse tässä triidissä aikaisemmin todennut biitlesien vaikuttaneen nimenomaan Max Martineihin ja vastaaviin huipputuottajiin enemmän kuin oikeisiin säveltäjiin. Tai siis tämän idean saan kun kuuntelen pariky sekuntia herran tuotoksia.

Niin no.Beatles on vaikuttanut aivan helvatan laajalla skaalalla koko rock/pop -kenttään mikä tekee siitä juuri niin ainutlaatuisen.Oasis,Hector,Ozzy Osbourne jne.Voi joukkoon kuulua Max Martinkin.Se vaan todistaa sitä miten suuri vaikutus Beatlesillä on ollut.Se on vaikuttanut sinunkin suosikkibändeihisi.Ehkä muutaman mutkan kautta ,mutta kuitenkin.Piditpä siitä tai et.
Space is deep
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)