Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hector
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Stain
24.08.2005 18:50:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääkö kukaan tämän suomalaisen muusikon tuotannosta? Kuuntelin Herra Mirandos-levyn hittikipaleita vinyyliltä jo lapsena, mutta nyt hiljattain löysin levyn uudelleen ja huomasin että on muuten melkoisen hieno teos. Salaperäisiä aiheita ja outoja sanoituksia. Aloitusraita on ahdistava ja tunnelma muutenkin skitsofreeninen. Kuka ihme on Mirandos? Levyn kannet ovat myöskin mahtavat, hieno hautausmaa-teema.
 
En tunne miehen muuta tuotantoa, voi olla että seassa on myös paljon kuraa. Herra Mirandoksen perusteella ainakin voisi sanoa, että mies on ollut aikansa "taiteilija", verrattuna esim. muihin 70-luvun muusikoihin.
 
We had some good times But they're gone The winter's comin' on Summer's almost gone
Mechanizm
24.08.2005 19:05:59 (muokattu 24.08.2005 19:21:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä pidän vaikkakaan en levyistä omista kuin Euroopan, Yhtenä iltana, Kadonneet lapset ja Salaisuuksien talon.
Hemmetin paljon hienoja biisejä joista yleensä radiossa kuulee vain ne muutamat kuluneet.
Itselleni Hectorin melankolisuus ja nostalgiointi lienevät ne syyt miksi tykkään niin kovasti.
Sanoittajana mies on kyllä loistava, ja musiikistakin suurin osa toimii. Niistä humoristisimmista veisuista en niinkään välitä.
 
e: niin tuossa on vielä linkki hyville sivuille, vaikkakaan niitä ei enään päivitetä
http://hectorsivut.urli.net/
 
My Mojo Ain't Workin No More
Feggy
24.08.2005 19:16:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä vain. Herra Mirandos, Liisa Pien, Kadonneet Lapset, Hectorock ja Nostalgia ovat suomirockin merkkipaaluja.
carnation
24.08.2005 19:23:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieno tekstittäjä ja biisintekijä jonka polveilevassa tuotannossa on muutakin kuin pelkkiä koko kansan ikivihreitä (Juodaan viinaa, Lumi teki enkelin eteiseen jne.). Jopa pienoisia progesävyjä viljelevät Herra Mirandos, Hectorock 1, Liisa Pien ja Eurooppa edustavat minun mielestäni Hectorin tuotannon timanttisinta kärkeä. Vielä toistamiseen täytyy sanoa, että tekstittäjänä mies on aivan uskomattoman hyvä. Raavas mieskin liikuttuu Hectorin lyriikoista.
 
"Etsin itseäni, mmm."
el Bastardo
24.08.2005 19:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän väliin Hector-noviisin kysymys:
 
Missä biisissä lauletaan "laivan kapteeni muistuttaa vanhenevaa apinaa"? Sellainen huumorirenkutus, videossa Hra Harma on pyörätuolissa.
 
Mechanizm
24.08.2005 19:45:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä biisissä lauletaan "laivan kapteeni muistuttaa vanhenevaa apinaa"? Sellainen huumorirenkutus, videossa Hra Harma on pyörätuolissa.
 
Ota yhteyttä apinaan.
 
My Mojo Ain't Workin No More
Deep Shadow
24.08.2005 20:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää tykkään. En tosin yhtäkään levyä omista, mutta on noita lainassa ollut. Täytyisi kai ostaakin noita hyllyyn. Varsin paljon hienoja kappaleita.
 
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Bella Italia #15
Suhteettomat Toverit #2
Aerodactev
24.08.2005 20:07:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutamat käännökset ois saanut jäädä tekemättä, muuten ok.
 
Long = progressive = good
bonsaicat
24.08.2005 20:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko myöntää, että tykkään. Johtuneeko siitä, että meillä kotona kuunneltiin Hectoria, kun olin pieni. Eli enemmän tai vähemmän nostalgiapuuskassa tulee kuunneltua. Olin viime talvena myös katsomassa livenä(äidin kanssa, totta kai), mutta Tapiolasali paikkana ei ollut kovin tunnelmallinen.... :D
 
"I enjoy looking like a tart and thinking like a politician" -Pj Harvey
PsychedelicWarlord
24.08.2005 20:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäisin mukaan myös Yhtenä iltana -levyn.Mikä oli muuten se Kadonneet lapset -levyn eka(?) biisi jolla Hasse Walli soitti soolon? Tuttu ja hieno biisi vaan kun muisti teki papalle tepposet...
 
Space is deep
Mechanizm
24.08.2005 20:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lisäisin mukaan myös Yhtenä iltana -levyn.Mikä oli muuten se Kadonneet lapset -levyn eka(?) biisi jolla Hasse Walli soitti soolon? Tuttu ja hieno biisi vaan kun muisti teki papalle tepposet...
 
Tuulisina öinä? Hieno biisi.
 
My Mojo Ain't Workin No More
PsychedelicWarlord
24.08.2005 20:51:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuulisina öinä? Hieno biisi.
 
Just se.Hieno biisi todellakin.Monilla (ainakin minulla) oli aluksi ennakoluuloja Hectoria kohtaan kun soittajatuttava sitä suositteli.Ajattelin ,että se on liian iskelmää.
 
Olin täysin väärässä.Yksi Suomen parhaita biisintekijöitä ja se usein mainittu pateettisuus ei loppujen lopuksi paljoa häiritse.
 
Space is deep
PsychedelicWarlord
24.08.2005 20:56:24 (muokattu 24.08.2005 20:59:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Salaperäisiä aiheita ja outoja sanoituksia. Aloitusraita on ahdistava ja tunnelma muutenkin skitsofreeninen. Kuka ihme on Mirandos? Levyn kannet ovat myöskin mahtavat, hieno hautausmaa-teema.
 
Mirandos -levyllähän oli mukana Jorma Elovaara joka Hectorin käsittääkseni näihin "mystisiin" aiheisiin tutustutti.Olis muuten mukava jos löytyis vieläkin Suomesta bändi joka laulaisi suomeksi näistä aiheista.
 
Itse olen joskus leikitellyt "suomenkielinen Hawkwind" -ajatuksella. "Psykedeeliset sotaherrat"..hmm..
 
Space is deep
BGH
24.08.2005 21:06:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni Ei selityksiä-levyllä on paljon sitä samaa 70-luvun fiilistä josta Hectorin musassa pidän.
Juodaan viinaa kappaleen versio sopii loistavasti valomerkin
jälkeen laskuhumalassa laulettavaksi kun alkuperäinen
versio on alkuillalle.
 
PsychedelicWarlord
24.08.2005 21:17:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni Ei selityksiä-levyllä on paljon sitä samaa 70-luvun fiilistä josta Hectorin musassa pidän.
Juodaan viinaa kappaleen versio sopii loistavasti valomerkin
jälkeen laskuhumalassa laulettavaksi kun alkuperäinen
versio on alkuillalle.

 
Joo.Joskus tuli kuunneltua tuota Tuulisina öinä -biisiä viiniä syysillassa samalla naukkaillen.Hieno fiilishän siinä oli.
 
Space is deep
texjazz
24.08.2005 21:29:02
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekikö Hector Alice Cooperin Only Woman Bleed suomeksi? Vai mitä minä oikein muistelen?
 
carnation
24.08.2005 21:38:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tekikö Hector Alice Cooperin Only Woman Bleed suomeksi? Vai mitä minä oikein muistelen?
 
Kyllä teki, kappaleen suomenkielinen nimi on "Nainen yksin on". Löytyy levyltä Kadonneet Lapset.
 
"Etsin itseäni, mmm."
Heissi
24.08.2005 21:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko myöntää, että tykkään. Johtuneeko siitä, että meillä kotona kuunneltiin Hectoria, kun olin pieni. Eli enemmän tai vähemmän nostalgiapuuskassa tulee kuunneltua.
 
Sama. Hector on ensimmäistä "aikuisten musaa" mitä olen alkanut kuuntelemaan. Jo alle kouluikäisenä mulla oli muistaakseni toistakymmentä kasetillista Hectoria nauhoitettuna äipän levyiltä. Nyt ei ole ainuttakaan levyä, mutta pitäis varmaan hankkia. Tai ainakin kaivaa ne kasetit naftaliinista. Hienoja tsipaleita rutkasti.
 
Sitä mä en ihan tajunnut miks se lähti niiden pellejen mukaan siihen Mestari-juttuun. Noh, kai siitä hyvin fyrkkaa ainakin tuli.
 
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
Enokkio - Enotionaalinen yhtye.
texjazz
24.08.2005 21:42:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä teki, kappaleen suomenkielinen nimi on "Nainen yksin on". Löytyy levyltä Kadonneet Lapset.
 
Sitä epäilin, mutta käytyäni Hectorin kotisivuilla, biisilistassa ko. veisun kohdalla ei mainittu tekijää. Komea biisi muuten Alicelta!
 
pkangas
25.08.2005 10:37:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Hector on ihan suomirokin ykkönen.
 
Parhaat levyt mielestäni:
 
Nostalgia
Herra Mirandos
Hectorock I
Liisa pien
Kadonneet lapset
Eurooppa
Varjot ja lakanat
Yhtenä iltana
Salaisuuksien talo
 
- Minä tein leskenlehdistä voita...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «