Aihe: V*tun guitarbargains!
1 2 3 4 5 6
McNulty
25.08.2005 02:10:47
Ongelmana on, että kovimman kiinnostuksen kohde Laneyn TT50 tai 100 nuppi on tilaustavaraa kaikkialla. Ainoa mista niitä taitaa saada on Levytukku.

Kilpailuta Levytukkua... niin minäkin tein kun jossain välissä Ibanezin kepukkaa kattelin... Sain varsin hyvän tarjouksen (50e kalliimpi kuin euroopasta, eli siis käytännössä postikulut). Kyllä tuon verran maksaa mielellään jos säästyy tilailuilta ja tietää että maahantuoja ja huoltaja löytyy kivuttomasti mikäli sellaiseen on tarvetta.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Lilli
25.08.2005 07:40:18
Miten olisi jos pirauttelisit muutamiin suomalaisiin musakauppoihin, ja tiedustelisit hintoja? Saatat yllättyä. Jos hinnat miellyttävät, niin peruutat ton tilauksen.

Tuo voi kannattaa. - Ota vertailuhinnaksi Thomannin hinta tai hinta, jonka olet naksamassa vielä saapumattomasta vehkeestä, soita Markun Musiikkiin, Top-Soundiin ja Oulun SoidinjaTarvikkeeseen. Lisäksi voit vertailla vielä Tampereen Soitinkeskusta ja Tampereen Musiikkin tarjousta. - Jos noista jokin ei tarjoa alle ulkomaantarjouksen, niin ihme.
'The cattle is lowing and The Baby awakes / but Little Lord Jesus no crying He makes'.
Asmi
25.08.2005 17:16:31
Juuri näin... kannattaa todellakin kilpailuttaa kotimaisiakin ennenkö lähtee jostain belgiasta asti tilaileen kamoja. Hauskinta olisi se, kun saat kamat ja sitten niissä 6kk jälkeen ilmeneekin jotain vikaa. Varmaa on se ettei kotimainen maahantuoja halua koskeakaan siihen koska sitä ei ole heidän kauttaan ostettu... eli pääset lähetteleen takasin Belgiaan ja taas menee useita unettomia öitä sen kanssa että milloin saa takaisin :))

Mutta siinä kilpailuttamisessa saa kyllä olla aika lailla kieli keskellä suuta ettei hermostuta niitä musiikkiliikkeen hemmoja. Ite kerroin aika suoraan jonkun vahvistimen T-kaupan hinnan joskus Oulun soitin ja tarvikeessa ja se myyjä oli sen jälkeen niin kirpiää miestä että ajattelin että on paras lähtee siitä kaupasta. Eli hienotunteisuutta mukaan kun lähtee kilpailuttamaan. Kyllähän sen voi ite kuvitella jos pitäis musaliikettä ja tyypit käy koittamassa kitaroita ja styrkkareita liikeessä ja sit tilaa ne saksasta.
King Tut's wah wah club
LO
25.08.2005 17:59:09
Kilpailuta Levytukkua... niin minäkin tein kun jossain välissä Ibanezin kepukkaa kattelin... Sain varsin hyvän tarjouksen (50e kalliimpi kuin euroopasta, eli siis käytännössä postikulut). Kyllä tuon verran maksaa mielellään jos säästyy tilailuilta ja tietää että maahantuoja ja huoltaja löytyy kivuttomasti mikäli sellaiseen on tarvetta.

Laneyn sivuilta saamieni tietojen mukaan Levytukku on ainoa jakelija Suomessa, siinäs kilpailutat :(
Kyllä oon kilpailuttanut ihan suoraan, ei vaan hinta tule alemmas. Ongelmana on vielä se, että olisi kiva päästä testaamaan kun ei edes klippejä löydy netistä, sanoivat että on tilaustavaraa.
seventh son
25.08.2005 20:18:37
En jaksanu lukea kun ekan sivun, ja kerron että itselläni ei ollut paikan kanssa mitään ongelmaa.

Tilasin Podxt liven tuolta, ja tuotiin kotiin asti (en muista kauan kesti, mutta muistan ettei kauempaa kuin luvattiin). Kaikki toimi hienosti, joskin sillä tyypillä joka paketin toi tuntui olevan vähän paha päivä. Tuli hemmo nimittäin ulko-ovelle, laitoin nimmarit lappuun ja kohta tyyppi kanto ison paketin jonki sitten nakkasi sieltä ovelta n.2m eteisen yli suoraan sisälle :P, mutta paketissa oli pehmuisteita noin puolimetriä suuntaansa joten ei mitään sattunut.
Super-Jari
25.08.2005 20:21:25
Laneyn sivuilta saamieni tietojen mukaan Levytukku on ainoa jakelija Suomessa, siinäs kilpailutat :(

Ei tuo mitään meinaa.
Exhausted
25.08.2005 21:03:45 (muokattu 25.08.2005 21:08:23)

mulla jumittaa framus thomannilla, perjantaina viimeksi lähetin mailia sinne, vielä ei oo tullu vastausta

samaa odottelen epätoivoisesti. mulle sanottiin mailissa että tulossa syyskuun puolivälin jälkeen, vaikka tilatessa sivuilla luki että 15.8. tulee. niitä oli kuulemma 5 kpl silloin tullut.

Sille vehkeelle ei taida ihan löytyä kilpailukykyistä vaihtoehtoa kotimaan kaupoista (2x12, v30-elementit). Koko merkkiä ei oikein kukaan tuo Suomeen. Tampereen Musiikissa tarjottiin vaan Ibanezin jotain kaappia jonka elementeistä ei ollut tietoa. Soitinkeskuksessa oli Englin pystykaappi jonka hinta oli 560, eli melkein kaksinkertainen Framuksen Thomann-hintaan (311)
LO
25.08.2005 21:40:59 (muokattu 25.08.2005 21:43:17)
Ei tuo mitään meinaa.

En ole ihan varma meneekö näin, mutta Levytukku jakelijana voi myydä hieman kalliimmalla muille liikkeille jolloin sillä on pieni etu muihin nähden ja siinä tapauksessa eniten varaa alentaa hintaa, jos ei siellä alene, niin ei varmaan siitä paljon alemmaksi muuallakaan. En kyllä oo ihan varma. Tampereen musiikissa on ainakin Laneyta, mutta ei oo TT-nuppeja varastossa sielläkään.

Osaako joku sitten sanoa jotain muuta liikettä?
Nazareth
26.08.2005 00:09:59 (muokattu 26.08.2005 00:10:12)
no päh
"Yks olut ja yks lapin kultaIMIK #27 AKKK#6
Master of reality
26.08.2005 00:25:25
mitä te jauhatte suomesta ostamisesta, kun niitä 6505 sia ei ole yhdessäkään suomalaisessa kaupassa vieläkään
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Hannu H.
26.08.2005 00:56:02

mitä te jauhatte suomesta ostamisesta, kun niitä 6505 sia ei ole yhdessäkään suomalaisessa kaupassa vieläkään

Mitä sä jauhat siitä ulkomailta tilaamisesta kun ei niitä sieltäkään näytä tulevan!

HOHO!
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Super-Jari
26.08.2005 06:37:13

Vastahan Oulun Soitin ja Tarvike möi niitä ison kasan pois. Kaappeja siellä vielä on jäljellä.
seventh son
26.08.2005 07:35:44 (muokattu 26.08.2005 07:36:49)
En ole ihan varma meneekö näin, mutta Levytukku jakelijana voi myydä hieman kalliimmalla muille liikkeille jolloin sillä on pieni etu muihin nähden ja siinä tapauksessa eniten varaa alentaa hintaa, jos ei siellä alene, niin ei varmaan siitä paljon alemmaksi muuallakaan. En kyllä oo ihan varma. Tampereen musiikissa on ainakin Laneyta, mutta ei oo TT-nuppeja varastossa sielläkään.

Osaako joku sitten sanoa jotain muuta liikettä?

Riippuu ihan kuinka paljon voittoa liikkeen täytyy saada. Kyselin Tokain lc90 S/L mallia, ja musamaailmassa (maahantuoja) oli kalliimpaa kuin beatmanissa. Ja Beatmanin kauppias sanoi vielä että voisin musamaailmassa käydä testaamassa ja ostamássa suoraan, mutta lasku tulisi heidän kauttaan joten kitara olisi havempi.

E: ja hinnat oli 799e Beatmanilla, ja 965e musamaailmassa. (ilman laukkua).
Ben_D
26.08.2005 07:58:41 (muokattu 26.08.2005 09:05:04)

Kaveri sai just Oulusta 6505+ half-stackin joten ei huudella asioista, joista ei tiedetä mitään.

Toisinsanoen. Ota selvää niin säästyt odottamiselta.
ninos
26.08.2005 09:13:37 (muokattu 26.08.2005 09:14:06)

Jos asut jossain Espoon liepeillä niin kannattaa pirauttaa Noretroniin (Peaveyn maahantuonti) ja kysäistä sieltä miten olisi?

http://www.noretron.fi/index.php?si … =18&group_id=9&prod_id=2432
Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON
Jukka-Pekat #3.
JuSu
26.08.2005 09:29:58 (muokattu 26.08.2005 09:30:43)
Ja oikeita, asiallisia kauppoja tekevät asiakkaat kärsivät sitten sen seurauksena näistä vi**n 15w kitara-sankaritiluttajan ;) aluista.

Pitää silti muistaa, että kymmenen vuoden päästä nämä nykypäivän kitarasankarin alut ovat monet jo päivätöissä (kun eivät kitarasankareiksi päässeet/halunneetkaan) ja siten maksukykyisiä asiakkaita. Tyly kohtelu kyllä muistuu mieleen pitkänkin ajan takaa.

Kyllä mä edelleenkin vältän esim. F-Musicia juuri tuosta syystä. Musamaailmaankin on joskus vähän vaikea mennä, vaikka jo pitkään olen sieltä saanut ensiluokkaista palvelua, viimeksi eilen.

JuSu
Minä olen myyrä.
rosberg
26.08.2005 11:43:30
fasulla on kyllä nykyään hyvä palvelu ja meininki verrattuna 10vuoden takaiseen menoon.
musamaailmassa oma suosikkini on se komea kikkaratukkainen nuori sälli, tietää kitaroista paljon ja tarpeen tullen tiliuttaa kuin ynkkä! kiffe sen nimi taitaa olla.
muutenkin musamaailma on tosi hyvä, harmi että myyvät merkkejä jotka eivät mua kiinnosta (no duncanin mikit ja pedaalit kyllä!)

mutta sieltä pitää ostaa mistä saa parhaiten!
keep on truckin!
kärsä
26.08.2005 11:49:29

Tuolta Kölnin musikstoresta on lähtenyt tavara yleensä heti seuraavana päivänä, joten olen suosinut sitä ulkomaantilauksissa. Kama on kyllä yleensä ollut varastossa valmiina.

Tiistaina tein tilauksen ja UPS:n sivut ilmoittaa jo matkalla olevan. Seuraavana päivänä tialuksesta lähti taas kerran. Eli varmaan ma tai ti Helsingissä kotioven takana.
Perämoottori varastettu http://kotisivu.mtv3.fi/woodpecker/vene.html
JuSu
26.08.2005 11:57:10
fasulla on kyllä nykyään hyvä palvelu ja meininki verrattuna 10vuoden takaiseen menoon.

Jep, en mä nykymeininkiä halunnutkaan dissata. Mutta ammoinen kohtelu aiheuttaa edelleen inhoreaktion ko. puljua kohtaan, vaikka nyttemmin sieltä olen hyvää palvelua saanutkin. Poislukien ne 40 mk/kpl potikannupit, joiden hintaa perusteltiin "Fender maksaa"... =)

JuSu
Minä olen myyrä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)