Aihe: Uusi sarja behringeriltä.
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Locrian
23.08.2005 20:23:52 (muokattu 23.08.2005 21:19:19)
Vissiin ei oo koskaan käyny niin että vanha jonka tilalle on hankittu uusi ehkä laatupeli olisi ollut huonompi kuin vanha (tässä tapauksessa behringer). Vai?

Viime aikoina noi hankinnat on luojan kiitos ollut hieman valistuneempia ja perustelut muita kuin (pelkästään) rahallisia. Aiemmin ei ehkä ollut näin. Mulla ei ole rahaa ostaa kalleinta, mutta toisaalta ei myöskään varaa eikä halua ostaa tietyn standardin alittavaa kamaa hinnan perusteella jos tiedän tuotteen, joka vastaa tarpeisiin. ADA8000 oli jees mutta ADI-8 DS on jeesimpi. Ihan sama mitä muut on mieltä.

Esim. Kiven mainitsemat VestaFiret on kyllä aika ultimate ryönää siltä osin mitä eteen on tullut eli ei Behringer ole missään erikoispannassa.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
Mikael
23.08.2005 20:34:16 (muokattu 23.08.2005 20:35:06)

Mä oon joskus listannutkin tänne niitä vastaan marssineita paskoja, mut ei viittis joka kerta kirjailla noita litanjoita. Paskat Behringerit FAQ oliskin ihan huippua : ) HOHO!!!

EDIT: Tai ihan vaan paskat vehkeet FAQ nii nähtäis mitä sinne todella kertyis.
Oli miten oli, mutta näin on.
JPQ
24.08.2005 01:42:39

Mitäs niitä rahastus merkkejä tai jopa yksittäisiä laitteita on ?
Onko esim. alesis mikserit ja kompurat nekin parempi vaihtoehto kuin
Behringer ?
Niq
24.08.2005 10:38:47

Ei mitenkään toimisi tuo "paskat vehkeet" -FAQ, sillä tietämättä laitteen arvostelijan tietotaitoa, ei voi luottaa hänen kirjoittamaansa arvosteluun.

Kuinka monet kerrat olen itse todennut, että jonkun mielestä laite on paska, jos ei osata käyttää ko. laitetta. Itselläni on käytössä monia "paskoiksi" yleisesti luettavia laitteita, esim. tuo Korgin AX1G -multiefekti. Taisteli aikanaan Zoom 505 -hintaluokassa zuumin kanssa ja sitä myöten on leimattu ihan huonoksi vehkeeksi. Minulla tuo toimii putkivahvistimen kanssa lähinnä cleansoundien moduloijana, eli pikkuisen reverbiä ja sitten tarpeen mukaan on chorusta tms. tarpeellista lisätty efektipankkiin. Kaikki äänensävynsäädöt, noisereductionit sun muut kaappimallinnokset on otettu pois päältä, ja ihan A/B boxin kautta testanneena olen huomannut, että tuo ei syö soundia yhtään, kun kaikki efektit on otettu pois päältä. Efektit toimii kutakuinkin niinkuin pitääkin. Ainoa heikkous tuossa on muovinen rakenne, ja olenkin jo pitkään ajatellut tuon uudelleen kotelointia. Tässä vaiheessa moni ihmettelee että miksi koteloida uusiksi parinkympin arvoinen efektiloota: Siksi, koska se tekee sen mitä pitää ja minä tykkään siitä.

Tottakai voisin ostaa G-Majorin+Midilaudan tuon tilalle, mutta mitä saavuttaisin tuolla 500e investoinnilla? Efektit säätäisin kuitenkin kuulostamaan samalta kuin nykyisessä, koska pidän nykyisistä soundeistani.

Se on ihan siitä kiinni mistä tykkää ja mihin suostuu sopeutumaan. Minä sopeudun pieniin tuloihin ostamalla edullisia, hintaansa nähden hyvälaatuisia laitteita. En ole yhteenkään behringeriin, T.Bonen mikkiin tai sssnaken piuhaan vielä ehtinyt pettyä. Toimii ja osaan kyllä noilla säätää semmoiset soundit mitkä riittää. Tottakai on eri asia jos laite on oikeasti huono, mutta ei hinta siitä huonoudesta kerro yhtään mitään.
"I have a cunning plan" -Baldrick
kivi
24.08.2005 10:59:09 (muokattu 24.08.2005 10:59:43)
Mitäs niitä rahastus merkkejä tai jopa yksittäisiä laitteita on ?
Onko esim. alesis mikserit ja kompurat nekin parempi vaihtoehto kuin
Behringer ?

Alesis on laatumerkki, jolla on paljon äärimmäisen pro-laitteita (esim MasterLink). Alesiksen ongelma on vain se, että kun ne laitteet on suunniteltu insinöörilähtöisesti eikä muusikkolähtöisesti, niin ne eivät aina oo kovin musikaalisia.

Tästä syystä en ostaisi Alesiksen mikseriä, jotkut Alesiksen kompurat taas ovat klassikoita, kuten kaiutkin.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
PL
24.08.2005 11:20:38 (muokattu 24.08.2005 11:42:54)
Alesis on laatumerkki, jolla on paljon äärimmäisen pro-laitteita (esim MasterLink). Alesiksen ongelma on vain se, että kun ne laitteet on suunniteltu insinöörilähtöisesti eikä muusikkolähtöisesti, niin ne eivät aina oo kovin musikaalisia.

Tästä syystä en ostaisi Alesiksen mikseriä, jotkut Alesiksen kompurat taas ovat klassikoita, kuten kaiutkin.

Alesikselta ja miltei joka valmistajalta löytyy varmasti tuotteita joita en proäänikäyttöön laittaisi esim.Alesiksen 31-alueinen 1-U korkuinen graafinen eq. Nämä valmistajien halvimmat tuotteet on tarkoitettu instrumentti ja/tai harrastajakäyttöön ja toimivat siinä hommassa varsin hyvin.

Hinta kertoo kyllä valitettavasti aika paljon siitä miten ko. laite on rakennettu ja suunniteltu. Kotelointi, häiriösuojaus, liitännät yms. Kaikki nostavat hintaa hyvinkin äkkiä.
Kuitenkin miltei aina esitteistä ja muualta selviää laitevalmistajan ajattelema käyttötarkoitus. Hyvin harvoin muovikuorisia alle sadaneuron värkkejä markkinoidaan broadcast- tai proaudiokohderyhmille.

Ehkä suurimpana vaikeutena on se, mihin tarkoitukseen kotikylän musiikkikauppias tai veppikauppa noita vehkeitä myy. Tässä kohdassa moraali saattaa olla hieman heikko ja kaupankäynti tärkeämpää kuin käyttötarkoitukseen sopivuus.
kivi
24.08.2005 11:29:54
Alesikselta ja miltei joka valmistajalta löytyy varmasti tuotteita joita en proäänikäyttöön laittaisi esim.Alesiksen 31-alueinen 1-U korkuinen graafinen eq. Nämä valmistajien halvimmat tuotteet on tarkoitettu instrumentti ja harrastajakäyttöön ja toimivat siinä hommassa varsin hyvin.

Terssikorjain instrumenttikäyttöön?
:-D

Mä näin Riihimäellä sellaisen "bändin oman kotistudion", missä oli mikit kiinnitetty suoraan joutsenkaulalla vahvistimiin ilman runkovaimennusta. Siellä oli myös tarkkaamoräkissä kymmenkunta settiä terssikorjaimia noin niinku miksaajan avuksi. Ja ei, eivät olleet kaiuttimien virittämiseen.

Mikäs siinä, näkyyhän niistäkin.

Mutta asiaan. Joo, kutakuinkin joka valmistajalta löytyy toki huonoa, halpaa ja kelvotontakin. Tämä pätee niin hyviin kuin huonoihin merkkeihin. Niin hyvää merkkiä ei olekaan, ettei jokin tuote olisi "susi", tosin päinvastaisesta ei oo varmuutta
;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Niq
24.08.2005 11:32:18

Ehkä suurimpana vaikeutena on se, mihin tarkoitukseen kotikylän musiikkikauppias tai veppikauppa noita vehkeitä myy. Tässä kohdassa moraali saattaa olla hieman heikko ja kaupankäynti tärkeämpää kuin käyttötarkoitukseen sopivuus.

Hehe.

-"Tästä Peaveyn uusi 60W putkivahvistin 300 eurolla" Kyseessä Peaveyn joku transtube tms. yhdellä etuasteputkella varustettu transistorivahvistin.

-"Aito lespaul -kopio, ei häviä aidolle yhtään, hinta tottakai sen mukaan 600e" Joku neverheard kiinalainen pulttikaulainen ja 2cm paksulla vanerirungolla varustettu les paulista apinoitu keppi.

-"Näissä behringerin miksereissä on samat etuasteet kun peaveyn laatumiksereissä, ihan pro-kamaa siis"

-"Nää paisteen 302-sarjan pellit on jo niin laadukkaita peltejä että näillä soittaa lopun ikää"

-"Tää ibanezin 15W harjoitusvahvari ei häviä soundissa yhtään putkivahvistimelle" Karmean kuuloinen vahvistin, en ole ikinä huonompisoundiseen vehkeeseen törmännyt, vaikka halpiksia onkin tullut harrastettua enemmänkin.

Tietty vois kauppa käydä paremmin jos puhuttais asioista niinkuin ne ovat. En nykyisin enää usko oikein mihinkään mitä ko. nimeltä mainitsematon kauppias sepittää.
"I have a cunning plan" -Baldrick
PL
24.08.2005 11:33:44
Herra saivartelijalle:

Olisiko siinä lauseessa pitänyt olla "tai"???
kivi
24.08.2005 11:41:19 (muokattu 24.08.2005 11:43:20)
Herra saivartelijalle:

Olisiko siinä lauseessa pitänyt olla "tai"???

Kuka saivarteli?

En minä ainakaan, ja Niq esitti elävän kuvauksen ihan oikeasta kauppiaasta.

Edit: Ahaa, ymmärsin. Ei, vaan halusin kertoa nähneeni terssikorjaimen oikeasti instrumettikäyössä, vastoin kaikkea järkeä. No offense.
(Handsome Dick Manitoba)    
PL
24.08.2005 11:47:17
Kuka saivarteli?

En minä ainakaan, ja Niq esitti elävän kuvauksen ihan oikeasta kauppiaasta.

Edit: Ahaa, ymmärsin. Ei, vaan halusin kertoa nähneeni terssikorjaimen oikeasti instrumettikäyössä, vastoin kaikkea järkeä. No offense.

Kuin myös, useinkin ja olen nähnyt neuvostoliittolaisen terssikorjaimen PA-käytössä ja itseasiassa käyttänytkin moista.
kivi
24.08.2005 11:54:28
Kuin myös, useinkin ja olen nähnyt neuvostoliittolaisen terssikorjaimen PA-käytössä ja itseasiassa käyttänytkin moista.

PA-käytössä minäkin, siihenhän se on tehty, eiksje?

Mutta rummuissa..?:-)
(Handsome Dick Manitoba)    
Locrian
24.08.2005 11:56:12
Kyllähän noita terssikorjaimia on nähty asiansa osaavien kitaristien seteissä enemmänki. Ekana tulee mieleen Yli-Sirmiön 5150 terästettynä terssikorjaimella ja miehen saundi ainakin mun korvaan on erittäin terve. Ja taisi olla Bodomin Laiholla vähän samantyylinen setti jossain vaiheessa.
kivi
24.08.2005 12:01:16
Kyllähän noita terssikorjaimia on nähty asiansa osaavien kitaristien seteissä enemmänki. Ekana tulee mieleen Yli-Sirmiön 5150 terästettynä terssikorjaimella ja miehen saundi ainakin mun korvaan on erittäin terve. Ja taisi olla Bodomin Laiholla vähän samantyylinen setti jossain vaiheessa.

Ok. Nyt perun pahat puheeni, koska saahan sitä käyttää mitä laitteita tahtoo, lopputulos ratkaisee.

Eli unohtakaa muutama viimeinen viestini niiltä osin, mitä ne terssikorjainta koskivat. Parametrinen EQ on todellakin sen verran vaikeampi käyttää ja epäinformatiivisempi, että sen voi vallan hyvin korvata graafisella, josta näkee kertavilkaisulla mitä on tapahtumassa.

...Jos riittää puukko eikä skalpelli:-)
(Handsome Dick Manitoba)    
PL
24.08.2005 12:01:23
PA-käytössä minäkin, siihenhän se on tehty, eiksje?

Mutta rummuissa..?:-)

Älä yllytä, TOA:n 12-alueista täysparametrista kylläkin olen kokeillut.

Olen nimittäin ollut suhteellisen suurenluokan laitteiden vääriinkäyttötarkoituksiin käyttäjä. Halvalla kun piti saada mahdollisimman paljon aikaan.
Levy
24.08.2005 12:04:39
Olisiko mahdollista loputtoman dissaamisen sijaan tarjota jotain tilalle? Se olisi aikuisten meininkiä se. Kellekään ei ole jäänyt epäselväksi kuinka huonoja behringerin laitteet muusikoiden.netin "ammattilaisten" ja Ammatiilaisten mielestä ovat. Itse tiedän jo mitä haluan ja mitä sijoittamallani rahalla saan. Aloittelijana tätä tietoa ei ole ja silloin on aika totaalisen tuuliajolla -sitä uskoo milloin kaupan ahnasta setää ja milloin keskustelupalstan tietäjiä.

Joten ehdotan että dissatessa voisi yrittää tarjota jotain tilalle - samasta hintaluokasta tietenkin.
Locrian
24.08.2005 12:23:12
Tarviiko tosiaan ja olisiko aikuisten meininkiä? Jos haluaa ostaa Behringeriä niin ostaa Behringeriä ja jos mä en halua ostaa Behringeriä niin kai sen nyt saa sanoa ilman, että on velvoitettu antamaan jollekin toiselle parempia mutta yhtä halpoja vaihtoehtoja? Häh? Kokeile vaikka Samsonia tai jotain. Kokeilemalla mäkin olen omia suosikkeja löytänyt.

Jos mulla on mahdollisuus käyttää muiden valmistajien kalliimpia ja omasta mielestäni parempia laitteita niin mikä siinä sitten mättää? Mun tai firman rahat siinä menee.
Mä en ole kieltänyt ketään ostamasta behringeriä vaan todennut etten osta kyseisen valmistajan laitteita enää itse. Kysyttävää?
Mikael
24.08.2005 12:24:30

samasta hintaluokasta tietenkin.

Tässäpä tämä ongelma just on. Jossain tulee se raja vastaan missä laadukas tekeminen vaan maksaa enemmän.
Oli miten oli, mutta näin on.
kivi
24.08.2005 12:38:33
Tässäpä tämä ongelma just on. Jossain tulee se raja vastaan missä laadukas tekeminen vaan maksaa enemmän.

Kokeile vaikka Alto'a. Ei vättämättä yhtään parempi, mutta skaala tunnustetusti laajempi.

Samsoneihin suhtaudun suurella varauksella, kunnes toisin todistetaan. Pitänee tsekata ne pikkukonkat, joista joku puhui hyvää, niin kantani ehkä muuttuu vähemmän jyrkäksi.
(Handsome Dick Manitoba)    
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)