Aihe: Nuppi vaihtoon apua tarvitaan! Marshall/Engl
1 2
ch LL
26.08.2005 03:30:27

Aloin miettimään, että minkälaiseen ENGL:n putkinuppiin ton mun Marshalin Jcm 800 2203 putkinupin vois vaihtaa?
Eli jos jollain olisi esimerkkejä mitkä Engl:n vahvistimista olisi ton marsun arvoisia.

En tiedä paljoakaan noista Engl:in vahvistimista muuta kuin sen, että säröä löytyy.

Tulen katumaan myöhemmin, jos ton marsun hävitän, mutta pakko koittaa uusia omaa soundi?!

Kuvia mun Marshalista tolla: http://www.freewebs.com/chillnessillness

(Ja tietenkin, jos joku sai ahaa elämyksen ja haluaisi vaihtaa Engl:n Marsuun, niin pistä vaikka tänne viestiä.)
mungiisi
26.08.2005 21:09:27 (muokattu 26.08.2005 21:10:55)
Ihan näin aiheeseen liittymättä, mutta mikäs JCM800 2203 malli tuo on kun tuossa on valkoinen päällysvinyyli?
tommiot
26.08.2005 21:09:55 (muokattu 26.08.2005 21:13:46)
Joskus oli Torilla Peavey 5150-nuppi saman sarjan kaapin kanssa jotain 1200€, eli Peavey on vähän kalliimpi ehkä... Kunnosta riippuen toki. Ite en vaihtaisi tuota marsua pois, vaan hankkisin overdriven eteen ;) Jcm800 on kunkku.
ch LL
26.08.2005 21:13:05

Ihan näin aiheeseen liittymättä, mutta mikäs JCM800 2203 malli tuo on kun toi on valkoinen toi päälysvinyyli?

En osaa sanoa. Siinä sivulla mihin oon laittanut ne kuvat siitä vahvistimesta, niin sieltä löytyy kaikki tieto siitä mitä minä tuosta Marsusta tiedän.
ch LL
26.08.2005 21:19:59

Joskus oli Torilla Peavey 5150-nuppi saman sarjan kaapin kanssa jotain 1200€, eli Peavey on vähän kalliimpi ehkä... Kunnosta riippuen toki. Ite en vaihtaisi tuota marsua pois, vaan hankkisin overdriven eteen ;) Jcm800 on kunkku.

Niin, en haluis luopua kyllä tosta!
Unelmatilanne olis, kun pystys vaan ostaan sen toisen vahvistimen käteisellä ja vois pitää ton.

Mulla on siinä Marsussa Bossin Metal zone ja kyllähän silläkin saa vaikka mitä säröä, mutta ehkä silti jotain jää puuttumaan?

Joku vois valaista saako tommoisesta marsusta ollenkaan semmoisia In Flames ym. "hevisäröä" millään konstilla!

Luin jostain että Fear Factoryn kitaristilla ois ollu joskus joku Jcm800. Eikä silläkään pahat soundit ole, mutta tiedä siitä sitten.
tommiot
26.08.2005 21:37:26
En ole kokeillut Metal Zonea JCM800 kanssa, mutta SD-1 ja JCM800 master kaakossa, siinä on munaa! Kannattaa ainakin kokeilla, kyllä musaliikkeistä pitäisi saada kotiin testattavaksi pedaaleita.
Antti1
26.08.2005 21:38:19
Niin, en haluis luopua kyllä tosta!
Unelmatilanne olis, kun pystys vaan ostaan sen toisen vahvistimen käteisellä ja vois pitää ton.

Mulla on siinä Marsussa Bossin Metal zone ja kyllähän silläkin saa vaikka mitä säröä, mutta ehkä silti jotain jää puuttumaan?

Joku vois valaista saako tommoisesta marsusta ollenkaan semmoisia In Flames ym. "hevisäröä" millään konstilla!

Luin jostain että Fear Factoryn kitaristilla ois ollu joskus joku Jcm800. Eikä silläkään pahat soundit ole, mutta tiedä siitä sitten.

No tuo Metal Zone ei välttämättä ole se kaikkein paras poljin marsun kaveriksi, makuasioita. Kannattaa koittaa jotain od pedaalia ja marsusta sitten rosoa itsestään siihen lisäksi. Pitäisi tulla varsin maukkaat säröt. Mitä taas tulee noihin In Flamesin soundeihin, niin ei tuosta ihan samanlaisia vedetä. Ota huomioon kuitenkin, että studiossa kitaroiden soundia saatetaan muokata aika rajustikin.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
McNulty
26.08.2005 21:44:55
Aloin miettimään, että minkälaiseen ENGL:n putkinuppiin ton mun Marshalin Jcm 800 2203 putkinupin vois vaihtaa?
Eli jos jollain olisi esimerkkejä mitkä Engl:n vahvistimista olisi ton marsun arvoisia.

Eikö kannattaisi pikemminkin etsiä hyvää saundia kuin hyvää hintaa? Ajattelin vain että jos meinaat saada päikseen tuon JCM800:n vaihdettua johonkin, niin et varmasti kovin kummoista nuppia saa tilalle. Noita JCM800-sarjasia kun myydään 0-800e... no, saahan tuolla 800e arvosta jo esim. Engl Screamer tai Thunder 50 nupikan...

En tiedä paljoakaan noista Engl:in vahvistimista muuta kuin sen, että säröä löytyy.

Säröä on kyllä mutta minun mielestäni Engl Thunder ja Screamer ovat jokseenkin tunkkaisia. Pitäisi päästä kokeilemaan 2x12" tai 4x12" kaapin kanssa mitkä olisi Greenbackein lastattu... saattaisi olla kirkkaampi yleissoundi.

Tulen katumaan myöhemmin, jos ton marsun hävitän, mutta pakko koittaa uusia omaa soundi?!

Hmm... kyllä noita JCM800 aina jostain saa käytettynä takaisin tilalle :) Sitten harkitsisin jo pitkään jos omistaisin JMP:n :) Mutta ei tuo JCM nyt niiiiiin über ole etteikö sitä vaihtaisi johonkin fiksumpaan.

Kuvia mun Marshalista tolla: http://www.freewebs.com/chillnessillness

Nätti pelihän tuo on...

(Ja tietenkin, jos joku sai ahaa elämyksen ja haluaisi vaihtaa Engl:n Marsuun, niin pistä vaikka tänne viestiä.)

Torille vaan... myyntiin tai vaihtoon. Sillähän siitä selviää. Engl:n nupeista suosittelen kyllä Tulipalloa (ja kohta kuullaan Ben_D:n kommentit Savagesta) nupiksi. Eikä tuo ole lainkaan huono tuo Peavey 6505 tahi Triple XXX...Tsekkaappa myös se Satriani-malli Peaveyn valikoimasta. Laney VH100R on kerrassaan mainio nupikka myöskin... jos tuollainen brittikone kiinnostaa Marshallin tilalle... Onhan noita...
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
ch LL
26.08.2005 21:52:45

osaako kukaan sanoa minkä hintaisia nämä vahvistimet ovat käytettynä? (noin hinnat)

-Peavey 5150
-Engl Powerball
-Engl Fireball
Antti1
26.08.2005 21:53:10
Säröä on kyllä mutta minun mielestäni Engl Thunder ja Screamer ovat jokseenkin tunkkaisia. Pitäisi päästä kokeilemaan 2x12" tai 4x12" kaapin kanssa mitkä olisi Greenbackein lastattu... saattaisi olla kirkkaampi yleissoundi.

Vähän menee ohi aiheen, mutta menköön. Tunkkaisia soundeiltaan? Mun mielestä noi on taas helvetin kirkkaita yleissoundiltaan. Siis jos nyt verrataan vaikka näihin, joista kokemusta on enempi: single recto, jcm800, peavey classic ja line 6:n tuotteet.
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
Ben_D
26.08.2005 21:56:55

osaako kukaan sanoa minkä hintaisia nämä vahvistimet ovat käytettynä? (noin hinnat)

-Peavey 5150
-Engl Powerball
-Engl Fireball

Oman Powerballin myin hintaan 1300€. Fireball ja 5150 ovat siinä 800-900 riippuen kunnosta ja mallista.

Dino Cazaresilla oli JCM-800 2203, mutta....erittäin rankasti modattuna. Etuasteeseen oli mm. lisätty yksi ylimääräinen putki.
McNulty
26.08.2005 22:00:40
Vähän menee ohi aiheen, mutta menköön. Tunkkaisia soundeiltaan? Mun mielestä noi on taas helvetin kirkkaita yleissoundiltaan.

Kai se riippuu hyvin paljon siitä, millainen elementti combossa tai millaiset elementit on kaapissa nupin alla. V30:llä nuo Englin säröt ovat mielestäni tunkkaiset jos verrataan esim. 5150 nuppia yhdessä Marshallin 1960A kaapin kanssa.

Siis jos nyt verrataan vaikka näihin, joista kokemusta on enempi: single recto, jcm800, peavey classic ja line 6:n tuotteet.

L6:sta en sano mitään, Classicista sen verran että se oma Blue Marvel elementti on mutainen mutta saundi muuttuu huomattavasti kun elementtiä vaihtaa, jcm800 on mielestäni Engliä selkeämpi jos vertaillaan flat-saundeilla, rectosta en sano mitään kun en single rectoa ole kokeillut. Dual ja Roadking eivät olleet lähelläkään sitä mitä etsin.

Mutta joo, pistäppä Englin kaveriksi Vox AC30-sarjanen tai Orange AD30TC niin ymmärrät mitä tarkoitan sillä, että Engl on tunkkaisen kuuloinen :))
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Dr. Muff
26.08.2005 22:07:07 (muokattu 26.08.2005 22:19:26)
Mutta joo, pistäppä Englin kaveriksi Vox AC30-sarjanen tai Orange AD30TC niin ymmärrät mitä tarkoitan sillä, että Engl on tunkkaisen kuuloinen :))

Noi on tuttuja vehkeitä ja aikamoinen läjä muitakin muttei silti engli ole tunkkainen. Combo tehdasputkilla ja ilman pieniä säätätoimenpiteitä ehkä jopa turhan kirkas. Joko laitteessa oli jotain vikaa tai testaajassa. Tai sitten minä en vaan osaa. Kokemusta on kuitenkin sekä nupista, combosta ja combosta lisäkaapin kanssa. Kaappeina 1x12" Red Fand, 2x12" Goldman, V30, Greenback, 4x12 1982 ja sitärataa. Ja sitä orankia on vedetty samoihin kaappeihin. Mun puolesta noita saa kukin pitää kui paskoina haluaaa ja piiviin classicia kuin hyvänä tahansa mutta halusin vaan oikaista mun mielestä epäkohdan.
Tuumasta toiseen.
McNulty
26.08.2005 22:17:28
Taisin sohaista muurahaiskekoon :)
Dr. Muff
26.08.2005 22:24:16
Taisin sohaista muurahaiskekoon :)

No siinä mielessä kyllä että olen vahvasti eri mieltä kanssasi tossa soundiasiassa. Ehkä me sitten ymmärretään tunkkaisuus eri tavalla. Lisätään vielä hymiö.
Tuumasta toiseen.
kivi
26.08.2005 22:29:31
Eli jos jollain olisi esimerkkejä mitkä Engl:n vahvistimista olisi ton marsun arvoisia.)

No, JCM800 nyt ei ihan oikeasti oo kauhean arvokas täällä Suomessa, hyvä se toki on. Mutta rahallisesti sitä ei kannata vaihtaa, ei ainakaan siinä mielessä että jokin ENGL'in malli tai Peavey 5150 olisivat absoluuttisesti parempia, niin että kannattaisi maksaa väliä.

Jos ogelma on siinä, että 800 on mielestäsi liian vähän metallia, vaihda sitten vaikka JCM900:n. Samoissa hinnoissa pyöritään, ja soundi on heti surisevampi.
;-)

Mutta ihan oikeasti, nyt tuntuu että Metal Zone on se ongelma. Se on nimittäin kyllä todella hyvä säröpedaali, mutta a) vaatii todella paljon säätämistä ja tason pitämistä pienellä ettei se pistä "parempaa" vahvistinta tukkoon ja huononna soundia ja b) luo koko soundin ihan itse, mikä on tosi jees huonojen vahvistimien kanssa, mutta väärä valinta JCM-sarjalaisten TAI Englin TAI 5150:n kanssa.

Hae jokin Distortion-niminen pedaali ja kokeile sen kanssa.

Marshallia voi myös modittaa verrattain helposti, eli jos tiedät millaisen soundin vahvistimestasi haluat, kuka tahansa ammattimainen vahvistinkorjaaja pystyy sen sulle myös virittelemään, mikäli vain ymmärtää mitä haetaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
McNulty
26.08.2005 22:30:52
Ehkä me sitten ymmärretään tunkkaisuus eri tavalla.

Ehkä... en tiedä millaiset sinun asetukset ovat vahvistimesta kun sitä soitat tai millaisella kitaralla+mikeillä sitä tyypittää.

Itse kokeilin Engl Screamer ja Thunder comboja flat-asetuksin yhdessä Gibson LP Customin kanssa missä on HB-L ja HB-R mikit. Se kitaran oma "kirkkaus" jäi siitä saundista puuttumaan tuolla testikierroksella. Ehkä se johtui sateisesta säästä ja apeasta mielialasta.
Dr. Muff
26.08.2005 22:47:32 (muokattu 26.08.2005 22:49:17)
Ehkä... en tiedä millaiset sinun asetukset ovat vahvistimesta kun sitä soitat tai millaisella kitaralla+mikeillä sitä tyypittää.

Itse kokeilin Engl Screamer ja Thunder comboja flat-asetuksin yhdessä Gibson LP Customin kanssa missä on HB-L ja HB-R mikit. Se kitaran oma "kirkkaus" jäi siitä saundista puuttumaan tuolla testikierroksella. Ehkä se johtui sateisesta säästä ja apeasta mielialasta.

No säädöt vähän soittopelin mukaan mutta semmosena ohjeviittana sanoisin että soittovolalla precence ja treble on jossain klo10ssä. Flatissä rupeis korvista tulemaan vaikkujen lisäksi verta. Kohtuullinen määrä erillaisia kitaroita, sekä omien notta muiden on tullut soitettua noiden läpi että en oikein usko että mulla olisi vaan jotenkin sopivampi skitta. Joskin Flaxwoodissa on niin jotenkin voimakas sointi että tulee ulos semmosta muroa engli kanssa notta oksat pois. Muut vähän kiltimpiä.

Oletko kuunnellut askomikon klippejä? Onko niissä sitä samaa tunkkaisuutta? Ihan siis okei jos et diggaa, ei noi ole kaikkien makuun, en vaan tajua mistä on kysymys :)
Tuumasta toiseen.
mvirta
26.08.2005 23:00:59
tuo valkoinen väri viittaisi vähän marsun 20-vuotisjuhlamalliin,
ellei sitten ole vaan jälestäpäin sudittu valkeaksi.

jos se tosiaankin on juhlamallin peli, niin en ehkä suin päin möisi. väittävät että niitä erilaisina versioina olisi tehty 250 kpl kombot mukaanlukien, voi olla vähän vaikea löytää samanlaista tilalle jos rupeekin harmittaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)