Aihe: Ibanez-tallat 1 | |
---|---|
![]() 23.08.2005 22:01:31 | |
Siis kun Ibanezien kelluvista talloista on ollut kuitenkin melko paljon puhetta, niin joku ystävällinen sielu voisi listata Ibanezin hyvät ja huonot tallat. | |
![]() 23.08.2005 22:25:43 | |
Hyvät: Edge, Lo-Pro Edge, Edge Pro, ZR. Siinä kaikki. Edge Pro ja numero perässä on sitten halvempia malleja ja kaikki joiden nimessä on TRS ovat niitä kehnoja. Jemsitesta ja Ibanezrules.com:sta löytyy kuvia ja tietoa. | |
![]() 24.08.2005 07:55:04 | |
Laxu kertoi kaiken oleellisen. Pienenä lisähuomautuksena mainittakoon että Edge Pro:ssa ei ole lukittavia tallan tukipaaluja, jotenka se on karvan verran huonompi kuin Edge ja Lo-Pro Edge. | |
![]() 24.08.2005 11:33:05 | |
Laxu kertoi kaiken oleellisen. Pienenä lisähuomautuksena mainittakoon että Edge Pro:ssa ei ole lukittavia tallan tukipaaluja, jotenka se on karvan verran huonompi kuin Edge ja Lo-Pro Edge. Rohkenisin kyllä väittää vastaan. Mielestäni tuo Edge Pro on paras ibanezin kelluvista talloista. Testaamatta mulla on ainoastaan tuo ZR, josta en osaa sanoa yhtään mitään. Mielestäni tuo Edge Pro on kaikin puolin oikein loistava talla, joka pitää vireensä aavistuksen Lo-Pro edgeä paremmin. Itselläni on ollu kummallakin tallalla varustettu kitara. En ole huomannut tuosta ankkuriruuvien (mikä sitten onkaan virallinen nimi..?) lukituksen puuttumisesta olevan mitään haittaa. En oikein edes tajua minkä takia siellä sellaiset pitäisi olla, hyvin on kohdillaa pysynyt ilmankin. Jos Lo-Pro Edge oli kehitysaskeleen eteenpäin Edgestä, on mielestäni Edge Pro taas yhden askeleen Lo-Pro Edgeä pitemmällä. Mutta väittäkää vastaan ja inttäkää :) Mitä helpommin, sitä helpommin! | |
![]() 24.08.2005 13:18:51 | |
Rohkenisin kyllä väittää vastaan. Mielestäni tuo Edge Pro on paras ibanezin kelluvista talloista. Testaamatta mulla on ainoastaan tuo ZR, josta en osaa sanoa yhtään mitään. Itsekin olen samoilla linjoilla. Mulla on yhdessä kepissä Edge ja toisessa Edge Pro 7. Jälkimmäinen on huomattavasti mukavampi demppauksessa, paljon näppärämpi kielten vaihdossa (ei putoilevia osia) ja näyttääkin paremmalta. Vireen pitävyydessä en juuri ole huomannut eroa noiden kahden välillä. Interstellar overdrive. | |
![]() 24.08.2005 14:25:24 (muokattu 24.08.2005 14:26:30) | |
Jos Lo-Pro Edge oli kehitysaskeleen eteenpäin Edgestä, on mielestäni Edge Pro taas yhden askeleen Lo-Pro Edgeä pitemmällä. Ei Lo-Pro Edge oikeastaan ole mitenkään kehittyneempi kuin Edge. Niissä on ainoastaan ergonomisia eroja. Esim. Joe Satriani on koko ikänsä käyttänyt Edge:ä, koska hän pitää sen tuntumasta eniten. Huom. Satrianikaan ei siis ole missään vaiheessa vaihtanut Edge Pro:hon. Sun Lo-Pro Edge:ssä oli jotain vikaa jos se ei pitänyt virettä paremmin kuin Edge Pro. Lo-Pro Edge:n ja Edge:n saa pitämään vireen samalla tavalla kuin Edge Pro:n kun ruuvaa tukipaalujen lukitusruuvit auki. Jos puolestaan haluaa Edge Pro:n pitävän vireen yhtä hyvin kuin kunnolla säädetyn Edge:n tai Lo-Pro Edge:n, niin ei tarvitse muuta kuin vaihtaa ne huonommat tukipaalut lukittaviin. On mullakin muutama Edge Pro kitara noiden muiden ohella, eivätkä ne oikeasti ole yhtä stabiileja kuin ne toiset. Pitäisi vaihtaa niihin ne tukipaalut kun vain jaksaisi... | |
![]() 24.08.2005 14:31:47 | |
Sun Lo-Pro Edge:ssä oli jotain vikaa jos se ei pitänyt virettä paremmin kuin Edge Pro. Lo-Pro Edge:n ja Edge:n saa pitämään vireen samalla tavalla kuin Edge Pro:n kun ruuvaa tukipaalujen lukitusruuvit auki. Jos puolestaan haluaa Edge Pro:n pitävän vireen yhtä hyvin kuin kunnolla säädetyn Edge:n tai Lo-Pro Edge:n, niin ei tarvitse muuta kuin vaihtaa ne huonommat tukipaalut lukittaviin. Joo. Mulla on tuossa Jpm:ssä Lo-Pro ja aluksi siinä oli nuo lukot auki kun mulla ei ollut mitään millä olisin saanut ne kiinni. Vire piti ihan kohtuullisen hyvin, mutta jos veti pari divebombia liikaa, niin oli pakko virittää. Sitten ostin tuohon sopivan kuusiokoloavaimen ja kiristin lukot ja nyt pysyy kyllä vire paljon paremmin. Vaihdoin vielä tukipaalutkin uusiin, kun olivat jo 9v vanhat. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" [KTR-] sit bändi ois ihan :---D | |
![]() 24.08.2005 14:47:10 | |
Joo. Mulla on tuossa Jpm:ssä Lo-Pro ja aluksi siinä oli nuo lukot auki kun mulla ei ollut mitään millä olisin saanut ne kiinni. Vire piti ihan kohtuullisen hyvin, mutta jos veti pari divebombia liikaa, niin oli pakko virittää. Sitten ostin tuohon sopivan kuusiokoloavaimen ja kiristin lukot ja nyt pysyy kyllä vire paljon paremmin. Niinpä niin, näinhän ne hommat menee. | |
![]() 24.08.2005 16:07:18 | |
Mikäs olisi sitten Ibanezin halvin HYVISTÄ floikkakitaroista? | |
![]() 24.08.2005 16:17:38 | |
mulla on edge pro-II, joka täällä lukemani mukaan on sieltä heikoimmasta päästä, mutta ainakaan vireongelmia ei ole vielä huiman kolmen kuukauden omistuksen jälkeen ollut... kitara ei ole mistään kalliimmasta päästä myöskään, mutta olen ajatellut että josko ostaisin joskus hiukan laadukkaamman tallan, jos tuo alkaa oikkuilla There was a signature here. It's gone now. | |
![]() 24.08.2005 16:19:43 | |
mulla on edge pro-II, joka täällä lukemani mukaan on sieltä heikoimmasta päästä, mutta ainakaan vireongelmia ei ole vielä huiman kolmen kuukauden omistuksen jälkeen ollut... kitara ei ole mistään kalliimmasta päästä myöskään, mutta olen ajatellut että josko ostaisin joskus hiukan laadukkaamman tallan, jos tuo alkaa oikkuilla Näiden tallojen ongelmanahan on kai ollut metallin väsyminen AJAN myötä. Eli ei 3 kuukautta todista vielä mitään. Tietääkseni Ibanezin tallan voi vaihtaa toiseen samanmerkkiseen kohtuu helposti. | |
![]() 24.08.2005 16:36:34 | |
Eli ei 3 kuukautta todista vielä mitään. ää-ä, mutta katellaan,katellaan There was a signature here. It's gone now. | |
![]() 24.08.2005 16:50:48 | |
Mikäs olisi sitten Ibanezin halvin HYVISTÄ floikkakitaroista? Käytetyt RG5xx sarjan kitarat. Noin 400-500€. | |
![]() 24.08.2005 16:51:44 | |
Käytetyt ... 400-500€. Uutena? | |
![]() 24.08.2005 17:23:53 | |
Uutena? Käytettynä. Ei voi muistaa mitä uutena maksoivat..varmaan saman verran kuin RG15xx sarja... | |
![]() 24.08.2005 18:11:45 | |
Ja tuollanen Rg1570 maksaapi Levytukussa 770,- kotelolla. Paskakin hevi on parasta! (tai se vähän riippuu). | |
![]() 24.08.2005 18:32:27 | |
Ja tuollanen Rg1570 maksaapi Levytukussa 770,- kotelolla. Kyllähän noissa käytetyissäkin usein tulee kotelo mukana ja monesti myös paremmat mikit. Ja vaikkei tulekaan, niin jääpähän rahaa ostaa uudet. Nuo Ibanezin V-sarjan mikit ovat minusta aika kehnot. | |
![]() 24.08.2005 18:38:33 | |
Ei Lo-Pro Edge oikeastaan ole mitenkään kehittyneempi kuin Edge. Niissä on ainoastaan ergonomisia eroja. Itse pidän kyllä noita ergonomisiakin asioita edistysaskelina. Ainakin omaan kohtalaisen kookkaaseen kätöseeni sopii tuo Edge Pro kaikkein parhaiten. Esim. Joe Satriani on koko ikänsä käyttänyt Edge:ä, koska hän pitää sen tuntumasta eniten. Huom. Satrianikaan ei siis ole missään vaiheessa vaihtanut Edge Pro:hon. Tykkäähän jotkut ajaa vanhoilla autoillakin ;) Noh, leikki leikkinä.. Kaipa se on myös makuasia, varsinkin jos on koko ikänsä jollakin tietyllä mallilla tottunut soittelemaan. Sun Lo-Pro Edge:ssä oli jotain vikaa jos se ei pitänyt virettä paremmin kuin Edge Pro. Lo-Pro Edge:n ja Edge:n saa pitämään vireen samalla tavalla kuin Edge Pro:n kun ruuvaa tukipaalujen lukitusruuvit auki. Jos puolestaan haluaa Edge Pro:n pitävän vireen yhtä hyvin kuin kunnolla säädetyn Edge:n tai Lo-Pro Edge:n, niin ei tarvitse muuta kuin vaihtaa ne huonommat tukipaalut lukittaviin. Höh, itse en ole kyllä huomannut noilla tukipaalujen lukituksella olevan mitään merkitystä, mutta pistämpä korvan taakse ja kokeilen toisenlaisilla kunhan vastaa sattuu.. On varmaan kyllä soittotyylistakin kiinni, mutta anyway.. On mullakin muutama Edge Pro kitara noiden muiden ohella, eivätkä ne oikeasti ole yhtä stabiileja kuin ne toiset. Pitäisi vaihtaa niihin ne tukipaalut kun vain jaksaisi... Ohhoh.. Itse en ole noin suurella otoksella päässyt eroja toteamaan, joten nyt en kyllä uskalla enää inttää vastaan. Poistun takavasemmalle, ja ostan itselleni lukittavat ankkuriruuvit.. :) Mitä helpommin, sitä helpommin! | |
![]() 24.08.2005 21:06:47 | |
Edge Pro on Ibanezissani eikä siitä ole mitään valittamista. Vire pysyy todella hyvin, vaikka kuinka veivaa. Myös ergonomia on loistava. Demppaaminen on todella mukavan tuntuista ja helppoa. Paljon mukavampaa kuin kiinteätallaisilla. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)