Aihe: V*tun guitarbargains!
1 2 3 4 5 6
Super-Jari
24.08.2005 19:49:04
ensinnäkin oulussa niitä ei enää ole, ja toiseksi mä en halua maksaa 300 e enemmän

Ohoh. Eipä muuten olekkaan.

Olisit saanut Oulusta halvemmalla.
Super-Jari
24.08.2005 19:52:17
Vähän asian vierestä mutta itse olin ostamassa Englin Thunderia, joko comboa tai nuppia pari viikkoa sitten ja tilaus oli jo Thomanilla vetämässä kun näytti nuppia olevan varastossa mutta sitten ilmenikin että kesälomat pukkas ja varastosaldo näyttikin miinusta.
Ja pointtina on tässä se että jo pelkästään soittokierroksella suomalaisiin musiikkikauppoihin hinta tippui alle T-kaupan hintojen kun mainitsi kaupan olevan rahat-heti-käteen-eikä-mitään-vaihtolaitteita. Eli ne nettisivuilla olevat hinnat on toodella viitteellisiä. Luuri korvaan ja soittamaan.

Tosin itse päädyin Englin Screameriin ja Z-5 pedaaliin jotka sain käytettynä (omasta mielestä) erittäin hyvään hintaan.

Ite oon huomannu että ei tarvi edes rahoja-heti-käteen-eikä-mitään-vaihtolaitteita niin hinnat on silti alle T-kaupan.

Noh, kukin tavallaan.
tommi_899
24.08.2005 19:53:36

Mulla samainen tilanne. Tässä erässä, mikä 15.8. jo piti tulla (mutta ei tullutkaan), olisi ilmeisesti kaapit meille molemmille tulossa. Kaikki on kiinni nyt tavarantoimittajasta. Olisi ensi viikolla kaapille tarvetta..

en jaksa uskoa että ensiviikoksi tulisi, mullekkin lupailivat että tossa 15.8 erässä pitäisi tulla
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä?
Ben_D
24.08.2005 20:10:29 (muokattu 24.08.2005 20:10:47)

ensinnäkin oulussa niitä ei enää ole, ja toiseksi mä en halua maksaa 300 e enemmän

Ja kolmanneksi näistä tavaroista ei yleensä makseta sitä hintaa, mikä lapussa lukee.
Master of reality
24.08.2005 20:19:31
kestää 2-4 vko saada ne varastoon. ja sitten n. vko toimitus. nyt on mennyt yli 4 kk eikä oo vieläkään varastossa
Rock´n´Roll ain't noise pollution!
Master of reality
24.08.2005 20:21:26
Ja kolmanneksi näistä tavaroista ei yleensä makseta sitä hintaa, mikä lapussa lukee.

Vittu jos mä soitan jonnekki liikkeeseen ja sanon että mä haluun nupin ja kaapin hintaan 1912 e niin jotenkin tuntuu ettei myy
McNulty
24.08.2005 20:32:29
Lisää tarinoita siitä miksi en tilaile ulkomailta... kotimaasta kun saa vielä kaikenlisäksi halvemmalla. Tässä pari esimerkkiä:

Epiphone LP Standard+ - 418e (t-kauppa) / 400e (suomesta)
DigiTech DigiDelay - 85e (t-kauppa) / 82e (suomesta)
Ibanez TS808 - 209e (t-kauppa) / 179e (suomesta)

Kyllä pikkasen pitää olla vihainen kotimaisille myyjille ja liikkeille jollei heidän kanssa pysty käymään kauppoja.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
McNulty
24.08.2005 20:34:35
Vittu jos mä soitan jonnekki liikkeeseen ja sanon että mä haluun nupin ja kaapin hintaan 1912 e niin jotenkin tuntuu ettei myy

Soita vaan... mutta liikkeessä huomaat ettei sun tartte maksaa 200e toimituskuluja kuten guitarbargainsin kanssa. Totesin tuon itse kun katselin skebojen hintoja. Olihan ne hinnat alhaiset mutta toimitus Suomeen olisi maksanut 80e. Kovin on hurjaa menoa...
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Ben_D
24.08.2005 20:37:08 (muokattu 24.08.2005 20:38:09)

Juu-u. Thomannilla nuppi+kaappi 1926€ (tietysti postit päälle); erotus hurjat 14 ecua ja tohon hintaan lähtee ihan varmasti Suomestakin. . No...ehkä ens jouluksi GuitarBargainsilta.

Kyllähän se niin on, että noista vekottimista alkaa kummasti hinta tippumaan kun alkaa vihjailemaan ulkomailta tilaamisesta. Esimerkki Krank...Musamaailma 1790€, Musikantti 1500€...Mutta ihan miten vaan.
McNulty
24.08.2005 20:41:15
Juu-u. Thomannilla nuppi+kaappi 1926€ (tietysti postit päälle); erotus hurjat 14 ecua ja tohon hintaan lähtee ihan varmasti Suomestakin. . No...ehkä ens jouluksi GuitarBargainsilta.

Kyllähän se niin on, että noista vekottimista alkaa kummasti hinta tippumaan kun alkaa vihjailemaan ulkomailta tilaamisesta. Esimerkki Krank...Musamaailma 1790€, Musikantti 1500€...Mutta ihan miten vaan.

Juuri näin... kannattaa todellakin kilpailuttaa kotimaisiakin ennenkö lähtee jostain belgiasta asti tilaileen kamoja. Hauskinta olisi se, kun saat kamat ja sitten niissä 6kk jälkeen ilmeneekin jotain vikaa. Varmaa on se ettei kotimainen maahantuoja halua koskeakaan siihen koska sitä ei ole heidän kauttaan ostettu... eli pääset lähetteleen takasin Belgiaan ja taas menee useita unettomia öitä sen kanssa että milloin saa takaisin :))
DaKiller
24.08.2005 21:01:33

Tästä päästiinkiin asian ytimeen. Muistan ajan ennen tomppaa jolloin hinnat olivat kotimaassa ihan mitä myyjät itse halusivat. Jolloin meitä raukkoja k*stiin raakasti silmään. Nykyään heidän on pakko pitää silmällä esim. vaikka tuon tompan hintoja. Pelkästään positiivinen asia, että tarjonta on kasvanut. Näin kuluttajan näkökulmasta.
Master of reality
24.08.2005 21:12:22

tuota... se malli on 6505+ eli yhteensä 2194 e + kulut thomannilta. guitarbargainsilta 1912 e kulujen ja alvien kanssa. tuskinpa suomessa kukaan oikeasti 300 e tiputtaa hintaa.
Ben_D
24.08.2005 21:13:47

tuota... se malli on 6505+ eli yhteensä 2194 e + kulut thomannilta. guitarbargainsilta 1912 e kulujen ja alvien kanssa. tuskinpa suomessa kukaan oikeasti 300 e tiputtaa hintaa.

Ei ehkä 300:aa, mutta veikkaisin lähtevän hintaan 1950-2000 euroa. Ostatko mielummin 50-100 euroa kalliimmalla vai odotat puoli vuotta?
Master of reality
24.08.2005 21:14:36
Ja sitäpaitsi turhaan tässä on selittää "olisit ostanut suomesta" sillon kun mä ton tilasin niin sen olis pitänyt tulla viimeistään kesäkuun puolessa välissä. Suomeen niitä tuodaan vasta nytten eikä kaikissa kaupoissa edes ole. Niinpä silloin ajattelin että saan vahvarin hyvään hintaan ja jo alkukesästä. toisin sitten kävi...
McNulty
24.08.2005 21:17:10
Ja sitäpaitsi turhaan tässä on selittää "olisit ostanut suomesta" sillon kun mä ton tilasin niin sen olis pitänyt tulla viimeistään kesäkuun puolessa välissä. Suomeen niitä tuodaan vasta nytten eikä kaikissa kaupoissa edes ole. Niinpä silloin ajattelin että saan vahvarin hyvään hintaan ja jo alkukesästä. toisin sitten kävi...

Ota huomioon että nuo "nettikaupat" myyvät paljon sellaista tavaraa joita heillä ei ole varastossa. Ei oikeastaan sen aikaisemmin kuin Suomessakaan. Esimerkkinä voidaan ottaa nuo Behringerin pikkuspedut joita jo löytyy Thomannin sivuilta hintaan 19,90e... Eipä niitä silti saa sieltä vaikka kuinka olisi mahdollista tilata.
Master of reality
24.08.2005 21:18:25
niin no vitustako mä tiesin että niillä kestää puol vuotta vaikka sivuilla lukee 2-4 vko!
Carpenter
24.08.2005 21:18:37
Mitä tästä opimme? Ostakaa kamanne Suomesta. Hinnatkin ovat nykyään lähes samalla tasolla (ellei halvempiakin). Hinnoissa on Suomessa aika paljon ilmaa eli pyytää vain myyjältä tarjouksen niin yleensä hinnasta lähtee ihan mukavasti pois.

Suomesta osteassa on myös helpomi toimia, jos tulee ongelmia. Kauppiaat auttavat kyllä mielellään ongelmatilanteissa ja jos laite menee rikki, se on helppo palauttaa. Muutenkin kamat saa heti kouraan, kun lähtee liikkeestä.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Dr. Muff
24.08.2005 21:19:33

No 270€ tippui lähes tonnin halvemman vahvistimen hinta kun tinkasin. Olisi varmaan tippunut 300€kin mutta tasasummiin on kivampi tingata. Eli 240€ halvemmalla lähti Suomesta kuin Thomannilta. Takuukorjauksetkin olisi onnistunut kotikaupungissa, vaan eipä ole ollut tarvetta.
Tuumasta toiseen.
McNulty
24.08.2005 21:20:43
niin no vitustako mä tiesin että niillä kestää puol vuotta vaikka sivuilla lukee 2-4 vko!

Voi lapsonen sentään... Osaatko lähettää sähköpostia ja vaikka tiedustella myyjältä että "Hey! Do you have this XXXX amp in stock yet?". Eli kannattaa kysyä ensin onko kyseistä tavaraa saatavilla.

Enkä usko että tuo kiroilu kovin kauheasti auttaa... etköhän sinä ole todistanut henkisen kypsymättömyytesi jo moneen otteeseen?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)