Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: ENGL Savage
1 2 3 4 5 6 7
Ben_D
12.09.2004 02:00:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selailin vanhoja kirjoituksia ja tuli mieleen, että miksei täällä ole ikinä puhuttu ENGL Savage nupista? Powerball, Fireball ja Screamer kirjotuksia kyllä löytyy, mutta Savagesta ei ole mitään juttua. Onko ne jotenkin harvinaisia vai mitä? Kalleimpia ne ainakin ovat ENGL:n malleista käsittääkseni.
 
Etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash metalliin jämähtäneeseen bändiin.
tunkki
12.09.2004 02:52:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Savagea olen onnekkaasti päässyt muutamaan otteeseen kokeilemaan ja täytyy sanoa että hieman sekavan ulosannin takaa löytyy kohtuuhelposti todella upea ja todella monipuolinen särösoundi. Se kun nyt ensimmäisenä noista vehkeistä tulee etsittyä... Cleaneista ei niinkään ole tietoa, mutta noilla säädöillä varmasti löytyy vähintään tyydyttävät helinät.
 
Siinähän lisänä näitä mystisiä midi-hässäköitä joista en kitaravehkeissä tiedä juurikaan mitään.
 
Tuhannen megawatin totuus!
jagebage
12.09.2004 13:02:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni on nyt puol vuotta ollu Engl Savage 120, ja en voi muuta sanoa kuin helvetin hyvä peli. Puhdas on hyvä, mutta sen takia en tätä ostanut. Särö on paras mitä olen oman elämän aikana kuullut. Paras puoli onkin varmaan se, että särjöjä on monia erinlaisia ( 2 ns. särökanavaa). Toisella saa hyvät kasarisoundit ja toisella saa kaikkea träshistä deathiin. Jos joku miettii vahvistimen ostoa kannattaa ostaa tämä.
 
Ben_D
12.09.2004 18:57:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itelläni on nyt puol vuotta ollu Engl Savage 120, ja en voi muuta sanoa kuin helvetin hyvä peli. Puhdas on hyvä, mutta sen takia en tätä ostanut. Särö on paras mitä olen oman elämän aikana kuullut. Paras puoli onkin varmaan se, että särjöjä on monia erinlaisia ( 2 ns. särökanavaa). Toisella saa hyvät kasarisoundit ja toisella saa kaikkea träshistä deathiin. Jos joku miettii vahvistimen ostoa kannattaa ostaa tämä.
 
Mitäs eroja Powerballilla ja Savagella on soundillisesti?
 
Etsitään rumpalia 80-luvun speed/thrash bändiin. Rohkeasti yhteyttä.
askomiko
12.09.2004 19:09:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Powerball oli hullumpi, Savage paljon käyttökelpoisempi minulle. Meinasin jo joskus ostaa sen, mutta juuri ehti käytetty kone karata näpeistä. Savagen puolisäröistä en tykännyt, ahtojuntasta kyllä senkin edestä. Kai siellä joku puhdaskin oli, aika meni lähinnä hevirytyytyksestä nauttiessa.
 
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Ben_D
24.08.2005 18:24:02 (muokattu 24.08.2005 18:42:17)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonni. Savage lähti tänään Italiasta kohti meikäläisen osoitetta...Nyt vois tehdä niitä soundinäytteitäkin kunhan se saapuu loppuviikosta tai maanantaina. Mukana on joku MIDI interface. Ei hajuakaan, mikä sen tarkoitus on joten todennäköisesti sillä ei ole meikäläisellä mitään käyttöä.
 
Henkkiz
24.08.2005 20:33:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonni. Savage lähti tänään Italiasta kohti meikäläisen osoitetta...Nyt vois tehdä niitä soundinäytteitäkin kunhan se saapuu loppuviikosta tai maanantaina. Mukana on joku MIDI interface. Ei hajuakaan, mikä sen tarkoitus on joten todennäköisesti sillä ei ole meikäläisellä mitään käyttöä.
 
Mainio juttu. Saadaan vähän tietoa Savagesta. Itseäni kiinnostais kuulla jotain ääninäytteitä.
 
Ben_D
24.08.2005 20:48:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mainio juttu. Saadaan vähän tietoa Savagesta. Itseäni kiinnostais kuulla jotain ääninäytteitä.
 
Juu tuntuu olevan ainakin täällä Suomessa melkonen mysteeri toi Savage.
 
McNulty
24.08.2005 20:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu tuntuu olevan ainakin täällä Suomessa melkonen mysteeri toi Savage.
 
Eikös tuosta Savagesta ole olemassa jokin Deluxe tai Special versio myöskin? Sellaisen olen nähnyt ja kuullut, mutta en päässyt itse ronaamaan laisinkaan. Helkkaristi siitä ainakin lähti mökää. Eikös ne ole 120W nupikoita kumpainenkin? Missä tuollaista pääsee edes kyykyttään? =)
 
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Ben_D
24.08.2005 21:10:41 (muokattu 24.08.2005 21:11:31)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös tuosta Savagesta ole olemassa jokin Deluxe tai Special versio myöskin? Sellaisen olen nähnyt ja kuullut, mutta en päässyt itse ronaamaan laisinkaan. Helkkaristi siitä ainakin lähti mökää. Eikös ne ole 120W nupikoita kumpainenkin? Missä tuollaista pääsee edes kyykyttään? =)
 
Savagesta on Special Edition olemassa, mutta ei ole käsittääkseni enään tuotannossa. Siinä on ainakin eri pääteputket. Lisäksi kaikenmaailman lisäsäätimiä kuten Mesan Rectoissa eli triode vai mitä lie valitsimia. Savage Special Editionin sais Saksasta hintaan 1650 euroa kun sen listahinta on kait sellanen 3000 ecua. 120W niissä on tehoo. Tampereen Soitinkeskuksessa on perus Savage 120 nuppia testattavana.
 
askomiko
24.08.2005 21:23:54 (muokattu 24.08.2005 21:24:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se entinen Savage Special edition on ihan eri kuin se miljardikallis Special mikä on nyt. Kyselin silloin tietävämmiltä mikä on Savagen ja Savage SE:n ero, muistelen hämärästi että kuvaili Savagea rajummaksi, ja SE:tä vähän taipuisammaksi. Toiminnalliset erothan on aika pieniä. Tylyn näköisiä pelejä molemmat, vaan varsinkin Special Edition. Odotettavissa isoa soundia. Rräy. Hitsi kun oisinkin ehtinyt ostaa sen Savagen, enkä Rectoa. Mutta joku ehti ensin, kuten jo tuolla sanoinkin. Se oli Granfeltin entinen Special Edition, Musamaailmassa käytettynä silloin joskus. Vai olinkohan vaihtamassa Rectoa siihen. Emmää enää muista. Kumminnii.
 
"Don't worry, we can fix it in the mix"
"Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays we have to fix stuff in the marketing"
Ben_D
24.08.2005 21:28:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se oli Granfeltin entinen Special Edition, Musamaailmassa käytettynä silloin joskus. Vai olinkohan vaihtamassa Rectoa siihen. Emmää enää muista. Kumminnii.
 
On muuten ainut Savage, joka Musamaailmassa on ikinä ollut.
 
BenGlenton
24.08.2005 21:33:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ritchie Blackmore signature on Savage mutta suppeammilla kontrolleilla. Soundi on helvetin hyvä, rokit ja rässit irtoaa hyvin.
 
www.supremecourtband.fi
Ben_D
24.08.2005 21:35:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ritchie Blackmore signature on Savage mutta suppeammilla kontrolleilla. Soundi on helvetin hyvä, rokit ja rässit irtoaa hyvin.
 
Ja eri pääteputkilla; Savage 1 x ecc 83, 2 x 6550 ja Blackmore 1 x ecc 83, 4 x 5881. Taitaa niissä kuitenkin jotain eroo soundeissa olla. Varmaks en sano, koska en ole Blackmore mallia testannu.
 
askomiko
24.08.2005 21:42:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten ainut Savage, joka Musamaailmassa on ikinä ollut.
 
Ovvai? Eikös siellä joskus ollut tavallinenki. Emmätiä. Eiku, se tavallinen Savage oli Harmonycentraalista löytyneen Helsinkiläishemmon. Kun kyselin että onko kellään infoa savagesta, ni se kutsui kotiinsa testaamaan.
 
"Don't worry, we can fix it in the mix"
"Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays we have to fix stuff in the marketing"
Ben_D
24.08.2005 21:44:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovvai? Eikös siellä joskus ollut tavallinenki. Emmätiä. Eiku, se tavallinen Savage oli Harmonycentraalista löytyneen Helsinkiläishemmon. Kun kyselin että onko kellään infoa savagesta, ni se kutsui kotiinsa testaamaan.
 
Näin on. Musamaailman myyjältä (Wahlroos??) mä ton kuulin kun kyselin Savagen perään. Olis tilannut mulle uutena Savagen hintaan 2020 euroa kun Soitinkeskus myy laitetta hintaan 1860...
 
Mörtti
24.08.2005 22:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten ainut Savage, joka Musamaailmassa on ikinä ollut.
 
Mä ostin sen Savage Specialin silloin pois kuleksimasta Musamaailmasta. Myin sen pois jossain vaiheessa ja hommasin pelkän Savagen. Siinä oli kyllä parempi soundi mielestäni. Sekin on jo myyty ;-)
 
Ben_D
24.08.2005 22:05:07 (muokattu 24.08.2005 22:06:52)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin sen Savage Specialin silloin pois kuleksimasta Musamaailmasta. Myin sen pois jossain vaiheessa ja hommasin pelkän Savagen. Siinä oli kyllä parempi soundi mielestäni. Sekin on jo myyty ;-)
 
Miksi myit Savagen ja mihin? Olet näemmä myymässä Mesaa. Mitäs seuraavaks kun Mesa ja Savage eivät kelpaa ;)
 
Mörtti
24.08.2005 22:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi myit Savagen ja mihin?
 
Hyvät laitteet pitää laittaa kiertoon, kun niillä on aikansa leikkinyt ;-) Mä vein sen yhden bändin kämpälle Tuusulaan.
 
Ben_D
24.08.2005 22:10:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvät laitteet pitää laittaa kiertoon, kun niillä on aikansa leikkinyt ;-) Mä vein sen yhden bändin kämpälle Tuusulaan.
 
Mulla on kaiken tän vahvistimienvaihdon lopullisena päämääränä ollut Savagen hankkiminen. Kyllä valuu kuola suupielistä kun pääsen kämpillä laitteella luukuttamaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «