Aihe: Bruce Dickinson - Tyranny Of Souls
1
Krice
25.08.2005 01:06:56

Ajattelinpa perustaa ketjun tästä mainiosta levystä, kun sellaista ei näköjään ole. Todella hieno levy ja tasaista kovaa laatua. Ei huonoja kappaleita ja jokaisessa on jokin tietty juttu. Kappaleet ja niiden sanoitukset ei ole mitenkään "erikoisia", mutta jotenkin Dickinson vain osaa tulkita ne vahvasti.
Tälläkin levyllä on balladi, Navigate The Seas Of The Sun, joka on hyvä esimerkki tulkinnan voimasta.
Pelsi
25.08.2005 01:12:54
Täältä lisää:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=94255

Joskaan varsinaisesti itse levyä varten tuo ketju ei ole. Turbo perusti kerran samanlaisen ketjun, joka sitten lähti silloisen nimimerkin bannien myötä.
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
Akiman
25.08.2005 09:12:39

Itse pidän Tyranny Of Soulsista erittäin paljon. Levyllä on menty uuden(?) rumpalin myötä metallisempaan suuntaan, mutta säilytetty hienot melodiat ja mahtipontiset kertosäkeet. Roy Z tuntuu taas olevan aivan uskomaton sooloilija ja osoittaa kehittyneen huikeasti. Brucen panosta ei voi moittia ollenkaan. Ääni toimii upeasti. Ehkä Brucen soolouran kovin kiekko.

Uudella albumilla rumpuja soittelee tosiaan David Moreno, kun taas ainakin The Chemical Weddingilla soitto David Ingraham. Tämän kyllä kieltämättä kuuleekin albumilla. Itse Tyranny of Souls on kyllä huikea paketti, eikä levyllä ole oikeastaan itselleni muita huonoja puolia, kuin yksi väliinputoava kappale ja joitakin kaipaamiani asioita Brucen aiemmilta albumeilta. Yksi näistä on juuri Adrian, sillä vaikka Roy Z mainio kitaristi onkin, kaipaan itse Adriania varsinkin sooloihin ja muutenkin mukaan sävellyksiin. Tämäpä ei tosiaan kovin paljoa vaikuta kielteisesti levyyn omalla kohdallani, kuten on varmaan tullut jo aiemminkin ilmi.

Tyranny of Souls -arvio -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=1111
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
lapio
25.08.2005 11:31:45

Tämä on kyllä ihan hyvä levy. Muutama todella tykki biisi, mutta keskiarvo jää tuonne ihan jees osastolle, koska vauhti vähän hyytyy loppua kohden. Ensimmäinen puolisko on täyttä rautaa.
Live fast, die 72 year old.
Synnyttäjä
25.08.2005 11:47:18

Hieno levy, ei käy kiistäminen. Ei tosin ihan yllä Chemical Weddingin tasolle, mutta harvapa yltää. Rummuissa on nyt ensimmäistä kertaa Dickinsonin soololevyllä munaa.
"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST
Krice
25.08.2005 12:27:19

Muutama todella tykki biisi, mutta keskiarvo jää tuonne ihan jees osastolle, koska vauhti vähän hyytyy loppua kohden.

Se on tarkoituskin. Soutu käy raskaammaksi River Of No Returnissa:) Ainakin itse kuvittelen, että levy on jonkinlainen matka kohti Tyranny Of Soulsia. Ensin on nopeaa kamaa, sitten vedenjakajana Navigate, jonka jälkeen menee raskaampaan ja hitaampaan suuntaan.
moderndrummer88
25.08.2005 16:30:50
beliven kun olisi jättäny pois niin se olisi ollut siinä! jotenkin en tykkää tuosta biisistä, muuten kyllä helvetin kovä lätty. rankkaisin jopa dance of deathin yläpuolelle
Norsk Arysk Blak Metal! Rahhh!!
Jokunen
25.08.2005 16:51:13
beliven kun olisi jättäny pois niin se olisi ollut siinä! jotenkin en tykkää tuosta biisistä, muuten kyllä helvetin kovä lätty. rankkaisin jopa dance of deathin yläpuolelle

Joo se believil on aika heikko. Miun mielestä Dance of Death kestää paremmin kulutusta. Mahtavia biisejä kyllä molemmilla levyillä!
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
lavaamo
25.08.2005 17:15:56
Täältä lisää:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=44&t=94255

Joskaan varsinaisesti itse levyä varten tuo ketju ei ole. Turbo perusti kerran samanlaisen ketjun, joka sitten lähti silloisen nimimerkin bannien myötä.

Mitäs pahaa turbo teki että oikei bannit sai??
Vittu mitä paskaa...
DaKiller
25.08.2005 17:16:37

Uudella albumilla rumpuja soittelee tosiaan David Moreno, kun taas ainakin The Chemical Weddingilla soitto David Ingraham. Tämän kyllä kieltämättä kuuleekin albumilla. Itse Tyranny of Souls on kyllä huikea paketti, eikä levyllä ole oikeastaan itselleni muita huonoja puolia, kuin yksi väliinputoava kappale ja joitakin kaipaamiani asioita Brucen aiemmilta albumeilta. Yksi näistä on juuri Adrian, sillä vaikka Roy Z mainio kitaristi onkin, kaipaan itse Adriania varsinkin sooloihin ja muutenkin mukaan sävellyksiin. Tämäpä ei tosiaan kovin paljoa vaikuta kielteisesti levyyn omalla kohdallani, kuten on varmaan tullut jo aiemminkin ilmi.

Tyranny of Souls -arvio -> http://www.sonosmetallicos.net/arvostelut.php?action=show&id=1111

Suorastaan hämmästyin lukiessani kommenttiasi, sillä pyörittelen juurikin samankaltaisia ajatuksia mielessäni. Siis koskien juurikin näitä kahta levyä. Mielestäni Chemical weddingin jälkeen Tyranny oli lievä pettymys ja suurimmaksi osaksi kitaroinnin osalta. Wedding tarjosi niin kertakaikkisen hienoa kitarointia, että paremmaksi olisikin ollut vaikea pistää.

Pidän Tyrannystakin mutta ensimmäisen kommentin miete musiikin menosta rankempaa suuntaan en voi kyllä olla samaa mieltä. Wedding oli metallikiekko henkeen ja vereen. Uusi plätty on jotenkin liian epätasapainoinen ja kappaleet eivät jää mieleen soimaan. Adriania olisi kaivattu. Mutta meneehän se näinkin. Roy on kyllä hemmetin pätevä tuottamaan!
Krice
25.08.2005 20:37:26

Joo se believil on aika heikko.

No miten niin? Ei tällä levyllä ole heikkoja kappaleita.
Curry
25.08.2005 21:32:39

Äsken kuuntelin pitkästä aikaa, ja on tämä ehdottomasti yksi vuoden levyjä. Abduction on lähes täydellinen avausraita eikä levyllä ole yhtään huonoa biisiä - Believil on vain vähemmän hyvä. Paras Brucen soolo, mutta jää silti kauas siitä, mitä mies on saaunt aikaan Maidenissa.
Rockbändi haussa
Kihtiukkeli
26.08.2005 14:09:29
Positiivinen yllätys oli levy, ja kehtaa laittaa sen AoB:n ja CW:n viereen. Minustakin tuo River Of No Return on vedenjakaja, ja sitten mennään loppua kohti ja rankemmaksi (kaksimielisyys, hehe).

Tarttuvat kertosäkeet, tiukat riffit, terhakat soolot, BRUCEn ääni. Loistavaa, pelasti syksyn (en tiedä miksi, mutta Bruce/Maiden uppoaa parhaiten syksyisin).
Taitaa "hengille" tulla lähtö kun laitetaan Partnerit soimaan.
Jokunen
26.08.2005 15:04:33
No miten niin? Ei tällä levyllä ole heikkoja kappaleita.

Tylsä, junnaava biisi, jossa ei toimi kuin Brucen ääni. Näin miun mielestä. Ehkä eniten Chemical Wedding -tyylinen biisi, mutta ei yllä lähellekään samalle tasolle.
"Olen 16, minulla on farmariauto" Iron Maiden - Running free (käännös: YLE)
Krice
29.08.2005 22:20:12 (muokattu 29.08.2005 22:20:56)

Wedding oli metallikiekko henkeen ja vereen. Uusi plätty on jotenkin liian epätasapainoinen ja kappaleet eivät jää mieleen soimaan.

Kyllä ne minulle jää. Brucehan on hieman kokeellisempi artisti musiikin suhteen eli homma ei ole tasapaksua tyyliin Maiden, vaan mukaan mahtuu kaikenlaista. Reggaeta.. ja Devil On A Hog on aika rock-henkinen. Siitä huolimatta (heh) se toimii hyvin.
Krice
11.09.2005 15:17:14

Believil on varmaan paras kappale. Se matala mölinä on hauskaa, ja lopun kirkonkellot sopii paremmin kuin mihinkään, puhumattakaan siitä käkätyksestä.
spede from hell
11.09.2005 16:56:58

Bruces dick in son... Sorry... Oli pakko! Tämä oli ala-arvoista, kertakaikkiaan... Mä laitan itseni banniin!!!
Thickfingerz
Pelsi
11.09.2005 21:18:26
Bruces dick in son... Sorry... Oli pakko! Tämä oli ala-arvoista, kertakaikkiaan... Mä laitan itseni banniin!!!

Olisi ollut hyvä, jos ei olisi yhtä vanha kuin koko Dickinson-sukunimi. Nyt lähinnä hävetti.
THV-klubi #3
>-)))> #3
MegaMan Club #005 - Top Man
spede from hell
15.09.2005 04:18:33

Olisi ollut hyvä, jos ei olisi yhtä vanha kuin koko Dickinson-sukunimi. Nyt lähinnä hävetti.

...niin muaki...
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)