Fuzzy Boner 23.08.2005 10:12:40 | |
---|
Hoho...muista että hinta on sit kohdallaan! Aivan! Mä tiedän kyl sun liikahtamishillon. Januksen arvaus ei osunu ees lähimaastoon;) Yeah! |
Jäärä 23.08.2005 10:55:12 | |
---|
Palatakseni alkuperäseen aiheeseen: Tuli taas mieleen selaillessani Naimisiin.infon sivuja, että huolestuttavissa määrin häistäpyritään tekemään supertäydellisiä ja "parempia", kuin muilla. Tää helvetin kilpavarustelu johtaa siihen, että jos jollain on ollut häissään joku yksityiskohta, ohjelmanumero tai leikki, se on ängettävä väkisin mukaan. Häistä alkaa tulla vaaleenpunasia sillisalaattihelvettispektaakkeleita, joissa ei kellään oo enää kivaa. Suhteellisuuden taju katoo ja kun homma alkaa kusta pelkkää mahdottomuuttaan onnistumisien ja aikataulujen puolesta, ollaan hampaat kireellä ja alapaine niin korkeella, että pitäis olla paineastialuokituksen piirissä. Totuushan on, että ei esim. hermoheikko kaaso tai puolihumalainen bestman pysty semmosta showta enää pitään hanskassa, vaan sekin olis ammattilaisen hommaa. Plussaa. Nykymeiniki on jo samansuuntaista kuin amerikanmaalla, jossa häät on jo todella iso bisnes. Viime lauantaina hääkeikalla huomasin tuijottavani suu auki ilotulituksen suomenmestarien toimesta tehtyä ilotulitusta. Oli aika saatanan hieno, en muistaakseni ole nähnyt niin hianoa ilotulitusta. Alkoi jo ulkopuolisena soittajanakin hirvittämään, minkälainen lasku noistakin häistä tulee. Eipä silti, mukavaahan siellä oli eikä mikään tökkinyt, ruoka oli hyvää ja sitä oli riittävästi. Noita hääfoorumeita kun pikkasen lukee, tulee mieleen, että onkohan ne kirjoittelijat pikkasen edesvastuutomassa tilassa? Toisaalta samaa voi ihmetellä joku satunnainen surffaaja eksyessään esim. "kitarakamat"-palstalle keskelle keskustelua, jonka aihe on jonkun tuuman tuhannesosan ero kielen paksuudessa ja sen vaikutus soittotuntumaan ja soundiin. Jotenkin mun on vaan vaikeaa käsittää ylipäätään koko hääjuhlia ja sitä, miksi joku haluaa niistäkin maksaa älyttömiä summia ja ottaa lainaa ja maksella sitä vieläpä senkin jälkeen kun koko avioliitto on jo telakalla. Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä. |
El Condor 23.08.2005 11:22:13 | |
---|
Noita hääfoorumeita kun pikkasen lukee, tulee mieleen, että onkohan ne kirjoittelijat pikkasen edesvastuutomassa tilassa? Ai "pikkasen" edesvastuuttomassa tilassa? Kyllähän tuo hääbisnes on nykyään sellaista rahastusta ja jonkin ihme täydellisen ruusu-prinsessa-satuihanuus-mielikuvan tuputusta että siinä on edesvastuu jättänyt rakennuksen jo aikaa sitten. Viljellään juuri tällaista ajatusta, että häiden kuuluu olla "elämän ihanin ja täydellisin päivä." Mitäs ne loput 50 aviovuotta sitten ovat? Pelkkää alamäkeä? Ja mitä jos (tai pikemminkin kun) kaikesta suunnittelusta huolimatta jokin menee vikaan? Bestman vetää lärvit, sulake palaa kesken häävalssin tai sadekuuro yllättää kimpunheiton aikana? Ei kai siinä muuta ratkaisua ole kuin järven syvimpään kohtaan, kun kerran elämä on pilalla. Hyvät häät tulee silloin, kun kerätään saman katon alle hyviä kavereita, hyvää ruokaa, sopivasti viinaa ja hyvää musiikkia. Ohjelmaa järjestetään maltillisesti. Homma pidetään hanskassa jättäen kuitenkin tilaa inhimillisyyden henkäyksille. Hääkarkeilla, teemaväreillä ja kaiken maailman askarteluilla ja kouhotuksella ei ole mitään virkaa, jos osallistujat ovat jo ennen hääjuhlan alkua stressaantuneessa, hermoheikossa ja vittuuntuneessa mielentilassa (ja tästä kaikesta järjestäjät ovat hyvässä lykyssä köyhtyneet hyvän auton hinnan). Nykyään häissä olennaisinta tuntuu olevan koreat puitteet, kymmenet ohjelmanumerot ja jokin ihme kilpailumentaliteetti. Minusta kuitenkin tärkeintä olisivat itse ihmiset sekä välitön juhlinta ja hauskanpito. Mutta kaipa olen sitten väärässä. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
Notefix 23.08.2005 11:23:25 | |
---|
Aivan! Mä tiedän kyl sun liikahtamishillon. Januksen arvaus ei osunu ees lähimaastoon;) Hoho! Voi pojat... Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
jon lord 23.08.2005 11:25:36 | |
---|
Jotenkin mun on vaan vaikeaa käsittää ylipäätään koko hääjuhlia ja sitä, miksi joku haluaa niistäkin maksaa älyttömiä summia ja ottaa lainaa ja maksella sitä vieläpä senkin jälkeen kun koko avioliitto on jo telakalla. Tuntuu siltä että pidetään juhlia vaan sen takia että saadaan juhlia ja avioliiton perimmäinen tarkoitus on unohtunut. No kun menee kolmannen kerran niinkuin minä niin käynti maistraatissa riittä ja kahvit kotona isovanhempien kanssa. Jos mies ei olis kekseliäämpi kuin nainen niin maailmassa juotais vähän kaljaa |
M.i.k.key 23.08.2005 11:44:17 | |
---|
Hoho, mä oon ollut yhdellä bestmankeikalla ei siellä selvinpäin oltu! Se toisaalta kuului asiaan ja homma toimi silti, kuten sanottu, soittajahäät! :) Mä lopetan nää hommat! |
El Condor 23.08.2005 11:48:59 | |
---|
Hoho, mä oon ollut yhdellä bestmankeikalla ei siellä selvinpäin oltu! Se toisaalta kuului asiaan ja homma toimi silti, kuten sanottu, soittajahäät! :) Sama juttu täällä. Mutta kyllä soittajalta nuo bestmanin hommat sujuu yleensä pikku kännissäkin paremmin kuin joltain satunnaiselta Alpo-serkulta, joka saa ensimmäistä kertaa elämässään mikin käteen. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
turhala 23.08.2005 12:44:28 | |
---|
Tuntuu siltä että pidetään juhlia vaan sen takia että saadaan juhlia ja avioliiton perimmäinen tarkoitus on unohtunut. No kun menee kolmannen kerran niinkuin minä niin käynti maistraatissa riittä ja kahvit kotona isovanhempien kanssa. Kai se joistakin on kiva pitää häitä; Olin entisessä elämässä mukana hotellibisneksessä ja yksi nainen meni meidän raflassa kaksikertaa naimisiin vajaan kuuden vuoden aikana molemmilla kerroilla isot bileet , kummalakin kerralla melkein samat vieraat (pikku paikkakunta), sama bändi,melkein samanlainen menu jne. miestä oli vaan vaihtanut matkan varrella. Siinä oli henkiökunnalla ja bändillä sellainen de ja vuu ilmiö lähellä. ''Ja rokkia ette sitten soita ennen kuin Pappi on lähtenyt"
Bestman häissä 2005 |
baron 23.08.2005 13:09:32 | |
---|
Déjà vu En malttanut. "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
Tankero 23.08.2005 13:10:36 | |
---|
Déjà vu En malttanut. Se on suomeksi de ja vuu. |
Pula-Aho 23.08.2005 13:17:21 (muokattu 23.08.2005 13:17:54) | |
---|
Kyllähän tuo hääbisnes on nykyään sellaista rahastusta . Eikös kaikki business ole rahastusta. Soittajillekin kehitetään ja myydään kalliilla kaikenmaailman laitteita, joita ilman ei kukaan kohta kehtaa soittaa. Vaikka ilmankin on pärjätty vuosikymmenet. Kännykät tarttee vaihtaa vuoden välein, vaikka vanhakin toimii jne. Samaa turhuutta kaikki, jos sitä niin miettii. Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |
Jami 23.08.2005 13:32:16 | |
---|
Samaa turhuutta kaikki, jos sitä niin miettii. Joo ja kehitellähän kaikemmaailman kurkoja vaikka kaljaakin menöö niin jotta sosiaalihuolto on helisemäs. hähähääh. Fletarehtaa ne häjyysemmäkki! |
jykke65 23.08.2005 13:37:16 | |
---|
Eikös kaikki business ole rahastusta. Soittajillekin kehitetään ja myydään kalliilla kaikenmaailman laitteita, Aivan! Heti kun T-kaupan uusi lista pamahtaa luukusta niin jo sitä ihmettelee että miten sitä onkaan pärjänny ilman totakin härpätintä tähän asti! Kaikki paitsi namiskuukkelit on turhaa!! |
M.i.k.key 23.08.2005 13:39:37 | |
---|
Aivan! Heti kun T-kaupan uusi lista pamahtaa luukusta niin jo sitä ihmettelee että miten sitä onkaan pärjänny ilman totakin härpätintä tähän asti! Mun postiluukusta pamahti eilen :) Mä lopetan nää hommat! |
jykke65 23.08.2005 13:40:48 | |
---|
Mun postiluukusta pamahti eilen :) Mulle pamahti perjantaina! Taitaa tilaus lähtiä jo huomenna! Kaikki paitsi namiskuukkelit on turhaa!! |
omarklah 23.08.2005 14:04:03 | |
---|
Mulle pamahti perjantaina! Taitaa tilaus lähtiä jo huomenna! Mun tilaus tuli jo perjantaina perille... Tää sit sanois tälleen... |
baron 23.08.2005 14:05:08 | |
---|
Mulle ei oo tullut. Miten mä voin tietää, mitä kaikkea paitsi oon? "Joka on leikin alkanut, leikin kestäköön" - PB |
niin käynti maistraatissa riittä ja kahvit kotona isovanhempien kanssa. Mutta eihän meidän isovanhemmat ole enää vuosiin olleet elossa. Taikka sitten mua on höynäytetty pahemman kerran muutamilla hautajaisilla :( |
Pula-Aho 23.08.2005 16:58:22 (muokattu 23.08.2005 16:59:07) | |
---|
kehitellähän kaikemmaailman kurkoja vaikka kaljaakin menöö niin jotta sosiaalihuolto on helisemäs. Tuohan nyt on ihan eri asia. Tartteehan ihmisillä olla vaihtoehtoja, millä itselleen krapulan hankkii. Se on demokraattisen yhteiskunnan kulmakiviä. Eikä tässä maassa ole koskaan liikaa viinaa ollut. Kaikki on aina juotu. Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli. |
ÄM 23.08.2005 17:21:13 | |
---|
Tuohan nyt on ihan eri asia. Tartteehan ihmisillä olla vaihtoehtoja, millä itselleen krapulan hankkii. Se on demokraattisen yhteiskunnan kulmakiviä. Eikä tässä maassa ole koskaan liikaa viinaa ollut. Kaikki on aina juotu. Paitti ystäväni häissä kuunvaihteessa jäi viinaa yli ihan saatanasti. Parempi toki niin päin. Nyt on yritetty niitä juoda, esim viime viikonloppuna koottiin hyvä hörppyryhmä meidän mökille, mutta loppui aika kesken. Ja taas kannettiin kotiin. No ehkä pitkällä tähtäimellä. |