Aihe: Marshalille boostaajaa.
1 2
Necromuru
25.08.2005 18:43:27 (muokattu 26.08.2005 15:57:36)

Moro.

Tuli sitten ostetuksi Marshallin jubilee joka todellakin on täyden kympin rockvahvistin. Mutta siittä rockista tekee aina välillä mieli mennä rankemman musiikin pariin niin sitten tahtoo marshalista loppua jo säröt. Nyt sitten olisinkin kattelemassa marsun ja kitaran väliin jotain purkkia tuomaan lisää gainia soundiin.

Kirjoitushetkellä suosikeiksini ovat nyt päässeet Danelectron Fish & Chips EQ.

http://www.thomann.de/thoiw3_danele … tro_dj14_fish_n_chips_prodinfo.html

Ja Procon Rat.

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/200/rat_2.phtml

Kertokaa omia kokemuksianne kyseisistä pedaaleista boostaajina, ja voitte toki heitellä omiakin vaihtoehtoja.

E: Mitään särömattoja ala Engl ja Mesa en siis etsi (enkä varmasti saisikaan), vaan heitetäänkö nyt malliksi joku Dio/Priest tyylinen kasarihevi särö.
"Soolon soitto on kuin tarinan kertomista" Eli tarinat pitää kertoa hitaasti tavuttaen, että niissä olisi tunnetta.
tommiot
25.08.2005 18:59:21
SD-1, mahdollisesti Ural Tone -modilla, kehuja se ainakin on saanut. Oma pitäisi viedä modattavaksi.
Jamminen
25.08.2005 19:37:31
Jos tarkoitat rankemmalla musiikilla enmmänkin metallia kuin raskasta rockia (mitä onkaan), niin mielestäni tuo vahvistin ei siihen kovin hyvin sovellu. Suosittelen erillistä pedaalia, josta otat "metallisärön". Jubileen ominaissaundi on kuitenkin hieman "vintage".

Muuten, mielestäni parhaat metallisaundit syntyy transistorivehkeiden kanssa, mielellään tehokkaiden, jotta saadaan hyvä headroom.
Maybe nothing matters anyway...
Necromuru
25.08.2005 19:53:53

Muuten, mielestäni parhaat metallisaundit syntyy transistorivehkeiden kanssa, mielellään tehokkaiden, jotta saadaan hyvä headroom.

Putkia ne Englitkin on.
"Soolon soitto on kuin tarinan kertomista" Eli tarinat pitää kertoa hitaasti tavuttaen, että niissä olisi tunnetta.
Defactor
25.08.2005 20:24:12

SD-1, mahdollisesti Ural Tone -modilla, kehuja se ainakin on saanut. Oma pitäisi viedä modattavaksi.

En oikein boostereista tiedä, mutta vaikka SD-1 ei kovin hevi pedaali olekaan, niin kuinka paljon se tuo putkivahvistimen kanssa säröä? Riittävästi black metaliin? Hymiö.
mvirta
25.08.2005 21:12:19
moi, mulla on 2555 jubilee ja rotta2, joten tein testiä kun pyydettiin.

Rotta toimii buusterina oikein mukavasti, eli siis säädettynä tuottamaan paljon volumea ja vähän distortionia. Se ei muuta marsun soundia paljoakaan, mutta sillä saa lisää potkua ja sustainia.

Kokeilin myös lisätä rotan distortion-potikastä säröä joukkoon, josta mössöä ja feedbackia (sitä parempata) tietysti on seurauksena ihan naurettavuuksiin asti.

jubileen oma säröhän on ihan loistava, joten tuo ensimmäinen vaihtoehto kuulosti huomattavsti paremmalta. Se on vähän niinkuin saisi ekstraa tuohon marsun omaan input gain-potikkaan, tyyliin "this goes to eleven".

aika huoleti siis voit hommata rotan tuohon tarkoitukseen mutta älä sitä vintagemallia ota, livenä soittaessa ei ikinä tiedä että meniköhän se nyt päälle vai ei kun siinä ei ole lediä, ja omasta soitostaan ei kuitenkaan kuule mitään. semmoinen pieni miinus noissa yleisesti on että vahdikkaammalla keikalla ne kaatuu aika helposti, siinä sitten potkit sitä pitkin lavaa että saat sen oikein päin ja tallattua päälle. Tämä ei tietysti koske pedaalilautamiehiä.

huuto.netissäkin taitaa pyöriä joku kakkosversio ja vissiin turbokin myynnissä.
Necromuru
25.08.2005 21:27:44

moi, mulla on 2555 jubilee ja rotta2, joten tein testiä kun pyydettiin.

Kiitos. Plussautan.
Chemo
25.08.2005 22:22:49

Helou, mulla on 50 W pikkustäkki jonka nuppi on 2553.

Matkan varrella tuohon on tullut koetettua monenlaista, RAT mulla oli aika pitkään. Nykyään kuitenkin käytän buustaamiseen Roger Mayerin Voodoo-Boostia. Mä tykkään.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Tinppa
25.08.2005 23:02:09
Mulla on kans tuo 2553 -nuppi, ollut jo vuodesta -89, ja alusta alkaen olen käyttänyt buustaamiseen Tube Screameria. Uudempi tuttavuus on kokeilumielellä hankittu Bossin SD-1, joka tuntuu ajavan asian ihan yhtä hyvin. Hintaansa nähden erittäin fiksu vekotin, ja modattuna kuulemma vielä parempi. Sekä TS että SD-1 toimii tarkoitukseen loistavasti, gainia ja sustainia saa noilla lisättyä soundiin mainiosti. Omasta mielestä noiden sekä jubileen kanssa saa ihan hyvät hevisaunditkin - tosin siinä perinteisemmässä hengessä. Itellä tuli muinoin juuri tubescreamer+jubilee -yhdistelmällä runtattua kyllä trashmetallit sun muut tiukin ilmein, ja hyvin jyräsi. Joskus on tullut testailtua muitakin säröttimiä tuohon tarkotukseen, mutta omasta mielestä parhaiten asian ajaa juuri tuommonen tube screamer-tyyppinen vekotin. Monella muulla purkilla (mm. RAT) soundi meni jotenkin liian helposti semmoseksi "muhjuksi". Lienee tietenkin paljolti maku-/tottumiskysymys.
Nazareth
25.08.2005 23:52:18
Putkia ne Englitkin on.

Lainaamassasi tekstissä ei puhuttu Engleistä. Eikös Randallin vahvistimet kykene hevisaundeihin kanssa?
"Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6
Hannu H.
26.08.2005 00:18:07 (muokattu 26.08.2005 00:22:42)

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/jubilee/kramer+od3.mp3

Jubilee ja bossin od-3 kramer pacer imperialilla soitettuna.

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/biisit/skaba6tapio.mp3

Siinä samainen yhdistelmä mutta vähän erilaista soundia.

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/biisit/kasari.mp3

Siinä vielä sama yhdistelmä paitti että kitarana tokain löve rock SD:n JB:llä ryyditettynä.

Vähän rokimpaa linjaa, mutta viikonloppuna voin nauhoitussession yhteydessä pari tykimpää clippiä nauhoittaa.

Nämä siis makkarivolalla.

EDIT: ja koska kalat ja sipsit oli pohdinnassa niin voin silläkin vetästä parit clipit samalla rykäisyllä. Maanantaina saan niitä sitten nettiin varmaankin.

EDIT2: mutta tosiaan joo. Ei Jubilee ole mikään paras valinta metallin vääntöön.

EDIT3: Ei näin töitten jälkeen muisti pelaa, mutta täältä löytyy makkarissa pelkällä jubileella nauhoitettu hewisoundi. (ehkä hevein mitä olen saanut ulos, vaikkei säröä olekkaan mitenkään tuhottomasti)

http://www.mikseri.net/artists/?id=34858
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
mikko1
26.08.2005 00:22:42
Eikös tubescreamer ole "se" boosteri? :)
Digitech Bad Monkey on oikein mainio TS-Klooni.
Lähtee suomesta n. 50e:n hintaan.

Missä liikkeissä noita digitechejä myydään? Mieluiten pk-seudulla?
Hannu H.
26.08.2005 00:23:04

Missä liikkeissä noita digitechejä myydään? Mieluiten pk-seudulla?

Eikös DLX ainakin noita myy. Joskus siellä käydessäni muistaisin digitechejä nähneeni.
tommiot
26.08.2005 07:17:47
En oikein boostereista tiedä, mutta vaikka SD-1 ei kovin hevi pedaali olekaan, niin kuinka paljon se tuo putkivahvistimen kanssa säröä? Riittävästi black metaliin? Hymiö.

No tuskin kuitenkaan... En ole päässyt kunnolla kokeilemaan, kun olen joutunut pienessä huoneessa kotona soittamaan, mutta kyllä tuolla SD-1:llä ainakin tarpeeksi säröä mun tarpeisiin lähtee. Siis buustaamalla JCM 800, ei yksinään...
StJerky
26.08.2005 09:57:52 (muokattu 26.08.2005 11:02:50)
Minulla on Dean Markley Overlord putki overdrive. Siitä asetukset Volume 10, Drive sen verran että boostaa sopivasti, EQ:t neutraalit (5, 5, 5). Toimii erinomaisesti. Aiemmin minulla oli tuo Ibanez TS9 joka oli myös hyvä (mutta ei buustannut kovin vahvasti, kuten ei myöskään Boss SD1).

Luulisin että myös Ibanez Tube King toimii samaan tapaan. Onkohan kukaan kokeillut Voxin uusia putkioverdriveja?

EDIT: Jaa tässä haettiinkin hevisäröä. Muut neuvoo paremmin.
booster
26.08.2005 10:10:37
SD-1 + Marshall-särö = aivan tarpeeksi säröä.
Myydään: käsintehty germanium-fuzz, katso lisätiedot ja pistä tarjousta!
Miikathebest
26.08.2005 10:30:44

Ajattelin hommata marsun(dsl50) kanssa sen dod:n ynkkypedaalin (YJM308), kun TS7 vaikuttaa jotenkin vähän mössöltä... toki putkillakin(JJ) on varmasti vaikutusta.
Kitara ei ainakaan aiheuta mössöisyyttä (nu-leppävaahterakramer JB:llä)

Miten ihmeessä toimitaan 1 kanavaisella vahvistimella boostauksen kanssa??? Volume-erothan siinä tulee varsin suuriksi. Siis jos haluaa cleanin ja hewiä od-pedaalilla boostaamalla...

Ketuttaa vaan kun tossa DSL:ssä se classic gain kanava on sävyltään niin paljon parempi säröihin, kuin modern gain. Eikä sillä modernillakaan sitten ihan cleaneihin oikein kunnolla pääse.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Hannu H.
26.08.2005 10:46:44

Miten ihmeessä toimitaan 1 kanavaisella vahvistimella boostauksen kanssa??? Volume-erothan siinä tulee varsin suuriksi. Siis jos haluaa cleanin ja hewiä od-pedaalilla boostaamalla...

Volumenupikalla cleaniksi ja sitten ku hanat auki niin vahvarista ruttua. Polkasu, galaksit räjähtää ja paha keisari syö kakilta pään.
Jack D
26.08.2005 11:36:14
kyllä tuolla SD-1:llä ainakin tarpeeksi säröä mun tarpeisiin lähtee. Siis buustaamalla JCM 800, ei yksinään...

just näin. itellä jos vielä tarttee tappo-hevi-über-soundit ni MT-2 toimii kans, sillä saa jo sellaset sirkkeli äänet että pienempiä hirvittää.
Jesus did it for the chicks.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)