Aihe: V*tun guitarbargains!
1 2 3 4 5 6
DaKiller
24.08.2005 21:22:18

Mitä tästä opimme? Ostakaa kamanne Suomesta. Hinnatkin ovat nykyään lähes samalla tasolla (ellei halvempiakin). Hinnoissa on Suomessa aika paljon ilmaa eli pyytää vain myyjältä tarjouksen niin yleensä hinnasta lähtee ihan mukavasti pois.

Suomesta osteassa on myös helpomi toimia, jos tulee ongelmia. Kauppiaat auttavat kyllä mielellään ongelmatilanteissa ja jos laite menee rikki, se on helppo palauttaa. Muutenkin kamat saa heti kouraan, kun lähtee liikkeestä.

Todetaan tähän vielä se, että paskapuheita ja huijatuksi tulemisen tunnetta olen tuntenut vain asioituani suomalaisissa liikkeissä. Iän karttuessa sitä oppii onneksi välttämään pahimmat karikot.
ilkkis
24.08.2005 21:22:32
Älkää nyt lyökö lyötyä.Hyvä että kerroit esimerkin huonosta palvelusta niin me muut osaamme pitää varamme.May force be with you....tai jotain
silmät kiinni ja Lennonia levariin
McNulty
24.08.2005 21:25:10
Todetaan tähän vielä se, että paskapuheita ja huijatuksi tulemisen tunnetta olen tuntenut vain asioituani suomalaisissa liikkeissä. Iän karttuessa sitä oppii onneksi välttämään pahimmat karikot.

Jep... voihan sitä saada vähän lokaa myyjiltäkin niskaansa kun kauppaan menee joku 15v sälli ja ensimmäinen kommentti on: "Joo, voi vi**u tsiigaa mitä vi**n paskaa näillä v**un dorkilla on tääl myynnis... jotai tokain rimpuloita ja englin nevahööd vahvistimia. Ei ees mitään mesaa ja bc richiä!!! v***u mitä urpoi!!!"

Siinä on kauppiaalla oikea ilo ja riemu palvella tulevia kitarasankareita :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
DaKiller
24.08.2005 21:29:41

Jep... voihan sitä saada vähän lokaa myyjiltäkin niskaansa kun kauppaan menee joku 15v sälli ja ensimmäinen kommentti on: "Joo, voi vi**u tsiigaa mitä vi**n paskaa näillä v**un dorkilla on tääl myynnis... jotai tokain rimpuloita ja englin nevahööd vahvistimia. Ei ees mitään mesaa ja bc richiä!!! v***u mitä urpoi!!!"

Kun kerran lainasit, oletan tuon kommentin olevan osoitettu meikäläiselle. Itse olen aina käyttäytynyt kohteliaasti ja harvoin edes menen liikkeeseen ilman mitään ostoaikeita. 15- vuotiaana en edes tiennyt millaisia vahvistimia maailma on pullollaan, joten en todellakaan loistanut tietämyksellä, vaan päinvastoin uskoin sinisilmäisesti kaiken mitä myyjät laitteista kertoivat..
Master of reality
24.08.2005 21:30:44
Voi lapsonen sentään... Osaatko lähettää sähköpostia ja vaikka tiedustella myyjältä että "Hey! Do you have this XXXX amp in stock yet?". Eli kannattaa kysyä ensin onko kyseistä tavaraa saatavilla.

Enkä usko että tuo kiroilu kovin kauheasti auttaa... etköhän sinä ole todistanut henkisen kypsymättömyytesi jo moneen otteeseen?

Kyllä suakin vituttais jos olisit samassa tilanteessa. Niin no edelleen siellä lukee "it takes about 2-4 weeks to get product in stock" eli ei "it takes about 4 months to get product in stock"
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Quu
24.08.2005 21:31:46

Ja oikeita, asiallisia kauppoja tekevät asiakkaat kärsivät sitten sen seurauksena näistä vi**n 15w kitara-sankaritiluttajan ;) aluista.
Osta multa floikkajammu pois. Hinta: 300e/käypä tarjous
Niskamies
24.08.2005 21:33:22
Kyllä suakin vituttais jos olisit samassa tilanteessa. Niin no edelleen siellä lukee "it takes about 2-4 weeks to get product in stock" eli ei "it takes about 4 months to get product in stock"

Miten olisi jos pirauttelisit muutamiin suomalaisiin musakauppoihin, ja tiedustelisit hintoja? Saatat yllättyä. Jos hinnat miellyttävät, niin peruutat ton tilauksen.
Virallisesti semi-pro!
Ben_D
24.08.2005 21:37:34

Eiks tonne Guitarbargainsille joudu tekeen tilisiirron? Luottokortit eivät kelpaa?
Master of reality
24.08.2005 21:38:32
eiku ihan luottokortti
McNulty
24.08.2005 21:38:57
Kyllä suakin vituttais jos olisit samassa tilanteessa.

Tottakai harmittaisi... olisin jo varmaan 3kk sitten jo peruuttanut tilauksen ja hommannut kamat muualta.

Niin no edelleen siellä lukee "it takes about 2-4 weeks to get product in stock" eli ei "it takes about 4 months to get product in stock"

Kuinka monta vanhentunutta nettisivua olet tavannut Internetin valtavassa valikoimassa? Ei osa nettikauppiaista jaksa päivittää sivujaan niin useasti kun oikeasti olisi tarvis.

Mielestäni Guitarbargains on rikkonut kauppiaan ja ostajan välistä sopimusta. Luvattua tuotetta ei ole toimitettu sovitun ajan kuluessa joten sinulla on täysi oikeus purkaa kauppa. Jos oltaisiin Suomessa niin tuollaisesta myöhästelemisestä voisi jopa hakea korvauksia :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Carpenter
24.08.2005 21:39:19 (muokattu 24.08.2005 21:39:29)
15- vuotiaana en edes tiennyt millaisia vahvistimia maailma on pullollaan, joten en todellakaan loistanut tietämyksellä, vaan päinvastoin uskoin sinisilmäisesti kaiken mitä myyjät laitteista kertoivat..

Se on kyllä totta, että musakaupassa on hyvä tietää, mitä on ostamassa ja tietää myös kilpailevien valmistajien tarjonta. Lisäksi ennen kauppaan lähtöä kannattaa tsekata, mitä tuote vaikkapa Thomanilla maksaa.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
BenGlenton
24.08.2005 21:45:47
Jos homma on maksettu luottokortilla ja tavaraa ei kuulu, niin soitto luottkuntaan ja selostaa tilanteen. Jos on luvattu 4vko toimitus aika, niin 4kk ei enää ole kohtuullinen toimitusaika.
Luottokunnan pitäisi maksaa takasin tällainen ns."huijaus". He hommaavat itselleen rahat sitten jollain tapaa.

Ei millään pahalla, mutta aika jääräpäinen olet, jos et millään suostu edes tiedustelemaan hintoja suomalaisista liikkeistä. Toki ymmärrän jos rahasi ovat jo "sisällä" tuolla guitarbargainsissa.

Itse olen jo moneen kertaan oppinut että mitään mikrofonia suurempaa ei noista ulkomaisista nettikaupoista kannata tilata.
www.supremecourtband.fi
Ben_D
24.08.2005 21:51:58

Jos homma on maksettu luottokortilla ja tavaraa ei kuulu, niin soitto luottkuntaan ja selostaa tilanteen. Jos on luvattu 4vko toimitus aika, niin 4kk ei enää ole kohtuullinen toimitusaika.
Luottokunnan pitäisi maksaa takasin tällainen ns."huijaus". He hommaavat itselleen rahat sitten jollain tapaa.

Ei millään pahalla, mutta aika jääräpäinen olet, jos et millään suostu edes tiedustelemaan hintoja suomalaisista liikkeistä. Toki ymmärrän jos rahasi ovat jo "sisällä" tuolla guitarbargainsissa.

Itse olen jo moneen kertaan oppinut että mitään mikrofonia suurempaa ei noista ulkomaisista nettikaupoista kannata tilata.

Ei liikkeet yleensä laskuta luottokorttia ennenkun tavarat ovat lähteneet.
Master of reality
24.08.2005 22:07:29
siis joo, ei otakkaan
Master of reality
24.08.2005 22:08:25

lue mun aikaisempi viesti
Quu
24.08.2005 22:19:15

Ja tähän taas sellaista, että sen kolme kertaa mitä olen T-Kaupasta tilannut;
-midikiippari & äänikortti
-Cubase SE
-Voxin pikkuwaffari ja säröspedutin

niin ei ole minkäänlaista ongelmaa ollut.
Faija on kanssa kerran tuota kauppaa käyttänyt (foni ja kitaraspedaali), eikä ollut ongelmia silläkään kertaa.
Postiennakolla on aina tilaukset hoidettu.

Näissä tapauksissahan on ollut se, että tavaraa on ollut varastossa.
Osta multa floikkajammu pois. Hinta: 300e/käypä tarjous
LO
24.08.2005 22:43:04
Huh! Uskaltaakohan tuolta Guitar Bargainsilta mitään nyt tilata... Kyselin kotimaisten kauppojen hintoja ja sanoin kyllä aivan suoraankin, että siihen ja siihen hintaan saisin. Silti jäi hinta Suomessa n. 200-300e korkeammaksi.
SirElwood
24.08.2005 22:48:35
Huh! Uskaltaakohan tuolta Guitar Bargainsilta mitään nyt tilata... Kyselin kotimaisten kauppojen hintoja ja sanoin kyllä aivan suoraankin, että siihen ja siihen hintaan saisin. Silti jäi hinta Suomessa n. 200-300e korkeammaksi.

Yritä kilpailuttaa suomalaisia liikkeitä. Jos sait nyt esim 1300€ tarjouksen, niin marssit toiseen liikkeeseen ja sanot että tän verran pitäs maksaa toisessa liikkeessä, irtooko parempaa tarjousta. Useimmiten irtoaa.
LO
24.08.2005 23:53:01 (muokattu 24.08.2005 23:53:11)
Yritä kilpailuttaa suomalaisia liikkeitä. Jos sait nyt esim 1300€ tarjouksen, niin marssit toiseen liikkeeseen ja sanot että tän verran pitäs maksaa toisessa liikkeessä, irtooko parempaa tarjousta. Useimmiten irtoaa.

Ongelmana on, että kovimman kiinnostuksen kohde Laneyn TT50 tai 100 nuppi on tilaustavaraa kaikkialla. Ainoa mista niitä taitaa saada on Levytukku.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)