Matkamiehen virsi Säv: Ilmari Hannikainen Sanat: Hilja Haahti "Niin kuin muuttolintusen tie kotoa kauas matka vie. Jää turvaksi, Herrani, rakkaiden luo, haltuhus kaikkeni uskoa saan. Käy kanssani, mulle..." Tämä biisi menee ihan akustisella kompattuna, ja kyllä säväyttää. Kyllä oli rokki/tanssimuusikollakin tippa linssissä ku pikkuveli laulo tän 5-vuotiaana mummon hautajaisissa, kirkossa parvelta, yksin! |
Minua taas rupesi epähienosti naurattamaan, kun täti mummon hautajaisissa lauloi Sua kohti, Herrani kovaa ja kolmijakoisesti, paitsi kohdan "luokses risti vain" pari tahtia 2/4:na. Piti ärähtää, että laula saatana akka kunnolla, mutta koska olin vasta 9-vuotias, niin nielin tuskan. Muut tykkäs. |
Minua taas rupesi epähienosti naurattamaan, kun täti mummon hautajaisissa lauloi Sua kohti, Herrani kovaa ja kolmijakoisesti, paitsi kohdan "luokses risti vain" pari tahtia 2/4:na. Piti ärähtää, että laula saatana akka kunnolla, mutta koska olin vasta 9-vuotias, niin nielin tuskan. Muut tykkäs. Jotkut vanhemmat ihmiset laulavat edelleen tätä virttä kolmijakoisesti. Täytyy tarkistaa onko se ollut joskus kolmijakoiseksi tehty. Virsikirjaanhan tämä virsi on tullut vasta 1986 , mutta on esiintynyt muissa hengellisissä laulukirjoissa aikaisemmin. Aivotyöstä saadaan aivolisäke! |