jon lord 24.08.2005 13:15:52 | |
---|
Näin minäki sen ymmärsin. Brassailen kuitenki vielä sen verta, että minä en tällä hetkellä taistele elantoani tuolla minimin tuntumassa. Se minkä takia tässä sauhuan on se, että minun mielestä kenenkään ei pitäisi. Enhän minäkään, ja olen muutenkin tästä asiasta samaa mieltä kanssasi. Ja syyllistyinhän minäkin tuohon brassailuun jossain threadissa tuolla aikaisemmin ennätysliksoista mutta eipä siitä sen enempää. Jos mies ei olis kekseliäämpi kuin nainen niin maailmassa juotais vähän kaljaa |
dizzy 24.08.2005 13:30:48 | |
---|
Ihan kurillani laitan. Kumpi polkee hintoja? Group A laskuttaa kapakkia keikasta 700 eurua ja jakaa sen nurkan takana neljällä eli 175 eurua/pää käteen. Löpökassaan jokainen jättää sen 5 eurua. Group B, myös kvartetti, laskuttaa samaista kapakkia 700 euroa, vähentää lakisääteiset työnantaja kulut, vähentää henk.kohtaiset verot (25%) ja eläkevak./työt.vak. maksut. Lisätään päivärahat/yömatkarahaa. Käteen jääpi 117 ja rapiat euroja. No joo, löpöt voidaan kirjanpitoon laittaa 40 senttiä/km ja jakaa sieltä osa heti aluksi "pimeesti", jolloin käteen saattaapi jäädä n. 125 eurua. |
El Condor 24.08.2005 15:40:45 | |
---|
Ihan kurillani laitan. Kumpi polkee hintoja? Group A laskuttaa kapakkia keikasta 700 eurua ja jakaa sen nurkan takana neljällä eli 175 eurua/pää käteen. Löpökassaan jokainen jättää sen 5 eurua. Group B, myös kvartetti, laskuttaa samaista kapakkia 700 euroa, vähentää lakisääteiset työnantaja kulut, vähentää henk.kohtaiset verot (25%) ja eläkevak./työt.vak. maksut. Lisätään päivärahat/yömatkarahaa. Käteen jääpi 117 ja rapiat euroja. No joo, löpöt voidaan kirjanpitoon laittaa 40 senttiä/km ja jakaa sieltä osa heti aluksi "pimeesti", jolloin käteen saattaapi jäädä n. 125 eurua. Olettaen, että nuo 700 eurot on saatu yhtä kivuttomasti ilman vänkäämistä, niin hintoja polkee se, jonka keikoilla tupa on täydempi ja jolla kapakka niin ollen tienaa enemmän. Tämä ei varmaan ollut kirjoituksesi pointti, mutta tässä yksi näkökulma. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Ukko 24.08.2005 17:26:47 | |
---|
Tulonmuodostuksesta kun puhutaan, eivät muusikot olle ainoa ammatti ryhmä joiden reaaliansiot ovat pudonneet. Se on yleistä kaikissa "käsityöammateissa". Vielä 60 ja ehkäpä 70 luvulla saattoi jonkin mainitun ammattikunnan perheenpää käydä yksin perheesssään käydä töissä porukkansa palkallaan elättäen ja maksaa siinä sivussa oman kiinteistön hankinnan. Muutamat vieläpä kesämökinkin. Kuinkahan onnistuisi nykyään ? Kahdeksankymmen-luku kaikenmaailman markkinatalouksineen vei pohjan kaikelta siltä. |
uruttaja 24.08.2005 22:26:32 | |
---|
Ihan kurillani laitan. Kumpi polkee hintoja? Group A laskuttaa kapakkia keikasta 700 eurua ja jakaa sen nurkan takana neljällä eli 175 eurua/pää käteen. Löpökassaan jokainen jättää sen 5 eurua. Group B, myös kvartetti, laskuttaa samaista kapakkia 700 euroa, vähentää lakisääteiset työnantaja kulut, vähentää henk.kohtaiset verot (25%) ja eläkevak./työt.vak. maksut. Lisätään päivärahat/yömatkarahaa. Käteen jääpi 117 ja rapiat euroja. No joo, löpöt voidaan kirjanpitoon laittaa 40 senttiä/km ja jakaa sieltä osa heti aluksi "pimeesti", jolloin käteen saattaapi jäädä n. 125 eurua. Voi että kun kaikki kvartetit ottais edes tuon 700, mutta tässä vilahti vasta 290 euroo kvartetin hinnaksi. Se on aivan liian vähän bändistä. Kun ei viitsi tai ilkeä nimiä taas sanoa, niin lauman kvartetteja saa keikalle 400 eurolla, kuitin kans. Ikävä kyllä. |
Fuzzy Boner 24.08.2005 22:32:13 (muokattu 24.08.2005 22:34:08) | |
---|
Voi että kun kaikki kvartetit ottais edes tuon 700, mutta tässä vilahti vasta 290 euroo kvartetin hinnaksi. Se on aivan liian vähän bändistä. Kun ei viitsi tai ilkeä nimiä taas sanoa, niin lauman kvartetteja saa keikalle 400 eurolla, kuitin kans. Ikävä kyllä. ensanomitään Yeah! |
uruttaja 24.08.2005 22:33:13 (muokattu 24.08.2005 22:33:33) | |
---|
hoho. Mä soitan vähän erihintasessa kvartetissa. artisti maksaa? Ymmärrän yskän. Mutta aivan liian monet tekee, vaikka ei tarvitsisi tehdä. Enemmän saa, aivan varmasti. |
Fuzzy Boner 24.08.2005 22:34:30 | |
---|
Ymmärrän yskän. Mutta aivan liian monet tekee, vaikka ei tarvitsisi tehdä. Enemmän saa, aivan varmasti. hoho. ehdit jo lainata mua. hoho! shit Yeah! |
uruttaja 24.08.2005 22:34:59 | |
---|
hoho. ehdit jo lainata mua. hoho! shit SHIT. BULLSHIT. |
Fuzzy Boner 24.08.2005 22:36:02 | |
---|
SHIT. BULLSHIT. Joo. Mä oon tänään jotenki niin vittuuntunu että tekis mieli alkaa näistäki tääl avautuu mut ehkä pidän hermoni ja tyydyn sanomaan vaan heh. Yeah! |
uruttaja 24.08.2005 22:37:02 | |
---|
Joo. Mä oon tänään jotenki niin vittuuntunu että tekis mieli alkaa näistäki tääl avautuu mut ehkä pidän hermoni ja tyydyn sanomaan vaan heh. Minä olen koko ajan vittuuntunut noihin ja niihin jotka tekee ilmaiseksi. |
Fuzzy Boner 24.08.2005 22:39:16 (muokattu 24.08.2005 22:40:51) | |
---|
Minä olen koko ajan vittuuntunut noihin ja niihin jotka tekee ilmaiseksi. Mä oon vittuuntunu ihan muihin juttuihin. Ehkä pitäis mennä nukkuu. noh. Ku kaikki kaput ottais politiikakseen maksaa soittajilleen parempaa liksaa nii hommat menis eteenpäin. Eli ei se oo aina se laskutushinta vaan se mitä "työläisille" maksetaan. Hinnat on tässä bisneksessä aika alhaalla. Noh, yksilöistä tää homma lähtee. KAMOON SOLISTIT/KAPUT. Alkakaa maksaa paremmin, tai joku vie teidän soittajat;) Yeah! |
isojussi 24.08.2005 23:49:15 | |
---|
...KAMOON SOLISTIT/KAPUT. Alkakaa maksaa paremmin, tai joku vie teidän soittajat;) Oot varmaan oikeilla jäljillä, mutta mä luulen, että ammattihumppakehissä Liimataiset on lopunperin survonu hinnat alas. Sun ja mun kuviot on käytännössä näihin wanhan dance kaman tsydeemeihin nähden ohan jotain muuta. Toki julkisuusarvo pätee nöissäkin. - Jos muistat, mitä se isäntä (joka muuten on entinen maajoukkuetason mäkihyppääjä ja Nykäsen kavereita - Arvaa kuka veti keikalla Matti-tsoukit) sano. Toiset - niinku sä hämähäkkimiähenä elokuvia myöten tai mä oman pienemmän ja paikallisemman on tehty töitä sen eteen. Ansaittu se julkisuus. Perkule - ei tarvii olla kummosetkaan laiturin vihkiäiset, jos vaan Koskin sanomat vetää nimen lehteen, niin taas tulee muutama keikkatilaus Jussille, että hetkahtaa. Sit on se tyrkkyosasto erikseen. Mutta se, mistä piti kirjottaa, on tapa jolla ohjelmatoimistoto myy artiteja. Oletetaan, että kukaan ei tuntis vaikka...Trio Töykeitä. Jätkät varmaan vetää tanssikeikankin niin halutessaan komeesti ja solistiks vaikka kuka. Mutta jos ei oo nimee, niin kun vaan pelitäidot on Liimataisen mielestä "riittävällä" tasolla, niin ihan mikä "Markussextetti" vaan on kalliimpi. Kyä näino! Tai sitte puhun taas pelekkee paskoo..... Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
Mutta se, mistä piti kirjottaa, on tapa jolla ohjelmatoimistoto myy artiteja. Oletetaan, että kukaan ei tuntis vaikka...Trio Töykeitä. Jätkät varmaan vetää tanssikeikankin niin halutessaan komeesti ja solistiks vaikka kuka. Mutta jos ei oo nimee, niin kun vaan pelitäidot on Liimataisen mielestä "riittävällä" tasolla, niin ihan mikä "Markussextetti" vaan on kalliimpi. Joo, mut se ei haittaa, että joku on kalliimpi. Itte asiassa tästä ei ole edes kyse. Kyse on siitä, että tuon sinun esimerkin mukaisessa tilanteessa "Töykeät" saisi kunnon palkan! Eli koville ammattilaisille oikea palkka. Kysynnän ja tarjonnan lakiahan tämä ala pitkälti noudattaa, mutta se lähtötaso pitäisi olla kunnollinen, eikös vaan? Liimataisista sen verran, että heille kuuluu sopimuksen mukainen %. Siinä ei ole mitään mukisemista. Sen sijaan sellaiset toimistot jotka ostaa toisilta toimistoilta ohjelmaa ja lisäävät bändin hintaan vaikka nyt 30%, ne pitäisi saada kuriin. Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
Sertzo S 25.08.2005 00:00:34 (muokattu 25.08.2005 00:02:59) | |
---|
Haitari! Prkle, kun myin bassokitaracombovahvistinmikseriyhdistelmäni niin halavalla keräilijälle!!! Lepäilen kaikkia epäillen!. |
isojussi 25.08.2005 00:09:14 | |
---|
....mutta se lähtötaso pitäisi olla kunnollinen, eikös vaan? Joo-o! ....Sen sijaan sellaiset toimistot jotka ostaa toisilta toimistoilta ohjelmaa ja lisäävät bändin hintaan vaikka nyt 30%, ne pitäisi saada kuriin. Quizas! Mä oon oikeesti vähän ulkona tosta Liimatais-osastosta, kun myyn ite keikkani. Ihan oon muitten kartoman varassa. Ei mua ota - oon liian kallis. Jaa paitti Niinisen Kimmo ja Fullhouse. Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
uruttaja 25.08.2005 00:18:13 | |
---|
Joo-o!
Quizas! Mä oon oikeesti vähän ulkona tosta Liimatais-osastosta, kun myyn ite keikkani. Ihan oon muitten kartoman varassa. Ei mua ota - oon liian kallis. Jaa paitti Niinisen Kimmo ja Fullhouse. Tykkäisköhän se meistä? |
isojussi 25.08.2005 00:20:13 | |
---|
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |
uruttaja 25.08.2005 00:22:12 | |
---|
Jaa Kimmo? Soita sille: www.niinkim.fi Ei toimi tuo osoite. Kerro sille meistä, Tullaan Tarttilaan tarvittaessa. |
isojussi 25.08.2005 00:26:39 (muokattu 25.08.2005 00:26:47) | |
---|
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa. |