Mr_Brightside 23.08.2005 00:25:36 | |
---|
Kysymysten sarja jatkuu. Tiedän että tästä säröstä on puhuttu aiemmin, mutta nyt aloin ihmettelemään yhtä asiaa: 808 on ilmeisestikin se "paras" saundiltaan melkein se originaalia vastaava, ja se on ainakin Thomannin mukaan overdrive. Sitten on tämä TS9 joka onkin sitten distorion? Mikä on käytännön ero, eli onko tuo TS9 nyt sitten ollenkaan sellainen kuin originelli? Millainen saundi, jos sitä nyt pystyy kuvailemaan järkevästi.. Putkipeliin olis särö siis tulossa, Fender HRDLX. |
fox 23.08.2005 00:44:58 (muokattu 23.08.2005 01:14:25) | |
---|
Tiedän että tästä säröstä on puhuttu aiemmin, mutta nyt aloin ihmettelemään yhtä asiaa: 808 on ilmeisestikin se "paras" saundiltaan melkein se originaalia vastaava, ja se on ainakin Thomannin mukaan overdrive. Sitten on tämä TS9 joka onkin sitten distorion? Mikä on käytännön ero, eli onko tuo TS9 nyt sitten ollenkaan sellainen kuin originelli? Millainen saundi, jos sitä nyt pystyy kuvailemaan järkevästi.. Putkipeliin olis särö siis tulossa, Fender HRDLX. No joo, on tästä asiasta tosiaan puhuttu..ainakin jokusessa thriidissa ollu juttua. Haku lienee toiminnassa yöaikaan, niin kokeile, siellä on paljo kaikenlaista.. Mutta juu, overdrive on sellanen "laimeampi" yliohjaussärö, distortion on sitte se "särkö"pedaali varsinaisesti.. Enpä mä nyt ihan tuota TS9:äkään minään hirmusärön tuottavana pedaalina pidä.. SRV muuten käytti pedaalilaudassaan TS10:ä, joka saattaa järkyttää sellasia jotka on 808:n investoinu, ovat kohtuullisen kalliita ne. Toinen myytti koskee tuota op-vahvari-piiriä, 95% TS9-pedaaleista sisältää kalliimman TA75558 -piirin sen JRC4558-piirin sijasta.. itse asiassa taitaa viittä erilaista oparia olla originaali-TS9:ssä. Ja olikin, asian tarkistin.. Oikke hyvä vaihtoehto muuten olis seurailla ja vaania fleabayta tms. ulkomaan nettihuutokauppaa, ja yrittää löytää 1986 ainoostaan valmistettu Ibanez MSL Metal Screamer.. on tuolla maagisella piirillä ja muutenkin TubeScreamer-skemalla tehty se. Ja on murto-osan hinnasta.. tosin ei kovin usein ole myynnissä, ja voipa olla, että hinnat on nousussa niilläkin.. Muita hyviä od-klassikkopedaaleja toki MXR distortion+... Editti: tarkistettu pari faktaa, ja lisätty.. |
McNulty 23.08.2005 00:56:05 | |
---|
Jos haluaa TS-tyyppistä saundia... kannattaa harkita myös MEK:n tarjoamia Tubedrive 1 ja Tubedrive 2 polkimia... tai miksei vaikka Boss SD-1 Uraltone-modilla varustettuna. Kalliitahan nuo Tube Screamerit ovat... Omistan 80-luvun TS9:n ja '04:n TS808 Reissuen. Jollain tavalla pidän enemmän TS808RI:n tuottamasta "eloisasta" ja lämpimästä saundista. TS-9 on enempi siritystä minun kultakorville :) Ei sekään huono ole, mutta jotenkin se alapää hukkuu enempi TS9:ssä kuin TS808:ssa. Tuota Turboa (TS9DX) en oikeastaan ole soitellutkaan, mitä nyt pari kertaa pikaisesti liikkeessä testannut. Se on TS9 lisägain-optiolla varustettuna. Lisää siritystä siis :) PS. jos halvempi tube overdrive kiinnostaa niin tuo Digitech Bad Monkey ei varmaankaan ole huono vaihtoehto. Se taitaapi maksaa jonkun 45e tms. uutena. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
LaXu 23.08.2005 00:56:41 | |
---|
Ja noita TS-kloonejahan on markkinat tulvillaan. Halpispäästä paras lienee loistava Digitech Bad Monkey (n. 50€ Suomessa) ja sitten on n+1 putiikkipeliä. Minun testieni mukaan tuo Bad Monkey kyllä yltää n. 95% samoihin soundeihin kuin parin huntin putiikki-TS:t. Itse en ainakaan true bypassista ja vähän miellyttävämmistä potikoista ja minimaalisesti parannuksesta soundiin viitsi maksaa kolminkertaista summaa. No, joka tapauksessa TS9:n hintaluokassa kannattaa ainakin Barber Electronicsin pedaalit (LTD ja isommille säröille Direct Drive) testata ja siitä vähän ylöspäin olisi sitten ainakin Voodoo Labs Sparkle Drive ja varmaan tusina muutakin. Custom Sounds myy ainakin noita Barberin ja Voodoo Labsin vermeitä. |
Mr_Brightside 23.08.2005 01:06:08 | |
---|
Jesh, kiitos näistä. Taidanpa tuon Bad Monkeyn tsekata ainakin, tuohon hintaan ei ole edes paljon hävittävää.... |
SirElwood 23.08.2005 01:20:29 | |
---|
Jesh, kiitos näistä. Taidanpa tuon Bad Monkeyn tsekata ainakin, tuohon hintaan ei ole edes paljon hävittävää.... Et todellakaan häviä mitään. Nimim. Onnellinen omistaja. :) |
Imper 23.08.2005 01:39:41 | |
---|
Itseasiassa tuossa TS-9DX:ssä noi lisämoodit ei ole "isompisäröisiä" vaan luonteeltaan vähän erilaisia. Tuossa pedaalissa TS9-moodissa löytyy eniten gainia. Lähinnä basson määrä ja tietynlainen kuumuus noissa eri moodeissa on vaan erona tohon TS9-moodiin. Esim. tuolla Turbo-moodilla saa aivan hullut bassobuustaukset. Joskus tuollasen siis omistin, ja sitä perus TS9-modea siitä tuli oikeestaan aina silti käytettyä. Everyone is a per-son |
fox 23.08.2005 01:44:00 | |
---|
Jesh, kiitos näistä. Taidanpa tuon Bad Monkeyn tsekata ainakin, tuohon hintaan ei ole edes paljon hävittävää.... Tuota Iban tehtaan historiikkia kun luin, niin tulipa viel yks lissää..SoundTank-sarjasta TS5... |
McNulty 23.08.2005 02:27:57 | |
---|
Tuota Iban tehtaan historiikkia kun luin, niin tulipa viel yks lissää..SoundTank-sarjasta TS5... huono laitos... ei kestä kulutusta. 100% muovia koko härveli... kytkimiä myöten. Tosin, niitäkin ovat monet modailleet saadakseen niistä Tube Screameria muistuttavan saundin :) TS7 on edelleen markkinoilla... sekin voisi olla ihan "ok" häsäkkä. Bad Monkey vie mielestäni voiton saundin ja hinnan puolesta. "Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.) |
manto 23.08.2005 08:43:23 | |
---|
Juu-u. Lisäisin vielä kokeilu listalle Visual Soundin Route66:n. Omat kokemukset laitteeesta on aikasta pirun hyvät. Hinta taitaa olla 159€ Musamaailmassa. http://www.visualsound.net/rt66.htm -manto- -Nojoo- |
manto 23.08.2005 08:43:53 (muokattu 23.08.2005 08:44:41) | |
---|
No kerpele. Kahteen kertaan. -Nojoo- |
pliksu 23.08.2005 09:01:52 | |
---|
Itsellä iski valtaisat aamuGASit. Pitkästä aikaa tämä kokonaisvaltainen fiilis kulki kehoni lävitse ja sai minut vapisemaan. Oliko aiheuttajana Ibanez? -EI! Boss? - EI! Digitech? - Kyllä! Bad Monkey on pakko saada! Jumantsuiga. Pyyntöihini on vastattu - 50e:llä pedaali juuri minun tarpeisiini. Kouriintuntuvaa kokemusta ei minulla pedaalista ole, mutta summailin tuossa kaikkea kehua, mitä kyseinen pedaali on saanut, kuuntelin audioclippejä tämän valtavan innostuksen kourissa ja nyt tuntuu, että mulle on vastattu. Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13 |
Exhausted 23.08.2005 11:27:35 (muokattu 23.08.2005 11:28:25) | |
---|
'overdrive' ja 'distortion' pedaalien nimissä on vaan erilaisia markkinointinimiä jotka kuvaa sitä kuinka paljon pedaalissa on säröä. Periaatteessahan overdrive-pedaalia käytetään putkivahvistimen yliohjaamiseen/boostaamiseen, ja distortion-pedaalia itsenäisenä särönlähteenä. Kuitenkin, overdrivepedaaleita voi käyttää distortionina. Voit ottaa Tubescreamerin, pistää sen trankkukombon eteen ja vääntää siitä jonkinlaisen särösaundin. Kyllä se toimii. Samoin myös joitain distortion-pedaaleita voi käyttää overdrivenä tarpeeksi pienen särömäärän kanssa. Eli ei niitä pedaaleita eri maailmoista ole raahattu vaikka toinen on 'overdrive' ja toinen 'distortion'. Oikeastaan kaikki analogiset säröpedaalit perustuvat samaan tekniikkaan, paitsi futsit. |
booster 23.08.2005 12:57:41 | |
---|
huono laitos... ei kestä kulutusta. 100% muovia koko härveli... kytkimiä myöten. Tosin, niitäkin ovat monet modailleet saadakseen niistä Tube Screameria muistuttavan saundin :) TS-5 on hyväsoundinen purkki mutta kytkin hajoaa tokalla tai kolmannella polkaisulla. Myydään: käsintehty germanium-fuzz, katso lisätiedot ja pistä tarjousta! |
NYdoll 23.08.2005 16:14:37 | |
---|
Itse en ole toistaiseksi vielä yhtäkään pedaalia onnistunut polkemaan hajalle... En oikeestaan ymmärrä miten niitä saa normaalikäytössä hajalle. Ei niitä oo potkittavaks tarkotettu... "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Itse en ole toistaiseksi vielä yhtäkään pedaalia onnistunut polkemaan hajalle... En oikeestaan ymmärrä miten niitä saa normaalikäytössä hajalle. Ei niitä oo potkittavaks tarkotettu... Kyllä nuo muoviset, niin kun vaik danElectron minipedaalit ja tuo ibanez:n soundtank saraja menee rikki todella helposti. mulla on Ibanez hajonnu sillee, et oon astunu puoliks ohi, ja pedaali pyrähti jotenkin hassusti jalan alla. Kansi rikki. Danoista taas tuppaa potikat hajoamaan, jos ei sitä suojaa käytä. |
Enimmäkseen Harmiton 23.08.2005 17:11:23 | |
---|
Offtopic Voiko joku valoittaa minkä verran on eroa SD-1:n ja Bad Monkeyn soundissa? SD syö ainakin alapään (olen kuullut UralTone-modista) ja mieluusti tarvitsisin pikkaisen enemmän vielä säröytymistä tuohon SD:hen. Käytän sitä siis JCM800 2205 särökanavan boostaukseen. Tokihan se säröytyy jos laittaa ihan isänkädellä volyymia, mutta sitten ei enää kuule mitään muuta. :) Kertokaahan viisaat. |
SirElwood 23.08.2005 17:16:53 (muokattu 23.08.2005 17:17:18) | |
---|
Offtopic Voiko joku valoittaa minkä verran on eroa SD-1:n ja Bad Monkeyn soundissa? SD syö ainakin alapään (olen kuullut UralTone-modista) ja mieluusti tarvitsisin pikkaisen enemmän vielä säröytymistä tuohon SD:hen. Käytän sitä siis JCM800 2205 särökanavan boostaukseen. Tokihan se säröytyy jos laittaa ihan isänkädellä volyymia, mutta sitten ei enää kuule mitään muuta. :) Kertokaahan viisaat. IMO: SD-1 on jotenkin kylmä ja kalsea. Tone on jotenkin, noh, tone. Bad monkey taas on mielestäni huomattavasti lämpimämpi, ja low sekä high potikat antavat huomattavasti enemmän varaa säätää soundin väriä. Mielestäni bad monkeyn särö on myös rouheampi tai rapeampi, miten sen nyt sanois? Ei SD-1:stä turhaan modata. :) |
Jytäurpo 23.08.2005 17:44:41 | |
---|
Juu-u. Lisäisin vielä kokeilu listalle Visual Soundin Route66:n. Omat kokemukset laitteeesta on aikasta pirun hyvät. Hinta taitaa olla 159€ Musamaailmassa. http://www.visualsound.net/rt66.htm -manto- Komppia, lisäksi saa vielä loistavan kompuran. Ei syö soundia ja sisältää lisäksi bass boostin. Orggis TS-9 jäi mulla käyttämättömäksi. "One more drink won´t hurt nothing..." |
ilezia 23.08.2005 18:09:25 | |
---|
Komppaan myös tuota VisualSoundin Route66. Ihan erinomainen peli. Piirinähän tuossa on jos ei nyt sama kuin TS808 originaalissa niin ainakin soundiltaan todella lähelle sitä. Kannattaa ainakin kokeilla tätä, ennen kuin päätöksensä tekee. |