Aihe: Käsintehty Yamahan akustinen.
1
tubaduuri
01.02.2004 19:31:02
Onko juuri sulla Yamahan käsintehtyä LL-sarjan akustista kitaraa?Jos on niin, kerro mitä olet tykännyt, onko ollu vikoja ja muuta tietämisen arvoista?Olen kiinnostunut LL500:sta, mutta niitä ei ole missään soitinliikkeessä kokeiltavana..Ainoa tapa hankkia niitä lienee olla tilaaminen..?

Ja kyllä, Harmony Centralin jutut kyseisestä kitarasta on luettu, mutta sen verran kovaa suitsutusta oli, että alkoi epäilyttää lienevätkö olleet maksettuja kehuja..Noo tuskinpa sentään, mutta olisi se kiva kuulla suomalaisten mielipiteitä.:)
Turder
24.08.2005 19:17:36
Haulla löytyi vastaava aihe.

Tässä on jo vähän aikaa himoittanut Yamahan käsintehty L-sarjan akustinen. Paria yksilöä olen Helsingin F-Musiikissa testannut pikaisesti, jolloin GAS-kärpänen puraisi. Hyvin viimeistelty, kokopuinen ja hyvällä soundilla varustettu akkari! Iso T myy ko. sarjaa ja karvalakki malli LL 6 irtoaa n. 400€ ja hieman parempi LL 16 n. 600€. Unohdetaan useamman tonnin 26-36 sarjalaiset.

Tässäpä rupesin pohtimaan: voiko noinkin halvalla saada oikeasti hyvän akustisen. Omat kokemukset ovat positiivisia mutta onkos muilla mitään kokemuksia tai mielipiteitä ko. kitaroista? Miten pärjää muille vastaaville (Martin, Taylor, Larrivee jne.)?

Infoa: http://www.yamaha.co.jp/english/product/guitar/aguitar/top.html
-Turder
Turder
25.08.2005 16:33:09 (muokattu 18.11.2005 19:33:41)
Jos tuollaisen ostaa, niin ehdottomasti sitten kokopuinen. LL6 mallissa on laminoinut kyljet ja takakansi, tuo LL16 on kokopuinen. Kuitenkin hyvin edullinen jos 600eurolla saa. Kannattaa kuitenkin vielä varmistaa asia, että kyseessä on todellakin "solid xxxx back&side".

Ymmärtääkseni juuri LL 16 malli on kokopuuta, ainakin näin luin F-Musiikin ja Thomanin sivuilta. Ja kokopuinen akkari on hakusessa. Tosiaan Thomanilta irtoaa tohon 600e mutta F-Musiikki näyttää hakevan paikkaa "päättömät hintapyynnöt" -ketjusta 900€ lähtöhinnalla.

Muistaakseni riffi -lehden testissä nuo Yamahat saivat kehuja, enkä yhtään epäile etteivätkö ole hyviä soittimia ainakin hintaansa nähden. Pärjääkö Martin/Gibson vastaaville, epäilen että eivät pärjää, mutta nuo maksavatkin 3-5 kertaa enemmän.

Näinhän se on. Meikäläisen korvaan ja silmään erittäin monet jammut tuntuvat Martin-kopioilta. Harmi vain kun en pääse kunnolla testaamaan. Kuopion liikkeet myy ihan muita malleja ja Helsinkiinkään ei huvita ihan vuoksi mennä testaamaan.

E: Elikkäs LL 16 on hankittu. Profiilista lisää juttua.
-Turder
MTihi
18.11.2005 12:41:49
Omistanut olen tuollaisen yamaha LL-6 jo jonkun aikaa. Kitarahan on hintaisekseen todella hyvä. yammu on mulla edelleen tehdasasetuksissa ja ehkä pikku säätämisellä sen vois saada hivenen kevyemmäksi soittaa. Soundi on tuossa hintatasossa kevyesti parasta, joten jos hakee budjetti kitaraa niin eiku siitä vaan.
Vanha Vintage henkisyys Rock on!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)