Aihe: Nimismiehen Euroopan riimireppu 1 | |
---|---|
![]() 19.08.2005 19:53:12 (muokattu 22.08.2005 11:31:30) | |
Julkaisenpa pari Euroopan retkellä syntynyttä lyriikkaa. Kolmas jääköön laittamatta, se on turhan naiivi ja sellainen. Typerä ja kliseinen (olkoonkin että puhdas eikä mitenkään tekotaiteellisuuteen pyrkivä). Katsokaa nyt näitä kahta kuitenkin. Ensimmäisen tyylilajia en ole vielä päättänyt, mutta toinen on Egotripin tapainen positiivirallattelu. Jos joku näitä tahtoo käyttää niin yhteyttä saa ottaa. Mittään en luppaa, kuten ei tarvitse teidänkään. Kuitennii, ne lyriikat sitten. Piilossa, salaa VERSE Ota kerrat jolloin anteeksi annat Ja niin saat vastaukseksi ne kerrat Jolloin hän tekee sen uudelleen Yhteistä taakkaa yksin sinää kannat Tässä leikissä yksi on herra Aina saattaa sinut polvilleen CHORUS Iske ovi kiinni Älä koskaan enää milloinkaan palaa Opi taas itkemään Muiden nähden, älä piilossa salaa Ei tarvitse enää Hakata päätä seinään verille Kyyneleissä voima Joka repii teidät viimein erilleen VERSE Kertojen jälkeen ei satukaan enää Aina matelet takaisin luokse Ulkona kun yksin pelottaa Kurkista nyt, katso itsesi sisään Jos vielä jokin liikkuu, niin juokse Kertaakaan älä katsele taa CHORUS (ja mahdollinen C-osa, vielä tekemättä) toistaiseksi nimetön VERSE Aina ei voi millään jaksaa Liikaa asioita joita käsitellä Väkisinkin vanhat painaa Ei jaksa olla suloinen ja hellä Sitten tulet jostain sinä Kädestä tartut ja viet minut huoneeseen Ja tajuan etten minä Joka aamu herääkään kipuun, murheeseen CHORUS Niinä hetkinä ei tunne kipeää Se huoneen ulkopuolelle yksin jää Jonain aamuna ulos astuessaan huomaa Se ei enää siellä odotakaan Niin, olet vapaa Niin, olet vapaa VERSE On kovin monta asiaa Sinussakin, jotka painaa minun päätä Ne pitäis kai jo unohtaa Vaan kun ei osaa, kylvävät sisälle jäätä Sitten tulet jostain sinä Käteeni tartut ja kuiskaat niin hiljakseen "Olen tässä näin ja minä Nuo kaikki asiat vielä turhiksi teen" CHORUS (ja C-osa tähänkin, tietty. Vaan en oo vielä keksinyt) Kommentteja, rakkaat ystävät ja kylän ihmiset! "Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth | |
![]() 19.08.2005 20:06:47 | |
Vitun hienoa, hyvä poika! THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 | |
![]() 21.08.2005 18:43:57 | |
Vitun hienoa, hyvä poika! Tämä lämmitti. Laajempaa ja useamman harrastamaa analysointia toki kaipaa. "Life is only about fucking and staying online." - Jim Goldworth | |
![]() 22.08.2005 11:26:27 | |
VERSE Ota kerrat jolloin anteeksi annat Ja niin saat vastaukseksi ne kerrat Jolloin hän tekee sen uudelleen Yhteistä taakkaa yksin sinää kannat Tässä leikissä yksin on herra Aina saattaa sinut polvilleen CHORUS Iske ovi kiinni Älä koskaan enää milloinkaan palaa Opi taas itkemään Muiden nähden, älä piilossa salaa Ei tarvitse enää Hakata päätä seinään verille Kyyneleissä voima Joka repii teidät viimein erilleen VERSE Kertojen jälkeen ei satukaan enää Aina matelet takaisin luokse Ulkona kun yksin pelottaa Kurkista nyt, katso itsesi sisään Jos vielä jokin liikkuu, niin juokse Kertaakaan älä katsele taa CHORUS (ja mahdollinen C-osa, vielä tekemättä) Todella hieno kuvaus rikkinäisestä, toisen ihmisen yksin kasassapitämästä suhteesta. Tai ehkä ennemminkin toisen ihmisen hyväksikäyttämisestä. Tuota kohtaa "Tässä leikissä yksin on herra / Aina saattaa sinut polvilleen" en aivan tajunnut. Muuten hyvin selkeä ja ja rakenteeltaan huoliteltu paketti. VERSE Aina ei voi millään jaksaa Liikaa asioita joita käsitellä Väkisinkin vanhat painaa Ei jaksa olla suloinen ja hellä Sitten tulet jostain sinä Kädestä tartut ja viet minut huoneeseen Ja tajuan etten minä Joka aamu herääkään kipuun, murheeseen CHORUS Niinä hetkinä ei tunne kipeää Se huoneen ulkopuolelle yksin jää Jonain aamuna ulos astuessaan huomaa Se ei enää siellä odotakaan Niin, olet vapaa Niin, olet vapaa VERSE On kovin monta asiaa Sinussakin, jotka painaa minun päätä Ne pitäis kai jo unohtaa Vaan kun ei osaa, kylvävät sisälle jäätä Sitten tulet jostain sinä Käteeni tartut ja kuiskaat niin hiljakseen "Olen tässä näin ja minä Nuo kaikki asiat vielä turhiksi teen" CHORUS (ja C-osa tähänkin, tietty. Vaan en oo vielä keksinyt) Tästä pidin enemmän kuin tuosta ensimmäisestä. Riimien käyttäminen on haastavaa hommaa, varsinkin jos aikoo saada jotain ideaakin sekaan. Sinä olet kuitenkin onnistunut tässä asiassa erittäin hyvin. Tähän kun saisi vielä hyvän sävellyksen & sovituksen, niin saisi vielä lisää voimaa. Hyvä että mainitsit tuon Egotripin, sen tyylinen musiikki tähän tosiaan sopisi. Yhteenvetona: Kaikki perusasiat ovat kunnossa, kieli oikeaoppista ja tarina molemmissa selkeä. Se, mitä näissä on lähdetty tekemään, on tehty hyvin ja jos tekstien sanoma miellyttää ja tuntuu läheiseltä tai helposti eläydyttävältä, niin minkään ei pitäisi estää näistä pitämistä. Arvosteluasteikolla 1-10 minä antaisin jotain siitä 8 ja 9 välistä. Eivät nämä ainakaan hyvää biisiä pilaisi, vaikutus voisi olla ennemminkin päinvastainen. Eli pieksee aika monet radioiden soittolistabiisit. TOISTAISEKSI NIMETÖN, SOOLOPROJEKTI
Tyhmyys on pahaa ruokaa. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)