Aihe: Roland G-70 vs Yamaha PSR3000
1 2
JPQ
23.08.2005 03:52:56

Titartes, miten olet lähtenyt käsittelemään, etsimään helmiä sitä valtavasta komppien määrästä, joka noilta CD:iltä löytyy?

Vaikka minulta ei kysyttykkään esitän teorian:
Tulee mieleen jos tietää nimen pohjalta millaista musaa etsit. Tai
onko tuossa genreittäin hakemistot ?
U.Honey
23.08.2005 08:31:21
Oliko ne tuossa kaikki?
My name is Baron, U.Honey Baron.
Titares
23.08.2005 14:02:51 (muokattu 23.08.2005 19:40:31)
No ei todellakaan! Hakemistoista näkyy vain 10 ensimmäistä alihakemistoa tai styleä. Lisäksi tässä oli vain USB-tikulla olevia stylejä, joita yhteensä on 149 MB. Koko PSR-3000-hakemistoni on kooltaan 2.06 GB, mukaanlukien videot, mp3-näytteet, PSR Tutorial CD jne.. HARE-menetelmällä tosin 80% voisi karsia pois yöuniaan menettämättä.
faq1
23.08.2005 18:46:56
Aikanaan 90-luvun alussa ensimmäisen - levyasemalla - varustetun Technics KN1000 kanssa oli ongelmana, että komppeja ei koskaan ollut tarpeeksi. Niinpä aloin niitä silloin sille itse tekemään.

Nykyisin "ongelma" on päinvastainen.
Mä teen aluksi peruskarsinnan pc:llä, siis poistan tyylilajin perusteella sellaiset, joita en juuri koskaan käytä. Sitten siirrän kompit muistitikulle, josta niitä sitten selaan kuunnellen yksitellen ja parhaat kerään omaan 'parhaat'- kansioon. Sieltä aina tarpeen vaatiessa poimin niitä sitten käyttöön.

Varmuuskopiot otan tietenkin kaikesta muuttuvasta tiedosta säännöllisin väliajoin.
Titares
23.08.2005 20:22:21 (muokattu 23.08.2005 20:31:53)
Minulla pääasiallisena varmuuskopiona identtinen kovalevy. Se on säästänyt muutaman kerran tosi mukavasti hermoja, jonkun mentyä pieleen Windows'ssa, kerran vanhan kovalevyn hajottua ja pari kertaa siirryttyäni isompaan kovalevyyn. Töissä käytän samaa järjestelyä yhtä hyvin kokemuksin. Itseasiassa mitä pahemmin pieleen menee, sitä mukavammalta tuntuu. Tällöin olen vain muuttanut Setup'ssa varmuuslevyn boottilevyksi ja koneen käynnistyttyä tehnyt siitä identtisen kopion varsinaiselle boottilevylle, joka on siis uusi tai vanha. Koko homma hoituu parilla-kolmella hiiren näpäytyksellä ja kestää sen aikaa, kun kovalevy kopioituu eli tunnista muutamaan - kovalevyn koosta riippuen (tällähetkellä 2x160 GB). Eikä tarvitse asentaa Windowsia uudelleen, lukemattomista muista ohjelmista puhumattakaan!

Tässä on tarvittava halpa, mutta erinomainen ohjelma:
http://www.fssdev.com/products/casperxp/default.aspx
faq1
23.08.2005 21:04:15
Mulla on kotiverkossa kolme konetta ja AINA, kun tuon kovalevylle esim. uusia valokuvia tms. työtiedostoja, niin kopioin ne samalla myös kotiverkon kautta toisella koneelle.

Kovalevyn vaihtaminen on aina kriittinen hetki tiedostoille. Niissä minäkin olen aina ne vahingot saanut aikaan, joita oikeastaan koskaan on sattunut.

Nyt juuri oon aloittamassa yksityisprojektia omien kappaleitteni jalostamiseksi ja puhtaaksisoittamiseksi. Mietin hetken, ostanko ulkopuolisen raiturin vai rakennanko systeemin takkupc:n ympärille. Päädyin kuitenkin pc-ratkaisuun, koska se tarjoaa niin paljon enemmän laajennettavuutta, muunneltavuutta, vaihdeltavuutta..
Tilasin Thomannilta tämän:
http://www.thomann.de/thoiw3_edirol_ua25_usb_audio_prodinfo.html

PS. Nyt taisi lipsahtaa otsikon ulkopuolelle. Muuten eipä ole Roland G-70:n omistajia tähän keskusteluun ilmaantunut. En tiedä, kertooko se jotakin ko. soittimen yleisyydestä?
Titares
24.08.2005 06:50:29 (muokattu 24.08.2005 07:05:10)
Meillä on aika paljon näköjään yhteistä - minullakin on kaksi melkein samanlaista konetta sekä kotona että töissä. Tärkeimmät tiedostot laitan useammalle kuin kahdelle koneelle usb-tikulla tai siirtokovalevyllä, joskus lähetän sähköpostin itselleni tai siirrän ftpllä.

Valitse täältä Suomi ja laita hakuun se UA-laite: www.boxymusic.com
Näyttää olevan 20% halvempi, ellei toimituskulut ole kovemmat. Tsekkasitko tänä kesänä esitellyn laitteen?: http://www.roland.com/products/en/UA-101/index.html

Tilaan kohta UM-880:n (http://www.roland.com/products/en/UM-880/index.html), joka ainakin paperilla vertailussa päihitti kaikki muut USB-MIDI-liitännät. Se mm. toimii viiveettömästi hardwarella jolloin midi-ajoitukset iskevät kuten pitäisi, toimii myös ilman PC:tä, säädöt ovat helpot suoraan etupaneelista sisältäen mm. Midi-Merge-mahdollisuuden ja koko on juuri sopiva Fantom-räkin alle. Hinta tosin on boxymusici'ssakin neljänsadan pintaan, mutta eipä tarvitse hankkia erillistä midi-mergeä tai toista usb-midi-liitäntää pitkään aikaan.

Olisinpa vain tiennyt, että tämän mukana tulee Cakewalk Sonar, sillä ostin juuri Cubase SE:n VST-paketin kera, kun halvalla sain. No, pääsenpä vertailemaan kumpi on parempi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)