Aihe: Viulut "rockissa"
1 2 3 4 5
isojussi
30.05.2003 23:14:24
...joka otti nämä "erikoisemmat" soittimet käyttöön.

Erikoisemmat..... pitäisiköhän tässä vaiheessa ruveta tsekkaaman, mitkä soittimet ovat tulleet missäkin vaiheessa "kevyeen musiikkiin". Ei kai se rock mikään kitaroiden yksioikeus oo ja mitä parempaa musaa, sitä paremmin se toimii oikeillakin instrumenteilla.
Osta mut - ma olen kaupan!
superfly
30.05.2003 23:17:06
Erikoisemmat..... pitäisiköhän tässä vaiheessa ruveta tsekkaaman, mitkä soittimet ovat tulleet missäkin vaiheessa "kevyeen musiikkiin". Ei kai se rock mikään kitaroiden yksioikeus oo ja mitä parempaa musaa, sitä paremmin se toimii oikeillakin instrumenteilla.

Oliko tuo provo tuo "toimii oikeillakin instrumenteilla"? Kitara ei ole oikea instrumentti? Ymmärsinkö (taas) aivan väärin?
Harppu on alaston piano
isojussi
30.05.2003 23:30:33
Oliko tuo provo tuo "toimii oikeillakin instrumenteilla"? Kitara ei ole oikea instrumentti? Ymmärsinkö (taas) aivan väärin?

Oli.... ja ei.;-)

On soittimia, joissa hyvä saundi on soittajasta kiinni ja soittimia, joissa hyvä saundi on laitteista kiinni.

Entäs "erikoisemmat soittimet"? Provo? Mikä on "erikoisempi soitin?
isojussi
30.05.2003 23:41:09
Yritätkös vihjailla, että esim. sähkökitarassa soundi on enemmän kiinni laitteista kuin soittajasta?

En tietenkään. Hyvältähän se ilman combookin kuulostaa...;-)
Teijo K.
30.05.2003 23:42:52

Yritätkös vihjailla, että esim. sähkökitarassa soundi on enemmän kiinni laitteista kuin soittajasta?

Olisi muuten kiva kisa.

Oikeassa nurkkauksessa kitaristi, yrittää saada soundia irti vetopasuunasta.

Vasemmalla taas pasunisti Gibsonin ja Marshallin stäkin kera.

On your mark, get set...
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
superfly
30.05.2003 23:43:35
En tietenkään. Hyvältähän se ilman combookin kuulostaa...;-)

No sitähän minäkin:) Vähän niinkuin vetopasuuna ilman suukappaletta.
Harppu on alaston piano
Marlowe
31.05.2003 00:00:41
Electric Light Orchestraa ei sovi myöskään unohtaa rockista ja jousisoittimista puhuttaessa. Jeff Lynnen, Roy Woodin ja kumppanien alkuperäisenä tavoitteenahan oli luoda yhtye, joka jatkaisi the Beatlesin ja tässäkin viestiketjussa ansaitusti mainitun "I'm a Walrusin" viitoittamalla tiellä - ja parhaimmillaanhan tulokset olivatkin erinomaisia, kuten "Telephone Linen", "Evil Womanin" ja "Rockarian" kaltaiset kuolemattomat popsävelmät osoittavat.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
isojussi
31.05.2003 00:05:22
Olisi muuten kiva kisa.

Oikeassa nurkkauksessa kitaristi, yrittää saada soundia irti vetopasuunasta.

Vasemmalla taas pasunisti Gibsonin ja Marshallin stäkin kera.

On your mark, get set...

Otan haasteen vastaan....:-)

No sitähän minäkin:) Vähän niinkuin vetopasuuna ilman suukappaletta.

Ja soitto jatkuu, vaikka sulakkeet palaa....;-)

...mistä tulíkin mieleeni, että oon muuten ollut sekkariräkin kanssa keikalla mestassa, jossa valomerkki annetaan pääkatkaisijasta....
Teijo K.
31.05.2003 00:09:26

Otan haasteen vastaan....:-)

Ottaakohan Superi? Odotan jännityksellä.

Ja soitto jatkuu, vaikka sulakkeet palaa....;-)

...mistä tulíkin mieleeni, että oon muuten ollut sekkariräkin kanssa keikalla mestassa, jossa valomerkki annetaan pääkatkaisijasta....

Ja hommasit sitten UPSin?

Mä olen kerran vetänyt töpselin seinästä vahingossa kesken äänitysten. Se ei ollutkaan se töpseli, tässä oli äänittäjän tietokone. Ouch.
"You have to give some skin to get some tone.": Will Lee
superfly
31.05.2003 00:10:14

Heh, tuo kuulostaa melkosen haastavalta tilanteelta.
Harppu on alaston piano
superfly
31.05.2003 00:16:11
Ottaakohan Superi? Odotan jännityksellä.

Kyllä minä pasuunat soitan, peeveli. Kerran humalapäissäni menin tekemään semmosen viisaan liikkeen, että hiivin trumpetti kourassa kaverini taakse ja ajattelin säikäyttää sen puhaltamalla sen korvaan mojovan töräyksen. Kaveri sitten pelästyi oikein kunnolla ja käänsi päänsä äänen suuntaan ja mulla pamahti trumpetti hampaita vasten. Ylä- ja alahuuli molemmat tuhannen päreinä ja verta tuli aika reippaasti parikin päivää. Ihme kyllä en hampaita menettänyt siinä. Että kyllä mä puhaltimistakin äänen saan :)
Harppu on alaston piano
isojussi
31.05.2003 00:16:53
Heh, tuo kuulostaa melkosen haastavalta tilanteelta.

Jepsh! Oltiin triolla (mun lisäks kitaristi ja laulaja). Vedettiin juuri viimestä "Dirlandaata" - pieni pätkäisy, sitten ei kuulunutkaan muuat, kuin laulu, kitaristin "tsktskwaktsk" - komppi ja kosketinsoittaja-pasunistin kiroilu...;o(
Bonham
31.05.2003 00:17:51
Kyllä minä pasuunat soitan, peeveli. Kerran humalapäissäni menin tekemään semmosen viisaan liikkeen, että hiivin trumpetti kourassa kaverini taakse ja ajattelin säikäyttää sen puhaltamalla sen korvaan mojovan töräyksen. Kaveri sitten pelästyi oikein kunnolla ja käänsi päänsä äänen suuntaan ja mulla pamahti trumpetti hampaita vasten. Ylä- ja alahuuli molemmat tuhannen päreinä ja verta tuli aika reippaasti parikin päivää. Ihme kyllä en hampaita menettänyt siinä. Että kyllä mä puhaltimistakin äänen saan :)

Eiköhän tuossa vedossa ääntä tullut enemmän puhaltajasta kuin puhaltimesta???
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan)
superfly
31.05.2003 00:19:48
Eiköhän tuossa vedossa ääntä tullut enemmän puhaltajasta kuin puhaltimesta???

Kyllä vaan, sen töräyksen jälkeen. Sama kaveri oli just opettanut mulle kuinka trumpetista saadaan kunnon meteli ulos.
Harppu on alaston piano
Bonham
31.05.2003 00:22:41
Niin että sen session jälkeen toisella ei tärykalvoja ja toisella huulet yksi risti kaksi. Ei kai kumpikaan alkanut mököttämään?
superfly
31.05.2003 00:25:52
Niin että sen session jälkeen toisella ei tärykalvoja ja toisella huulet yksi risti kaksi. Ei kai kumpikaan alkanut mököttämään?

Kyllä kaveri valitteli, että vaikut rusahti korvissa. Ei siinä mitään mökötelty, kaveri vielä pyyteli multa kovasti anteeksi, kun vertakin niin paljon tuli siitä mun huulesta. Nyt taitaa jutustelu lipsahtaa aika paljon pois topicista...
Harppu on alaston piano
Bonham
31.05.2003 00:28:06
Ei niistä topikeista näin yöllä niin väliä... sen verran vielä, että vääntykö torvi vai oliko se tämän murheellisen episodin onnellinen voittaja? :)
superfly
31.05.2003 00:31:37
Ei niistä topikeista näin yöllä niin väliä... sen verran vielä, että vääntykö torvi vai oliko se tämän murheellisen episodin onnellinen voittaja? :)

Torvi siinä voittajana selvis ja hyvä niin, nuo trumpetit ovat melkoisen kalliita soittimia. Olishan siitä voinut sitten tehdä sitten Dizzy Gillespie-mallisen customsoittimen, jos se vääntynyt olis,
Harppu on alaston piano
isojussi
31.05.2003 00:35:19
... Että kyllä mä puhaltimistakin äänen saan :)

Älä sure, et oo ensimmäinen vaskisoittaja, jolla on tullu torvi turvasta sisään. Muutama viikko sitten mun piti pyöräyttää venttiilipasuuna näppärästi vasurilla huulille, mutta kas: vauhtia olikin liikaa ja suukappaleen reuna kaulautti ylähuulen aivan "kärjen" etuhampaiden kärkeen...Mmmmm...

Kun kerran avaudutaan, niin pakko tunnustaa, että opettelin kolmekymppisilleni (kauan sitten) G-bluesskaalan kitaralla, kun halusin vetää "Call it stormy mondayn" ja siihen kitarasoolon - ei taitais mennä enää....;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)