Aihe: Tietoa kitaramikrofoneista
1 2 3 4 5 6 7 8 9109 110 111 112 113
tommiot
21.07.2005 15:09:05 (muokattu 21.07.2005 21:38:45)
Saako esim Evolutioniin vaihdettua kuoret? En siis tarkoita että laittaisi semmoset metalliset neliskulmaiset kuoret, vaan toisen väriset muovikuoret?

Ja ostanko Evolutionin vai Super Distortionin kasariheviin? :P
Pastilli?
Black Star
21.07.2005 22:16:40

Saako esim Evolutioniin vaihdettua kuoret? En siis tarkoita että laittaisi semmoset metalliset neliskulmaiset kuoret, vaan toisen väriset muovikuoret?

Ja ostanko Evolutionin vai Super Distortionin kasariheviin? :P

Super Distortion on luotu kasariheviin!!!
Multa menee ainakin pointsit sinne suuntaan.
Over the Wall!!!
tommiot
22.07.2005 10:40:34
Vaikuttaakohan se edes paljoa jos vaihdan Pacifican tallamikin Super Distortioniin... Vähän niillä lienee outputissa eroa, resistanssi on Pacifican mikissä kai 12k, SD jotain 14k.

Pitäiskö vaan käydä hakemassa se Super Overdrive buustaamaan marsua ja unohtaa mikin vaihto toistaiseksi? :P
Pastilli?
tommiot
23.07.2005 13:34:35 (muokattu 23.07.2005 13:35:16)
Kävinpä hakee DiMarzio Dual Soundin (eli Super Distortion puolituksella). Vielä kun keksin miten se asennetaan ;)
Pastilli?
Lego
23.07.2005 15:15:43
Kävinpä hakee DiMarzio Dual Soundin (eli Super Distortion puolituksella). Vielä kun keksin miten se asennetaan ;)

Dimarzion sivuilla on kyllä kytkentäkaaviot.
Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut.
Ibanez, probably the best guitar in the world!
tommiot
23.07.2005 15:17:50 (muokattu 23.07.2005 16:49:19)
Dimarzion sivuilla on kyllä kytkentäkaaviot.

Paketissakin on. Mikäs juttu toi on että jos laittaa stratoon ton mikin niin pitää kääntää vaihe? Pitääkö mun nyt kääntää se, kun toi on Ibanez Roadstarissa (HSS mikitys)? Asensin sen jo ja pistin punaisen johdon mikinvalitsimeen.

ADD: Aah, kuulostaa ihan vitun mahtavalta. JCM800 Mastervolumet kaakossa ja preamppi puolessa välissä, kun pistää menee Van Halenii!
Pastilli?
Black Star
23.07.2005 22:43:40

Hyvä valinta. Minullakin on tuo Dual Sound-versio.
Over the Wall!!!
opaa
25.07.2005 18:45:29 (muokattu 25.07.2005 21:04:37)
Mä oon vasta alkanut tutustua mikkivaihtoehtoihin kun kaipaan uutta saundia gibsonin LP spesiaaliin. Mä kuuntelin duncanin sivuilla noita ääninäytteitä ja vertailin mikkejä mut sanokaapa et miten hyvin tämmönen yhdistelmä toimisi keskenään: tallamikkinä Alnico ll Pro ja kaulamikkinä Jazz Model? Koska mikkinä Jazz model on kuitenkin mikkinä kirkassoundisempi ja toisaalta varmaan olisi hyvä että tallamikki olisi kuitenkin selkeästi kirkkaampi. Toisaalta taas mitä mieltä ootte yhdistelmästä duncanin JB ja Jazz Model? Ainakin se on tosi suosittu yhdistelmä.
dbv
28.07.2005 11:15:53
Toisaalta taas mitä mieltä ootte yhdistelmästä duncanin JB ja Jazz Model? Ainakin se on tosi suosittu yhdistelmä.

Toimii ku junan vessa!
www.deadblue.net
opaa
07.08.2005 19:32:43
Unohtakaa toi mun ylempi höpötys. Mä oon nyt tutkinu ja kyselly ja tutustunu mikkeihin jonku aikaa, pääasiassa Duncanin ja vähän Gibsonin. JB - Jazz yhdistelmä on todella lupaava mut joku tosiaan otti esille aiemmin että Jazz saattais olla liian tumma mun Gibsonin LP Specialiin. Kitaran tiedot täältä:
http://www.gibson.com/Products/Gibs … esPaul/Special%20with%20Humbuckers/
Mut mä en oo vastauksia löytäny kysymykseen että olisiko se tosiaan liian tumma? Mä oikeastikin suosin kirkkaita saundeja, myös edestä kohtalaisen kirkas ja runsas middle. JB tuntuu kaiken pohdinnan jälkeen olevan kuin nappi otsaan ja Jazz on selvästi kuin luotu pari sille. Ja kun kuuntelee soundsamplea ei se niin tummalta kuulosta, soi lähinnä puhtaammin kuin muut kun säröt iskee päälle. (http://www.seymourduncan.com/website/SDToneWizard/hummer.htm)
Vaihtoehtona olisi esimerkiksi 59 tallaan mitä joku suositteli kirkkaampana tallamikkinä. Kun specsejä vertaa niin ulostulo näillä on aika lailla sama, resonant peak jazzilla korkeampi ja tone guiden näyttää että enemmän trebleä ja vähemmän bassoa löytyy jazzilta. Sekin nyt pistää niin hämäämään että joku sanoo että toi JB lähinnä sopii lespaul saundin omaavaan kitaraan ja toinen sanoo että Jazz ei välttämättä sovi taas niin tummasaundiseen kitaraan kuin LP ja kuitenkin tämä yhdistelmä on kaikista suosituin. Mä meen nyt vaan pahemmin sekasin jos mä en saa jotain järkevää kommenttia tähän mun pulmaani :D Eli te jotka tiedätte enemmän nii jos voisitte taas auttaa mut faktojen puolelle nii siitä ois suuresti apua :)
Dr. Muff
07.08.2005 22:22:58
opaa:

JB on kireämpi ja tunkkaisempi, suuremmalla ulostulolla. HiGaineille parempi kuin 59, mutta 59 vie kyllä munsta voiton puhtailla ja miedommilla säröillä. Jazz on ehkä tosiaan hieman tummempi ja miedommalla keskialueella kuin 59. Ihan makuasioita mitkä noista kannattaa pistää. Lisäksi kannattaa huomioida että kun kitarat tehdään puusta niin väkisinkin niissä on eroja, vaikka periaatteessa oliskin kaksi specseiltään identtistä kitaraa mistä syystä ei voi sanoa mitkä mikit sun tulisi hankkia. Kokeiltava se on. Noita liikkuu kuitenkin ihan kivasti käytettynä ja ne saa myytyä samaan hintaan eteenpäin jotenka ei siinä tarvita kuin vähän viitseliäisyyttä. Paljoa ei mene metsään valkkasit sitten noista mitkä vaan.
Tuumasta toiseen.
opaa
08.08.2005 14:54:31 (muokattu 08.08.2005 14:55:27)
Sori nyt on ollu aivot jäissä mä tarkotin tietenkin tossa yläpuolella että vaihtoehtoina olisi joko Jazz kaulaan ja JB tallaan tai Jazzin tilalle 59 KAULAAN, mitä joku suositteli. Tarviin suurempaa eroa tallan ja kaulan välille ja tallasta pitäisi irrota räväkämpi ja tukevampi ulostulo ja särö ja aika kirkas saundi ja JB tuntuu erittäin napilta tähän tarkoitukseen. Kaula vain on vielä auki. Itse asiassa yksi vaihtoehto on että pidän Gibsonin 490R:n edelleen kaulassa mutta jos vaihdan sen niin vaihdan kirkkaampaan. Mun kitaran ominaissaundi on vaan kovin tumma. Onko Duncanin 59 kaulassa kirkkaampi kuin Gibsonin 490R?
Dr. Muff
08.08.2005 15:46:11 (muokattu 08.08.2005 15:48:01)
Sori nyt on ollu aivot jäissä mä tarkotin tietenkin tossa yläpuolella että vaihtoehtoina olisi joko Jazz kaulaan ja JB tallaan tai Jazzin tilalle 59 KAULAAN, mitä joku suositteli. Tarviin suurempaa eroa tallan ja kaulan välille ja tallasta pitäisi irrota räväkämpi ja tukevampi ulostulo ja särö ja aika kirkas saundi ja JB tuntuu erittäin napilta tähän tarkoitukseen.

SH-5 eli Custom voisi olla vielä napimpi vaihtoeho. Tai henk koht diggasin siitä enemmän myös suht tummasoundisessa LP-tyyppisessä.

Kaula vain on vielä auki. Itse asiassa yksi vaihtoehto on että pidän Gibsonin 490R:n edelleen kaulassa mutta jos vaihdan sen niin vaihdan kirkkaampaan. Mun kitaran ominaissaundi on vaan kovin tumma. Onko Duncanin 59 kaulassa kirkkaampi kuin Gibsonin 490R?

No munsta toi 490R ei ole mikään mahottoman tummasondinen vaan aikast hjyvä. Että ehkei Jazz tai 59 kaulassa edes toisi riittävää treblelisäystä. Miten olisi Dimarzion Humbucker From Hell? Tai sitten voit kokeilla myös potikalta maihin menevän tonekonkan arvon puolittamista, jolloin yläpäätä 'valuisi' vähemmän maihin.

Yksi vaihtoehto on myös puolitus(eli vain toisen kelan käyttäminen humpparista) kaulamikille jolloin saisit sinkkusoundia tarvittaessa, tälloin tarvitset mikrofonin josta tulee 4+ johtimet, noissa tehdasasennus Gibsoneissa kun ei ole kuin 2.

Jos voit luopua toisesta volasta tai tonesta, niin voit virittää yhden potikan kontrolloimaan portaattomasti puolitusta. Eli saat koko soundikirjon humpparin ja pelkästään toisen kelan(=melkein singlecoil soundi) välillä. Tai sitten on-off ratkaisu push-pull-potikalla.
Tuumasta toiseen.
opaa
20.08.2005 18:26:16
Tai sitten voit kokeilla myös potikalta maihin menevän tonekonkan arvon puolittamista, jolloin yläpäätä 'valuisi' vähemmän maihin.

Kertokaa tästä vaihtoehdosta vähän enemmän vai onko tästä ollut aikaisemminkin keskustelua tms? Onko vaikutus yksinomaan saundin kirkastuminen vai onko muitakin esim haittavaikutuksia?
maracat
23.08.2005 00:04:34
miten/kannattaako vahata mikit ku on ongelmaa kierron kanssa toises kitaras on emg hz toises emg 81 ja mitä vahaa kannattaa käyttää. KIITOS JO ETUKÄTEEN.
tommiot
26.08.2005 21:49:56
miten/kannattaako vahata mikit ku on ongelmaa kierron kanssa toises kitaras on emg hz toises emg 81 ja mitä vahaa kannattaa käyttää. KIITOS JO ETUKÄTEEN.

Ei kannata. HZ on epoksivalettu, luultavasti myös 81. Luultavasti vika on jossain ihan muualla kuin mikeissä. Aloita vaikka kääntämällä säröä pienemmälle ja soittamalla selkä vahvariin päin.
vibroverb
28.08.2005 13:42:16
nyt todella tarvittais tietoa kitaramikrofoneista nimittäin multa löytyy pj marx-merkkinen aktiivi humbuckeri setti stratoon mutta kytkentäkaavio puuttuu tietääkö kukaan edes valmistajan kotisivua tai mistä löytyisi kytkentäkaavio.
tietäjälle luvassa paljon arvostusta .........ainakin minun osaltani
P2
28.08.2005 14:31:53
tietäjälle luvassa paljon arvostusta .........ainakin minun osaltani

Kerrotko minkälaiset ja kuinka monta johtoa mikeistä lähtee? Muuten varmaan laitetaan normaaliin stratotapaan, paitsi että yksi johto on se, josta patteri antaa mikille virtansa.
Myykää telepleksi!
vibroverb
28.08.2005 15:12:22 (muokattu 28.08.2005 15:22:39)
Siis nää on yksikelaisen näköiset humbuckerit janiistä lähtee yhden mustan piuhan sisässä punainen, valkoinen, ja piuha jossa ei ole päällystettä ne kaikki menevät mikkivalitsimen eri kohtiin vola potikassa on neljä piuhaa joista yksi menee volapotikan input reijästä mikkivalitsimeen. volapotikassa on kaksi reikää joista toisessa lukee input ja toisessa output outputista lähtee kolme piuhaa: P u n a i n e n j a m u s t a j a t o i n e n m u s t a j o n k a s i s ä l l ä o n m u s t a j a p u n a i n e n j a k u o r i t t u p i u h a
sitten on patteri pesä josta lähtee p u n a i n e n j a m u s t a p i u h a

j a k i s t a l ä h t e e k o l m e p i u h a a j o i s t a k ä r j e s t ä (tip) t u l e v a j a k a a n t u u k a h t e e n

siten on kaksi tone potikkaa jotka ovat kiinni toisissaan ja niistä ei lähe mitään piuhoja.

erotetuilla kirjaimilla kirjoitetut eivät ole kiinni missään
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)