tommi_899 21.08.2005 18:31:54 | |
---|
elikkäs hakisin myyntihintaa tämmöselle Tokai limited edition stratolle, sarjanumero f9710094. musta runko, eben otelauta. en löydä nyt kuvaa mistään. koitan keksiä jotain lisä infoa |
@_@ 21.08.2005 19:16:19 | |
---|
1500€ |
tommi_899 21.08.2005 20:08:45 | |
---|
1500€ varmaan nolla pois :D |
Härski 21.08.2005 20:28:08 | |
---|
varmaan nolla pois :D Ykkönen riittää. |
tommi_899 21.08.2005 20:53:06 (muokattu 21.08.2005 21:07:09) | |
---|
Ykkönen riittää. millä hinnalla tota kannattais sitten yrittää myydä, joku 250? |
Ze Kink 22.08.2005 17:07:53 (muokattu 22.08.2005 17:09:08) | |
---|
Korea? Japsi? Vuosimalli? E: eben otelauta Hetkinen? Onko Tokai joskus valmistanut Stratoja ebenotelaudalla? En ole ainakaan koskaan kuullut. Vai tarkoitatko ruusupuuta? [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Zeni 22.08.2005 19:40:36 | |
---|
Mulla on vähän sama ongelma. Tokai:n Strato sunburstilla, mallista ei tietoa. Joku 70-luvun malli ja kaula vaihdettu jälkeenpäin, pulttikaulainen. Kaulanliitoksesta löytyy tuo laattaa jonka sarjanumero ei sovi Tokai:n tietoihin, eli ilmeisesti otettu tuo laatta jostain muusta kitarasta. Mitä malleja yleensä on 70-luvulla ollut myynnissä (Tokai)? |
tommi_899 22.08.2005 20:03:16 | |
---|
Korea? Japsi? Vuosimalli? nuo olisi kiva tietää, mutta mistä? E: Hetkinen? Onko Tokai joskus valmistanut Stratoja ebenotelaudalla? En ole ainakaan koskaan kuullut. Vai tarkoitatko ruusupuuta? kitaran omistaja sanoi olevan ebeniä, tosin hän ei mitenkään perillä puulajeista ole joten voi hyvinnin olla ruusupuuta |
Dr. Muff 22.08.2005 20:24:53 | |
---|
Mulla on vähän sama ongelma. Tokai:n Strato sunburstilla, mallista ei tietoa. Joku 70-luvun malli ja kaula vaihdettu jälkeenpäin, pulttikaulainen. Kaulanliitoksesta löytyy tuo laattaa jonka sarjanumero ei sovi Tokai:n tietoihin, eli ilmeisesti otettu tuo laatta jostain muusta kitarasta. Mitä malleja yleensä on 70-luvulla ollut myynnissä (Tokai)? Mitä lavassa lukee? Silverstar, Goldstar, Springysound?Onko Tokai vaiko 7okai-logo? Noista sarjanumeisto ei muuten edes pystyisi päättelemään (siis suoraan..) valmistusvuotta, ne on jotenkin suht randomisti heitetty. Niistä saa kuitenkin mallin selville. tokairegistry.com on varmasti paras lähde tokai-tietouteen. Tuumasta toiseen. |
Ze Kink 22.08.2005 20:33:59 | |
---|
Mitä lavassa lukee? Silverstar, Goldstar, Springysound?Onko Tokai vaiko 7okai-logo? Noista sarjanumeisto ei muuten edes pystyisi päättelemään (siis suoraan..) valmistusvuotta, ne on jotenkin suht randomisti heitetty. Niistä saa kuitenkin mallin selville. tokairegistry.com on varmasti paras lähde tokai-tietouteen. Lisäksi: Lavan muoto? Oldies but goldies sekä "this is an exact replica of the good old strat" tekstit? Onko tallassa/virittimissä teksti "Tokai" vai "Final Prospec" yms. Kertoiles vähän. Itsellänikin on muuten Tokain vanhempi Springy Sound. Vuosimallin olen ajoittanut olevan n. 78-81 (sarjanumero alkaa 00, mikä viittaisi kitaran olevan vm.80, mutta kitarassa häiritsee mm. skunk stripe ja pari muuta juttua, joita näkyy mm. 78 mallisissa springyissä.) ja värinä on (kuulemma) melko harvinainen Candy Apple Red. Ihastunut olen kitaraan täysin, joskin mikit ovat aika huonot (ilmeisesti saattavat olla vaihdetut, sillä niissä ei ole leimoja pohjissa), ja nauhat ovat kuluneet pieniksi. Tein vielä faradihäkin joten on myös hiljainenkin. Tästä tuskin koskaan luovun :) Lueskelin muuten, että tuonaikaiset Springyt saattavat mennä eBayssä nykyään jopa $1000 hintaan. Jos tästä joskus myöhemmin luovun, niin saatanpa jäädä vielä voitollekin, mikä on ihan kiva juttu :) [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
lukeman 22.08.2005 21:05:46 (muokattu 22.08.2005 21:09:05) | |
---|
kitaran omistaja sanoi olevan ebeniä, tosin hän ei mitenkään perillä puulajeista ole joten voi hyvinnin olla ruusupuuta Ruusupuu on huokoisempaa ja yleensä hieman vaaleampaa kuin eben. Eben on tosi kovaa ja pinta on hieman vastaava kuin esim. vaahterassa. Njoo, mahtoikohan tuostakaan olla mitään apua, mutta vähän tuonnepäin kuitenkin. :) Omakuvassani olevassa kitarassa on otelauta ebeniä, kuvasta tuo tosin ei paljonkaan erotu. Edit. Lisäys. |
Dr. Muff 22.08.2005 21:12:20 | |
---|
Lisäksi: Lavan muoto? Oldies but goldies sekä "this is an exact replica of the good old strat" tekstit? Onko tallassa/virittimissä teksti "Tokai" vai "Final Prospec" yms. Kertoiles vähän. Lavan muotohan käy ilmi mallinimestä. Silve Star= CBS replika, Goldstarsound&Springysound= pre CBS replika. 'Sajanumero' kertoo vuoden jota apinnoidaan, ei valmistusvuotta. L kirjain tuli sarjanumeron eteen 81. Itsellänikin on muuten Tokain vanhempi Springy Sound. Vuosimallin olen ajoittanut olevan n. 78-81 (sarjanumero alkaa 00, mikä viittaisi kitaran olevan vm.80, mutta kitarassa häiritsee mm. skunk stripe ja pari muuta juttua, joita näkyy mm. 78 mallisissa springyissä.) ja värinä on (kuulemma) melko harvinainen Candy Apple Red. Ihastunut olen kitaraan täysin, joskin mikit ovat aika huonot (ilmeisesti saattavat olla vaihdetut, sillä niissä ei ole leimoja pohjissa), ja nauhat ovat kuluneet pieniksi. Tein vielä faradihäkin joten on myös hiljainenkin. Tästä tuskin koskaan luovun :) Lueskelin muuten, että tuonaikaiset Springyt saattavat mennä eBayssä nykyään jopa $1000 hintaan. Jos tästä joskus myöhemmin luovun, niin saatanpa jäädä vielä voitollekin, mikä on ihan kiva juttu :) Mulla on -84 Goldstarsound. ST-65, vuoden 60-64 kopsu, ohuella otelaudalla. Custom värillä Dakota Red. Hieno kun mikä. Uudet jumbonauhat ja luusatula. Alkuperäiset VII mikit vaihdoin Fenkun CS'69n. Mikit oli ihan hyvät mutta kiertoherkät. Tykkään pirusti. Tuumasta toiseen. |
Ze Kink 22.08.2005 21:33:49 (muokattu 22.08.2005 21:35:56) | |
---|
Lavan muotohan käy ilmi mallinimestä. Silve Star= CBS replika, Goldstarsound&Springysound= pre CBS replika. 'Sajanumero' kertoo vuoden jota apinnoidaan, ei valmistusvuotta. L kirjain tuli sarjanumeron eteen 81. Lähinnä tarkoitin sitä, että onko vanhempia lawsuitteja, vai uudempia sillä erikoisella lavalla. Ilmeisesti taitaa juuri näitä olla. Mulla on -84 Goldstarsound. ST-65, vuoden 60-64 kopsu, ohuella otelaudalla. Custom värillä Dakota Red. Hieno kun mikä. Uudet jumbonauhat ja luusatula. Alkuperäiset VII mikit vaihdoin Fenkun CS'69n. Mikit oli ihan hyvät mutta kiertoherkät. Tykkään pirusti. Jepsoo, jumbot olisi minunkin tuohon tarkoitus laittaa (tai ehkä mediumit). Mikkejä en ole vielä saanut päätettyä, jotain monipuolista mahdollisimman vähällä hurinalla, perinnesoundia unohtamatta kuitenkaan. Mutta mitäköhän noita sitten on. E: Hetkinen. Tokairegistryn mukaan: In late 2002 early 2003 Tokai added serial numbers to the back of the headstock on Korean models. These serial numbers ALL start with a letter. ja ekassa viestissä: Tokai limited edition stratolle, sarjanumero f9710094 [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
Dr. Muff 22.08.2005 21:43:52 | |
---|
Lähinnä tarkoitin sitä, että onko vanhempia lawsuitteja, vai uudempia sillä erikoisella lavalla. Ilmeisesti taitaa juuri näitä olla. Paitsi että taisi olla niin että Zenillä kaula oli vaihdettu.. Päättele siitä sitten valmistusvuosi :) Nihkeää voi olla pelkän bodyn alkuperän määritteleminen ellei sitten kaulataskuun ole vuotta lipsahtanut. Muuten bodyn merkinnät voipi olla 'hieman' hämäriä 23=7 tai-22 tms.. Jepsoo, jumbot olisi minunkin tuohon tarkoitus laittaa (tai ehkä mediumit). Mikkejä en ole vielä saanut päätettyä, jotain monipuolista mahdollisimman vähällä hurinalla, perinnesoundia unohtamatta kuitenkaan. Mutta mitäköhän noita sitten on. Mikkien vaihtaminen on loputon suo :) niitä kun on NIIN paljon hyviä ja vastaavasti huonoja. Parhaiten mun tikkuun on istunut noi '69t ja tallaan Vintage Vibe Guitarsin mikki. Tuumasta toiseen. |
Tokai puljussa veikkasivat iäksi 70-lukua. Vaikeahan tuosta on selkoa saada, mutta heidän mukaansa: kaula vaihdettu jälkeenpäin 84-vuosimallin kitarasta ja sarjanumero laitettu jälkikäteen (kenties samasta kitarasta kuin kaula). Tuo numerohan on siis siinä kaulan kiinnityslaikassa. Eli ainut keino tunnistaa tuo olisi tuo body. Ajattelin hankkia sellaisen alkuperäisen kaulan. Kerroin kaverille, että maksoin tästä 300euroa (tässähän tuli mukaan vahvari ja Zoomi) ja ostin AST50:senä vähän kuin sika säkissä. Huoltomies sitten sanoi, että hanki tuohon jostain se alkuperäinen kaula niin arvo voi olla lähemmäs tonnia (??) |
Ze Kink 23.08.2005 18:29:11 (muokattu 23.08.2005 18:33:40) | |
---|
Paitsi että taisi olla niin että Zenillä kaula oli vaihdettu.. Päättele siitä sitten valmistusvuosi :) Nihkeää voi olla pelkän bodyn alkuperän määritteleminen ellei sitten kaulataskuun ole vuotta lipsahtanut. Muuten bodyn merkinnät voipi olla 'hieman' hämäriä 23=7 tai-22 tms.. Puhuin siis tuossa tommi_899:n kitarasta. Tokai puljussa veikkasivat iäksi 70-lukua. Vaikeahan tuosta on selkoa saada, mutta heidän mukaansa: kaula vaihdettu jälkeenpäin 84-vuosimallin kitarasta ja sarjanumero laitettu jälkikäteen (kenties samasta kitarasta kuin kaula). Tuo numerohan on siis siinä kaulan kiinnityslaikassa. Eli ainut keino tunnistaa tuo olisi tuo body. Ajattelin hankkia sellaisen alkuperäisen kaulan. Kerroin kaverille, että maksoin tästä 300euroa (tässähän tuli mukaan vahvari ja Zoomi) ja ostin AST50:senä vähän kuin sika säkissä. Huoltomies sitten sanoi, että hanki tuohon jostain se alkuperäinen kaula niin arvo voi olla lähemmäs tonnia (??) Jotain 700e tuosta saattaa ainakin saada, joskaan ei välttämättä Suomessa. 300e vaikuttaa ainakin todella hyvältä diililtä, varsinkin kun nuo muut tulivat messissä. Mutta taas, jos alkuperäinen kaula tarkoittaa sitä mikä tuossa on ennen ollut, niin pulmia tulee olemaan. Tuskin sitä saa ihan samaan hintaan myytyä jos kaula ei ole se alkuperäinen, vaan vaihdettu (ainakin noita vanhoja 60-luvun Fenkkuja kun kattelee eBayssä, niin alkuperäisillä osilla varustetun Straton ja "päivitetyn" Straton hintaero voi olla ihan järjetön, esim. $12000 vs. $2000). [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"