superfly 24.05.2003 14:31:32 (muokattu 24.05.2003 14:31:45) | |
---|
Tuommosen combon ostin ja haluaisin teiltä muilta onnellisilta omistajilta vinkkejä. Puhtaat soundit olivat aivan loistavia ja olen tietoinen, että tuo laite ei mikään säröhirmu olekaan.Tuossa kuitenkin pari kiperää kysymystä liittyen säröstelyyn: - Otatteko "kevytrososärön" vahvistimista vai pedaalista? Mikä pedaali? - Sama kysymys liidisäröstä. - Sitten pitäisi vielä saada hieman rokimpi komppisärö? Pedaali vai ei? Mikä pedaali? - Saako Suomesta hankittua sinne taakse sitä metalliritilää, joka suojaa putkia? Tubeguard taisi olla nimeltään. Kokeilin kaikennäköisiä yhdistelmiä vanhalla Ibanezin Overdrive 2:lla ja Bossin OS-2:lla, mutta ei ainakaan vielä löytynyt oikeita säätöjä. Kiitoksia näin etukäteen vastauksista. Harppu on alaston piano |
aivokasvain 24.05.2003 22:27:21 | |
---|
- Otatteko "kevytrososärön" vahvistimista vai pedaalista? Mikä pedaali? - Sama kysymys liidisäröstä. - Sitten pitäisi vielä saada hieman rokimpi komppisärö? Pedaali vai ei? Mikä pedaali?
Oon ottanut Classicin kanssa kaikki säröt vanhasta Toneworksista. Kyllähän Classicista voisi periaatteessa ottaa nuo kevyemmät säröt, mutta mulla ei ole footswitchiä ja olen ollut ihan tyytyväinen soudeihin tähän mennessä.
- Saako Suomesta hankittua sinne taakse sitä metalliritilää, joka suojaa putkia? Tubeguard taisi olla nimeltään.
En usko, että sitä tarvii... Tietty, jos joutuu paljon roudaamaan.
|
Circles 24.05.2003 22:46:40 | |
---|
Mulla on toi Classic 30. Komppisärön ja soolosärön otan erillisestä pedaalista, Bossin Ds-1. Tollasta kevyempää säröä en juurikaan käytä, mutta jos käytän, niin otan sen vahvistimesta. Kitarana on Tokain LesPauli, jossa tallassa Emg-81. Minä ainakin suosittelen tuota bossia, se on hyvä ja halpa. Vaikka kitarassani onkin tuo Emg-81, niin siltikään vahvistimen säröstä ei saa tarpeeksi sitä. Varmaankin saisi, jos noita putkia vaihtelisi. "Dream on, dream on, voit silmät sulkee". |
Jurza 25.05.2003 10:30:29 | |
---|
- Otatteko "kevytrososärön" vahvistimista vai pedaalista? Mikä pedaali? Mun mielestä toi vahvistimen oma särökanava on tosi hyvä tohon tarkotukseen. Pistän Pre-ampin sinne 5-6 paikkeille ja sitte tota mä vielä tarvittaessa boostaan Ibanezin vanhalla Metal Screamer-pedaalilla (vastaa käytännössä Tube Screameria). Aikaisemmin otin särön pelkästään tosta pedaalista, mutta mun mielestä toi toimii näin paremmin. "Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan |
superfly 28.05.2003 12:39:32 | |
---|
Hain kaupasta muutaman pedaalin testiin ja totesin, että ei niistä mikään kuulosta yhtä hyvältä kuin tuo vanha Ibanez Overdrive 2. Kokeilin noita Marshalleja ja tuubikirkujia. Tämmöseen setuppiin päädyin. -Koska vahvistimen oma särökanava kuulosta tuohon komppisäröön hyvin sopivalta, päätin käyttää sitä. - Liidit irtosivat parhaiten samasta kanavasta samoilla säädöillä, mutta Overdrive 2 vielä väliin buustaamaan ääntä. - Kevyt rosot irtoavat sitten tuosta Bossin OS-2:sta ihan kelvolliset käyttäen puhdasta kanavaa vahvarista. Harppu on alaston piano |
dsp drv 28.05.2003 12:42:18 | |
---|
Mä olen pari kertaa tilittänyt jo tästä asiasta, eli ei tuon C30en kanssa oikein säröt tunnu toimivan (tai ainakin vahvistimen omat säröt on paremmat) muuten kuin pelkkänä boostina ...searchillä löytyy varmaan lista mitä olen kokeillut... |
superfly 28.05.2003 12:51:08 | |
---|
Mä olen pari kertaa tilittänyt jo tästä asiasta, eli ei tuon C30en kanssa oikein säröt tunnu toimivan (tai ainakin vahvistimen omat säröt on paremmat) muuten kuin pelkkänä boostina ...searchillä löytyy varmaan lista mitä olen kokeillut... Jep, mä olen kokeillut nyt kahdeksaa säröstintä jo tuon kanssa. Mikään ei toimi, eli kompromissejä on tehtävä. Ehkä lisäkaappi auttais. Oliko kellään tietoa myydäänkö Suomessa sitä Classicin lisäkaappia, missä on nuo värisävyt sunmuut kohdallaan? Harppu on alaston piano |
Bluesmies 28.05.2003 13:39:00 | |
---|
Onko noi peavey delta bluesin säröt samanlaiset ku tossa classic 30:ssä? Mullontele. |
dsp drv 28.05.2003 13:58:01 | |
---|
Onko noi peavey delta bluesin säröt samanlaiset ku tossa classic 30:ssä? Käsittääkseni kummassakin on vahvistinpuoli samanlainen, paitsi että DBssä on tremolo. |
Bluesmies 28.05.2003 23:21:28 | |
---|
Käsittääkseni kummassakin on vahvistinpuoli samanlainen, paitsi että DBssä on tremolo. Eli periaatteessa sama vahvistin?
Mullontele. |
Bluesmies 29.05.2003 13:23:11 | |
---|
Ja entä miten toi delta blues toimii säröpolkimien kanssa? Mullontele. |
Unohdin mainita, että käytän tuon vahvistimen kanssa apua marshallin lisäkaappia, jossa on 1#12" elementti. Se tuo selvästi lisää alapäätä ja tukevuutta soundiin, joten luulenpa, että lisäkaapista olisi apua ongelmaasi. "Dream on, dream on, voit silmät sulkee". |
J-R 30.05.2003 00:53:19 | |
---|
Ja entä miten toi delta blues toimii säröpolkimien kanssa?
On ollu säröstinspedu pääasiassa toimettomana kun tuon DB:n oma särö/overdrive toimii sen verta hyvin. Joskus poppisoitoissa käytän Maxonia(OD 820) kun tekee mieli hiukan kompressoidumpaa saundia.
|
mikko1 30.05.2003 08:06:51 | |
---|
missä noita peaveyn kyseisiä vahvistimia myydään ja paljon ne maksavat? kiitos. no joo... |
Jusstus 30.05.2003 13:10:52 | |
---|
missä noita peaveyn kyseisiä vahvistimia myydään ja paljon ne maksavat? kiitos. Aika usein käytettynä noita löytää. Viimeksi oon nähnyt Huttusella ja Musamaailmassa. Saksassa maksavat uutena kai jotain reilut 600e, joten hinta kannattaa suhteuttaa siihen. Käytettynä pyörivät varmaan siinä 500-600e:n hinnoissa. Kyllä alle 500e:n pitäisi lähteä, varsinkin jos yksityiseltä ostaa. "These go to eleven.." |
superfly 30.05.2003 13:17:57 | |
---|
Itse M.netin torilta löysin ihan uutta vastaavan, hinta 400 euroa. Harppu on alaston piano |
Circles 30.05.2003 18:10:06 | |
---|
Ostin huuto.netistä 350 €urolla. Ihan uudenveroinen peli oli. "Dream on, dream on, voit silmät sulkee". |
mikko1 30.05.2003 20:47:35 | |
---|
vaikuttaa ihan hyvältä peliltä kun aina kitaratunneilla tollasella soitan...en kyllä sitten tiiä särösoundeista... no joo... |
superfly 30.05.2003 21:15:03 | |
---|
vaikuttaa ihan hyvältä peliltä kun aina kitaratunneilla tollasella soitan...en kyllä sitten tiiä särösoundeista... Nyt muutaman päivän ankaran potikoiden vääntämisen ja pedaalien kanssa pelleilyn jälkeen olen ilokseni alkanut löytää jopa kelpo särösoundia sieltä. Ei mitään ostoskeskusmetallisoundeja vaan ihan ihan perinteset klassiset rock/heavysoundit irtoaa kyllä. Lisäkaappi on todella hankittava, jottaa saa vähän sitä paljon puhuttua munaa lisää. Ehdotuksia lisäkaapiksi? Harppu on alaston piano |
moikki 31.05.2003 09:09:38 | |
---|
Nyt muutaman päivän ankaran potikoiden vääntämisen ja pedaalien kanssa pelleilyn jälkeen olen ilokseni alkanut löytää jopa kelpo särösoundia sieltä. Ei mitään ostoskeskusmetallisoundeja vaan ihan ihan perinteset klassiset rock/heavysoundit irtoaa kyllä. Lisäkaappi on todella hankittava, jottaa saa vähän sitä paljon puhuttua munaa lisää. Ehdotuksia lisäkaapiksi? Torilla on myynissä marsun 2*12 kaappi 200eurolla. Tukka kasvaa, minä en. |