Aihe: Theodore Ziras "The First Attempt" tabit
1
Gary the pine
13.08.2005 21:10:17
Elikkäs löytyiskös keneltäkään em. tabeja, en löytäny hakusanalla eikä muutenkaan tuntunut olevan yleisessä jaossa maailmalla..mahd. nopeita vastauksia odottelee kärsimätön :-)
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
Hammett89
14.08.2005 00:02:47

on muuten mahtava biisi. Tabeja en tiedä mutta loistava kipale! mulle kans tabit ;P
Hit The Lights BABY!!!
Hannu H.
14.08.2005 00:06:17

Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
esyk
14.08.2005 11:12:58

Elikkäs löytyiskös keneltäkään em. tabeja, en löytäny hakusanalla eikä muutenkaan tuntunut olevan yleisessä jaossa maailmalla..mahd. nopeita vastauksia odottelee kärsimätön :-)

Olkaatte hyvät. Tabuja ei jaksanut väsätä, mutta paraneepa nuotinluku hieman. Toivottavasti läpitranskriptattua sooloa ei jää kukaan kaipaamaan.

http://koti.mbnet.fi/ipanema/Theodo … -%20The%20First%20Attempt%20pt1.pdf

http://koti.mbnet.fi/ipanema/Theodo … -%20The%20First%20Attempt%20pt2.pdf

Kolmas osa on lähes ensimmäisen kopio.

Ajat on otettu seuraavasta videosta, josta voi myös bongata yhdet asema- ja sormitusvaihtoehdot.

http://www.magicsoundstudio.net/the … iras/video/the_first_%20attempt.wmv
Kitarajeesus
15.08.2005 13:41:16
Kiitos. Normaalisti en soita juuri koskaan näitä Ynkkien sun muiden neoklasaritilusviipparien pilityksiä, mutta tämän joutessani opettelin ja ihan hauskoja juttujahan siinä oli. Ihan hyvää tekniikkatreeniä.
Musiikki on elämä.
Gary the pine
25.08.2005 18:53:03
Mitäpähän tuohon kommentois, enpä tiiä, mutta jos alkaa ahdistaa, niin pidäppä itselläs ensi kerralla, tietääkseni esitin asiallisen kysymyksen / toivomuksen, johon sinänsä asiallisesti vastattiin ja siitä oli suunnattomasti iloa, muutaman päivän tuota treenattua on taas ollut kiva veistellä jotain erilaista. Korvakuulolta olen ekasta oppimastani kappaleesta lähtien treenannut, mukaan lukien hyvin suuren osan maidenin tuotannosta johtuen mieltymyksestäni, ja tuntuma on, että tämän olen tehnyt samaan aikaan kun olet taputellut sontaa potkuhousuissa. Joten tämän yhden ainoan kerran sanon, en kaipaa sellonsoittajan näköisiltä konservatoriomuusikoilta kommentteja enkä briljeerausta, soittelen omaksi iloksi ja läheisteni riesaksi, joten antaa olla. Ja noista tabeista vielä, Ziraksen kotisivuiltahan saapi ostaa kyseisen tabikirjan, joten ajattelinpahan vain, että jos se nyt jollekin on jo eksynyt, niin olisin kaipaillut vain tuota mukavan kuuloista harmoniseen a-molliin pohjautuvaa kuljetusta. Korjaa toki jos olen väärässä tuon a-mollin suhteen, onhan kovin epävarmaa osaanko edes pitää tuota lyömäsoitinta oikein päin. Tämä purkaus tässä, enempään en lähde, mutta en tajua tätä yleistä paskantärkeyttä, että kun ei ole viestiin mitään asiallista kommenttia tai vastausta, niin pitää alkaa arvostelemaan ja tärkeilemään. Veikkaan että tuolla asenteella kun mentäis metallimiesten treenikämpille, niin huonosti kävis, mutta siksipä kai minusta ei koskaan tullut opistolaista.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur! ------>
Pande
26.08.2005 10:50:25

Aijai miten asiallista kommenttia Gary the Pineltä, blussaa plopsahti. :)
When asked, "What is the greatest obstacle to enlightenment?" the Buddha replied, "Laziness."
John Titor
26.08.2005 12:21:03 (muokattu 26.08.2005 12:21:43)

Mistähän olet saanut käsityksen että olen paskantärkeä, sellonsoittajan näköinen konservatoriomuusikko joka on taputellut paskaa 80-luvulla? Kyllä se paska on siinä vaiheessa lentänyt pöntön ulkopuolella enää puheen muodossa.
Pyydän anteeksi etten katsonut soittajakuvaustasi, jotenkin yhdistin "nimimerkki kärsimätön" ja Hammett89-nimimerkin ilmeisesti toisiinsa ja oletin että kaksi hevimuusikon alkua ovat katsoneet Zirasin soittoa ja miettineet että onpa se kitaransoitto helppoa.
Puheitani en silti pyörrä. Sulla meni aikaa viestin lähettämisestä 14 tuntia siihen että sait nuo nuotit kappaleeseen. Blokkaamiseen olisi mennyt aikaa varmaan maksimissaan 30 min, jos kerran olet blokannut paljon kamaa, nuottien kirjoittamiseen ehkä toinen puolituntinen. Olisit kerinnyt vielä harjoitella biisiä pari tuntia klo 22-24 ennen yötä ja muistaisit sen todennäköisesti melkein kokonaan ulkoa kuunneltuasi sitä useamman kerran blokkaamisen aikana. Lisäksi olisi hyvä mieli kun olisi tehnyt jotain oppimisensa eteen.
Sama se minulle on mitä ihmiset tekevät, olkoot vaikka soittamatta, tuskin maailma mitään menettää, mutta tämän foorumin ihmisillä on kummallisia käsityksiä asioista, eritoten täällä kitaristien palstalla. Olisikos minun pitänyt aloittaa uusi aihe, "blokkaamisen ja muiden kitaransoittoon suoranaisesti liittymättömien musiikinoppimistapojen tärkeys"? Ajatukset kuitenkin johtuivat suoraan tuon läskin kreikkalaisen viuhuvista nakeista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)