Aihe: Gustavson J.
1
Peki
22.05.2003 22:24:11
Kerätäänkö adressi Jukka Gustavsonin apurahan saantiin? ;) vaaditaanko siihen mitään erityistä? ja mihin se pitää lähettää?
"Jaa minä apea?" -Alfred E. Neumann
Kitaranraiskaaja
22.05.2003 22:30:33

Lahjotetaan sille kaikki 5 euroa. Rekisteröityneitä käyttäjiä täällä on n. 10 000, että eiköhän Gustavsonin äijä hetken pärjäisi, jos kaikki lahjoittaisivat, mutta niin tuskin tulisi käymään.
Sano EI lehtimyyjille.
BaariMikko
22.05.2003 22:51:22

Jotain pitäisi kyllä tehdä, ei se käy laatuun että maan kovin urkuri nojailee moppiin henkensä pitimiksi. Toisaalta sitä julkisuutta on nyt tullut vähän enemmän uuden levyn myötä, Soundikin teki jutun, joten ehkä apurahatoimikunnassa vihdoin herättäisiin?
Olipas typerä kommentti.
haukka
23.05.2003 13:07:25
Se on kyl ihan paskamaista, että ton luokan muusikko joutuu tekee siivoushommia. Ei sais kyllä olla asiat näin huonosti (edes täällä Suomessa). Mä tuun mukaan tohon rahankeruuseen... :)
Arvatkaa muuten kuka tuntee Gustavsonin henk.koht.? ;)
I believe in yesterday...Tomorrow comes when it comes.
Kitaranraiskaaja
23.05.2003 13:52:57

Arvatkaa muuten kuka tuntee Gustavsonin henk.koht.? ;)

Seppo Hovi?
Sano EI lehtimyyjille.
Lonesome
23.05.2003 14:37:12
On maamme pieni, siksi jää(kausi). Ainakin, jos on kyseessä tinkimättömän ja oman tiensä valinneen taiteilijan toimeentulo. Jäikö JG näistä apurahakuvioista sivuun jo 70-luvulla, kun hän poikkesi aikalaisistaan avoimen uskonnollisilla tilityksillään. En tiedä, mutta hänen tasoisensa ihminen olisi ansainnut taloudellisen vapauden itsensä toteuttamiseen. Jotain tarttis tehdä, se on totta. Adressi, vitonen/jeppe tms. Paitsi, että rahankeräyshän on tässä maassa yleensä virallisesti laitonta ilman jotain ihme lupia! Huh, huh.

Hienoa on kuitenkin se, että Jukan musiikki on taas esillä ja juuri nuoremmatkin ovat hänet löytäneet. Teissä on tulevaisuus! Fossiilina en voi unohtaa Wigwamia TV:ssä 70-luvun alussa (ääniraita mukana onneksi Fresh Garbagella). Siinä oli Losing Holdissa lapselle ihmettelemistä. Sen jälkeen kommentit kaikkien suomalaisten muusikoitten surkeudesta verrattuna ulkomaisiin ovatkin nostaneet lähinnä verenpainetta.

Enhän minäkään ole jaksanut miehen tekemisiä kaikkia näitä vuosia seurata ja tukea. Sen häpeäkseni tunnustan. Mutta jospa se tästä taas lähtisi...
"I've Got The Rock'n'Rolls Again"
haukka
23.05.2003 19:46:56

Seppo Hovi?

No varmaan sekin. Ja minä.
I believe in yesterday...Tomorrow comes when it comes.
deevee
29.05.2003 22:57:18
Kerätäänkö adressi Jukka Gustavsonin apurahan saantiin? ;)

Kuka mitä häh?
Kyllä sä tajusit. Älä ala enää...
hörhö
29.05.2003 23:15:27

Pitäisi varmaan selvitellä, että mikä apuraha hänelle myönnettäisiin ja miltä taholta. Kaikkea ei voi saada ympärivuotisesti. Adressi olisi kyllä hieno juttu, kunhan tietäisi, mitä avustusta varten.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E Rautavaara
Notefix
29.05.2003 23:32:03 (muokattu 29.05.2003 23:32:14)

Mä voisin kyllä tehdä adressin monellekin tuntemalleni muusikolle, sen verran huonosti monella menee. Taas kuullut liikaa juttuja muusikon elämästä Suomessa :(
sormunen
30.05.2003 00:15:13
Pitäisi varmaan selvitellä, että mikä apuraha hänelle myönnettäisiin ja miltä taholta. Kaikkea ei voi saada ympärivuotisesti. Adressi olisi kyllä hieno juttu, kunhan tietäisi, mitä avustusta varten.

Esim. valtion taidetoimikunnalta olisko säveltaiteen jaos. Se elin myöntää 1/2-5 vuotisia työskentelyapurahoja. Ne eivät siis ole tilitettäviä eli sidoksissa johonkin projektiin, mutta niitäkin pitää ihan itse anoa. Eiköhän Gustavsonin perhe ne mahdollisuudet tiedä että kannattanee varmistaa, että kyseessä ei ole oma valinta. Jos kumminkin joku adressi tulee, sen ihan ilomielellä allekirjoitan.
isojussi
30.05.2003 07:54:36
Aika erikoista, että jos kerran on niin helevetin hyvä urkuri, niin miksei löydy soitettavaa - vai valkkaako liikaa?

En tarkoita etteikö olisi taitava. En oikein tunne tapausta hyvin, mutta ymmärtääkseni on jazz-puolen hemmoja. Pitäiskö olla kuitenkin joku "leipäorkesterikin".....
Osta mut - ma olen kaupan!
sormunen
30.05.2003 10:33:21
Aika erikoista, että jos kerran on niin helevetin hyvä urkuri, niin miksei löydy soitettavaa - vai valkkaako liikaa?

En tarkoita etteikö olisi taitava. En oikein tunne tapausta hyvin, mutta ymmärtääkseni on jazz-puolen hemmoja. Pitäiskö olla kuitenkin joku "leipäorkesterikin".....

JG ei ole mikään musikantti.
isojussi
30.05.2003 11:22:21
JG ei ole mikään musikantti.

??
Osta mut - ma olen kaupan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)