Aihe: Jeff Beckit kultakuorilla
1
Märzä
22.08.2005 17:18:04

Elikkäs, haluaisin tietää onko mahdollista saada LP customiin Seymour Duncanin JB-mikit kultakuorilla, koska haluaisin säilyttää kitaran ulkonäön, mutta saada paremmat soundit (nimenomaan JB:t kiikarissa)
Märzä
22.08.2005 17:58:31

Ja sinne pystyy sit laittaa minkä vaa sopivan kokosen mikin vai??
Härski
22.08.2005 18:17:46
Ja sinne pystyy sit laittaa minkä vaa sopivan kokosen mikin vai??

Näinpä.
P2
22.08.2005 18:20:19
Kyllä SD valmistaa noita myös kullatuilla kuorilla, kysypäs esim. maahantuojalta Musamaailmasta. Ja jos aiot itse kuoret lisätä, muista, että kaula ja tallamikin napapalojen kieltenväli on eri. Kuoria myy esim. Millbrook Helsingissä (kuorten lisääminen voi lisätä kiertoherkkyyttä, tai näin ainakin tulokset ovat osoittaneet tuolla soitinrakennuspalstan puolella).
Myykää telepleksi!
Juzzu
22.08.2005 18:27:28
JB kaulaan ja tallaan...?? *hälytysääniä*

Kuorien kanssa mikki kannattaa vahata, ja kolvata siihen tarpeelliset piuhat. Kysy muilta miten ja mitkä ja mihin.

Kyllä Duncaniltakin saa JB:n metallikuorilla.
oiva tumpeloinen
22.08.2005 18:33:03
JB kaulaan ja tallaan...?? *hälytysääniä*

Mitäs siinä nyt on niin huonosti? Oletko kokeillut, ettei se toimi? Vai onko tämä näkemys jotenkin sidoksissa siihen, että kaikki muutkin käyttää sitä vain tallassa.

Ei siinä, aika epätavalliseltahan se kuulostaa, mutta itselläni ei ainakaan ole ollut kyseistä mikkiä koskaan kitarassa kiinni, niin turha kai sitä on mennä kritisoimaan. Eihän sitä tiedä mikä on kenellekin hyvä soundi.
Märzä
22.08.2005 18:35:04

Kaverilla on telessä JB kaulassa ja kuullostaa uskomattoman hyvältä
Juzzu
22.08.2005 18:35:33
Mitäs siinä nyt on niin huonosti? Oletko kokeillut, ettei se toimi? Vai onko tämä näkemys jotenkin sidoksissa siihen, että kaikki muutkin käyttää sitä vain tallassa.

Ei siinä, aika epätavalliseltahan se kuulostaa, mutta itselläni ei ainakaan ole ollut kyseistä mikkiä koskaan kitarassa kiinni, niin turha kai sitä on mennä kritisoimaan. Eihän sitä tiedä mikä on kenellekin hyvä soundi.

No jokainen tablaa tyylillään, mutta epäilenpä että kaulamikkinä se peittoaa volissa tallamikin aika tehokkaasti, balansseja on vaikea saada. Tästä ei tietenkään ole niin paljon haittaa jos soittaa koko ajan säröillä ja signaalien huiput leikkaantuu muutenkin koko ajan, mutta puhtailla voi tulla onkkelmia.

Vaikka itsellänikin yksi JB on niin en kyllä ole sitä kaulassa kokeillut, joten tietty, voihan se olla vaikka tosi superi idea. Taidankin seuraavaksi laittaa JB:n kaulamikiksi ja Jazzin tallaan.
Explorer
22.08.2005 18:43:15
No jokainen tablaa tyylillään, mutta epäilenpä että kaulamikkinä se peittoaa volissa tallamikin aika tehokkaasti, balansseja on vaikea saada.

Ei balanssi välttämättä mene pahasti pieleen. Mulla on projektikitarassa emgin 81 molemmissa paikoissa ja mikkien välinen balanssi on ihan hyvä. Ja joissain Jaskan RR-kepeissä on jo tehdasasenteisesti JB/JB. Onhan tuo kyllä hieman kokeellinen yhdistelmä, ja ainakin Pauliin laittaisin itse 59:n kaulamikiksi.
Interstellar overdrive.
Juzzu
22.08.2005 19:02:31
Jaa. No ei mene sitten balanssit. Olin väärässä.
Mullon Paulissa kaulassa ja tallassa '59:t, hyvät on.
op87
22.08.2005 22:02:59
JB mallia on kaulaversiota ja tallaversiota, just sen takia ettei menis palanssi. Ainaki vissiin.
Niin ja voiha sitä vaikka ottaa meisselin kouraan ja säätää niistä ruuveista, jos balancessa eivät oo.
Puavali
23.08.2005 00:59:38
JB mallia on kaulaversiota ja tallaversiota, just sen takia ettei menis palanssi. ...

Näin on, ja voitte laittaa balanssit täysille!!
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Juzzu
23.08.2005 06:53:53
JB mallia on kaulaversiota ja tallaversiota, just sen takia ettei menis palanssi. Ainaki vissiin.

Öö... Ei oo. Tietenkin, alkuperäiset Beckille käämityt mikit ja niiden sarjatuotantomallit nimettiin JB:ksi ja Jazziksi, joten periaatteessa Jazz on kyllä JB:n kaulamalli. Muttei ny varsinaisesti kuitenkaan.
op87
23.08.2005 10:01:52
Normi JB:tä ei tosiaan ole kuin tallaan, tarkistin. JB jrrää on sitten kaula versiona saatavilla erikseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)