Mörkö 30.07.2005 12:35:26 | |
---|
En nyt tiedä mikä alue olisi oikea tälle joten kirjoitan tänne. Minulla on tuollainen philipsin iänikuinen kotistereo vahvistin kytkettynä tähän tietokoneeseen. Aina välillä kun soittaa musiikkia tarpeeksi pienellä, vasemman puolen kaijuttimet rupeavat rätisemään niin ettei musiikista saa mitään selvää. Kun pistän virrat pois ja heti takaisin päälle niin että kaijuttimista kuuluu kiva poksahdus rätinä lähtee pois joksikin aikaa. Se tekee tätä aikansa mutta kun lämpenee niin toimii ihan hyvin. Mikähän ihme on vialla? Sinänsä ei niin huoleta kun on tällä jo ikää melkopaljon ja uutta voisi katsella mutta jos tämän vian saisi korjattua helposti niin mikäs sen mukavempaa. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
lassim 23.08.2005 16:46:21 | |
---|
mahdollisesti kaiutin lähdön rele valmis.. itellä oli yhessä sama vaihoin sen niin pelas hyvin.. mutta voi olla ihan kontakti vika potentiometrissä "volume säädin& joku muu äänenvoimaakkuuteen vaikuttava säädin" |
Niq 24.08.2005 10:08:58 (muokattu 24.08.2005 10:10:34) | |
---|
Kokeilepa ensin ottaa kaiutinpiuhat irti ja katkot sen kuoritun pätkän pois, kuorit "tuoretta" kuparia vähän esiin ja liität takaisin. Siis tämä jos on irrotettavat kaiutinpiuhat, esim naparuuveilla. Jos ei auta, saattaa olla stereoiden/kaiuttimen sisällä joku liitos löysällä tai kylmäjuotos tms. Eli kun kaiuttimelle menee heikko signaali, se signaali ei jaksakaan hypätä sen heikon liitoksen yli ja tästä aiheutuu rätinää. Kannattaa myös tarkastaa kaiutinpiuhat, ettei ole päässyt mistään painumaan lähes poikki tms. Olethan kokeillut jollain muullakin äänilähteellä (esim. radio), että ei johdu tietokoneesta tai tietokoneen ja stereoiden välissä olevasta piuhasta tuo? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Minulla samantyyppinen ongelma Technics vahvistimessa. Vaikka vehje on 80-luvun alusta, niin olen ollut todella tyytyväinen siihen tähän asti. Toisen kanavan rätinä kuuluu kaikilla kaiuttimilla ja myös kuulokkeilla äänilähteestä riippumatta. Jos saa kohtuuhintaan korjattua niin varmasti korjautan. |
jimijimi 07.09.2005 02:17:20 | |
---|
vaikuttaako volume- tai balance-potikan ruuvaaminen? jos joo niin suihkauta sinne potikan sisään VÄHÄN hyvälaatuista kontaktimömmöä ja ruuuvaa monta kertaa laidasta laitaan (siinä on kuin onkin huoltoaukko siinä potikan kyljessä, mut ei sit mitään lukkorasvaa :=) jos ei, niin jossain on juotos ns. "valmis", (korjaantuu kolvilla), tai elko kuivunu. (korjaantuu vaihtamalla) |
Timi 12.09.2005 12:11:18 | |
---|
Meinaatko elkolla konkkaa! Aattelin ko mulla se vahvistimen toinen kanava paukkuu ja rätisee vähän aikaa ko laittaa virrat päälle ja kesken keikankin älämölö häipyy hetkeksi tullen sitten yllättäin takaisin,meinaan tällä toisella kanavalla. |