Aihe: KUSTOM combot?
1 2
Dr. Pepper
27.05.2003 19:05:15
Onko kellään kokemusta?

Kävin testaa ja ihan kivalta vaikutti. Kyseinen malli oli KBA-100, 15" celesten elementillä. Siitä on mukana 8 perusefektiä, mm. chorus, flanger ja delay

Sain tosikovan tarjouksen, mutta harmi kun ei oo varaa :(
Mut joku kotikäyttöön sopiva combo täytyy lähiaikoina hankkia..

Onko muita combo ehdotuksia? max. hinta 300€
efunkelist
27.05.2003 23:06:37

Ihan sama kunhan ostat Jounilta etkä ryhdy petturiksi :)

Muthey, eikös kotiin tosiaan riitä se 10" tai korkeintaan 12" ainakin kun ajattelee että sä asut mun naapurissa niin 15" elementtiin pitää ajaa jo sen verran virtaa ennenku löytyy herkkyyttä että munki pitäis hommata isompi skittakombo kotiini etten jäis sun bassottelujen alle :D
Dr. Pepper
27.05.2003 23:13:42
joo tää menee jo inside juttuihin, mutta jouni sano että se toimii hiljasellakin voluumilla :-)
efunkelist
27.05.2003 23:23:38

Joo jutellaa me lisää livenä. Mutta muut? Mitä kokemuksia kustomista? tai mitä komboja käytätte kotitreeneihin?
Cornflake
28.05.2003 08:32:42
Dr. Pepper:
mm. chorus, flanger ja delay

Eli yhtä tyhjän kanssa.

Miksi ne pistävät flangerin ja delayn bassovermeisiin?! Käyttääkö noita joku oikeasti? Chorustakaan en imo jaksa, mutta kuulemma siitä jotkut tykkäävät...
Vaadimme bassonkielten hinnanlaskua ja lounaaltapaluurahaa!
Lou
28.05.2003 11:22:54
Mulla on toi ja voin sanoa että kannattaa vielä katsastaa muut vaihtoehdot. Mulle ei ainakaan riitä tuossa teho ja soundi on aika kehno. Mutta ostin just uuden vahvarin ja ton vois heittää meneen. Efekteillä ei tee mitään. Mieti vaihtoehdot.
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
HC-Audio
29.05.2003 13:52:46

Mulla on toi kyseinen kombo ja oon ollu ihan tyytyväinen.
Efekteillä ei tosin tee mitään (paitsi ehkä heavy choruksella),
mutta on niillä aluks ihan kiva leikkiä. Hinta oli halpa ja soundi jykevä ja pehmeä. Suurialueinen eq on plussaa. hyvin on toiminu treeneissä ja kotona. Keikalle en kyllä veisi.
Dilemma
04.06.2003 15:18:38
Omistan kans kyseisen kombon ja sekin tykkää vinkua koko ajan. En nyt muista onko vinkunu kuinka kauan, mutta tällä hetkellä kotikäytössä toi vinkuminen "hieman" häiritsee. Toinen häiritsevä tekijä on se, että kun soittaa vähän kauemmin ja kovaa eli treeneissä, niin soundi tykkää puuroutua, joka saattaa häiritä joitakin.
Ja se perkeleen overloadi tuikuttaa koko ajan.
"Me and the boys ain't afraid to raise our voices but we hardly ever act it's sad but it's fact, there is much for us to do, tear down and build up new, but we speak from our heart and that's a start." -Randy: Me and the boys-
Dilemma
04.06.2003 15:18:43 (muokattu 04.06.2003 15:19:05)
Omistan kans kyseisen kombon ja sekin tykkää vinkua koko ajan. En nyt muista onko vinkunu kuinka kauan, mutta tällä hetkellä kotikäytössä toi vinkuminen "hieman" häiritsee. Toinen häiritsevä tekijä on se, että kun soittaa vähän kauemmin ja kovaa eli treeneissä, niin soundi tykkää puuroutua, joka saattaa häiritä joitakin.
Ja se perkeleen overloadi ruikuttaa koko ajan.
"Me and the boys ain't afraid to raise our voices but we hardly ever act it's sad but it's fact, there is much for us to do, tear down and build up new, but we speak from our heart and that's a start." -Randy: Me and the boys-
Dr. Pepper
17.06.2003 20:31:07 (muokattu 18.06.2003 07:57:21)
Noniin tulipahan ostettua KUSTOM KBA30 combo 10" elementillä. Näin alku tutustumisesta ei voi sanoa vielä mitään negatiivistä. Ihan riittävän tehokas tälläiseen kerrostalo asuntoon ;)

Laittelen sit uutta tietoo kuhan tutustun tarkemmin ...

Hinta oli muutes 160€, onko kallis?
Ku...
cfe
23.03.2005 18:47:38

Minua alkoi kiinnostamaan tuo Groove Bass 310C malli, 3x10" ja hurjat 1200w tehoa, kuva: http://tinyurl.com/3k8v9 Into-Luthmanilla olisi 1095e.

Onko kokemuksia, mites tuo soundipuoli? Yms.
http://www.causeforeffect.org
oltsi88
23.03.2005 19:14:17

Itelläni on tuommoinen KBA20 kombo, siinä kans 10" elementti. Ihan jees kombo kotiharjoitteluun, tosin jäänyt vähän turhaksi kun enää harvemmin tulee kotona soiteltua (vinkki, vinkki, on myynnissä =) ). Soundipolitiikka on kunnossa ja mitn ylimääräisiä efektejä ei (onneksi) ole. Hinta/laatusuhde on varmasti kunnossa, ite maksoin silloin 1000mk
Wil-J
23.03.2005 19:21:52
Mulla on tollanen Kustomin 40W pikku putilo eikä sillä mitään muuta tee kun että kuulee ne sävelet mitä soittaa, että ihan riittävä tietysti kotikäyttöön. Bassolta se ei kyllä kuulosta.
Jalmus
23.03.2005 21:22:00 (muokattu 23.03.2005 21:22:30)
Mulla on kerrostalokaksiossa käytössäni 6 kanavainen Behringer-pikkumikseri ja hyvät kuulokkeet. Mielstäni kotikäyttöön kaikkein paras ratkaisu. Ei häiritse vaimoa eikä vahingossakaan naapuria ja voi samaan yksikköön vielä kytkeä rumpukoneen, stereot ja minidiscinkin. Ja volaa riittää niin paljon kuin vain korvat kestää. Ja kuulostaa bassolta!

Ja hintaakin tuli vain pieni osa halvimmankin treeenikombon hinnasta. Eli kannattaa harkita tällaistakin vaihtoehtoa.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Niskamies
23.03.2005 21:23:34
Mulla on kerrostalokaksiossa käytössäni 6 kanavainen Behringer-pikkumikseri ja hyvät kuulokkeet. Mielstäni kotikäyttöön kaikkein paras ratkaisu. Ei häiritse vaimoa eikä vahingossakaan naapuria ja voi samaan yksikköön vielä kytkeä rumpukoneen, stereot ja minidiscinkin. Ja volaa riittää niin paljon kuin vain korvat kestää. Ja kuulostaa bassolta!

Ja hintaakin tuli vain pieni osa halvimmankin treeenikombon hinnasta. Eli kannattaa harkita tällaistakin vaihtoehtoa.

Kiitos muuten ideasta, ei ole tullut mieleen aikaisemmin kokeilla tällaista! Kokeilenpa samantien.
Meitsi on meshissä.
Ville S
23.03.2005 22:13:02 (muokattu 23.03.2005 22:13:34)
Miksi ne pistävät flangerin ja delayn bassovermeisiin?! Käyttääkö noita joku oikeasti? Chorustakaan en imo jaksa, mutta kuulemma siitä jotkut tykkäävät...

Minä ainakin käytän. Delayta käytän joskus siten että soitan siihen delayhyn nähden kolmasosa nuotteja siten että jätän "joka toisen" kolmasosa nuotin soittamatta niin se delay saa kuulostamaan soiton siltä että ikäänkuin soittaisin enemmän.
Olen käyttänyt tätä livenä eräässä bachin biisissä ja kyl ainaki yleisö tykkäs :)

Flangeria en käytä niinkään paljoa mut ei kai siitä haittaakaan ole. on sitäkin joskus tullu käytettyä.

Chorus on ihan kiva, ja kaiku kans. Overdrive on kiva joskus rockimpaan menoon jos tuntuu että kitaristin härkiys loppuu kesken :P
pardy
23.03.2005 23:30:03

Kiitos muuten ideasta, ei ole tullut mieleen aikaisemmin kokeilla tällaista! Kokeilenpa samantien.

Itellä sama systeemi. Tosin olen alkanut vakavasti harkita jotain pientä koticomboakin, kun en jaksa aina sotkeentua miljoonaan johtoon. Se siinä tuppaa vähän olemaan vikana kun yhdessä mikserissä on samaan aikaan kiinni basso, klikki, joku soitin + ehkä vielä jotain muuta ja kuulokkeet. Ei pysty vapautuneesti soittamaan vaan pitää vaan istua kiltisti paikoillaan tai kaikki piuhat on tuhannen sykkyrällä jos lähtee pyörimään johonkin.

Mutta voin sanoa että ihan tuommoisesta Behringerinkin pikkumikseristä saa oikein hyvää bassosoundia ulos. Kannattaa kokeilla jos ei piuhat häiritse.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Jalmus
24.03.2005 13:31:59
Mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia tuon johtosysteemin kanssa. Kuulokkeen piuha menee olkapään yli kätevästi bassonhihnan PÄÄLLÄ, ei siis alla (joka aiheuttaa taatusti erilaisia kanituksia)

Mulla on sellainen tyyli treenata, että pääosin soitan istualtaan ja sitten saatan jopa alitajuisesti nousta tuolilta "vaeltelemaan". Aika pitkällä, liki kahden metrin säteellä pääsen liikkumaan ilman mitään sen kummempia johtosotkuja. Kannattaa tietysti suunnitella etukäteen jopa niinkin yllättävän yksinkertainen asia kuin mikserin johdotus.

Mulla oli alunperin käytössäni langattomat kuulokkeet, millä niilläkin saa johtohässäkkää (jos nyt mitään hässäkkää edes on) pienemmäksi. Tosin nykyiset luurini ovat ne perinteiset johdolliset, ero langattomiin on loppupelissä lähinnä nimellinen.
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
balzary
24.03.2005 13:43:42

itekkin bassottelen mikserin avulla himpessä. ainoa ongelma on, että vaimo pistää siivoamaan kamat pois joka reenin jälkeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)