Gsp 24.08.2005 21:56:16 | |
---|
Ajattelin pyytää vähän neuvoa wah -pedaalilla soittamiseen. Itselläni on Bossin pw-10 v-wah eli se mallintava, nykyaikainen peli. Onko muilla kokemuksia ko. laitteesta? |
Quu 24.08.2005 22:26:14 (muokattu 24.08.2005 22:29:09) | |
---|
Ja minä kun luulin, että tässä ketjussa kysytään vinkkiä sen kanssa soittamiseen, eli sen "käyttöön". Tällaiset "onko laitteesta X kokemuksia?"-ketjut kuuluvat yhtä linkkiä alemmas, eli kitarakamat osastolle. Tuonne: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=15 EDIT: Puusilmänä en huomannut sitä, että tässä tosiaan kysyttiin neuvoa sillä soittamiseen :P Minkälaista apua kaipaat? Mikä sulla on ongelmana sen kanssa soitettaessa? E2: But still, tuollaiset kokemusten kyselyt kuuluisivat edelleen kitarakamat osastolle, eikös vain? Ja miksi haluat muiden kokemuksia siitä, jos sulla itselläsi sellainen jo on? Osta multa floikkajammu pois.
Hinta: 300e/käypä tarjous |
Muuki 25.08.2005 00:21:19 | |
---|
Ja minä kun luulin, että tässä ketjussa kysytään vinkkiä sen kanssa soittamiseen, eli sen "käyttöön". Tällaiset "onko laitteesta X kokemuksia?"-ketjut kuuluvat yhtä linkkiä alemmas, eli kitarakamat osastolle. Tuonne: http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=15 EDIT: Puusilmänä en huomannut sitä, että tässä tosiaan kysyttiin neuvoa sillä soittamiseen :P Minkälaista apua kaipaat? Mikä sulla on ongelmana sen kanssa soitettaessa? E2: But still, tuollaiset kokemusten kyselyt kuuluisivat edelleen kitarakamat osastolle, eikös vain? Ja miksi haluat muiden kokemuksia siitä, jos sulla itselläsi sellainen jo on? Onpa armotonta keljuilua. Jumaliste kun ei enää uskalla kokemuksia kysellä täällä, melekosta porukkaa... Minulla ei ole kokemusta, mutta soita vaikka Jimi Hendrixin biisejä sillä, ei tuu just nyt muuta mieleen. ''Hei, ja tervetuloa kanssamme valmistamaan herkullista ruokaa hauduttamalla. Mikko, mitäs tämä hauduttaminen nyt oikein on?'' -Aromipesä |
McNulty 25.08.2005 02:29:38 | |
---|
Minä ainakin alussa poljin wahia biitin mukaan... se toimi kuin nyrkki silmässä. Sitten sitä voi kokeilla vaikka ns. "half-time" meiningillä eli avaat wahia tahdeilla 1 & 2 ja suljet tahdeilla 3 & 4. Nykyään tulee ihan vain fiilisteltyä tuolla wakuttimella... vähän kuin improvisointia jalalla :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
J.Hollström 25.08.2005 09:24:42 | |
---|
Minä ainakin alussa poljin wahia biitin mukaan... se toimi kuin nyrkki silmässä. Sitten sitä voi kokeilla vaikka ns. "half-time" meiningillä eli avaat wahia tahdeilla 1 & 2 ja suljet tahdeilla 3 & 4. Nykyään tulee ihan vain fiilisteltyä tuolla wakuttimella... vähän kuin improvisointia jalalla :) Toi tahdissa polkeminen toimii, ja pitkissä äänissä siten, että ajoittaa poljentaliikkeen äänen mittaiseksi, tai sitten ihan nopeeta vavavavavava-tyyppistä juttuu, tilanteen mukaan. Toki monia tapoja on vetää, mutta kokeilemalla selviää. Rasittavimmillaan esimerkkejä voi kuunneella nimeltä mainitsemattoman teiniviiksisen kikkarapään esittämänä. You know. Kalumies #1 |
zorro 25.08.2005 10:29:40 | |
---|
Minä ainakin alussa poljin wahia biitin mukaan... se toimi kuin nyrkki silmässä. Sitten sitä voi kokeilla vaikka ns. "half-time" meiningillä eli avaat wahia tahdeilla 1 & 2 ja suljet tahdeilla 3 & 4. Nykyään tulee ihan vain fiilisteltyä tuolla wakuttimella... vähän kuin improvisointia jalalla :) minun mielestä tuo tyyli yleisesti ottaen kuulostaa kamalalta. esimerkiksi All Along The Watchtowerissa ja enter sandmanissa. mutta poikkeuksena mainittakoon bulls on parade, mutta siinä se on erissä yhteydessä. |
dazed 25.08.2005 12:24:44 (muokattu 25.08.2005 12:25:14) | |
---|
All Along The Watchtowerissa on maailman hienoin wah-soolo. EDIT: siis siinä Jimin versiossa I`m not a great player, but I can make it howl. |
Wahi 25.08.2005 17:40:00 | |
---|
Itse soitan sekoittamalla pitkiä ja lyhyitä polkaisuja (no joo, tämä taitaa ollakin se "normaali" tapa). Toisin sanoen fiiliksen ja taustan mukaan. Tai sitten ihan vaan esim. No Woman No Cry tyyliin. Eli etit jonkun kohdan mistä tulee hyvä soundi ja jätät sen siihen kohtaan. Voi käyttää myös treble boosterina. Esim Whole Lotta Love soolo (on muuten aika hyvä soundi siinä). "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Quu 25.08.2005 18:55:39 | |
---|
Onpa armotonta keljuilua. Jumaliste kun ei enää uskalla kokemuksia kysellä täällä, melekosta porukkaa... Tarkoitin sitä, että tuosta laitteesta kun kysyttiin kokemuksia, niin se osa olisi mielestäni kuulunut tuonne kamaosastolle. En yrittänyt ainakaan tietoisesti olla V-mäinen. "Minä olen katkera kusipää, kuka teki minusta tällaisen?" -Apulanta - Kalamiehen toveri Osta multa floikkajammu pois.
Hohhoijaa 25.08.2005 19:19:13 | |
---|
Tarkoitin sitä, että tuosta laitteesta kun kysyttiin kokemuksia, Eikä kysytty. |
Quu 25.08.2005 20:29:27 | |
---|
Itselläni on Bossin pw-10 v-wah eli se mallintava, nykyaikainen peli. Onko muilla kokemuksia ko. laitteesta? Miten tuo pitää sitten ymmärtää? Osta multa floikkajammu pois.
Wahi 25.08.2005 21:03:12 | |
---|
Tässä on kai yritetty lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Eli vinkkejä soittamiseen ja sitten kokemuksia v-wahista. "Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page |
Hesrock 25.08.2005 22:11:49 | |
---|
Kannattaa kuunnella ja treenata Voodoo Childin intro, Stevie Rayn versio on vähän vaikeampi keikailla wahilla, mutta kuitenkin, tuo nyt ainakin kannattaa wahilla treenata, yksinkertainen mutta järkyttävän hyvä |
Sweet child o' minen soolot kuuntelet ja soitat perässä :) |
Lönnrot 26.08.2005 14:11:02 | |
---|
Jos käytät sitä pääasiassa sooloissa, niin mielummin ainoastaan niiden lisämausteena, ylikäyttöön jämähtää nimittäin tosi helposti. Hello Kettle, my name is Pot. |
Imper 26.08.2005 16:02:17 | |
---|
Oisiko vinkkejä Wahilla soittamiseen? Huh, sori vaan mutta mun mielestä toi on vähän sama kun "Oisko vinkkejä kusella käymiseen?" Everyone is a per-son |
Antti1 26.08.2005 16:05:30 | |
---|
Huh, sori vaan mutta mun mielestä toi on vähän sama kun "Oisko vinkkejä kusella käymiseen?" Eipä oikeastaan. Kyllä kaikki wahia renkuttaa osaavat, mutta teeppä sillä jotain omaperäistä ja hyvältä kuulostavaa. Siinäpä haastetta. Mun mielestä wahi on erittäin haastava osa kitaransoittoa, koska sitäkin pitää "soittaa". "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Quu 26.08.2005 16:39:46 | |
---|
Huh, sori vaan mutta mun mielestä toi on vähän sama kun "Oisko vinkkejä kusella käymiseen?" Toisille se on luonnollista, toisten täytyy kysyä neuvoa. juki68: Pro keyboard-ukot tunnistaa siitä, että niillä vasen käsi raapii enemmän persettä kuin osuu koskettimistolle. |