touhis 25.08.2005 11:21:33 | |
---|
Olen ajatellut hankkia pro juniorille jonkin säröspedun kaveriksi, mutta.. Teenkö jotain väärin vai mikä on, kun perus overdrivet (boss od-3, blues driver) kuulostaa ihan p****lta..!? Vahvistimen puhdas on kyllä hyvä, mutta säröpedaali päällä kuulostaa lähinnä sadan euron transistoripöntöltä. |
Antti1 25.08.2005 11:36:37 | |
---|
Olen ajatellut hankkia pro juniorille jonkin säröspedun kaveriksi, mutta.. Teenkö jotain väärin vai mikä on, kun perus overdrivet (boss od-3, blues driver) kuulostaa ihan p****lta..!? Vahvistimen puhdas on kyllä hyvä, mutta säröpedaali päällä kuulostaa lähinnä sadan euron transistoripöntöltä. Sä siis oot käyttäny pelkkää od:ta puhtaalle kanavalle? Ei välttämättä kuulostakaan hyvältä. Koitas pistää polkimesta säröt aika pienelle ja volaa kohtalaisen paljon, vahvarista kevyt särö ja vot. Jos ei kuulosta od:lla hyvältä, niin ehkä toi ei sit vaan oo oikea systeemi sulle. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
touhis 25.08.2005 11:44:11 | |
---|
Koitas pistää polkimesta säröt aika pienelle ja volaa kohtalaisen paljon, vahvarista kevyt särö ja vot. Pro jr on yksikanavainen putkivahvistin. Siinä ei siis ole särökanavaa. Säröä saa kyllä ruttaamalla päätettä, mutta volaa tulee 'hieman' liikaa kotona soittamiseen. Bänditouhuihin mulla on eri laitteet. |
Antti1 25.08.2005 11:46:18 | |
---|
Pro jr on yksikanavainen putkivahvistin. Siinä ei siis ole särökanavaa. Säröä saa kyllä ruttaamalla päätettä, mutta volaa tulee 'hieman' liikaa kotona soittamiseen. Bänditouhuihin mulla on eri laitteet. Katos joo, enpä oo jaksanu noihin Fenderin vehkeisiin perehtyä, kun ne ei omaa korvaa juurikaan miellytä säröillä. Keinokuorma? Vahvistin vaihtoon? Erilaisia säröpolkimia? "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Mando 25.08.2005 12:28:05 | |
---|
Teenkö jotain väärin vai mikä on, kun perus overdrivet (boss od-3, blues driver) kuulostaa ihan p****lta..!? Vahvistimen puhdas on kyllä hyvä, mutta säröpedaali päällä kuulostaa lähinnä sadan euron transistoripöntöltä. Ei, et tee väärin. Paras soundi Pro juniorista irtoaa pelkkää piuhaa käyttämällä. Aina ei kuitenkaan ole mahdollista pitää vahvistinta niin kovalla, että se makea särö löytyy. Monet OD-pedaalit leikkaavat alapäätä radikaalisti ja korostavat keskiääntä, joten noin pieni kombo alkaa helposti honottaa ikävällä tavalla. Itse asiassa joku kunnon isosoundinen distortion toimii paremmin, kuin perus OD-pedaalit.
|
Dr. Muff 25.08.2005 12:31:48 | |
---|
Olen ajatellut hankkia pro juniorille jonkin säröspedun kaveriksi, mutta.. Teenkö jotain väärin vai mikä on, kun perus overdrivet (boss od-3, blues driver) kuulostaa ihan p****lta..!? Vahvistimen puhdas on kyllä hyvä, mutta säröpedaali päällä kuulostaa lähinnä sadan euron transistoripöntöltä. OD-3n omistaneena sanon että en koskaan löytänyt siitä täysin miellyttävää soundia. Pakko suositella Barberin Direct Driveä. Olen siihen täysin tyytyväinen ja yleensä käytän sitä nimenomaan puhtaan kanavan päälle. Tuumasta toiseen. |
Hannu H. 25.08.2005 12:38:23 | |
---|
OD-3n omistaneena sanon että en koskaan löytänyt siitä täysin miellyttävää soundia. Pakko suositella Barberin Direct Driveä. Olen siihen täysin tyytyväinen ja yleensä käytän sitä nimenomaan puhtaan kanavan päälle. OD-3 löytyy ja ei siitä itsenään saa hyvää soundia IMO. Mutta kun jubileessa on semmonen rouhea crunch ja sitten vääntää tuosta spedusta volan täysille, gainin pois ja tonen täysille niin ai että sitä herkkua. Tonea vähän pienemmälle jos jokin kuu kitara kuin lespa. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
Gimba 25.08.2005 13:56:13 | |
---|
Itse pistin juniorin eteen SD-1:sen, eikä ole kyllä valittamista millään volumeilla. Saundi on ERITTÄIN epätrankkumainen! |
touhis 25.08.2005 14:15:59 | |
---|
Itse asiassa joku kunnon isosoundinen distortion toimii paremmin, kuin perus OD-pedaalit. Aha, distortionit onkin mulle oudompi alue. Barber DD jo mainittiin, mutta mitäs muita olisi, Rat kenties? Fuzzit ei mua kiinnosta. |
JuSu 25.08.2005 14:19:45 | |
---|
Aha, distortionit onkin mulle oudompi alue. Barber DD jo mainittiin, mutta mitäs muita olisi, Rat kenties? Fuzzit ei mua kiinnosta. Haen tänään testiin Visual Soundin Jekyll&Hyde Ultimate Overdriven. Speksit: http://www.visualsound.net/jh.htm Mnetissä tuo on herättänyt ristiriitaisia ajatuksia, muualta netistä olen lukenut lähinnä hallelujaa. Saas nähdä. JuSu Minä olen myyrä. |
JuSu 26.08.2005 08:29:41 (muokattu 26.08.2005 08:30:40) | |
---|
Hain eilen testiin Visual Soundin Jekyll&Hyde Ultimate Overdriven. Yksien treenien perusteella uskallan sanoa, että hintaansa nähden yksi parhaita säröttimiä mitä olen käpälöinyt. Overdrivepuolelta löytyi (hiukan yllättäen) varsin maukasta tavaraa ihan stand-alonena. Melkeinpä gain- ja tone -asetuksista riippumatta ulos tuuppasi mukavaa pikkurosoa, gainin maksimiasennoissa mentiin jo sitten AC/DC -osastolle. Mukavan kolmiulotteinen ja elävä soundi pedaaliksi. Erityisen murea soundi oli straton talla/keskimikkiasetuksella, loistavaa helinää pikkurosolla. Sweet.... Distortionpuoli oli sitten vähän ongelmallisempi säädettävä, tosin äänenvärinsäätönappuloitakin on yksi enemmän. Soundin perusväri asettuu kyllä jonkin verran terävän puolelle, mutta saapi laitteesta silti ruuvattua monenlaista sirinää ja pörinää. Gainia ei ole tapissa mitenkään järjettömästi, mutta silti aivan riittävästi useimpien käyttöön. Testilaitteistona toimi Marshall DSL-201 -combo ajettuna Marshall 1960A -kaappiin, referenssinä Engl Screamer -nuppi. Jos Screamer on parhaimmillaan rock/hard rock/metal -osastoilla, niin tuo Marsu+J&H kattaa paremmin blues/rock/hard rock -soundit. Testatessa ajoin J&H:a ainoastaan Marshallin puhtaaseen kanavaan. Lisää soundipalettia laajentaa vielä, jos otetaan mukaan Marshallin särökanava ja käytetään mahdollisuutta yhdistää J&H:n kanavat. Eli parin tunnin treeni- ja hypistelysession perusteella tämä kyllä jää kotiin. Hyvä vehje, ja hintakin kohtuullinen. JuSu Minä olen myyrä. |
Jungleman 26.08.2005 10:09:01 | |
---|
Aha, distortionit onkin mulle oudompi alue. Barber DD jo mainittiin, mutta mitäs muita olisi, Rat kenties? Fuzzit ei mua kiinnosta. Kotisoitteluun ei Rat välttämättä ole mikään paras vekotin, toimii paremmin treeni-/keikkavoluumilla. Barberia suosittelisin minäkin. Aiemmissakin keskusteluissa olen tullut kehuneeksi sitä, olen soitellut sillä oikeastaan vain kotona hiljaisilla volumeilla ja ainakin kyseiseen tarkoitukseen se on mainio, jopa paras OD jonka olen omistanut. OD-tyyppisiä pedaaleja minulla on lisäksi muutama: Banzai Fireball 2, Fulltone Fulldrive 2, MEK Tubedrive TD-2, The Rat (80-luvun malli), AMT British Sound (ja varmaan pari muuta, en muista) joista Banzai pysyvästi pedaalilaudassa. Matkan varrella on tullut ja mennyt ainakin Ibanez TS808, TS9, TS10, SM9, SD9, Overdrive II, TK999 Tube King, Danelectro Daddy-O, Boss OD-1, SD-1, DS-1, DOD Overdrive/Preamp 250, Vintage Rat, Rat 2, SansAmp Classic ja muutama muu. Banzai tappaa talossa ja puutarhassa, siksi Barber on jäänyt vain kotikäyttöön. Fulldrive tulee hyvänä kolmosena, mainio soundi treeni-/keikkatilanteissa mutta kotona yksin ei vakuuta. Vanha Ibanez SD9 Sonic Distortion on myös kiva, kannattaa poimia talteen jos halvalla löytyy. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 J-boy #5 |
Hotlicks 26.08.2005 10:22:57 | |
---|
Kannattaa testata HBE:n Big D (Homebrew Electronics) Musamaailmassa. En omista ko. pedaalia itse, mutta muutaman testin jälkeen vaikuttais just mun jutulta, ellei kamat olis jo kunnossa ;). Säätövaraa on ja vielä tuo Bigger kytkin, jolla saa vielä sitä soundia tukevammaksi. KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Ehdotan Ibanez Tubescreameria. |
Jouni 27.08.2005 15:20:00 | |
---|
Pakko suositella Barberin Direct Driveä. Olen siihen täysin tyytyväinen ja yleensä käytän sitä nimenomaan puhtaan kanavan päälle. Samat sanat.. Barber toimii niin koti- kuin treenikäytössä yhtä hyvin sekä clean-kanavan päälle, että (minun käytössäni) DS-1:n crunchin mausteena. Pirskutarallaa mikä lead.. "On siinä pojilla piuhat ja saundit..."
Bella Italia #17
Romantikkoitkijät #6
AKKK #14 |