Aihe: Behringerin vahvistimet ja niiden efektit?
1 2
L_Laiho
28.05.2003 22:17:59
Elikkä käväsin tossa behringerin sivuille kattelemassa ja haikailemassa noista uusista vahvistimista,niin kertokaapas onko niissä hyvät soundit ja efektit?ja että kestääkö ne enemmän ku pari kuukautta-vuoden?
?_LEgSA_?
booster
29.05.2003 08:20:46
Kaverilla kesti juuri sen pari kuukautta.
Kitarakamakaavio
Haetaan rumpalia Tampereella!!
re infecta
29.05.2003 08:46:29
Thomannilla on mm. tämmönen: BEHRINGER AC 112 Vintager, 12" ja 60W. Hinta 299€. Kyllä vähän epäilyttää, kun on niin halpa...
Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything
L_Laiho
29.05.2003 10:56:10
Niinpä tota minäki aattelin että on vähä pelottavan halpa...
Saatan tilata v-ampin.Kaveri kehu sitä ja mitä nyt itte oon tyypänny ni on aika näppärän olonen peli.Siihe sitte vaa jossaa vaiheessa se midi-pedaali ni siin on kaikki mitä tarttee!
?_LEgSA_?
efunkelist
29.05.2003 14:45:05

behringerin kitaratuotteet - mun kokemuksella - on surkeita. halpoja ne kyllä on mutta sepä laadun selittääkin...
superfly
29.05.2003 14:50:19
V-Amp 2 toimii hienosti kotiäänittelyssä, mutta ei ainakaan mulla missään muualla. Sitä Blue Devil-comboa olen kokeillut joskus ja kyllä ne saundit oli aivan kamalaa sirinää. Jotain peevelin Vintager-comboa kokeilin myös ja samaa laatua sekin, ehkä vähän paremmat kliinit. Jos se kombo maksaa 300 euroa, niin pistä tuohon 100 euroa lisää, niin saat vaikka Peavey Classic täysputkikombon käytettynä ja se on aivan eri luokkaa noihin verrattuna.
Harppu on alaston piano
wellu
29.05.2003 15:04:23

Elikkä käväsin tossa behringerin sivuille kattelemassa ja haikailemassa noista uusista vahvistimista,niin kertokaapas onko niissä hyvät soundit ja efektit?ja että kestääkö ne enemmän ku pari kuukautta-vuoden?

behringer blue devilin omistajana voin efekteistä todeta,että särot ovat täysin hyödyttömät,puhtaat pelittävät paremmin.hintaansa nähden toimiva peli.
Lyrics.Wasted time between solos.
re infecta
29.05.2003 19:38:35
Joo kuten monesti olen sanonut täällä M.netissä, niin V-Amp 2 on ainakin aivan kelpo peli. Olen toki aloittelija ja kaikesta en ymmärrä, mutta toistaiseksi ei ole ollut mitään valittamista/ongelmia.
Hearts and minds, find the time / That in the end there was no possible reason for anything
Lauri666
29.05.2003 20:04:39
Itse omistan Blue Devilin jo.. hmm.. melkeen 4 vuotta omistettu. Ja ei mitään hirveän kestäviä nämä ole, sillä ekan kun hain kaupasta ja kotona sain kytkettyä, niin eipä se sitten toiminut! noh, haettiin sitten kaupasta uusi ja toimi hyvin, eli laatu on sieltä ja täältä. Ja nyt keikka vol. alkaa täräjää ja surista.

Mutta itse laitteeseen cleanit ovat ok. Mutta säröt ovat sitten aivan perseestä. Efektejä lötyypi 98+ särö ja clean. Säätämis varaa löytyy. Ja ihan ladukkaita. Nappuloita vaikka kuinka. Varsinkin jos aikoo heviä tai säröä paljonkin käyttää, niin pedaali eteen tai mallintava.

Itsellä on V-amp2 kiinni ja hyvin pelaa, mutta kuten ylhaallä alkaa surista ja täristä. 60w peli ja hinta nykyään naurettavat 300€??? Eli itse suosittelisin kotikäyttöön varsinkin ja onhan siitä bändi käyttöönkin. Ja saa enenmän kuvaa millaisista efekteistä pitää.

Eikun koittamaan.
Lopetus: kestävyys on mitä lienee!

~late~
I... feel the cold steel on my forehead. Like... binding pleasure of being dead.
ForSakeN
30.05.2003 11:35:12
Tosiaan oishan noissa bekun vahvareissa kehittämisen varaa, saas nähdä millanen se uus mallintava V-Ampire on. Kohtahan senkin pitäs tulla markkinoille.
Se on siellä missä tuntuu...ja SYVÄLLÄ! (siis se plugi) :o
M-Juhana
30.05.2003 12:42:19

Mulla on toi AC 112 Combo. Ollut n. vuoden. Näkyy olevan halvempi kuin ostaessani. Teknisesti vehje on toiminut moitteettomasi. Tässä pelissä on 1kpl etuasteputkia joten lienee erialainen perussoundeiltaan kuin Blue Devil. Clean kanava on asiallinen. Särö vähan tukkonen, mutta kun laittaa efektiä peliin saapi ihan oivallisia säröjä. Olen ollut ihan tyytyväinen vehkeeseen. Efekti osa on sinällään ihan OK. siitä ei saa mitään super soundia. mutta mikään ei ole ns. paska-tuhnu. Riittää bändisoittoon. Omani maksoi muistaakseni n.400€. Minun mielestä tässä ei mene rahat hukkaan, iloa monenlaiseen soittoon.

Muutamalla tuntemallani ammattimuusikolla on käytössää Behringerin vehkeitä ja ovat olleet ihan tyytyväisiä (on kyllä PA-laitteita). Tämä oli yksi syy miksi moisen combon ostin.
Olen katsellut uutta vaffaria, ns. merkki vehjettä, mutta aion tämän pitää toisena.

Kannattaa ladata Behringerin sivuilta se PDF manuaali, siinä on kaikki ne efekti pre-setit kerrottu, löytyy jopa suomeksi.
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
kitransoittja
03.06.2003 01:21:21
mulla on tuo ac vintager 112.
tilasin thomannilta kokeilematta ja näkemättä laitetta luettuani paljon arvosteluita netissä mm. täältä: http://www.harmony-central.com/Guit … er/AC112_Vintager_112_Combo-01.html

pari kuukautta ollut käytössä ja hyvin toiminut tähän asti.
myös soundeihin olen oikeinkin tyytyväinen. sekä puhtaisiin että säröpuoleen. olen soittanut myös blue devilillä ja sanoisin että soundi on huomattavasti parempi. johtuuko sitten putkietuasteesta.. en osaa sanoa..
myös volumea irtoaa riittävästi pubikeikalle.
yksissä jameissa olen tällä soitellut ja kuunnellut muiden soittoa.
mainittakoon vielä säröpuolesta sen verran että sopii kivuttomasti yllättävänkin monen tyyliseen musiikkiin, joskaan ei hevitouhuihin.
joka tapauksessa suosittelen laitetta ETENKIN jos lompakossa on alipainetta. vastaavaa hinta/laatu-suhdetta ei helpolla löydä.
M-Juhana
03.06.2003 12:54:24 (muokattu 03.06.2003 12:54:52)

mulla on tuo ac vintager 112.

Onko sinun mielestä siinä viivettä kun jalkapedaalilla vaihtaa kanavaa/efektiä. Omassani on ? En ole aikoihin kokeillut muun merkistä vahvaria kanavanvaihtajalla, joten kuvittelenko turhia ? Mutu juttuja ??
Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ...
kitransoittja
03.06.2003 13:43:21
Onko sinun mielestä siinä viivettä kun jalkapedaalilla vaihtaa kanavaa/efektiä.

ainakaan omassani ei ole. kanava kyllä vaihtuu välittömästi kun pedaali osuu pohjaan.
pompej
12.11.2003 09:20:38
mulla on ollut tuo behringerin gx212 jo reilu puoli vuotta ja tähän asti olen ollut kyllä tyytyväinen. puhtaat on mitä kirkkaimmat, mutta säröt on ihan syvältä, siksipä käytössä onkin erillinen pedaali siihen.. kanavan vaihdossa on hieman viivettä, joka joskus pistää ärräpäitä liikkeelle, mut kun tullee säröt pedaalista niin ei tartte paljoa kanavaa vaihdella.. efektit on ihan hyvät. käytän laitetta about joka päivä ja eilenkin löysin uusia hassuja juttuja siitä. suosittelen lämpimästi ainakin tätä gx212 jos rahatilanne on niukka.. muuten kannattaa ostaa joku laadukkaampi vehje.. noh..makuasioista ei voi kiistellä.. :P
Peppis, peppis, jepajeppis! Peppis!! Huomena sataa ja se iso sade on!!
pompej
12.12.2003 01:22:03
lisäämpäs tuohon edelliseen että täs vähä aikaa sitte behringerini alkoi vittuileen ja aina välillä mittään ei kuulunut. siitä viikko eteenpäin niin se meni paskaksi kokonaan. sanokaapa muuten te tietäväiset et mikäs mahtaa olla vikana. jos volat laittaa aivan täysille niin kuuluu pientä piipitystä vaan. en oikeen muuta osaa sanoa... taidampa lähettää takaisin saksaan ku on tuota takuutakin vielä reilu vuosi jäljellä..
Peppis, peppis, jepajeppis! Peppis!! Huomena sataa ja se iso sade on!!
Lauri666
12.12.2003 07:26:36
lisäämpäs tuohon edelliseen että täs vähä aikaa sitte behringerini alkoi vittuileen ja aina välillä mittään ei kuulunut. siitä viikko eteenpäin niin se meni paskaksi kokonaan. sanokaapa muuten te tietäväiset et mikäs mahtaa olla vikana. jos volat laittaa aivan täysille niin kuuluu pientä piipitystä vaan. en oikeen muuta osaa sanoa... taidampa lähettää takaisin saksaan ku on tuota takuutakin vielä reilu vuosi jäljellä..

Aaaaa noin kävi yhellä keikalla vuosi sitten :D just soundcheckki menos, niin... onneks se sitten 30 min ennen alkua alko taas toimimaan :) mutta keikalle sitä ei enää uskalla viedä
Let me live another day Without sorrow, without shame Let me feel the wind on my face Let me feel the sun And live my days with fun Let me sing this hymn to life
sihvoh
12.12.2003 23:32:59
Onko sinun mielestä siinä viivettä kun jalkapedaalilla vaihtaa kanavaa/efektiä. Omassani on ? En ole aikoihin kokeillut muun merkistä vahvaria kanavanvaihtajalla, joten kuvittelenko turhia ? Mutu juttuja ??

Ainakin omassa Blue Devilissäni on viivettä, jos eri kanavissa on ERI EFEKTIT valittuina. Jos efektit ovat samat, niin silloin viivettä ei juurikaan huomaa...
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Krice
13.12.2003 02:09:17

Mutta itse laitteeseen cleanit ovat ok. Mutta säröt ovat sitten aivan perseestä. Efektejä lötyypi 98+ särö ja clean. Säätämis varaa löytyy. Ja ihan ladukkaita. Nappuloita vaikka kuinka. Varsinkin jos aikoo heviä tai säröä paljonkin käyttää, niin pedaali eteen tai mallintava.

Juu siis. Mitähän Behringerin insinöörit oikein ajatteli kun ne lisäsi sen Hell-kanavan? Joku käytännön pila?:) Kuulostaa lähinnä ampiaiselta tulitikkulaatikossa se särö.
Clean-kanava ja Zoom505:stä distortion täysille niin kyllähän se pelittää. Huomasin, että kun Blue Devilistä laittaa vielä 98-efektin päälle asetuksilla 30-40-30, niin se tekee soundista tanakamman.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)