welho 27.05.2003 23:20:17 | |
---|
Mistä sä päättelet, että se soitti kovasti? Kyllä Kenny soitti pirun lujaa ja tiukalla tatsilla. Liikeratoja ei liioteltu sen takia että homma näyttäisi isolta/kovalta. Energistä ja loistavaa soittoa.
Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Speedy 27.05.2003 23:21:18 | |
---|
Kyllä Kenny soitti pirun lujaa ja tiukalla tatsilla. Liikeratoja ei liioteltu sen takia että homma näyttäisi isolta/kovalta. Energistä ja loistavaa soittoa. No mistä sä tiedät sen, mikä sen kertoo.. kertokaa tyhmälle..=I
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
welho 27.05.2003 23:46:44 | |
---|
No mistä sä tiedät sen, mikä sen kertoo.. kertokaa tyhmälle..=I No kyllä sen alan harrastajna silmällä näkee jos lujaa lyödään! Kennystä näki kyllä vaikkei niin olisi harrastanutkaan! Lyönnit lähti selästä ja kropasta. Ei pelkästään virveliin vaan myös haitsuun ym. Lisäksi läjä katkenneita (paksuja) keppejä muutaman tunnin sessiosta jossa myös puhuttiin paljon kertoo jotain=) Sahajauhoa ei ehtinyt syntyä. Metrisiä lastuja sen sijaan oli ilmassa melkoisesti. Usko pois. Lujaa soitti.. Ukon ghost-iskutkin taisi vastata meitsin normaalia lyöntiä.. Eikait. kyllä siellä oli nyansit ja kaikki muukin kunnossa.
Setit kuntoon, setit kunnossa!! |
Speedy 28.05.2003 00:12:16 | |
---|
No sitte soitti..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
lateq 30.05.2003 14:40:06 (muokattu 30.05.2003 14:42:25) | |
---|
Mä en muistakaan, millon olisin viimeksi katkassu kapulan. En soita mielestäni ollenkaan lujaa, mutten kyllä hissuttelekaan. Tosin mikään voluumitaso ei tunnu riittävän kitaristille, joka haluaa koko ajan vain pienempää mekkalaa, eikä tunnu uskovan, etten tosiaankaan soita kovin kovaa. kuulostaa siltä että kitaristi tarttee uuden vahvarin, jos soitat - niinkun kuvailit - noinkin hiljaa ;) itelläni noita kapuloita pitää aina välillä uusia, mutta osasyyllisenä on muut bändin jäsenet, jotka kokoajan nitkuaa, että pääsis taas soittamaan rumpuja, aina tekee yhtä pahaa päästää :D ERrr.. |
Mikko A 30.05.2003 14:51:41 | |
---|
kuulostaa siltä että kitaristi tarttee uuden vahvarin, jos soitat - niinkun kuvailit - noinkin hiljaa ;) Ei vaan sen unelma ois että soittasin jotain bongoja tai sitten en soittais ollenkaan =) itelläni noita kapuloita pitää aina välillä uusia, mutta osasyyllisenä on muut bändin jäsenet, jotka kokoajan nitkuaa, että pääsis taas soittamaan rumpuja, aina tekee yhtä pahaa päästää :D Sama vika =) Samainen kitaristi kun vielä itse hakkaa niitä (mun) rumpuja niin helkkarin lujaa... “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
kuulostaa siltä että kitaristi tarttee uuden vahvarin, jos soitat - niinkun kuvailit - noinkin hiljaa ;) itelläni noita kapuloita pitää aina välillä uusia, mutta osasyyllisenä on muut bändin jäsenet, jotka kokoajan nitkuaa, että pääsis taas soittamaan rumpuja, aina tekee yhtä pahaa päästää :D Ooosny!!!!!!!!! Olen basisti joten Yrittäkää ymmärtää minua |
peke 07.06.2003 12:17:25 | |
---|
Tuntuu vähän siltä, että ajan kanssa se lyöntikovuus sitten hiljenee kun tekniikka astuu kuvaan. Tosin kun Bostaphin soittoa katsoi, niin meinas tulla pisara silmäkulmaan peltien puolesta välillä :D |
Yrtti 09.06.2003 11:43:27 | |
---|
Ilmottaudun kovaa soittavaksi rumpaliksi. Kaikki hajoaa aina. Sitä vain alusta asti kun takoo niinku takoo niin sitä on pirun hankala ruveta enään soittotyyliänsä muuntamaan. Tästä volyymitasosta on haittaa aikalailla esim. pienissä baareissa yms. nyt soittelin humppaa pari kesää ja kaikki keikat riisikepeillä tai sitten suteilla. kapulat oli pannassa ja silti liian lujaa tuli aina :) Mutta siinäpäs on semmoinen homma että jos sitten soittaa hiljempaa niin menee koko homma aivan sekasin, ei sitä saa mitään aikaan :( |
D Guerrero 11.06.2003 15:21:17 | |
---|
rummut on lyömä soitin. suotta sitä säästelemään. |
Speedy 11.06.2003 17:34:42 | |
---|
rummut on lyömä soitin. Aivan, lyömäSOITIN, ei mikään lyömäalusta, tai alasin, tai muu vastaava.. juu.. ei mitään..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |
Leppis 11.06.2003 19:12:27 | |
---|
Mikä siinä muuten on, että muutkin bändiläiset tahtoo aina juuri rumpuja paukkaamaan..? Nojuu, itse sain omaa volyymiäni vähän piänemmälle, kun vaihdoin korvatulpat pienempiin. Korvat ei kestäny enää yhtä kovia ääniä. *onhan se ihan söpö mutta se kusee kädelle* |
Paas 12.06.2003 10:41:26 | |
---|
Mikä siinä muuten on, että muutkin bändiläiset tahtoo aina juuri rumpuja paukkaamaan..? Ihme juttu, mulla on kans kokemuksia tosta. Porukat haluais aina takomaan rumpuja. ja mä olen niin helvetin tarkka pilkunnussija mun rumpujen suhteen että rummuissa ei saa olla naarmuakaan eikä sormenjälkiä niin onhan se aika tuskasta päästää joku toinen sinne mätkimään. |
lateq 12.06.2003 15:21:15 | |
---|
Mikä siinä muuten on, että muutkin bändiläiset tahtoo aina juuri rumpuja paukkaamaan..? se on kai niin että rumpujen soitosta saa jotain irti vaikkei osaiskaan yhtään mitään, kun niitä voi mätkiä ihan muuten vaan, joka ei onnistu kitaralla tai bassolla :) Ihme juttu, mulla on kans kokemuksia tosta. Porukat haluais aina takomaan rumpuja. ja mä olen niin helvetin tarkka pilkunnussija mun rumpujen suhteen että rummuissa ei saa olla naarmuakaan eikä sormenjälkiä niin onhan se aika tuskasta päästää joku toinen sinne mätkimään. Kuulostaa tutulta laavassa on ikävä saatanaa. |
Mikko A 14.06.2003 20:25:33 | |
---|
Ihme juttu, mulla on kans kokemuksia tosta. Porukat haluais aina takomaan rumpuja. ja mä olen niin helvetin tarkka pilkunnussija mun rumpujen suhteen että rummuissa ei saa olla naarmuakaan eikä sormenjälkiä niin onhan se aika tuskasta päästää joku toinen sinne mätkimään. Hehheh, sama vika. Kuskasin bändileirille omat pönttöni. Aina kun silmä vältti, joku 10vee penska oli pieksemässä niitä. Ei mulla muuten ollu mitään sitä vastaan, mutta kun tippa meinas tulla linssiin kun katto, miten ne pieksi mun peltejä, kalvoja ja keppejä... Lopulta ne sai mun viikon vanhan virvelinkalvon AIVAN mustaksi ja yhden kapulan poikki. Lisäksi mun parhaat kapulat meni hukkaan siellä, ehkä joku pölli tai otti vahingossa mukaan, tiedä häntä. Tähän väliin sopiikin tosissaan kehua Evansin kalvoja: päällystetyt G-ykköset ei oo tuonkaan käsittelyn jälkeen kulunu YHTÄÄN!!! “’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
Paas 14.06.2003 23:16:13 | |
---|
Hehheh, sama vika. Kuskasin bändileirille omat pönttöni. Aina kun silmä vältti, joku 10vee penska oli pieksemässä niitä. Ei mulla muuten ollu mitään sitä vastaan, mutta kun tippa meinas tulla linssiin kun katto, miten ne pieksi mun peltejä, kalvoja ja keppejä... Kuulostaa järkyttävältä. En kyllä veis omiani sellaseen paikkaan. Vatsanpohjassa oikein vääntää kun ajattelee sellaista tilannetta. Sait ilmeisesti siitä elinikäisiä traumoja. :) Lopulta ne sai mun viikon vanhan virvelinkalvon AIVAN mustaksi ja yhden kapulan poikki. Lisäksi mun parhaat kapulat meni hukkaan siellä, ehkä joku pölli tai otti vahingossa mukaan, tiedä häntä. Tähän väliin sopiikin tosissaan kehua Evansin kalvoja: päällystetyt G-ykköset ei oo tuonkaan käsittelyn jälkeen kulunu YHTÄÄN!!! Mulla on kans niistä evanseista sellasia kokemuksia että ne kestä kulutusta pidempään kuin remot, jotenkin vaan ne remot taas kuulostaa paremmalta mun mielestä. Ostin tänään taas uudet kalvot(evansin g2 coated kalvot) ja splashin(paiste dimensions 10"). Ihan kiva pelti. |
Mikko A 14.06.2003 23:59:46 | |
---|
Mulla on kans niistä evanseista sellasia kokemuksia että ne kestä kulutusta pidempään kuin remot, jotenkin vaan ne remot taas kuulostaa paremmalta mun mielestä. Tosi ku vesi. Oon kahden vaiheilla, ostanko uudet rummut vai vaihdanko kalvot ;) No ei, pitäis hommata päällystetyt diplomatit tomeihin tai edes virittää "oikeaoppisesti" noi Evanssit... Voi jeesus mitä idependence-treeniä, vetelen kokoajan tässä vasemmalla jalalla neljäsosia samalla kun kirjoittelen...
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.” |
narzghail 15.06.2003 03:34:15 | |
---|
Jokainen soittakoon miten huvittaa mutta mielestäni kapuloiden "väärinpäin" pitäminen on vain typerää. Katkeavathan nuo aivan muutenkin. Jopa tällaisella heikolla natiaisella. "Evig er krigen mot de av lyset" |
petmv 06.07.2003 13:25:06 | |
---|
Vanha aihehan tämä on, mutta päätin silti kirjoittaa oman lisäni. Tosiasiahan nimittäin on, että rummut vaativat kovan lyönti voiman soidakseen kunnolla. (varsinkin syvät pöntöt) Itse soitankin rumpuja kovaa, kovempaa tai täysillä biisin kohdan mukaan. Muut kun säätävät kamansa tuon mukaan, niin nyanssit kuulostavat oikeilta ja rummut hyviltä. Tarinan mukaanhan esimerkiksi Anssi Nykänen ei vaivaudu juuri rumpujen virittämiseen käyttämään aikaa, koska hyvään ääneen riittää että rumpuja lyö tarpeeksi lujaa. Tarinan todenmukaisuutta en tiedä, mutta tällaisen olen joskus kuullut. Tämä siis koskee pönttöjä. Pellithän tulevat helposti yli jos niitä täysillä mätkii. Ja kaikenlisäksi nehän ne juuri korviinkin eniten käyvät. |
Speedy 06.07.2003 15:11:09 | |
---|
Tarinan mukaanhan esimerkiksi Anssi Nykänen ei vaivaudu juuri rumpujen virittämiseen käyttämään aikaa, koska hyvään ääneen riittää että rumpuja lyö tarpeeksi lujaa. Tarinan todenmukaisuutta en tiedä, mutta tällaisen olen joskus kuullut. Väitän, että ei pidä paikkaansa.. Saattaa olla joku läppä, jonka joku on ottanu tosissaan, ja siitä sitten levinny.. En tietä, mutta veikkaisin että hää virittää ihan siinä missä muutkin... Pellithän tulevat helposti yli jos niitä täysillä mätkii. Ja kaikenlisäksi nehän ne juuri korviinkin eniten käyvät. Pellit ja snarehan ne pahimmat on..=I "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro |