arvid70 22.08.2005 14:34:50 | |
---|
Sori haku ei toimi mut nyt tuli paniikki, ku tos mun kepis vaihdoin kielet ja saatana nyt ne o 12nauhalt niin korkeel, tommonen 6mm ja viä 5nauhalki joku 5mm? eikä rimpulalla ranteet kestä=) eli mikä eteen tai mihin suuntaan sitä kaularautaa pitää veivata ja mitä muuta siin pitää ottaa huomioon? Kiitos jos joku ehtii vastata ennen klo18.00 KAUPPIAAN PUHETTA!! |
oiva tumpeloinen 22.08.2005 14:38:35 | |
---|
Lähtikö sulla kieliä vaihettaessa tallaluu irti? Tuli vaan mieleen, et jos se on menny väärinpäin, ni se saattaa olla syy tohon kielien korkeuteen. |
arvid70 22.08.2005 14:45:03 | |
---|
Ei lähteny, siinä se o jäkittäny uudesta asti? kieliäki vaihtanu jo monetkerrat, mut ei mun mielestä noin korkeella oo ollu koskaan, ja samoja kieliä aina? KAUPPIAAN PUHETTA!! |
oiva tumpeloinen 22.08.2005 14:54:34 (muokattu 22.08.2005 15:00:11) | |
---|
Mun mielestä kuulostaa oudolta, että olet vaihtanut samanlaiset kielet kitaraan ja että ne säädöt olisi muuttunut jotenkin dramaattisesti. Kokeile löysätä vähän niitä kieliä ja tarkista että satula ja tallaluu on varmasti koloissaan pohjalla asti. Jos ne vaikuttaa hyvältä, niin sitten voipi harkita pikkasen kaularaudan säätöä, mutta noin kovissa korkeuksissa lähtisin ensimmäiseksi hiomaan pikkasen sitä tallaluuta. Edit: Se kaularaudansäädön niksit on kerrottu aika hyvin tuolla toisen osaston faq:ssa. Muista vielä, että jos hiot niitä paloja, niin hio vähän kerrallaan, ettei tule uusien osta heti eteen. |
arvid70 22.08.2005 15:04:08 | |
---|
kyllä kuule, oon käyttäny joitain Darcon .010-047 kielisettiä aina, mut kiitti neuvoista täytyy kattoo mitä täs ny tekeepi KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Cujo 22.08.2005 15:10:31 | |
---|
Jos ryhdyt sitä kaularautaa kääntelemään, niin kiristäähän sitä pitäisi eli myötäpäivään kääntää. Pikkaisen kerrallaan ja antaa sitten rauhassa muotoutua. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |
Sanchez 22.08.2005 16:33:03 (muokattu 22.08.2005 21:28:39) | |
---|
Millainen talla kyseisessä kitarassa on? Minulla on joskus floikkatallasta toinen puoli juuttunut sitä pitelevään nuppiin niin että toinen puoli on ollut korkealla ja toinen alhaalla. Eli yritä ronskilla voimalla painaa talla takaisin paikoilleen, mutta löysää kieliä ensin. Jos ei tuo auta niin sitten kannattaa varmaan vaan kiristää niitä tallaruuveja. EDIT: Joo en tajuu mitään. "There is no sin except stupidity" --Oscar Wilde |
arvid70 22.08.2005 17:03:02 | |
---|
Tua nyt on niin karvaskotsamalli tua skeba, et ei siinä mitää ruuveja tallas, pitää kattoo jos se o vaan noussut tai jotain, ja ku näyttää et kaikkikielet o yhtkorkeel? KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Millainen talla kyseisessä kitarassa on? Minulla on joskus floikkatallasta toinen puoli juuttunut sitä pitelevään nuppiin niin että toinen puoli on ollut korkealla ja toinen alhaalla. Eli yritä ronskilla voimalla painaa talla takaisin paikoilleen, mutta löysää kieliä ensin. Jos ei tuo auta niin sitten kannattaa varmaan vaan kiristää niitä tallaruuveja. Olisikohan tässä ketjussa kyseessä akustinen kitara? "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |
arvid70 22.08.2005 17:36:08 | |
---|
Voi Zeesus mitään en oo ottanu, mut sori, tosiaanki tommonen teräskielinen mikitetty Ibanez V70 voi perk..e ku oon savu KAUPPIAAN PUHETTA!! |
nahkalipsi 23.08.2005 09:25:11 | |
---|
V70 on juu akustinen kitara, mulla nääs samanmoinen. En kyllä saa päähän mistä moinen voisi johtua. Kepissä on kaula pehmenny täysin? Oot virittäny kitaran oktaavin liian ylös? :D joo eos, joku vois kertoa mistä tommonen vois johtua.... meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti ! |
arvid70 23.08.2005 19:39:20 | |
---|
V70 on juu akustinen kitara, mulla nääs samanmoinen. En kyllä saa päähän mistä moinen voisi johtua. Kepissä on kaula pehmenny täysin? Oot virittäny kitaran oktaavin liian ylös? :D joo eos, joku vois kertoa mistä tommonen vois johtua.... miten tua liian ylös virittäminen tapahtuu, vittu jos oon mokaillu, mut viritin niinku ennenki samalla korgin ga-30 mittarilla, mut rupes epäilyttään ??? KAUPPIAAN PUHETTA!! |
arvid70 23.08.2005 19:42:03 | |
---|
miten tua liian ylös virittäminen tapahtuu, vittu jos oon mokaillu, mut viritin niinku ennenki samalla korgin ga-30 mittarilla, mut rupes epäilyttään ??? niin ja ei tua kaula oo ollu missään vaaratilanteis ja kielet on ollu aina kii jne. KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Cujo 23.08.2005 20:34:12 | |
---|
miten tua liian ylös virittäminen tapahtuu, vittu jos oon mokaillu, mut viritin niinku ennenki samalla korgin ga-30 mittarilla, mut rupes epäilyttään ??? No tuskinpa ne nyt oktaavia ylemmäs on viritetty, saattaisivat paukkua poikki aika äkkiä. Mutta voithan sie koittaa ne kielet löysätä ja katsoa, josko se kaula vähän asettuisi ja sitten kiristät uudestaan. "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 |