Aihe: Kuka on huonoin??
1 2 3
spede from hell
22.08.2005 17:34:39

Mick Mars on kyllä tyrmäävän huono... -no, ne sormet...

Mars pötkäle on kyllä surkea... Johtuukohan siitä toffeesta?!! Mutta iommi saa mun sympatiat. Rest his fingertips in peace... Tai pieces.
ThickFingerz
Pummi
22.08.2005 17:35:02

Ja mikäpä tekee kitaristista sitten sen ylitse muiden teidän mielestä? Minulle se on kun soitossa on sitä jotain mistä tunnistaa soittajan vaikka vetäis millä kamoilla/kamoissa.
Parempi hius keitossa kun keitto hiuksissa.
moottorisaha
22.08.2005 17:39:48 (muokattu 22.08.2005 17:40:05)

Aika lailla samaa mieltä Morellosta. Esim. Like a stone on niin hemmetin hyvä skipale, joka sitten täytyi pilata niin rupisella efektihärökurasoololla. Pointsit tosin siitä kauniista alusta mutta voi miksi, miksi se kappale piti pilata niin vähällä?

Ihan saatanan ankea ja paska biisi muuten, mutta tuo soolo on todella piristävä. Laulajakin kuulostaa siltä kuin meinaisi nukahtaa biisin tylsyyteen.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
spede from hell
22.08.2005 17:40:43 (muokattu 22.08.2005 17:41:33)

Ja mikäpä tekee kitaristista sitten sen ylitse muiden teidän mielestä? Minulle se on kun soitossa on sitä jotain mistä tunnistaa soittajan vaikka vetäis millä kamoilla/kamoissa.

No jaa... Ainakin nuo huonot tunnistaa helpommin ku ne keskinkertaiset... Itse arvostan biisintekokykyä ehkä enemmän ku teknistä taitoa. Jos ne saa samaan äijään molemmat, niin siinähän se on se paras!!! Mutta kuka on huonoin paras?!!
ThickFingerz
Ze Kink
22.08.2005 17:51:03 (muokattu 22.08.2005 17:52:28)
Mä oon ainakin omasta mielestäni yksi huonoimmista.
Sitten muita. Ainakin Ynkkä on mielestäni todella yksitoikkoinen ja yliarvostettu kitaristi. Biisit ovat aivan liian samanlaisia, ja tuntuu että ne on vain tehty sen soolon takia. Esim. Vailla on monta hyvää biisiä, mutta Ynkällä vain muutama.
Santana on mielestäni aika tylsä ja yliarvostettu (en kuitenkaan ole tutustunut hänen tuotantoonsa kovin hyvin). Soiton voinee tiivistää näin: 15p14p12-15p14p12-15p14p12-15p14p12-15b17~~

No tuossa pari, nyt ei tuu mieleen enempää.
[KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D
inot88
22.08.2005 18:01:38
Kaikki on ihan huonoja.
Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu?
Brian May jr.
22.08.2005 18:06:57
Itse olen nähny monta listaa, joista en ole pitänyt. Mutta niistä ei todellakaan kannata välittää. Kerran näin listauksen maailman parhaista kitaristeista ja niin, että Kurt Cobain taisi mennä siellä top 10:ssä kun taas vaikkapa Gary Moorea ei näkynyt missään. Noh, onneksi siellä sentään heilui Brian May viidennellä sijalla :P
arvid70
22.08.2005 18:21:29
Käsittämätöntä. Samaa mieltä kanssassi.

Niin eihän se Clapton ole mitään saanukaan aikaan. Joku Bluesbreakers? Tai Cream? Eihän se ole yhtään vaikuttanyt rockin ja koko nyky musiikin historiaan.

(Sarkasmi ei välity netin välityksellä)

Yhdyn edellisiin puhujiin, PÄISSÄÄN ollu koko arvostelija kööri
Saat...na!!
KAUPPIAAN PUHETTA!!
author
22.08.2005 18:24:18
Mun mielestä tää kaveri on lunastanut paikkansa noissa äänestyksissä. Omaperäinen soundi ja aivan mielettömät jutut. Niitä kaipais monelta muultakin soittajalta.

Samaa mieltä. Arvostan Morellon soitossa nimenomaan omaperäisyyttä ja mielikuvituksen käyttöä. Ratmilta loistavia riffejä ja Audioslavelta myös rauhallisempaa matskua. Monipuolinen jamppa.
-Oooo! You smell nice. What is it ? -Gin
tähtivaeltaja
22.08.2005 18:25:27
Sama juttu minkä tahansa lehden missä tahansa äänestyksessä. Vuoden artisti on samalla aukeamalla vuoden pettymys, huonoin kitaristi on paras kitaristi jne jne..

Jossain Metal Hammerissa oli aikoinaan älyttömän koominen lista. Samat kymmenen myydyintä artistia ovat jokaisella listalla, suht eri kohdissa. Mitä pointtia noissa äänestyksissä on? Niistä vain näkee mitkä bändit ovat olleet esillä mediassa.
"Rumin nainen? 1.Shakira. 2.Pamela Anderson"
Mahdotonta.
derble
22.08.2005 19:08:40
Samoilla meriiteillä Anssi Kela on Suomen paras kitaristi.

Totaalihajoaminen :D:D:D
Stradlin
22.08.2005 19:14:55
http://www.digitaldreamdoor.com

Tuolla on ihan jees lista, niinku muutkin listat tolla saitilla.

Tosta Cobainista vielä sen verran, että ei se kyllä huonokaan kitaristi ollut, muuta ei silti kuulu noille listoille, koska pääpaino kuitenkin oli siinä laulamisessa.

Cobainhan tunnetusti halveksi kaikkia tiluttajia, eikä turhia kikkaillut Nirvanan sooloissa ihan tarkoituksella, ei ollut taidoista kiinni. Luulenpa, ettei sitä itseäänkään huvittais olla noilla listoilla.
Ain't It Fun?
Black Star
22.08.2005 19:37:05 (muokattu 22.08.2005 19:40:07)

Cobainhan tunnetusti halveksi kaikkia tiluttajia, eikä turhia kikkaillut Nirvanan sooloissa ihan tarkoituksella, ei ollut taidoista kiinni.

Hahha....ei ollut taidoista kiinni.
Mitä vielä.
"Listen to these words I preach, catastrophic lesson they shall teach"
spede from hell
22.08.2005 19:41:39

...ei ollut taidoista kiinni. Luulenpa, ettei sitä itseäänkään huvittais olla noilla listoilla.

Hehehehehehehe... ...yhyy ...heheheheheheheheeeeh... ...byäähhhhh.............. Odottelinki jo Cobainin puolustajia...

Kyllä se tais olla taidoista kiinni. Tai siis niiden puuttumisesta.
ThickFingerz
Wahi
22.08.2005 19:44:51
Tosta Cobainista vielä sen verran, että ei se kyllä huonokaan kitaristi ollut, muuta ei silti kuulu noille listoille, koska pääpaino kuitenkin oli siinä laulamisessa.

No eipä ollut kyllä mikään erityisen hyvä laulajakaan.

Cobainhan tunnetusti halveksi kaikkia tiluttajia

No oli tässä jätkässä sentään jotain hyvää.

eikä turhia kikkaillut Nirvanan sooloissa ihan tarkoituksella, ei ollut taidoista kiinni. Luulenpa, ettei sitä itseäänkään huvittais olla noilla listoilla.

No olisi samantien jättänyt sitten ne "soolot" "soittamatta".

Grungehan pohjatuuu punkkiin, eli ei ne taidot niin tärkeitä ollut. Tämä mies sotketaan aivan liian usein Top kitaristi listoille.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
oiva tumpeloinen
22.08.2005 20:13:09
Mä oon ainakin omasta mielestäni yksi huonoimmista.
Sitten muita. Ainakin Ynkkä on mielestäni todella yksitoikkoinen ja yliarvostettu kitaristi. Biisit ovat aivan liian samanlaisia, ja tuntuu että ne on vain tehty sen soolon takia. Esim. Vailla on monta hyvää biisiä, mutta Ynkällä vain muutama.
Santana on mielestäni aika tylsä ja yliarvostettu (en kuitenkaan ole tutustunut hänen tuotantoonsa kovin hyvin). Soiton voinee tiivistää näin: 15p14p12-15p14p12-15p14p12-15p14p12-15b17~~

No tuossa pari, nyt ei tuu mieleen enempää.

Se miksi Ynkkä ja Santana ovat arvostettuja johtuu siitä, että he ovat aloittaneet jotain uutta. Ei se niistä sen huonompia tee etteivät he uudista soittotyyliänsä. On kuitenkin huomattavasti vaikeampi keksiä jotain jossain määrin viisasta apinoimatta muita. Ainakin huomattavasti vaikeampaa, kuin soittaa muiden jo keksimiä juttuja ja kertoa kuinka paljon paremmin itse vetää.
Wahi
22.08.2005 20:17:03
Se miksi Ynkkä ja Santana ovat arvostettuja johtuu siitä, että he ovat aloittaneet jotain uutta. Ei se niistä sen huonompia tee etteivät he uudista soittotyyliänsä. On kuitenkin huomattavasti vaikeampi keksiä jotain jossain määrin viisasta apinoimatta muita. Ainakin huomattavasti vaikeampaa, kuin soittaa muiden jo keksimiä juttuja ja kertoa kuinka paljon paremmin itse vetää.

Joo, Santana on keksinyt jotain hyvää. Bluesin ja latin musan sekotus on ihan hyvä idea.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
DaKiller
22.08.2005 20:17:53

Sieluni silmin näen sen videon.. Tylsä kitarapuuro jauhaa ja Lauri istuu vessassa josta on toinen loisteputkilamppu rikki.. :-D

Jotain on pahasti vialla jos alkaa näkemään sielunsa silmin Laten vessassa gay-liite käsissä... =)
author
22.08.2005 20:51:12 (muokattu 22.08.2005 20:52:02)
Se yleinen harhaluulo noihin top-kitaristi listoihin on, että kitaristin taitavuus mitattaisiin ainoastaan tekniikan perusteella. Eiköhän nuo parhaimmat kitaristit ole listoilla siksi että he muuttivat jotain koko musiikin historiassa. Toivat siihen jotain aivan uutta.
-Oooo! You smell nice. What is it ? -Gin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)