Manicci 19.08.2005 17:45:35 | |
---|
Tarvisin nyt jotain auttavaa vinkkiä. kun koitan virittää tuota kitaraani (strato&kelluva talla, ei kielilukkoja tms) niin en saa sitä mitenkään vireeseen. Onko tähän jotain erityistä keinoa? ainakun väännän jonkun kielen vireeseen niin toisen vire laskee/nousee ja tätä jatkuu ikuisuuksiin Rock'n'Roll nousee |
mhaarala 19.08.2005 17:48:51 | |
---|
Jatkat kärsivällisesti tarpeeksi pitkään, niin saat sen vireeseen. Kelluvatallaisen kitaran virittäminen on aikaavievää, eikä sitä voi auttaa ellei blokkaa tallaa jotenkin. Eipä tuo minua ole kylläkään haitannut... |
Manicci 19.08.2005 17:49:51 | |
---|
Jatkat kärsivällisesti tarpeeksi pitkään, niin saat sen vireeseen. Kelluvatallaisen kitaran virittäminen on aikaavievää, eikä sitä voi auttaa ellei blokkaa tallaa jotenkin. Eipä tuo minua ole kylläkään haitannut... Ok, kiitos. näin vähän kuvittelinkin vaan asian olevan Rock'n'Roll nousee |
LaXu 19.08.2005 17:54:26 | |
---|
ne pitää tasapainotella. Yleensä kannattaa virittää yksi kieli ihan himpun verran ylävireeseen ja sitten kun virittää viereisen (alavireisen) kielen, niin molemmat kielet ovat vireessä. Yleensä itse viritän jotakuinkin näin: Ensin molemmat E-kielet vireeseen. Sitten A ja B. Tarkistetaan E-kielet. Sitten D ja G ja tarkistetaan muut kielet. Tuota kun jatkaa tarpeeksi kauan niin on kitara vireessä. |
Manicci 19.08.2005 18:03:30 | |
---|
Tuon "tasapainottelun" huomasin itsekin että niinhän se menee. rupee vire löytymään pikkuhiljaa juu.. Rock'n'Roll nousee |
Carr 24.08.2005 19:20:19 | |
---|
Mulla on toi sama ongelma, mutta sitten kun on saanut kielet jotenkuten vireeseen niin huomaan että talla on noussut todella ylös, koska on vaan kiristellyt ja kiristellyt kieliä. Pitääkö alussa talla laskea valmiiksi alas vai miten tuon nousemisen saisi estettyä? |
Velli 24.08.2005 20:13:23 | |
---|
Mulla on toi sama ongelma, mutta sitten kun on saanut kielet jotenkuten vireeseen niin huomaan että talla on noussut todella ylös, koska on vaan kiristellyt ja kiristellyt kieliä. Pitääkö alussa talla laskea valmiiksi alas vai miten tuon nousemisen saisi estettyä? Lisäät tallalle jousia tai kiristät jo olemassa olevia yksilöitä. |
Carr 24.08.2005 20:29:15 | |
---|
Tarvitseeko kieliä ottaa pois jos kiristää tallaa ja kuinka paljon sitä uskaltaa kiristää ettei mene pilalle? |
Feggy 24.08.2005 20:31:53 | |
---|
Tarvitseeko kieliä ottaa pois jos kiristää tallaa ja kuinka paljon sitä uskaltaa kiristää ettei mene pilalle? Löysäät vaan kielet ja kiristät vähän kerrassaan. Sitten virität kitaran ja kokeilet uudelleen niin kauan kunnes on sopiva. |
Tarvitseeko kieliä ottaa pois jos kiristää tallaa ja kuinka paljon sitä uskaltaa kiristää ettei mene pilalle? Ei tarvitse ottaa kieliä pois, löysää ne vain ennen jousien kiristämistä. Jos se talla on TODELLA ylhäällä, niin kannattaa lisätä yksi jousi, mutta jos se on vain reilusti koholla, niin silloin voit surutta ruuvata kireämmälle. Ei se pilalle mene, missään tapauksessa. Kammen käytöstä vain tulee hankalaa jos kiristät sen todella kireälle liian vähällä jousimäärällä. |
McNulty 24.08.2005 21:09:04 | |
---|
Ja jos se talla ponkaisee itsensä liian ylös (jos käyttää esim. paksumpaa kielisettiä) niin sieltä takaa kannen alta kiristää jousia... Silloin kielten aiheuttama veto saa vastaansa hieman jykevämpää vastavetoa :) "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
juhist 24.08.2005 21:56:22 | |
---|
Mulla on toi sama ongelma, mutta sitten kun on saanut kielet jotenkuten vireeseen niin huomaan että talla on noussut todella ylös, koska on vaan kiristellyt ja kiristellyt kieliä. Pitääkö alussa talla laskea valmiiksi alas vai miten tuon nousemisen saisi estettyä? Mä oon tehnyt tossa tilanteessa niin, että löysään jokaista kieltä sieltä viritysnupeista vaik puoli kierrosta. Mulla ainakin toimii niin et kun kaikkia on löysätty niin kielet on samassa vireessä mut talla on laskenut. |
Carr 24.08.2005 23:03:01 | |
---|
Joo kiitos neuvoista :) |