Inttikaverini Prisman kassalla nuorelle blonditytölle: "Jos myyt nää suklaapatukat mulle 25centillä niin mulla on varaa viedä sut kuukauden päästä kahville!" Joutu vähän repeemään. Ei saannut alennusta eikä lähtenyt tyttö kahville :D Everyone is a per-son |
C 23.08.2005 16:31:07 | |
---|
Kaverini on ollut muutamassa musaliikkeessä Helsingissä töissä, ja hän on yleensä helposti pystynyt tiputtamaan hinnasta sellaisen 30% pois. Isompikin alennus on voinut järjestyä pienellä neuvottelulla. Siitä olen oppinut, että yritän aina tinkiä musakamoja ostaessani. Eihän se aina onnistu, mutta myyjien "en millään pysty myymään halvemmalla" -selityksiä ei heti kannata uskoa. Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
Lord of the strings 24.08.2005 11:00:54 | |
---|
Tänään pitäisi käydä Levytukussa neuvottelemassa itkupillistä. Hinta on 175 ja ajattelin jos saisi tingattua vaikkapa kympin ja pari letkua kaupanpäällisisksi. Vinkkei?!?!+1+1?!++ "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
Antti1 24.08.2005 11:34:23 | |
---|
Joku viisaampi voi toki esittää parempiakin näkökulmia, mutta muuta selitystä en tinkaus-varalle keksi, kuin että jätetään mahdollisuus ainakin passiiviselle vedätykselle. Mulla on ainakin hieman erilainen näkökulma tinkausvaralle. Tosin tämä nyt koskee vain ja ainoastaan niitä kamoja, joita mä itse myyn. Mä laitan edullisen hinnan jo valmiiksi, sellaisen millä laite melko varmasti menee nopeahkosti kaupaksi. Niistä hinnoista sitten voi pikkusen nipistää ja molemmat osapuolet ovat jotakuinkin tyytyväisiä. Ostaja enemmän, mä vähemmän. Käytettyjä myydessä täytyy vaan tyytyä siihen, ettei niistä saa koskaan tarpeeksi rahaa. Mutta mikähän olis se paras tinkaukseni... Ehkäpä se, kun Lahden keskusmusiikista menin ostamaan otelautaan öljyä. Ajattelin siinä kassalla sitten (ääneen ilmeisesti, kun myyjäkin kuuli), että josko sitä pitäis jotain muutakin sälää ostaa. Tulin sitten hommanneeksi kolme erilaista kuusiokoloavainta, nipun plekuja ja Dunlopin otelautaöljypönikän. Öljypullon hinta oli 8€, mä maksoin 6€ koko setistä. Tässähän puhutaan nyt parista eurosta, mutta miettikääpä prosentuaalisesti. Oli muuten lähellä, ettei lähtenyt sillon yksi Yamahan Pacifica mukaan. Ei ihan samaan hintaan tosin. :) "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Carpenter 24.08.2005 15:25:06 | |
---|
Tänään pitäisi käydä Levytukussa neuvottelemassa itkupillistä. Hinta on 175 ja ajattelin jos saisi tingattua vaikkapa kympin ja pari letkua kaupanpäällisisksi. Vinkkei?!?!+1+1?!++ Kysyt ensin paljon se maksaa? Sitten kun tulee vastaus, sanot että mikäs se hinta mulle on. Jos ei tapahdu mitään, toista kysymys. Kun hinta on tippunut haluamallesi tasolla, pyydät vielä pari piuhaa mukaan. Yksinkertaista. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
saturnzreturn 24.08.2005 19:22:31 (muokattu 24.08.2005 19:22:38) | |
---|
Koko tinkaus-kulttuuri saa aikaan lähinnä puistatusta ja ihmetystä..... ei pysty ymmärtämään, ainahan ovh:ssa on kuitenkin se 10% vara, ja jos sitä ei tajua/halua hyödyntää, niin se on sitten voi voi. kyllähän se on ihan paikkariippuvaista esim. ravintolassa et tinkaa sisäfileen hinnasta, ja annat myös aina asianmukaisen tipin, mutta soitinliikkeessä vähintään 10% on lähes itsestäänselvyys ja jos ei kauppiaalle sentään itsestäänselvyys, se on saatava tavalla tai toisella pois. my wallet's fat and so is my head |
stigcarpelan 24.08.2005 19:40:29 | |
---|
ostin joskus uuden laneyn rbw-300 bassocombon jonka ovh oisko 680€.. sain 460€+paska zoomin bassoefekti.. myyjälle ei jääny kovin hyvä mieli mutta minä se vitut välitän :) :sutiojrikellA |
Lord of the strings 24.08.2005 21:42:06 | |
---|
Kysyt ensin paljon se maksaa? Sitten kun tulee vastaus, sanot että mikäs se hinta mulle on. Jos ei tapahdu mitään, toista kysymys. Kun hinta on tippunut haluamallesi tasolla, pyydät vielä pari piuhaa mukaan. Yksinkertaista. Dodiin. 50e hinnasta pois ja yksi piuha kaupan päälle. Olen tyytyväinen. Otappa plussa tuosta vinkistä, todistin toimivaksi! PlopPlopPlop "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
Johann Onn 27.08.2005 04:50:52 (muokattu 27.08.2005 04:51:49) | |
---|
Mää en edes vaivaudu kysymään enää nykyään, mikä se "oikea" hinta on. Jos kauppias on ahne ja ajastaan jäljessä (= netti on keksitty ja sieltä pystyy vertailemaan hintoja), pitääköön ylihintaisen soittimensa. Saa niitä muualtakin. Viimeks kun ostin kieliä yhdestä liikkeestä, niitten hinta olikin noin 10 % enemmän kuin luki nettisivuilla. Ei niissä kyllä mistään "nettinetosta" ollu mainintaa. En jaksanu alkaa valittamaan, koska sain 8 vuotta sitten noin 10 % käteisalennuksen Rolandistani, samasta liikkeessä. Eli 7995 mk > 7195 mk. En kyllä edes tingannu silloin, mutten viittiny myöskään pistää vastaan. |
Tumocs 27.08.2005 14:04:44 | |
---|
Yleensäsitä vain tulee pyydettyä hinnan tiputuksia nätillä katseella, niin kyllä ne hinnat tippuu jonkun verran. Oraalitollo
Romantikkoitkijät #22 |
gh n 27.08.2005 16:52:08 | |
---|
Mun hieno tinkaus on semmonen että en edes maininnut mitään ja sain kapuloitten hinnan alennusta :) Ostin siis rumpuihin kalvoja ja kapuloita.. ..Päärynäjuoma on parasta huumetta.. |
Super-Jari 27.08.2005 17:05:35 | |
---|
Pitkät asiakassuhteet ja säännöllinen rahan kauppaan kärrääminen on hyvä apu tinkauksessa. Juuri näin. Kun ostaa kaiken samasta paikasta niin hinnat tulee ryminällä alaspäin. Hyvä merkki on se jos myyjä alkaa jututtaa etunimellä. |
Carpenter 27.08.2005 19:19:18 (muokattu 27.08.2005 19:19:42) | |
---|
Pitkät asiakassuhteet ja säännöllinen rahan kauppaan kärrääminen on hyvä apu tinkauksessa. Tää on kyllä totta. Itse ostankin lähes poikkeuksesta kaikki kamat samasta kaupasta. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Jemo 27.08.2005 21:32:02 | |
---|
Jyväskylässä Musikantista saa lähes poikkeuksetta kauheat aleet. Yleensä myyjä laskee ne automaattisesti, mutta kannattaa varmuuden vuoksi vielä mainita että "pistähän sitten opiskelijahintaan, että saa syödä ensikuussa sitä makaroonia." tms. typerää :) -Kamikaze Kettunen Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli |
Putte 28.08.2005 21:26:15 | |
---|
Ite oon aika paska tinkimään, luovutan liian helpolla. Sen takia kaikille tärkeille ostoksille pitää ottaa faija mukaan. "Mä soudan mun pikkujoessa" -Nugetti |