Aihe: Marshall DSL-201 käyttökokemuksia?
1
Les Fender
24.08.2005 17:41:39
Itselläni on tuollainen makkarivahvarina. Ultimaattisten tsoundien takia en sitä ostanut, vaan siksi että siinä senhetkisistä vaihtoehdoista oli mielestäni paras hinta/laatusuhde. Uutenahan tuo on ollut perin arvokas, mut käytettynä noita myydään varsin edukkaasti. Mitään vikoja ei ole ilmennyt, käsittääkseni -99 mallia. Putkia ei ole vaihdettu voisi olla kyllä jo ajankohtaista.

Jos olen mökää kaivannut, niin sitä kyllä löytyy kun 4*12 kaappiin liittää. (kuulostaa myös paremmalta, Marsun combojen elementit herättäneet kriittistä keskustelua..) Ihan kelpo puhtaat saa. Säröpuolen soundeja on moitittu siriseviksi, pitää paikkansa varsinkin omalla kaiulla, voimakkaalla gainilla ja pienellä volumella soitettaessa. Lujempaa soitettaessa ihan kelvolliset. DSL-401ssä esiintyvää kuumiamis ongelmaa en ole havainnut.

Jos halvalla saat, suosittelen.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
LaXu
24.08.2005 18:01:23
DSL201:sta en ole kokeillut, mutta sen isoveljestä, DSL401:sta ei ole muuta kuin huonoa sanottavaa. Paria kappaletta kokeillut, kuulostivat huonoilta ja yhdestä hajosi kokeillessa kanavanvaihto...tuntuivat myöskin käyvän aika kuumina. Nuppimallit kuulostavat mielestäni kaikin puolin paremmilta, ihan 1x12 kaapinkin kautta.

Melkein tonnin vahvistimeksi mielestäni aika laaduton peli. Tuota DSL201:stahan ei enää valmistetakaan. Käsittääkseni Marshall on parannellut noita DSL401:sia eli niiden pitäisi olla luotettavampia nykyään, mutta tuo DSL201 on ajalta ennen noita parannuksia ja on varmaan pitkälti samaa laatua eli en ainakaan itse luottaisi siihen tippaakaan.
Les Fender
24.08.2005 19:30:59
Melkein tonnin vahvistimeksi mielestäni aika laaduton peli.
Ihan totta joo! Mutta käytettynä pyörivät 300-400 tienoissa, itse maksoin 280€. Tuohon hintaan on jo lupa antaa jotain anteeksi. Ilmeisesti noi 401 viat liittyvät myös noihin lämpiämis ongelmiin, jos vehje käy niin kuumana että voi kahvia keittää päällä niin.. Käytetystähän tässä oli kaiketi kyse? Ovh uudella on kyllä ruotoinen.
JuSu
24.08.2005 20:51:14 (muokattu 24.08.2005 20:51:30)
Ihan totta joo! Mutta käytettynä pyörivät 300-400 tienoissa

Jep. Menin ja lunastin tuollaisen omakseni hintaan 350 euroa.

Kävin läpi muutamia ko. hintaluokan comboja, ja tuo oli soundeiltaan lähinnä sitä, mitä hain. Ominaisuuksista miinusta vain yhdestä kaiutinliitännästä, mutta soundipuolella tuo oli mielestäni oikein hyvä hinta huomioon ottaen. Säröosastosta en pitänyt kauheasti kun gainia käänsi suuremmalle, mutta crunchit tuossa olivat mukavan brutaalit.

Seuraavaksi hakusessa joku sopiva särötin, jolla saan laajennttua soundipalettia. Ehkä overdrive särökanavan päälle, tai sitten joku muheva distortion. Kahtellaan...

Kiitoksia kokemuksiaan jakaneille. Suosituksia high gain -osaston aikaansaamiseksi kuunnellaan... =)

JuSu
Minä olen myyrä.
LaXu
24.08.2005 21:09:46
Suosituksia high gain -osaston aikaansaamiseksi kuunnellaan... =)

Digitech Bad Monkey on toiminut ainakin meikäläisellä hyvin vähempigainista vahvaria puskiessa. Olen testannut tuota aika monen putkivahvarin kanssa (mm. Marshall handwired 18W combo, Vox AC30CC combo, THD Flexi) ja aina on pelannut hyvin. Noin 50€ hinta ei juuri lompakkoakaan kirvele.
Les Fender
24.08.2005 21:16:19
Jep. Menin ja lunastin tuollaisen omakseni hintaan 350 euroa.
Onnea vaan yhteistyölle! Itse buustaan sitä Marshallin BB-2 Bluesbreaker II:lla, jälleen tässä määräsi se hinta/laatu.. Pedaalissa on kaksi moodia boost/blues monipuolinen tukeva ja edukas.. Tmanilla 68€. Ei "Ultimatea", mut hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)