Aihe: Ensimmäinen sähkökitara
1 2 3
teque
29.05.2003 15:57:49
Olen tässä ajatellut ostaa sähköskitan tuon akustiseni rinnalle. Mutta mikä olisi hyvä hankinta, kun ei nyt viitsisi tuhottomasti rahaa siihen laittaa..
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=1323000
Tuollaista Squierin (tai itseasiassa Squier showmaster HH RW BKM) kitaraa olen katsellut. Fazermusiikissa hinta olisi 399e. Onko kellään kokemusta kitarasta? Hyvä hinta-laatusuhde?
Olisiko hintaluokassa parempia kitaroita?
Olli S.
29.05.2003 16:24:11

Minä olen ainakin laadullisesti ja soitannollisesti tykännyt Yamaha Pacifica 112. Tietenkin Squiereita löytyy hyviäkin kappaleita, mutta aika paljon huonoa olen kuullut noista halvimmista malleista. Jos kiinnostaa toi Yamaha, niin se olisi myynnissä hintaan 220€.
Härski
29.05.2003 22:49:48 (muokattu 29.05.2003 22:50:51)
Tuo Showmaster on hintaansa nähdeän helvetin kannattava poistos. Aloittelijalle toi floyd rose- talla tuottaa toki ongelmia, mutta esim. täältä löytää hakua käyttämällä melkoisen läjän tietoa sen asetuksista ja muista jutuista.

Mikityskin on melkolailla ainakin meikäläisen mieleinen, eli humppari tallassa ja ykskelanen kaulassa. Jos keskellä ois vielä ykskelanen, se ois siinä. Mulla on tuon mallin "isoveli", eli Stagemaster. Eroina mainittakoot mikitys, H-S-H ja neck-thru- kaula.

Nyt alkaa taas satelemaan paskaa niskaan, kun kehuin Squieria.

Eedit
Antti1
29.05.2003 23:42:05 (muokattu 29.05.2003 23:45:08)
Jos kiinnostaa toi Yamaha, niin se olisi myynnissä hintaan 220€.

Liikaa hintaa, ei kannata. Uuden saa ainakin samaan hintaan, ellei vähän halvemmallakin.

EDIT:

Nyt alkaa taas satelemaan paskaa niskaan, kun kehuin Squieria.

Ja pyh. Squierit on ihan hyviä hintaansa nähden. Toki joukossa on harvinaisen paljon huonoja yksilöitä, mutta on niitä hyviäkin.
"Varo mitä haluat, sillä sä saat sen." -A. McCoy
teque
30.05.2003 00:06:48
Eli tuo showmasteri voisi siis ollakin ihan hyvä ostos? Pelottaa vähän vaan ostaa sitä, kun niin moni ei tunnu tykkäävän noista Squierin kitaroista.
Noh päässä on myös pyörinyt ajatus ostaa Yamahan ERG-121U BLACK. Hintaa sillä olisi 225e. Olisiko se parempi hankinta?

Olisikohan netistä jotain sivua missä olisi hyviä/luotettavia arvosteluja tämän hintaluokan kitaroista? Voisi siten ehkä helpommin vertailla noita eri kitaroiden laatueroja.

Kiitos kaikille vastanneille.
superfly
30.05.2003 00:10:12
Tuolta löydät käyttäjäarvostelun oikestaan mihin vaan kitaraan. Muista suhtautua varauksella noihin.

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Yamaha/ERG-121-01.html
Harppu on alaston piano
Vimpo
30.05.2003 17:28:17

En missään nimessä ostaisi Floyd Rose-tallalla varustettua kitaraa ensimmäiseksi. Menee vielä soittointo kun päivän soitettuasi kieli katkeaa ja pitää ruveta ruuvimeisselin kanssa sorvailemaan kitaraa. Kuten asiantunteva lähikauppias minullekin kitaraa valitessa tokaisi: "Sie oot poika kusessa tuon tallan kanssa." Pelästyin ja ostin Les Paulin.
superfly
30.05.2003 17:34:08
En missään nimessä ostaisi Floyd Rose-tallalla varustettua kitaraa ensimmäiseksi. Menee vielä soittointo kun päivän soitettuasi kieli katkeaa ja pitää ruveta ruuvimeisselin kanssa sorvailemaan kitaraa. Kuten asiantunteva lähikauppias minullekin kitaraa valitessa tokaisi: "Sie oot poika kusessa tuon tallan kanssa." Pelästyin ja ostin Les Paulin.

Puhut ihan asiaa. Esim. intonaation säätö on kokeneemmallekin soittajalle perkeleellinen operaatio, jos ei ole kokemusta Floikasta. Itse olen kohta pari päivää säätänyt, kun vaihdoin kielien paksuutta. Työlästä on.
Harppu on alaston piano
superfly
30.05.2003 18:12:43
Olethan tsekannut tuon M.netin torin jo. Siellä on vaika mitä tarjolla n. 400 euroon, mm. se Tokain Strato, joka on todella hyvä peli.. Ibanezeista ei ole mitään kokemusta, joten en kommentoi siihen mitään.
Harppu on alaston piano
kalkkuna
30.05.2003 18:16:04
Jos soitat heviä ym. niin suosittelen sulle kitarapajalta jaskan performer kellyä flame topilla. Eli käys kattomassa jos kiinnostaa.

www.kitarapaja.com
Vimpo
30.05.2003 18:16:44

GAX75:ssa (ainakin -BK malli) näyttäisi olevan tuollainen d-tuner vekotin tallassa. Makuasioita, mutta se on mielestäni aivan törkeän näköinen.

Tsekkaa Yamahan Pacifica 112, se on yksi suosituimmista "eka kitara" malleista, ja maineeltaan hyvä.
Psyco
30.05.2003 18:56:00
Eräs tuttuni antoi vinkin, että eräässä liikkeessä olisi tarjouksessa Ibanezin GAX 70, ja että soundin pitäisi olla ihan hyvä (pitääkö paikkansa?)
Omistan tuollaisen GAX 70 kitaran ja soundi on mielestäni varsin hyvä, soitettavuus samoin. Oikeastaan ainoa ongelma tuon kitaran kanssa on vireenpitävyys ja tämä saattaa olla säädöistä tosin kiinni, en tiedä. G-kieli on minulla nimittäin jatkuvasti epävireessä (siis sen saa vireeseen mutta se ei tahdo pitää, joku viisaampi voi varmaan kertoa onko se säädöistä kiinni), mutta osta viritysmittari samalla ja homma toimii hyvin.
Ja mikäli olet Oulun soitin ja tarvikkeesta ostamassa, niin onnea myyjän kanssa(sitä tarvitaan :))
Ennen ihmettelin miksi ihmisilä on niin tolloja allekirjoituksia. NYT TIEDÄN
Melrose
30.05.2003 20:15:38
Olen tässä ajatellut ostaa sähköskitan tuon akustiseni rinnalle. Mutta mikä olisi hyvä hankinta, kun ei nyt viitsisi tuhottomasti rahaa siihen laittaa..
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=1323000
Tuollaista Squierin (tai itseasiassa Squier showmaster HH RW BKM) kitaraa olen katsellut. Fazermusiikissa hinta olisi 399e. Onko kellään kokemusta kitarasta? Hyvä hinta-laatusuhde?
Olisiko hintaluokassa parempia kitaroita?

Ei kannata ostaa Squiria! Se on oikeAsti paska=huono kitara!!!!
outo_O
30.05.2003 23:31:01
Ei kannata ostaa Squiria! Se on oikeAsti paska=huono kitara!!!!

ja et viitti sen enempää valottaa asiasta?

"joo iha paska, jos ei james hetfield käytä sitä"

-
"sepalus auki"
mathias
30.05.2003 23:40:33
Minun ensimmäinen kitara oli Squier Stratocaster. Ihan pätevä peli aloittelijalle. Halpa peruskeppi (omastani maksoin 999mk) aloittelijalle.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
teque
31.05.2003 16:30:49 (muokattu 31.05.2003 22:08:22)
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Tuossa ens viikolla menen ostamaan luultavasti Ibanezin GAX70:sen tai GAX75:sen. Niin ja voisihan sitä samalla myös vilkaista tuota yamahan kitaraa.
Lopullinen päätös sitten kaupassa :)

EDIT:
No voi, kun en sittenkään osaa päättää.. Tuli luettua tuolta erästä vanhaa keskustelua, ja silmiini osui ibanezin RG321. Olisiko se parempi, kuin nuo gio-sarjalaiset?
Kun tykkään musiikista tyyliin Metallica, niin soveltuisiko tuo kitara soundeiltaan paremmin tuon genren biisien soittamiseen (ja kaipa tuon soundi soveltuu myös muhinkin genreihin, kuin vain metalliin)?

Niin ja osaisiko joku suositella hyvää ja halpaa vahvaria? Mikään hirveä kaappi sen ei täydy olla, koska asun rivitalossa.
Ja jospa sellanen vahvari löytyisi levytukusta (www.levytukku.fi) niin voisi sitten varmaan saada tingittyä, kun ostaisi sekä kitaran että vahvarin tuolta.
re infecta
01.06.2003 13:00:55 (muokattu 01.06.2003 13:08:55)
silmiini osui ibanezin RG321

Itse päädyin pitkän pohdinnan, vertailun ja kyselyn tuloksena juuri Ibanez RG321:een. Ostin siis Levytukusta uutena ja olen ollut erittäin tyytyväinen ensikitaraani. Suosittelen!

Sopii hyvin monenlaiseen musiikin soitantaan, mutta humbuckerit varmistavat että metalli soi rouheasti. Kitara on vielä kiinteätallainen, joten pääset sillä hyvin alkuun ilman sen erikoisempia tallan säätämisiä ja esim. vireongelmia. Ensimmäiseksi kannattaa hallita ihan perustekniikkat - Kammen käytön ehtii opetella sitten myöhemmin. Toisaalta olet soitellut aikaisemmin jo akustisella. Itse aloitin aivan nollasta.

Vahvistinta en osaa suositella ainakaan Levytukusta. Itsellänikin on combo hakusessa. Kannattaa katsella esim. Roland Cubea. Ovat sitä M.netissä ainakin suositelleet. Tässä Thomannilta Cube30, 259€: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-156657.html
Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything
outo_O
01.06.2003 14:30:14
tai vahvarincombon tilalle hommaa v-amp2 sen ja kytkee sen tietokoneeseen tai stereoihin ja saa esikuvanmukaiset soundit paljon paremmin kun pelkällä combolla. ja se on halpa komboon verrattuna.

pistä searchiin v-amp2 ja lue lisää.
"sepalus auki"
Dick Parker
01.06.2003 14:44:33
Minkälaiset stereot tarvitaan, että V-ampin voi liittää stereoihin? Mitä pitää tehdä kytkettäessä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)